zanzibar met peuter 3 en baby 1

27-02-2016 15:12 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen naar zanzibar met peuter en baby mijn vraag is. Is t te doen? En waar goedkoop boeken?
Alle reacties Link kopieren
Samira, als je perse naar een tropisch afrikaans eiland wil, waarom dan niet naar de Seychellen gaan? Daar is geen malaria en zo'n beetje de beste gezondheidszorg van het continent. Qua veiligheid is het er ook beter (in 2015 vonden er meerdere keren bomaanslagen op Zanzibar plaats en de verwachting is dat het ivm aankomende verkiezingen onrustig blijft).



Het is toch niet zo raar om als je kinderen hebt, je een beetje te verdiepen in waar je heen gaat? Je bent niet alleen verantwoordelijk voor jezelf, maar ook voor hun welzijn.



Overigens is het niet nodig om zo agressief te reageren lijkt me. Het is een forum, daar wordt gediscussieerd en er zijn een hoop mensen die met je mee denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:soundofsunshine schreef op 28 februari 2016 @ 14:03:

Samira, als je perse naar een tropisch afrikaans eiland wil, waarom dan niet naar de Seychellen gaan? Daar is geen malaria en zo'n beetje de beste gezondheidszorg van het continent. Qua veiligheid is het er ook beter (in 2015 vonden er meerdere keren bomaanslagen op Zanzibar plaats en de verwachting is dat het ivm aankomende verkiezingen onrustig blijft).



Het is toch niet zo raar om als je kinderen hebt, je een beetje te verdiepen in waar je heen gaat? Je bent niet alleen verantwoordelijk voor jezelf, maar ook voor hun welzijn.



Overigens is het niet nodig om zo agressief te reageren lijkt me. Het is een forum, daar wordt gediscussieerd en er zijn een hoop mensen die met je mee denken.Agressief reageren? Sorry waar lees jij terug dat ik agressief reageer. Ik neem elke reactie op. En ben tot de conclusie gekomen naar maleisie te gaan ipv zanzibar. De gezondheid van mn kinderen staan op 1.
quote:diaa schreef op 28 februari 2016 @ 09:50:

[...]





Ja en als de dreumes echt niet in een draagzak wil? Juist, gaat die in de buggy en moet de peuter lopen. En als die niet wil lopen/moe is/jij je handen vol met koffers hebt op zoek naar dat kekke b&b om 20:00 s avonds in het pikdonker?



Nee doe mij dan maar de backpack en gaan. Als ze kunnen lopen, luisteren en tegen verveling kunnen (busreizen) dan gaan we met zn allen. Tot die tijd wordt t ver, veilig en 1 a 2 accomodaties en/of biedt Spanje ook genoeg vertier voor iedereen.Dat zou kunnen dat dreumes dat niet wil. Mijne was niet anders gewend. Buggy is nooit mee gegaan. Is ook in bijvoorbeeld Azië geen doen overigens. Overigens sluit ik me aan bij dat ik dus niet naar stinksteden in China of naar rare oorden ga met kleintjes. Het ligt ook gewoon aan je kind wat kan. Soms is de Belgische kust al ver genoeg.
Samirah! Veel beter plan! Maleisië kan prima! Moet je even goed kijken waar je heen wil, ivm malaria e.d.. Het Maleisietopic staat nu volgens mij vrij hoog in de lijst.

Maar ik moet wel zeggen dat je geen ervaren reiziger bent. Ik vond het heel waardevol om zelf de halve wereld te hebben gehad voor ik kinderen kreeg en deze meenam. Daardoor was het voor mij een stuk eenvoudiger om te kijken waar ik we heen zou gaan, waar niet heen en waarom.

Het komt dan wat onbezonnen over om met een land als Zanzibar aan te zetten. Maar dat is echt onwetendheid. Ik wil je niet aanvallen, maar uitleggen waarom er wordt gereageerd op je, zoals er wordt gereageerd.



Superveel plezier met het plannen van je reis naar Maleisië en we hebben een paar forummers die er wonen! O, en leen een goede ergonomische draagzak en kijk of je kleintje daar goed aan kan wennen. Zoja: aanschaffen en vooral buggy thuis laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:diaa schreef op 28 februari 2016 @ 11:51:

Nou nursy ik ken een volwassen kerel, stevige sportieve vent, die 30 kg lichter uit Tanzania terug kwam.



Malaria Tropica. In 2008. Gelukkig zat ie "in de buurt" van Dar Es Salam (4 uur met de bus) anders had ie hier misschien niet meer geweest.



Ook heden sterven er miljoenen aan tropische ziektes. Niet uitgeroeid ondanks t reizigersspreek uur bij de ggd. Los daarvan, een stevige voedsel vergifitging wil je een dreumes ook niet aan doen. En die heb je anno 2016 ook nog steeds.Zelf tussen 2006-2012 5×malaria falciparum. To vraagt naar Zanzibar. Dat is een vlucht van 10 minuten naar Dar! En mogelijkheden mbt privé vliegtuigen. Ik heb zelf met kind tussen 2008 en 2012 in Zambia, Malawi, Botswana, Zuid Afrika en Tanzania gereisd en in een van deze landen heb ik gewoond. Neem maatregelen en lees jezelf in. Dan valt het allemaal wel mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook absoluut niet tegen reizen met kleine kinderen. Ik heb het zelf ook veel gedaan. Ik vind het wel onzin dat het voor de kinderen zo leuk is. Ik zie niet in waarom een reis ver weg voor een baby/peuter nou echt leuk is. Op die leeftijd hoeven ze sowieso nog niet weg en waar ze zijn maakt niet zoveel uit zolang ze maar vrij kunnen lopen en spelen.



En verder verschilt het ook per kind. Mijn tweeling was als baby/peuter heel makkelijk en je kon ze dus overal mee naar toe slepen. Hun neefje nam je al niet liever een weekend naar de kust mee want die sliep uitsluitend in zijn eigen bedje en hield zich aan een zeer strakke routine. Als je daar veel van afweek dan was het arme kind helemaal overstuur. Dus een reis naar de andere kant van de wereld was op die leeftijd met neefje niet echt te doen geweest.
Alle reacties Link kopieren
Overigens zou ik gebieden met malaria dan wel weer vermijden met een baby/peuter. Er is genoeg moois buiten die gebieden en dat komt dan later wel weer eens (tenzij je om familie redenen daar heen moet)
Alle reacties Link kopieren
quote:Samirah80 schreef op 28 februari 2016 @ 16:03:

[...]





Agressief reageren? Sorry waar lees jij terug dat ik agressief reageer. Ik neem elke reactie op. En ben tot de conclusie gekomen naar maleisie te gaan ipv zanzibar. De gezondheid van mn kinderen staan op 1.Nou, je reageert alleen op de mensen die niet positief op je vraag reageren en dan reageer je steeds met veel uitroeptekens en vraagtekens. Op de vragen die mensen je stellen en op de suggesties die gegeven worden reageer je niet.
Alle reacties Link kopieren
En leuk, Maleisië!



Het vaste land heeft goede gezondheidsfaciliteiten, op de meeste plekken geen malaria en het is er prachtig!



Sabah schijn je het beste te kunnen mijden voor de veiligheid en op Borneo is er malaria.



Veel plezier
Alle reacties Link kopieren
quote:Samirah80 schreef op 28 februari 2016 @ 12:55:

[...]





Dit zijn reacties van mensen die niks gewend ziijn en voor de mensen leven. Laten wij lekker genieten van onze vakanties waar zij alleen maar van kunnen dromen.Zo is t, Samirah.
Alle reacties Link kopieren
quote:esther766 schreef op 28 februari 2016 @ 18:51:

[...]





Zo is t, Samirah.

Wat dacht je?

"Ik kom het vuurtje nog even opstoken"?
Alle reacties Link kopieren
quote:Valia_1 schreef op 28 februari 2016 @ 17:39:

Overigens zou ik gebieden met malaria dan wel weer vermijden met een baby/peuter. Er is genoeg moois buiten die gebieden en dat komt dan later wel weer eens (tenzij je om familie redenen daar heen moet)



Maar...? Is Malariagebied nou erg of niet? Wat maakt de reden van het bezoek nou uit?

Gaan de muggen met een boogje om je heen omdat je familie hebt wonen in het betreffende land??
Alle reacties Link kopieren
Maar Maleisie is ook zeker leuk. Hoelang ga je? Want dan heb je wel te maken met tijdsverschil en dus jetlags...
quote:esther766 schreef op 28 februari 2016 @ 18:55:

[...]





Maar...? Is Malariagebied nou erg of niet? Wat maakt de reden van het bezoek nou uit?

Gaan de muggen met een boogje om je heen omdat je familie hebt wonen in het betreffende land??Doe niet zo dom en zit niet zo te kwallen zeg.
quote:longwayhome schreef op 27 februari 2016 @ 16:17:

Ik ben net twee dagen terug uit Zanzibar. We zijn super goedkoop met Tui geweest. De reis duurt bijna twaalf uur omdat er een korte tussenstop is om bemanning te wisselen.



Op Zanzibar heb ik geen een mug gezien, valt dus heel erg mee. Malaria komt er ook nagenoeg niet meer voor.



Op de terugweg zaten er opvallend veel mensen met kleine kinderen in het vliegtuig en waar ik bang was dat we daar erg veel last van zouden hebben, deden ze eigenlijk niets anders dan slapen. Kan dus prima! Veel plezierJe hebt aan één foute mug al genoeg om malaria op te lopen. Kleine kinderen worden sowieso al snel gestoken.
Alle reacties Link kopieren
quote:esther766 schreef op 28 februari 2016 @ 18:55:

[...]





Maar...? Is Malariagebied nou erg of niet? Wat maakt de reden van het bezoek nou uit?

Gaan de muggen met een boogje om je heen omdat je familie hebt wonen in het betreffende land??Ja,ik vind het een risico en ik zou niet bereid zijn dat risico te lopen voor zo maar een vakantie. Ik kan me wel voorstellen dat je in bepaalde gevallen (oude oma bezoeken bijvoorbeeld) besluit dat risico te nemen. Alsnog zou ik het niet ter harte doen maar soms zijn er bepaalde redenen om te gaan belangrijker. Ik kan me best voorstellen dat iemand in dat geval het risico neemt. Ik kan me dan weer niet voorstellen dat je zo'n risico neemt voor alleen een leuke vakantie aangezien er ook prima alternatieven zijn. Zoals TO nu voor het ook heel mooie Maleisië heeft gekozen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 28 februari 2016 @ 18:59:

[...]



Doe niet zo dom en zit niet zo te kwallen zeg.Pardon?
Alle reacties Link kopieren
quote:esther766 schreef op 28 februari 2016 @ 19:11:

[...]





Pardon?Zoals ik ook al zei; kom je het vuurtje weer even opstoken?
quote:granny71 schreef op 28 februari 2016 @ 19:15:

[...]



Zoals ik ook al zei; kom je het vuurtje weer even opstoken?Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Je bent gestaft, Bree.
quote:konijn82 schreef op 28 februari 2016 @ 17:08:

[...]





Dat zou kunnen dat dreumes dat niet wil. Mijne was niet anders gewend. Buggy is nooit mee gegaan. Is ook in bijvoorbeeld Azië geen doen overigens. Overigens sluit ik me aan bij dat ik dus niet naar stinksteden in China of naar rare oorden ga met kleintjes. Het ligt ook gewoon aan je kind wat kan. Soms is de Belgische kust al ver genoeg.



Oudste was superblij in de draagzak, jongste vond t verschrikkelijk. Vanaf de geboorte al. En, eens, Machu Picchu met een buggy is een no go.



Ergo, niet alle verre bestemmingen zijn zo handig met 3-. Hoe goed je t ook gaat plannen. Curacao? Prima. Manaus Brazilie...neuh zou ik met dat grut niet doen.
quote:esther766 schreef op 27 februari 2016 @ 20:18:

Okee, geen jaloezie

waarom dan in vredesnaam zoveel onaardige woorden.. de reizigers hebben geen 'recht op' een eigen mening????

Ligt er wellicht aan hoe oud die kinderen zijn en hoe slim :-DEen kind van 1 jaar heeft helemaal niets aan een verre reis, behalve veel ongemak. Dan moet je nog maar hopen dat het niet iets ernstigs oploopt in een land waar de gezondheidszorg minimaal is.
Alle reacties Link kopieren
:quote:esther766 schreef op 28 februari 2016 @ 19:17:

Je bent gestaft, Bree.



Dat zou je wel eens lelijk in je kont kunnen bijten.
En Samirah, 18x marokko (naar familie?) Vind ik niet perse bereisd. Je hebt daarnaast eigenlijk niks gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:diaa schreef op 28 februari 2016 @ 19:23:

En Samirah, 18x marokko (naar familie?) Vind ik niet perse bereisd. Je hebt daarnaast eigenlijk niks gezien.Geen familie helaas! Resort in marrakech en agadir.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven