Wintersport Tjechie
zaterdag 7 april 2012 om 20:02
Lang lang geleden zijn wij in tjechie geweest voor de wintersport. Wat mij vooral is bij gebleven dat we in NL de ski's en skischoenen hadden gehuurd omdat daar destijd het materiaal slecht was..
Is dat nog steeds zo ?
We zitten er over te denken om in 2013 op wintersport te gaan naar Tjechie maar als we daar rekening mee moeten houden is het wel handig om te weten ivm kosten..
Hoe is daar tegenwoordig het prijsniveau ?
Man en dochter kunnen al aardig skieen , ikzelf en zoons absoluut niet.. we geven ook niet al te veel om de apres ski.. dus lijkt Tjechie ons prima voor een nieuwe kennismaking met de wintersport..
Is dat nog steeds zo ?
We zitten er over te denken om in 2013 op wintersport te gaan naar Tjechie maar als we daar rekening mee moeten houden is het wel handig om te weten ivm kosten..
Hoe is daar tegenwoordig het prijsniveau ?
Man en dochter kunnen al aardig skieen , ikzelf en zoons absoluut niet.. we geven ook niet al te veel om de apres ski.. dus lijkt Tjechie ons prima voor een nieuwe kennismaking met de wintersport..
zaterdag 7 april 2012 om 20:07
Je kan daar gewoon spullen huren hoor, hebben tegenwoordig prima spullen (vorig jaar spullen gehuurd die minder dan 1 jaar oud waren). Prijsniveau is ongeveer 60-70% van wat je in Oostenrijk betaalt, prima te doen! Ik heb meer ervaring met zuid Polen, maar beide ski-gebieden lopen in elkaar over. Apres-ski daar zo gezellig, zeker doen!
zaterdag 7 april 2012 om 20:09
zaterdag 7 april 2012 om 20:17
http://www.skiinfo.nl/prijs-skipas-kost ... 1-nl.jhtml
Voor skipassen (sorry, ben niet zo'n goede plakkerT). 24 crowns = 1 EUR qua valutaconversie.
Wil je een huisje of een hotel??
Voor skipassen (sorry, ben niet zo'n goede plakkerT). 24 crowns = 1 EUR qua valutaconversie.
zaterdag 7 april 2012 om 20:21
quote:Beestjes schreef op 07 april 2012 @ 20:17:
we zijn met zijn 5-en.. hotel mag mits familiekamers.. geen vol pension iig.. ontbijt is al voldoende.. appartement mag ook..
We gaan in principe met eigen auto..
we zijn met zijn 5-en.. hotel mag mits familiekamers.. geen vol pension iig.. ontbijt is al voldoende.. appartement mag ook..
We gaan in principe met eigen auto..
zaterdag 7 april 2012 om 20:24
zaterdag 7 april 2012 om 20:25
Een collega is dit jaar naar Tsjechie geweest op wintersport en was laaiend enthousiast. Zowel vanwege de kosten als het skigebied. Hij vertelde wel dat je als je een zeer ervaren skier bent, het qua pistes/uitdaging misschien wat beperkt was, maar zij gingen voor het eerst sinds jaren omdat hun kinderen eindelijk de goeie leeftijd hadden om voor het eerst mee te kunnen. Zelf konden ze al wel skien maar waren niet superervaren. Hoe dan ook, voor dit doel en niveau hebben ze het er prachtig gehad en zijn nu al bezig met het boeken van de volgende wintersport in hetzelfde gebied.
zaterdag 7 april 2012 om 20:28
Oh, Zakopane! Laat ik voorop stellen dat je er niet heen gaan voor eindeloze afdalingen, want Zakopane zelf telt maar 2-3 afdalingen. Maar de sfeer, de mooie houten huisjes, het zicht op het Tatra-gebergte, geweldig! Als je naar het Tatra gebergte kijkt, vormen een aantal toppen samen de 'sleeping knight'. Zolang hij daar ligg, is alles in orde. Alhoewel ik weet dat het rotsen zijn en die ridder dus niet zomaar weg kan, keek ik toch elke dag!
Qua hotel (zeer goed geprijsd, familiekamers hebben ze ook)
http://www.hotel.info/nl/ ... wy-zakopane/hotel-134067/
Hebben ook een heerlijl zwembad! Hotel ligg aan de voet van een van de afdalingen.
Met de auto/stadsbus kan je redelijk eenvoudig naar andere ski-gebieden, oa Tjechie.
Qua hotel (zeer goed geprijsd, familiekamers hebben ze ook)
http://www.hotel.info/nl/ ... wy-zakopane/hotel-134067/
Hebben ook een heerlijl zwembad! Hotel ligg aan de voet van een van de afdalingen.
Met de auto/stadsbus kan je redelijk eenvoudig naar andere ski-gebieden, oa Tjechie.
zaterdag 7 april 2012 om 20:31
Zoals gezegd.. Manlief kan wel skieen (maar dat is voor hem 20 jaar geleden, ik heb 1 keer geskied, dochterlief skieed al 3 jaar en zoons hebben nog nooit geskied).. Dochter is nog te jong om uit te gaan (14) en wij hoeven zelf ook geen mega apres ski.. als je ergens maar een hapje kunt eten is het al genoeg.. We vermaken ons wel.
Wij zijn dus niet ervaren en zullen aan de blauwe en rode pistes genoeg hebben..
Wij zaten destijds, 20 jaar geleden , in splyn..mlyn ofzoiets. in ee hotel met half pension...
Wij zijn dus niet ervaren en zullen aan de blauwe en rode pistes genoeg hebben..
Wij zaten destijds, 20 jaar geleden , in splyn..mlyn ofzoiets. in ee hotel met half pension...
zaterdag 7 april 2012 om 20:33
quote:Snyggin schreef op 07 april 2012 @ 20:24:
[...]
I know I know, ik kom er niet ver vandaan zeg maar haha Aha! Dobry wieczór! Veel Pools spreek ik niet, beetje maar. Heb 6 jaar in Oost Europa rondgezworven voor mijn werk, vond Polen en Ukraine het leukst! Heb er nog steeds vrienden, met wie ik dan in Zakopane ga skieen! Dit jaar gaan we naar Odessa, ook leuk
[...]
I know I know, ik kom er niet ver vandaan zeg maar haha Aha! Dobry wieczór! Veel Pools spreek ik niet, beetje maar. Heb 6 jaar in Oost Europa rondgezworven voor mijn werk, vond Polen en Ukraine het leukst! Heb er nog steeds vrienden, met wie ik dan in Zakopane ga skieen! Dit jaar gaan we naar Odessa, ook leuk
zaterdag 7 april 2012 om 22:30
In de winter naar Zakopane rijden...mwaah het kan nu wel, de autowegen zijn doorgaans goed maar ik zou gewoon naar Krakau vliegen en vanaf daar een bus nemen (ongeveer 2 uur, in de winter wellicht meer).
Ryanair en Easyjet vliegen allebei op Krakau, ligt eraan waar je woont maar ik gebruik beide weleens, zit in Zuid Limburg dus ik kijk dan Eindhoven, Brussel Charleroi en Dusseldorf.
Ryanair en Easyjet vliegen allebei op Krakau, ligt eraan waar je woont maar ik gebruik beide weleens, zit in Zuid Limburg dus ik kijk dan Eindhoven, Brussel Charleroi en Dusseldorf.
zaterdag 7 april 2012 om 22:32
quote:Beestjes schreef op 07 april 2012 @ 20:35:
Dan zou ik Zakopane overwegen Poldervrouw, ga je geen spijt van krijgen! Leuk stadje met paardensleeen, restaurantjes met grote open haarden, veel zingende gasten
. Echt leuk!
Zoals dit bedoel je?
http://www.youtube.com/watch?v=cKF2GjRAUtE&ob=av3n
(moet je van houden natuurlijk)
Dan zou ik Zakopane overwegen Poldervrouw, ga je geen spijt van krijgen! Leuk stadje met paardensleeen, restaurantjes met grote open haarden, veel zingende gasten
Zoals dit bedoel je?
http://www.youtube.com/watch?v=cKF2GjRAUtE&ob=av3n
(moet je van houden natuurlijk)
zaterdag 7 april 2012 om 22:59
quote:Beestjes schreef op 07 april 2012 @ 20:33:
[...]
Aha! Dobry wieczór! Veel Pools spreek ik niet, beetje maar. Heb 6 jaar in Oost Europa rondgezworven voor mijn werk, vond Polen en Ukraine het leukst! Heb er nog steeds vrienden, met wie ik dan in Zakopane ga skieen! Dit jaar gaan we naar Odessa, ook leuk Je wordt bedankt! zit nu al de hele tijd Zakopower te luisteren op youtube (heimwee )
[...]
Aha! Dobry wieczór! Veel Pools spreek ik niet, beetje maar. Heb 6 jaar in Oost Europa rondgezworven voor mijn werk, vond Polen en Ukraine het leukst! Heb er nog steeds vrienden, met wie ik dan in Zakopane ga skieen! Dit jaar gaan we naar Odessa, ook leuk Je wordt bedankt! zit nu al de hele tijd Zakopower te luisteren op youtube (heimwee )
zondag 8 april 2012 om 09:21
quote:Snyggin schreef op 07 april 2012 @ 22:30:
In de winter naar Zakopane rijden...mwaah het kan nu wel, de autowegen zijn doorgaans goed maar ik zou gewoon naar Krakau vliegen en vanaf daar een bus nemen (ongeveer 2 uur, in de winter wellicht meer).
En die busverbinding is te doen met al je spullen ? Ik neem dan wel even aan dat ski spul daar goed te huur is ?
Wij vliegen ook regelmatig met genoemde maatschappijen.. wij wonen relatief gunstig voor allerlei luchthavens..
Maar je betaald dan wel een vermogen aan bagage toch ? Je hebt toch skispullen bij je..
En die busverbinding is te doen met al je spullen ? Ik neem dan wel even aan dat ski spul daar goed te huur is ?
Wij vliegen ook regelmatig met genoemde maatschappijen.. wij wonen relatief gunstig voor allerlei luchthavens..
Maar je betaald dan wel een vermogen aan bagage toch ? Je hebt toch skispullen bij je..
zondag 8 april 2012 om 10:00
Je kan in Zakopane gewoon huren ja.
Maar mocht je alles meenemen zul je dan wel idd voor je spullen in het vliegtuig moeten betalen, ter plaatste heb ik vaak mensen hun skispullen in de bus zien doen (gewoon onderin zoals een reguliere erm toerbus zeg maar niet lijnbus). Er zijn namelijk véél Polen die met de bus naar het Zuiden afdalen om te skieen, dat is nooit een probleem.
Maar mocht je alles meenemen zul je dan wel idd voor je spullen in het vliegtuig moeten betalen, ter plaatste heb ik vaak mensen hun skispullen in de bus zien doen (gewoon onderin zoals een reguliere erm toerbus zeg maar niet lijnbus). Er zijn namelijk véél Polen die met de bus naar het Zuiden afdalen om te skieen, dat is nooit een probleem.