Winterberg in de zomer
woensdag 25 juli 2012 om 10:37
Ik ga deze zomer een weekje naar Winterberg (ja, echt) op vakantie. Ik weet dat daar een rodelbaan is en dat je naar de skischans kan kijken, maar ik dacht, er zal toch wel meer te doen zijn? En aangezien het een vrij bekend gebied is voor veel Nederlanders, dacht ik, dan moet ik het ze maar eens vragen!
Dus wie weet er daar in de buurt leuke activiteiten, leuke stadjes, heerlijke restaurantjes, alles wat je kan bedenken! We gaan met een vrij gevarieerde groep, dus alle tips zijn welkom. Van rustig tot actie! Daarnaast gaan we natuurlijk veel wandelen in de prachtige bossen, maar ik denk dat ik dat niet de hele week volhoud!
Alvast bedankt!!
Dus wie weet er daar in de buurt leuke activiteiten, leuke stadjes, heerlijke restaurantjes, alles wat je kan bedenken! We gaan met een vrij gevarieerde groep, dus alle tips zijn welkom. Van rustig tot actie! Daarnaast gaan we natuurlijk veel wandelen in de prachtige bossen, maar ik denk dat ik dat niet de hele week volhoud!
Alvast bedankt!!
woensdag 25 juli 2012 om 11:07
Ik ben er eens geweest. Er lopen zowat alleen Nederlanders rond en bijna alle hotels hebben Nederlandse eigenaars, maar als je dat niet erg vindt is het een prima plek voor een paar dagen.
Er zit een soort park voor kinderen met een zomerrodelbaan en een bergparcours met klimtuigen (onder andere een hèle lange glijbaan, ook voor volwassenen )
Niet heel ver ervandaan was ook een leuk meer waar je kon zwemmen en waterfietsen, en een plaatsje waar je een oude mijn kon bezoeken. Je ging met een treintje in het pikdonker het hart van de berg in, best indrukwekkend (ik zou geen erg jonge kinderen meenemen daarnaartoe).
Er zit een soort park voor kinderen met een zomerrodelbaan en een bergparcours met klimtuigen (onder andere een hèle lange glijbaan, ook voor volwassenen )
Niet heel ver ervandaan was ook een leuk meer waar je kon zwemmen en waterfietsen, en een plaatsje waar je een oude mijn kon bezoeken. Je ging met een treintje in het pikdonker het hart van de berg in, best indrukwekkend (ik zou geen erg jonge kinderen meenemen daarnaartoe).
woensdag 25 juli 2012 om 12:02
de outdoor kartbaan in Niedersfeld Am Eschenberg is ook heel leuk. Kinderen moeten wel aan een bepaalde lengte voldoen (1.50m ??) Een rondje op een paard of met z'n allen op een kar achter het paard kan bij de fam.Doepp bij Hotel Gut Vorwald aan de linkerkant in een bocht en dan 1 km naar beneden halverwege tussen Winterberg en Schmallenberg. Nog een klein stukje verder beneden in het dorp is een minigolfbaan. In Schmallenberg is een fraai openlucht zwembad en een hele grote supermarkt(als je er toch bent...) Het is er veel minder toeristisch.
woensdag 25 juli 2012 om 15:27
Rondom de Kahler Asten kan je leuk wandelen, net als de dorpjes die tussen Winterberg en Schmallenberg liggen. Wij zijn met Pasen in Ohlenbach geweest en hebben echt genoten. Zijn toen 1 middag in Winterberg geweest maar vonden er eerlijk gezegd niet zo veel aan .... Wandelroutes zijn trouwens erg goed aangegeven en zeer zeker een aanrader!