Yogyakarta
dinsdag 8 mei 2012 om 17:04
Wij zijn aan het kijken om 2 weken naar Yogyakarta te gaan. Alleen vandaag hoorde we dat 2 weken wel erg lang is voor Yogyakarta.
Dat we beter kunnen rondreizen door Java of dat we naar een ander eiland gaan bijv. 2 weken in Yogyakarta blijven is wel erg lang werd ons verteld.
Heeft iemand hier ervaring in?
Dat we beter kunnen rondreizen door Java of dat we naar een ander eiland gaan bijv. 2 weken in Yogyakarta blijven is wel erg lang werd ons verteld.
Heeft iemand hier ervaring in?
dinsdag 8 mei 2012 om 17:13
quote:noortje89 schreef op 08 mei 2012 @ 17:10:
[...]
Hoezo dat dan?
Als het zelfs al te veel moeite is om ff uit te zoeken waar je precies heen gaat of je zelfs maar een klein beetje te verdiepen in het land waar je heen gaat, lijkt het mij zonde van het geld om zo ver weg te gaan!
Eén blik op de kaart had je geleerd dat Yogyakarta op Java ligt namelijk.
[...]
Hoezo dat dan?
Als het zelfs al te veel moeite is om ff uit te zoeken waar je precies heen gaat of je zelfs maar een klein beetje te verdiepen in het land waar je heen gaat, lijkt het mij zonde van het geld om zo ver weg te gaan!
Eén blik op de kaart had je geleerd dat Yogyakarta op Java ligt namelijk.
dinsdag 8 mei 2012 om 17:17
dinsdag 8 mei 2012 om 17:17
quote:jewelll schreef op 08 mei 2012 @ 17:15:
yogjakarta is geniaal maar 2 wkn is idd wel erg lang. Als je toch 2 weken doet zou ik persoonlijk java rondreizen, dan dan ruim een week naar bali gaan en daar nog even van alle rust en prachtige stranden genieten!
Oke. Bedankt voor de tip.
Wanneer is de beste tijd om naar Bali te gaan? Ivm regenseizoen?
yogjakarta is geniaal maar 2 wkn is idd wel erg lang. Als je toch 2 weken doet zou ik persoonlijk java rondreizen, dan dan ruim een week naar bali gaan en daar nog even van alle rust en prachtige stranden genieten!
Oke. Bedankt voor de tip.
Wanneer is de beste tijd om naar Bali te gaan? Ivm regenseizoen?
dinsdag 8 mei 2012 om 17:18
quote:zoutopmijnhuid schreef op 08 mei 2012 @ 17:17:
Ik heb een jaar in Jogja gewoond, dus zo raar is 2 weken nou ook weer niet.Om te wonen is het anders als op vakantie gaan. Ik ben er ook geweest en vond het best leuk, maar als je 2 weken gaat zijn er ook nog andere plekken en dingen te doen daar.
Ik heb een jaar in Jogja gewoond, dus zo raar is 2 weken nou ook weer niet.Om te wonen is het anders als op vakantie gaan. Ik ben er ook geweest en vond het best leuk, maar als je 2 weken gaat zijn er ook nog andere plekken en dingen te doen daar.
The greatest adventure in life is to follow your heart.
dinsdag 8 mei 2012 om 17:22
Yoghyakarta ligt op Java. Ben er zelf tijdens een rondreis langsgekomen. Ik denk ook dat het lang is daar 2 weken te blijven. Wil je wat van Indonesie zien adviseer ik je om een reis over Java te maken. Is echt de moeite waard als je iets van het traditionele Indonesische leven wilt zien. Bovendien hebben ze daar meerdere zeer indrukwekkende vulkanen met als topper de Bromo vulkaan. Die is echt heel bijzonder! En de beroemde Borobudur mag je natuurlijk ook niet missen!
Wil je liever lekker naar het strand en misschien af en toe een excursie is Bali een hele leuke optie. Mooie stranden en prachtige hotels, je gaat daar echt genieten.
Loop eens binnen bij een reisbureau en vraag wat folders of surf wat rond op het internet. Dan lukt het je vast om een voor jou mooie reis uit te zoeken.
Wil je liever lekker naar het strand en misschien af en toe een excursie is Bali een hele leuke optie. Mooie stranden en prachtige hotels, je gaat daar echt genieten.
Loop eens binnen bij een reisbureau en vraag wat folders of surf wat rond op het internet. Dan lukt het je vast om een voor jou mooie reis uit te zoeken.
dinsdag 8 mei 2012 om 17:23
November tot Maart is het regenseizoen en valt dus de meeste regen. Qua temperatuur wel lekkerder en de natuur is dan op zijn mooist met al dat groen! Regenbuien zijn voornamelijk eind van de dag/savonds/snachts. Rest vd dag over het algemeen niet dus zou me daar niet al te druk om maken!
Mazzel hoor, lekker naar indonesie! prachtig daar!
Mazzel hoor, lekker naar indonesie! prachtig daar!
dinsdag 8 mei 2012 om 17:57
dinsdag 8 mei 2012 om 18:22
quote:boarder schreef op 08 mei 2012 @ 17:38:
2 dagen Yogya is meer dan voldoende. 1 dag om rond te kijken en 1 dag voor de Borobudur. Voor de rest is het een gewone Aziatische stad. Druk, vies en veel brommertjes.Verder heb je daar nog de Pranbanan, de Merapi vulkaan, de straat vol met zilversmeden, de Maliborostreet, de wijk rond de universiteit is heel leuk, zowel om uit te gaan als om te winkelen, de hoppingmalls, het keraton (paleis van de sultan),etc etc..
2 dagen Yogya is meer dan voldoende. 1 dag om rond te kijken en 1 dag voor de Borobudur. Voor de rest is het een gewone Aziatische stad. Druk, vies en veel brommertjes.Verder heb je daar nog de Pranbanan, de Merapi vulkaan, de straat vol met zilversmeden, de Maliborostreet, de wijk rond de universiteit is heel leuk, zowel om uit te gaan als om te winkelen, de hoppingmalls, het keraton (paleis van de sultan),etc etc..
dinsdag 8 mei 2012 om 19:53
Ik heb me een paar dagen prima vermaakt in Yogja. Was op rondreis, heb je optie Yogja, Bromo, Bali al overwogen? Taxi naar Bromo met overnachting hebben we zelf geregeld in Yogja. Ook leuk was fietsen door de rijstvelden in Yogja, en zelf fietsen met een riksja rijder achterin gaaf ook veel bekijks.
Je kunt het overal leuk maken, het helpt als je van tevoren een reisgids leest (bieb).
Je kunt het overal leuk maken, het helpt als je van tevoren een reisgids leest (bieb).
dinsdag 8 mei 2012 om 19:58
Ja Bali zijn we nu aan het overwegen.
Heb gehoord van een busreis voor ¤ 22,-- per persoon. Met die busreis ga je via verschillende bezienswaardigheden van Java naar Bali.
Dat lijkt wel interessant te zijn.
Een binnenlandse vlucht met is ook niet duur van
Yogyakarta naar Bali. Dat is ¤ 48,-- per persoon.
Heb gehoord van een busreis voor ¤ 22,-- per persoon. Met die busreis ga je via verschillende bezienswaardigheden van Java naar Bali.
Dat lijkt wel interessant te zijn.
Een binnenlandse vlucht met is ook niet duur van
Yogyakarta naar Bali. Dat is ¤ 48,-- per persoon.