Zaanse Schans

15-06-2020 15:11 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen aankomende zaterdag een dagje naar de Zaanse Schans. Nooit geweest, lijkt ons erg leuk. Onze kinderen houden wel van oude ambachten bekijken en museumwinkeltjes etc.
Nu las ik over een Zaanse Schans Card: 15 euro voor volwassenen, 10 euro voor kinderen. Is dit een toegevoegde waarde? Voor bepaalde huisjes moet je entree betalen, iets van 2 euro. We hebben een museumkaart, dus voor het Zaans Museum hoef ik niet te betalen, maar betaal ik natuurlijk wel voor als ik die kaart koop. Verder krijg je 40% korting op een boottochtje van Windmill.

Ik vind de site verder vrij onduidelijk; Zaanse Schans is verder gratis? Maar dus bij een paar huisjes entree?
En hoeveel tijd zijn we daar zoet? We moeten 1,5 uur rijden; zijn we er een paar uur (3 a 4) zoet, of kan ik beter nog een 2e activiteit in de buurt zoeken?

Ik hoor het graag :-)
Eva1977 schreef:
15-06-2020 18:57
Man oppert net om de hond mee te nemen (zou anders naar vrienden gaan) en na de Zaanse Schans door naar zee te rijden. Honden mogen mee las ik; weet iemand een strand in de buurt (zeg half uur rijden van Zaanse Schans) waar honden los mogen? Ik weet dat er in Monster een hondenstrand is maar dat ligt nogal uit de richting.

Mag de hond ook het Zaans Museum in? En volgens mij mag hij wel (uiteraard aangelijnd) op de openbare weg rondom de huizen, maar nergens verder in?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik lees wel dat je online een tijdslot moet reserveren voor de molens of museum.
Maar misschien kun je dat ter plekke doen vanaf mobiel.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Leuk idee TO! De zaagmolen Het Jonge Schaap is echt imposant vind ik. Eigenlijk de interessantste molen imho, dus die zou ik niet overslaan.
Het Zaanse Museum kun je wel overslaan hoor, daar is niet zo veel aan.
Moet je op de rondvaart een mondkapje dragen ?
rosadebree schreef:
16-06-2020 07:33
Leuk idee zeg. Ik ga dankzij dit topic zondag ook daarheen :-)
haha, veel plezier!
rascalles schreef:
16-06-2020 10:48
Moet je op de rondvaart een mondkapje dragen ?
goede vraag, geen idee....
himalaya schreef:
16-06-2020 07:44
Mag de hond ook het Zaans Museum in? En volgens mij mag hij wel (uiteraard aangelijnd) op de openbare weg rondom de huizen, maar nergens verder in?
ja klopt, als hond mee gaat, dan slaan we Zaans Museum over en als we een huisje/molen in willen blijft 1 van ons buiten bij onze labrador. En gaan we om en om. Zonder hond is handiger, maar hij is dol op de zee/het strand, dus vond het toch wel een leuk idee van man om hem mee te nemen.
Igoa schreef:
16-06-2020 09:28
Leuk idee TO! De zaagmolen Het Jonge Schaap is echt imposant vind ik. Eigenlijk de interessantste molen imho, dus die zou ik niet overslaan.
staat genoteerd! dank!
Tickel schreef:
16-06-2020 07:59
Ik lees wel dat je online een tijdslot moet reserveren voor de molens of museum.
Maar misschien kun je dat ter plekke doen vanaf mobiel.
Waar lees je dat? ik lees alleen iets over zaanse card met tijdslot? Zou wel handig zijn als het met tijdslot kan want heb nog geen idee hoe laat we overal zijn.
Gewoon hier: https://zaansmuseum.nl/
rosadebree schreef:
16-06-2020 13:15
Gewoon hier: https://zaansmuseum.nl/
Ja,die site ken ik,maar het is me niet duidelijk of dit ook voor de museumwinkels,huisjes etc op de Zaanse Schans geldt
https://www.dezaanseschans.nl/plan-uw-b ... kbaarheid/

voor parkeren rekenen ze een flink tarief.

Even over de hond;
Ik zou lekker de hond naar een hondenoppas brengen, de hond heeft er weinig aan om mee te gaan het is eigenlijk een handenbindertje met zo'n dagje uit en het is nu al warm om zo in de auto mee te nemen met zo'n lange rit.
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 16-06-2020 14:11
29.83% gewijzigd
https://www.dezaanseschans.nl/plan-uw-b ... ngstijden/
Je kan hier zien wat er allemaal open is.
Ze mogen zelf bepalen of ze open gaan
Eva1977 schreef:
16-06-2020 11:59
ja klopt, als hond mee gaat, dan slaan we Zaans Museum over en als we een huisje/molen in willen blijft 1 van ons buiten bij onze labrador. En gaan we om en om. Zonder hond is handiger, maar hij is dol op de zee/het strand, dus vond het toch wel een leuk idee van man om hem mee te nemen.
Het is niet altijd mogelijk om de hond mee te nemen naar het strand. Daar gelden bepaalde tijdstippen en regels voor.
*2020* schreef:
16-06-2020 14:14
Het is niet altijd mogelijk om de hond mee te nemen naar het strand. Daar gelden bepaalde tijdstippen en regels voor.
Er zijn speciale hondenstranden. Hebben er al 2 gevonden. 1 in IJmuiden,1 in Wijk aan Zee
Eva1977 schreef:
16-06-2020 13:43
Ja,die site ken ik,maar het is me niet duidelijk of dit ook voor de museumwinkels,huisjes etc op de Zaanse Schans geldt
Nee, voor het museum en de molens.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Eva1977 schreef:
16-06-2020 14:24
Er zijn speciale hondenstranden. Hebben er al 2 gevonden. 1 in IJmuiden,1 in Wijk aan Zee

Welk strand in Wijk aan Zee bedoel je dan?

De website van de gemeente is duidelijk: tussen 1 mei en 1 oktober mag je tussen 9 en 19 uur niet met je hond het strand op in Wijk aan Zee.

https://www.beverwijk.nl/inwoners-onder ... d_877.html
https://www.velsen.nl/inwoner/natuur-en ... d-uitlaten

En hier Ijmuiden.
Ik zou het echt niet doen. Dan ook nog terug rijden met een zeiknatte hond in de auto :O
Anders is er een flink honden losloop gebied in het Purmerbos (Purmerend). Geen strand, maar de hond kan er wel in de sloot duiken als 'ie zin heeft :-)
Biebeltje schreef:
16-06-2020 16:04
Anders is er een flink honden losloop gebied in het Purmerbos (Purmerend). Geen strand, maar de hond kan er wel in de sloot duiken als 'ie zin heeft :-)
Oei Purmerend is bij mij een soort scheldwoord :ugeek:
*2020* schreef:
16-06-2020 16:05
Je hoeft ook niet naar Purmerend zelf dan hè ;-D

Maar goed, is ook nog een half uur rijden vanaf de Zaanse Schans. Maar wel lekker om een hond te laten rennen...
Ik zou geen 1,5 uur gaan rijden om met je hond over de Zaanse Schans te kunnen lopen en buiten te moeten blijven terwijl de rest van de familie ergens naar binnen gaat. :)
*2020* schreef:
16-06-2020 16:05
Je doet net of jij met die hond op pad moet , chill effe zeg.
Dit strand, tussen Velsen Noord en Wijk aan zee:
https://www.doggydating.com/hondenloslo ... lsen-noord

We gaan een paar keer per jaar met de hond naar het strand, anderhalf uur rijden, geen probleem hoor :-) Soms alleen naar het strand, soms combineren we het met spotten bij de Polderbaan (maar daar valt nu natuurlijk weinig te zien) en we hebben hem ook al eens meegenomen naar het openluchtmuseum waarna we daarna heerlijk gewandeld hebben. Gaan we om en om een huisje in, dus ene keer wacht man, andere keer ik, voor ons geen enkel probleem :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven