Winkelen in omgeving Utrecht

23-05-2012 15:41 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals elk jaar 'mogen' mijn man en ik een weekend (vrijdag-zondag) zonder de kinderen weg ;-).

Dit jaar willen we eind juni in de buurt van Utrecht een hotelletje nemen.

We gaan uiteraard een dagje naar Utrecht, maar in de omgeving zie ik plaatsen als: Hilversum, Naarden, Huizen, Bussum, Almere en Soest.

Waar kun je nou gewoon lekker een dagje winkelen (en eten)?

Alle tips welkom.
Winkelen in Hilversum
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Amersfoort heeft ook een Zara.
pyridine schreef op 23 mei 2012 @ 19:53:

Utrecht is het leukst, daarna Amersfoort. Zeist heeft gewoon de standaardwinkels. OK voor locals maar zou er niet speciaal heengaan en zeker niet vanuit Utrecht!
Helemaal mee eens! En in Utrecht zijn ook nog andere leuke dingen, naast winkelen (musea, uit eten, cafeetjes, stadswandeling etc.)
Zeist! Leuke winkelstraat en dan naar de tuinen van het Slot!
En lunchen bij Pandarve!
Woei krijg al helemaal zin, leuke tips jongens. Bedankt!

Hoe leuk ik Amersfoort ook vind, dat valt af (omdat we er al een weekendje zijn geweest en we willen naar iets 'nieuws').

Ik ga alle tips even opslaan ;-).

Nu nog een hotelletje scoren aan de rand van Utrecht of zo.
In Hilversum kun je best leuk winkelen en dan s avonds eten bij Il porto of restaurant Parc
Ik zou dan gewoon 2 dagen in Utrecht blijven. Groot genoeg! Veel plezier!
haha jullie zullen het niet geloven, maar door al die leuke tips hier, gaan we ws niet eens naar Utrecht, maar weer naar Amersfoort en naar Zeist en naar Hilversum...En dan gaan we een keer doordeweeks een dag naar Utrecht.

Ik zag bij Woudenberg een Texas ribhouse, lijkt me leuk. Ik heb er nu al zin in. Alleen nog even een leuk hotel zoeken (lees zal wel vd Valk worden, is mijn vent gek op ;-).
In De Bilt is een Van der Valk: De Biltsche Hoek - vlakbij Zeist.

Je moet niet binnendoor van Amersfoort naar Hilversum gaan rijden, want ze zijn bij Hilversum en bij Soest al eeuwen met de weg bezig - heel lastig.
jennie2 schreef op 28 mei 2012 @ 10:51:

haha jullie zullen het niet geloven, maar door al die leuke tips hier, gaan we ws niet eens naar Utrecht, maar weer naar Amersfoort en naar Zeist en naar Hilversum...En dan gaan we een keer doordeweeks een dag naar Utrecht.

Ik zag bij Woudenberg een Texas ribhouse, lijkt me leuk. Ik heb er nu al zin in. Alleen nog even een leuk hotel zoeken (lees zal wel vd Valk worden, is mijn vent gek op ;-).
Fijn dat je 'n plan hebt, maar jammer om Utrecht maar in 1 dag te doen....
Ik lees dat mensen woerden als tip geven, maar dat heb ik dus echt in een half uurtje gezien. Als je wilt winkelen waarom niet gewoon in utrecht
Bedankt voor de tip Emma.

Digijuf, de reden dat ik Utecht toch een andere keer ga doen (of tja...plannen kunnen nog wijzigen natuurlijk) is dat ik het op zaterdag zo druk vind. En ik wil dan liever een keer op een dinsdag naar Utrecht gaan, ipv op een zaterdag. Verder hou ik erg van iets kleinere plaatsen zoals Amersfoort, Hengelo etc (nou ja klein...). Iets minder massaal bedoel ik.
Restaurant Biltsche hoek is idd een aanrader! Van der valk maar wel wat luxer en duurder.

Vrijdagavond is er ook koopavond in Vianen. Qua winkels niet echt heel bijzonder, maar wel wat leuke boetieks enzo. Het is een oude vestingstad en erg mooi centrum. Zit ook een lekker italiaans restaurant (mama mia).
jennie2 schreef op 28 mei 2012 @ 16:38:

Bedankt voor de tip Emma.

Digijuf, de reden dat ik Utecht toch een andere keer ga doen (of tja...plannen kunnen nog wijzigen natuurlijk) is dat ik het op zaterdag zo druk vind. En ik wil dan liever een keer op een dinsdag naar Utrecht gaan, ipv op een zaterdag. Verder hou ik erg van iets kleinere plaatsen zoals Amersfoort, Hengelo etc (nou ja klein...). Iets minder massaal bedoel ik.
Dat snap ik. Dinsdag is hetbeslist rustiger dan zaterdag (en massaal is Utrecht dan al helemaal niet). Enne: wel Hoog Catharijne overslaan, he? De echt leuke winkels zitten in de oude binnenstad en zijstraatjes.
Tja ik zou echt niet naar Zeist gaan hoor. Qua winkelen echt niks bijzonders. 3 vrij lange, dat wel, winkelstraten waar ook veel auto's door rijden en een autovrij pleintje. Geen bijzondere winkels: Vero Moda, Hema, V
Stadjes als IJsselstein en Woerden zijn erg leuk en gezellig, IJsselstein helemaal op vrijdagavond als er markt is en het mooi weer is (en dan overnachten in hotel Epping). Maar als je echt uitgebreid wilt shoppen, zou ik toch voor Amersfoort kiezen, daar zijn natuurlijk veel meer winkels.
Houd je van biefstuk? Ga dan lekker eten bij Loetje in Laren. Beetje flaneren over de Brink, windowshoppen, terrasje, en daarna een heerlijke

Biefstuk!
Het weekendje was leuk! Vrijdag zijn we naar Amersfoort geweest (helaas werd ik daar ziek). Zaterdag hebben we een paar uur gewinkeld in Zeist. Best leuk daar! 's Avonds gegeten in Woudenberg bij Texas Ribhouse.

Een lekker weekendje weg dus (geslapen in vd Valk Leusden).

Bedankt voor alle tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven