zanzibar met peuter 3 en baby 1

27-02-2016 15:12 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen naar zanzibar met peuter en baby mijn vraag is. Is t te doen? En waar goedkoop boeken?
Verre reizen moet je gaan doen als ze kunnen lopen en genoeg begrip hebben dat in de rest van de wereld niet dezelfde regels gelden en/of hetzelfde luxe niveau als thuis.



Tot die tijd is het vooral een enorme logistieke operatie en kun je zelf niet doen wat zo'n bestemming juist zo tof maakt.
Samirah, als je verder blijkbaar geen idee hebt waar heen te gaan met kinderen en zomaar wat bestemmingen roept, moet je t misschien bij Bretagne houden.
quote:diaa schreef op 27 februari 2016 @ 23:31:

Verre reizen moet je gaan doen als ze kunnen lopen en genoeg begrip hebben dat in de rest van de wereld niet dezelfde regels gelden en/of hetzelfde luxe niveau als thuis.



Tot die tijd is het vooral een enorme logistieke operatie en kun je zelf niet doen wat zo'n bestemming juist zo tof maakt.Niet eens met laatste zin. Hier vanaf spruit 1 heel klein is veel gereisd. Draagdoek, papa en mama in de buurt en goede voorbereiding maakt dat ook reizen op de bonnefooi (of 1 dag vooraf nieuwe bestemming boeken) prima en stressloos kan. Maar je moet gewoon goed weten waar je heen wilt en hoe dat goed aan te pakken met kleintje(s).
Alle reacties Link kopieren
Ver reizen met kinderen kan zeker! Maar met een 1-jarige die alles in z'n mond steekt naar een gebied waar voedselvergiftiging sowieso al op de loer ligt en waar een malaria-risico is. Ook Dengue, waar geen vaccin of pillen voor bestaan, is op Zanzibar een reëel risico. Ook heeft Zanzibar (en de rest van Tanzania) geen goede gezondheidsfaciliteiten, dus als je kind ernstig valt/door een dier gebeten wordt etc heb je daar weinig mogelijkheden. Voor mij zijn dat teveel risico's om een peuter en dreumes aan bloot te stellen. Zeker als je, zoals het bij TO klinkt, weinig ervaring met kinderen/naar de tropen hebt.



Begin dan met een verre-reis-met-kinderen-voor-beginners, thailand ofzo. Als je naar Afrika wil, zijn Zuid Afrika en ook de Seychellen (goede gezondheidszorg, geen malaria) goede opties. En een andere kant op, de Filipijnen schijnen ook zeer kindvriendelijk te zijn.



En eens dat op de bonnefooi reizen met kinderen best kan, mits je wel goed weet in wat voor soort land je je bevindt, welke ziektes er heersen, waar het dichtstbijzijnde ziekenhuis is, waar het veilig/onveilig is etc. Zodat je je kind in ieder geval niet door je eigen naïviteit aan onnodige veiligheidsrisico's blootstelt. Want zij kiezen er uiteindelijk niet voor om zo ver de hort op te gaan
Eens SOS! Veiligheid voor je kindje voorop en echt goed voorbereiden. Dan kan het prima. Nee, mijn kind heeft er zelf niet zoveel aan, behalve dan dat ie een heel blij en ontspannen paar ouders bij zich heeft en leert spelen met wat voorhanden is (stenen, takjes, zand, schelpen, plastic bakje, etc). Andersom heb ik altijd het genoegen mogen hebben dan dus ook een heel blij en ontspannen (heel goed slapend!!) kind te hebben op onze reizen. Hij lijkt te profiteren van onze ontspanning. Heel veel waard voor mij.
quote:soundofsunshine schreef op 28 februari 2016 @ 08:14:

Ver reizen met kinderen kan zeker! Maar met een 1-jarige die alles in z'n mond steekt naar een gebied waar voedselvergiftiging sowieso al op de loer ligt en waar een malaria-risico is. Ook Dengue, waar geen vaccin of pillen voor bestaan, is op Zanzibar een reëel risico. Ook heeft Zanzibar (en de rest van Tanzania) geen goede gezondheidsfaciliteiten, dus als je kind ernstig valt/door een dier gebeten wordt etc heb je daar weinig mogelijkheden. Voor mij zijn dat teveel risico's om een peuter en dreumes aan bloot te stellen. Zeker als je, zoals het bij TO klinkt, weinig ervaring met kinderen/naar de tropen hebt.



Begin dan met een verre-reis-met-kinderen-voor-beginners, thailand ofzo. Als je naar Afrika wil, zijn Zuid Afrika en ook de Seychellen (goede gezondheidszorg, geen malaria) goede opties. En een andere kant op, de Filipijnen schijnen ook zeer kindvriendelijk te zijn.



En eens dat op de bonnefooi reizen met kinderen best kan, mits je wel goed weet in wat voor soort land je je bevindt, welke ziektes er heersen, waar het dichtstbijzijnde ziekenhuis is, waar het veilig/onveilig is etc. Zodat je je kind in ieder geval niet door je eigen naïviteit aan onnodige veiligheidsrisico's blootstelt. Want zij kiezen er uiteindelijk niet voor om zo ver de hort op te gaan

Precies. Het punt is niet dat je geen verre reizen kunt maken met kleine kinderen. Of dat kleine kinderen niet blij kunnen zijn op zo'n reis.

Voor mij is het punt: wat maakt de reis naar gebieden met zulke risico's nou zo waardevol dat je die risico's wil nemen?

Je kun prima naar Thailand, Amerika, Australië.

Maar dat 'gevoel van vertrouwen en ruimdenkendheid' waar kattie het over heeft, zou je dat ook niet kunnen krijgen van een reis naar die landen? Moet je daarvoor naar Zanzibar, of een andere TO laatst, steden in China met zware luchtvervuiling?

Mijn man is dus als baby in Afrika geweest en er bijna dood gegaan. Hij heeft daar echt dat gevoel niet aan over gehouden. Sterker nog, hij neemt het zijn ouders kwalijk dat ze zo'n groot risico hebben genomen.

Later als ouder kind is hij ook in andere landen geweest en daar heeft hij wel positieve herinneringen aan.



Het gaat voor mij echt om de locatie die TO noemt en de bijbehorende risico's. Niet om het verre reizen an sich.
Je kunt prima met kleine kinderen reizen. Maar er zijn wel voorwaarden. Ik heb mijn baby niet meegenomen naar mijn thuisland (engels toeristisch zeer luxe eiland in het Caribisch gebied), Er is geen malaria, maar als er iets mis gaat was destijds het eerst goed geoutilleerde ziekenhuis nog op 3 uur vliegen in Miami. Zelf heb ik een zusje op jonge leeftijd verloren om die reden. De juiste hulp was te ver weg. Om die reden heb ik baby dus anderhalve maand bij vader gelaten toen mijn moeder zou komen te overlijden.



Goede medische voorzieningen zijn voor mij dus ook echt een voorwaarde.
Alle reacties Link kopieren
Gaan! Ik ben er geweest met oud en nieuw 2007/2008 terwijl ik zwanger was. Geweldige ervaring. Bijna geen muggen ivm de wind, verder netten gebruiken, kinderen goed insmeren als het gaat schemeren. Kanttekening is wel dat ik zelf jaren in Zuidelijk Afrika heb gewoond dus ik weet wel een beetje hoe om te gaan met Malaria en ik word ook niet heel snel ziek door eten bijv. Overigens is Dar-es-Salam op 10 minuten vliegen en daar heben ze prima privé ziekenhuizen!
quote:lechatrose schreef op 28 februari 2016 @ 09:06:

[...]



Precies. Het punt is niet dat je geen verre reizen kunt maken met kleine kinderen. Of dat kleine kinderen niet blij kunnen zijn op zo'n reis.

Voor mij is het punt: wat maakt de reis naar gebieden met zulke risico's nou zo waardevol dat je die risico's wil nemen?

Je kun prima naar Thailand, Amerika, Australië.

Maar dat 'gevoel van vertrouwen en ruimdenkendheid' waar kattie het over heeft, zou je dat ook niet kunnen krijgen van een reis naar die landen? Moet je daarvoor naar Zanzibar, of een andere TO laatst, steden in China met zware luchtvervuiling?

Mijn man is dus als baby in Afrika geweest en er bijna dood gegaan. Hij heeft daar echt dat gevoel niet aan over gehouden. Sterker nog, hij neemt het zijn ouders kwalijk dat ze zo'n groot risico hebben genomen.

Later als ouder kind is hij ook in andere landen geweest en daar heeft hij wel positieve herinneringen aan.



Het gaat voor mij echt om de locatie die TO noemt en de bijbehorende risico's. Niet om het verre reizen an sich.



Mijn man is als kind door z'n moeder meegenomen op vakantie naar Azië en is daar bijna overleden (letterlijk) aan een of andere ziekte. Hij herinnert zich dat ie dagen in een kamer lag in z'n eentje, want ouders op de kamer was daar niet mogelijk. Meer herinneringen van die vakantie heeft hij niet.

Ik ben door mijn ouders niet ver&avontuurlijk op vakantie meegenomen.

Wij zijn allebei openminded, en reisden de hele wereld rond. Maar nu even niet want we hebben kleine kinderen, en man wil t risico niet lopen dat ze ziek worden, en ik heb geen zin in verre vliegreizen en transits enzo. Tenniste, ik wel, maar ik kan geen reden bedenken waarom ik het mijn kinderen aan wil doen om op zon jonge leeftijd zo lang in een vliegtuig te moeten zitten, extra inentingen te krijgen, dat soort dingen. De enige reden is dan omdat wij dat willen. Voor onszelf. Terwijl wij volwassen ons ook best kunnen vermaken op vakanties die minder ver zijn, voor de aankomende 5 jaar
quote:konijn82 schreef op 28 februari 2016 @ 06:16:

[...]





Niet eens met laatste zin. Hier vanaf spruit 1 heel klein is veel gereisd. Draagdoek, papa en mama in de buurt en goede voorbereiding maakt dat ook reizen op de bonnefooi (of 1 dag vooraf nieuwe bestemming boeken) prima en stressloos kan. Maar je moet gewoon goed weten waar je heen wilt en hoe dat goed aan te pakken met kleintje(s).



Ja en als de dreumes echt niet in een draagzak wil? Juist, gaat die in de buggy en moet de peuter lopen. En als die niet wil lopen/moe is/jij je handen vol met koffers hebt op zoek naar dat kekke b&b om 20:00 s avonds in het pikdonker?



Nee doe mij dan maar de backpack en gaan. Als ze kunnen lopen, luisteren en tegen verveling kunnen (busreizen) dan gaan we met zn allen. Tot die tijd wordt t ver, veilig en 1 a 2 accomodaties en/of biedt Spanje ook genoeg vertier voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Wie wil je hier een plezier mee doen? De enige reden die ik kan bedenken voor dat soort reizen met zulke kleine kinderen is familiebezoek. Al het andere is zinloos. Kinderen hebben er niks aan, en of het voor de ouders nu zo leuk is betwijfel ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik leee hier verhalen van nu volwassen mensen die ooit met hun ousets ver weg zijn gegaan en daar ziek zijn geworden. Lieve mensen dit is waarschijnlijk 20 of 30 jaar geleden. Ga eens na hoeveel er in NL is veranderd. In Veel landen is dat niet anders. Vaak kun je prima in een privé ziekenhuis behandeld worden met buitenlandse artsen (het kost wat maar dan heb je ook wat).
quote:soundofsunshine schreef op 28 februari 2016 @ 08:14:

Ver reizen met kinderen kan zeker! Maar met een 1-jarige die alles in z'n mond steekt naar een gebied waar voedselvergiftiging sowieso al op de loer ligt en waar een malaria-risico is. Ook Dengue, waar geen vaccin of pillen voor bestaan, is op Zanzibar een reëel risico. Ook heeft Zanzibar (en de rest van Tanzania) geen goede gezondheidsfaciliteiten, dus als je kind ernstig valt/door een dier gebeten wordt etc heb je daar weinig mogelijkheden. Voor mij zijn dat teveel risico's om een peuter en dreumes aan bloot te stellen. Zeker als je, zoals het bij TO klinkt, weinig ervaring met kinderen/naar de tropen hebt.



Begin dan met een verre-reis-met-kinderen-voor-beginners, thailand ofzo. Als je naar Afrika wil, zijn Zuid Afrika en ook de Seychellen (goede gezondheidszorg, geen malaria) goede opties. En een andere kant op, de Filipijnen schijnen ook zeer kindvriendelijk te zijn.



En eens dat op de bonnefooi reizen met kinderen best kan, mits je wel goed weet in wat voor soort land je je bevindt, welke ziektes er heersen, waar het dichtstbijzijnde ziekenhuis is, waar het veilig/onveilig is etc. Zodat je je kind in ieder geval niet door je eigen naïviteit aan onnodige veiligheidsrisico's blootstelt. Want zij kiezen er uiteindelijk niet voor om zo ver de hort op te gaan

Inderdaad! De gezondheidsrisico's wegen hier ook wel heel erg mee, en dan ook het financiële aspect. Een land met gezondheidsrisico's zou ik zelf niet uitkiezen voor een klein kind. Dan ben je ook continu aan het opletten en dat zou voor mij geen relaxte vakantie opleveren. En ik vind inentingen enzo niet prettig voor een klein kind, dus dan zou ik voor zo'n land al niet kiezen.

Wij willen heel graag eens terug naar amerika, westkust. En naar new york. We kunnen dat nu doen, dochter is net 4. Maar dan kunnen we niet doen wat we graag willen, want dochter kan nog niet echt verre wandelingen maken, tot wat later opblijven enz. En dan vind ik het gewoon zonde van het geld om dat nu uit te geven aan zo'n reis, terwijl we er niet uit kunnen halen wat we allemaal willen. Mijn man wil ook nog eens terug naar singapore met ons en dan door naar japan. Ook dat hetzelfde verhaal, nu gewoon niet praktisch met een klein kind dat om half 8 's avonds omvalt van de slaap en niet zl te ver kan lopen nog. En buiten dat moet je ze met 4 jaar echt nog goed in de gaten houden wat betreft verkeer, water, afgronden tijdens het wandelen enz. Dat is met 12 alweer een stuk minder aan de orde en geeft ons een relaxtere vakantie. Dan hou ik het geld nu liever in mijn zak en geef dat later uit aan een reis waar we wel alles uit kunnen halen wat we willen. Dat is voor ons nu vooral de afweging om rustig naar de camping in bretagne te gaan en center parcs en later de grotere reizen te maken. En ook omdat dochter het zich dan wel nog zal herinneren en niet met 12 jaar een foto-album open trekt en ziet dat ze new york ofzo al gezien heeft en dan baalt dat ze zich daar niks meer van kan herinneren
Nou nursy ik ken een volwassen kerel, stevige sportieve vent, die 30 kg lichter uit Tanzania terug kwam.



Malaria Tropica. In 2008. Gelukkig zat ie "in de buurt" van Dar Es Salam (4 uur met de bus) anders had ie hier misschien niet meer geweest.



Ook heden sterven er miljoenen aan tropische ziektes. Niet uitgeroeid ondanks t reizigersspreek uur bij de ggd. Los daarvan, een stevige voedsel vergifitging wil je een dreumes ook niet aan doen. En die heb je anno 2016 ook nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Het blijft in dit soort topics altijd opmerkelijk dat mensen beweren dat een kind tekort wordt gedaan met verre reizen, omdat ze uit hun vertrouwde omgeving worden gehaald dan wel geen sterke herinneringen hebben aan de reizen en al dat soort non-argumenten. Reizen met jonge kinderen is niet voor iedereen weggelegd, het is best een organisatie en het is begrijpelijk dat niet iedereen daar zin in heeft. Maar die afkeurende houding begrijp ik niet.



Zanzibar is prima te doen met jonge kinderen, er zijn mooie hotels met goede voorzieningen en het tijdsverschil klein. Ik zou boeken
Alle reacties Link kopieren
quote:diaa schreef op 28 februari 2016 @ 11:51:

Nou nursy ik ken een volwassen kerel, stevige sportieve vent, die 30 kg lichter uit Tanzania terug kwam.



Malaria Tropica. In 2008. Gelukkig zat ie "in de buurt" van Dar Es Salam (4 uur met de bus) anders had ie hier misschien niet meer geweest.



.

Buurvrouw een paar maanden geleden nog. Ook Malaria Tropica

5 dagen intensieve care maar gelukkig kan ze het navertellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lechatrose schreef op 27 februari 2016 @ 17:00:

[...]



+1

Is dat hip nu of zo, zo exotisch mogelijk op vakantie met zulke kleine hummels?



Mijn man is als eenjarige bijna dood gegaan ergens in Afrika, heeft ergens met niet al te beste gezondheidszorg een enorm lelijk en hinderlijk litteken opgelopen en dat alles omdat mijn schoonouders hun kleine kinderen zo graag cultuur wilden bijbrengen.

Dus ja, mijn mening is gekleurd. Maar ik snap echt niet dat je met zulke kleintjes, die zich niks van die reis gaan herinneren, zoiets onderneemt.Wat zou jij met de kinderen doen dan? Hier laten en zelf genieten???
Alle reacties Link kopieren
quote:esther766 schreef op 27 februari 2016 @ 20:11:

[...]





Waarom toch altijd weer die nijd? Komt t echt niet in jullie op dat mensen reizen gewoon erg LEUK kunnen vinden? 'stoere verhalen' en 'wat zullen de buren wel niet denken' Denken jullie daar werkelijk over na? Ik kan er werkelijk niet bij dat er telkens weer zo gereageerd wordt op reistopics. Het komt op mij over als afgunst. Reizen geeft mij juist energie, tijd doorbrengen met mijn gezin en samen nieuwe ervaringen opdoen geeft me energie... zien hoe de kinderen genieten en hoe zij de wereld steeds verder ontdekken, hoe zij echt voelen en ondervinden hoe groot (klein) de aarde is en hoe een ander klimaat voelt...

En dat doen jullie dan af als; stoer doen voor de buren...ha! Wat een grap zeg :-)Dit zijn reacties van mensen die niks gewend ziijn en voor de mensen leven. Laten wij lekker genieten van onze vakanties waar zij alleen maar van kunnen dromen.
quote:Samirah80 schreef op 28 februari 2016 @ 12:55:

[...]





Dit zijn reacties van mensen die niks gewend ziijn en voor de mensen leven. Laten wij lekker genieten van onze vakanties waar zij alleen maar van kunnen dromen.Goh, je verwacht van mensen die zoveel reizen dat ze vriendelijk en ruimdenkend worden, en ''leven en laten leven'', maar daar merken we bij jou niet veel van
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 27 februari 2016 @ 20:52:

[...]



Dit topic gaat niet over jou.

To vond zelf googlen al teveel moeite dus ze is blijkbaar geen ervaren reiziger.

Mag ik het dan een heel slecht idee vinden om zo onervaren twee hele kleine kinderen mee te nemen op zo'n verre reis?



Onervaren:

18x marokko

1x dubai

1x engeland

2x frankrijk

1x spanje



Onervaren dus??? Grappemaker
Alle reacties Link kopieren
quote:Samirah80 schreef op 28 februari 2016 @ 12:55:

[...]





Dit zijn reacties van mensen die niks gewend ziijn en voor de mensen leven. Laten wij lekker genieten van onze vakanties waar zij alleen maar van kunnen dromen. dit uit het toetsenbord van iemand die nog te lui is om zelf te googlen en duidelijk niet weet wat reizen met kleine kinderen inhoudt.
Alle reacties Link kopieren
quote:lechatrose schreef op 27 februari 2016 @ 20:49:

Het gaat in dit geval om de meerwaarde voor hummels van 1 en 3. Waar is die?

Voor oudere kinderen die zich wat van die reis kunnen herinneren is dat natuurlijk anders en die laat je ook niet thuis.Kinderen hier laten en lekker genieten. Sorry ben geen egoist
Alle reacties Link kopieren
quote:Samirah80 schreef op 28 februari 2016 @ 13:01:

[...]





Onervaren:

18x marokko

1x dubai

1x engeland

2x frankrijk

1x spanje



Onervaren dus??? GrappemakerDit was vast niet met hele kleine kinderen en Zanzibar is wel heel iets anders dan de landen die jij nu opnoemt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Samirah80 schreef op 28 februari 2016 @ 13:02:

[...]





Kinderen hier laten en lekker genieten. Sorry ben geen egoist

Dat ben je wel als je de kinderen bloot wil stellen aan alle risico's!

Alleen maar omdat jij zo graag op reis wil naar een ontwikkelingsland.
Ik ben de laatste die zal zeggen dat je geen spannende reizen met je kinderen moet maken. Maar dat zijn echt dingen die je als ouders zelf moet overwegen. Er zijn mensen met kind afgereisd naar syrie en gezond en wel teruggekomen. Er zijn ook mensen naar belgie geweest en die hebben het niet overleefd. Lees dus alle informatie en maak als ouder je eigen afweging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven