Zomervakantie naar het buitenland?

11-05-2021 20:05 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kon zo snel geen vergelijkbaar topic vinden, dus stel ik hier mijn vraag.

Man en ik vragen ons af of we voor de zomer (begin augustus) i.v.m. corona een autovakantie naar Italie of Frankrijk kunnen boeken. Zou het dan weer kunnen/mogen? Meer mensen die al wat geboekt hebben?
Wij hebben tickets en een appartement in Spanje geboekt.

Goed naar de voorwaarden gekeken.
Appartement kan een paar dagen voor vertrek gratis worden geannuleerd, tickets bij de KLM kunnen worden verschoven.

Maar ik ga er vanuit dat we in de zomer 'gewoon' naar de zuidelijke landen kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb allang geboekt.
Persconferentie gezien van net?

Nee? Even terugkijken.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
11-05-2021 20:14
Persconferentie gezien van net?

Nee? Even terugkijken.
Ja, kijk nu net terug inderdaad :D

Misschien dat we niet van tevoren boeken maar lastminute iets zoeken, ook al vind ik dat minder leuk. Vind het toch nog wel ‘spannend’ om te boeken
Alle reacties Link kopieren
Waarom dan?

Er zijn de afgelopen periode ook meer dan genoeg mensen naar het buitenland geweest. Iets met gezond verstand.
Alle reacties Link kopieren
Als je een auto hebt en booking.com en airbnb.com op je telefoon hoef je echt niks van te voren te boeken. Dan kun je echt altijd iets leuks in de buurt vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geboekt voor half juli, Italië met de auto. Zelfde week als vorig jaar. Gaat het niet door, dan heeft het hotel geluk. Ik krijg niet de gehele betaling terug, maar dat is ze van harte gegund. Is een bewuste keus van ons.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 11-05-2021 21:08
63.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar niet geweest, toen vond ik het allemaal nog best onzeker met landen die ineens op slot gingen en zo. Of als je ziek wordt in een buitenland en niet terug komt.
Dit jaar voorzie ik veel minder problemen, er wordt overal volop gevaccineerd, ik heb zelf al Corona gehad, en verwacht ook nog wel een vaccinatie rond 1 juli. Ik reken er zelfs een beetje op dat de quarantaine na terugkomst er dan wel af is. Ik heb nu dus wel geboekt voor eind juli.
Ik vind het maar vreemd dat mensen die vorig jaar gewoon op vakantie zijn gegaan, nu ineens vinden dat het een enorm risico is (niet per se mensen hier, maar ik heb ze wel in mijn omgeving).

Overigens heb ik het dan wel over Europa, Verweggistan met zeer beperkte zorg en geen vaccinaties laat ik nog even aan me voorbij gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zoals het er nu uitziet, met de verwachting dat het zodra we daar zijn code geel is, gaan we!
We gaan naar een Frans eiland.
Hebben nog niet de gehele reis geboekt maar wel deels.

Vorig jaar zijn we ook gegaan en is heel goed gegaan toen. Wij hebben ons toen goed aan de maatregelen gehouden en minder mensen gezien dan dat we normaliter in Nederland zouden zien dus ik heb er vertrouwen in!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben half juli 8 dagen Oostenrijk geboekt. Met de auto. Hoop erg dat het dan weer kan maar verwacht dat tegen die tijd het wel op geel staat. Misschien met vaccinatiepaspoort of negatieve test erbij maar denk en hoop dat het dan weer kan.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
girasole3 schreef:
11-05-2021 20:25
Waarom dan?

Er zijn de afgelopen periode ook meer dan genoeg mensen naar het buitenland geweest. Iets met gezond verstand.
Nou dat is wel erg kort door de bocht. Je moet een negatieve test kunnen overleggen dat loopt nogal in de papieren met een gezin.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond 2 locaties geboekt in Frankrijk. We nemen de gok. Deze accomodaties en locaties wilden we heel graag.
Hopen op een fijne vakantie!
girasole3 schreef:
11-05-2021 20:11
Ik heb allang geboekt.

Idem. Vorig jaar alleen 2x een nachtje weggeweest, dat wil ik dit jaar anders dus wij vliegen naar Verweggistan Spanje. En al maanden geleden voordelig geboekt, dus geld voor coronatesten kan er nog wel vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in augustus 2 weken naar Italie is al gereserveerd. Trouwens de Jonge heeft ook al een camping geboekt in Italie voor in augustus. Ik denk dat het wel kan.
Alle reacties Link kopieren
Eva19777 schreef:
11-05-2021 20:44
Nou dat is wel erg kort door de bocht. Je moet een negatieve test kunnen overleggen dat loopt nogal in de papieren met een gezin.
Als het land op geel staat hoef je in principe geen test meer te hoeven laten zien, toch?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je naar het buitenland gaat is er een grote kans dat je een negatieve Pcr test moet laten zien, wat ik lees is dat dat nogal duur is, volgens mij zo rond de 100 euro, dus heen en terug met een gezin van totaal 4, kom je op 800 euro extra?
Vind dat wel een behoorlijk bedrag. En wat als er 1 negatieve test bij zit? Dan ga je allemaal niet, weg 400 euro?
Alle reacties Link kopieren
nieuwsbrief schreef:
11-05-2021 21:22
Als het land op geel staat hoef je in principe geen test meer te hoeven laten zien, toch?
Dat ligt aan de eisen van het land waar je naar toe gaat. Dat kan dus ook met de dag veranderen en richting zomer bijna alleen maar in positieve zin verwacht ik. Zo'n coronapaspoort is wellicht nodig.
nieuwsbrief schreef:
11-05-2021 21:22
Als het land op geel staat hoef je in principe geen test meer te hoeven laten zien, toch?
Ik heb familie in Frankrijk en daar staat op de routekaart dat toeristen vanaf 9 juni weer welkom zijn MITS ze een negatieve test kunnen laten zien (of vaccinatiepaspoort)
Ik neem niet aan dat dat binnen een maand er weer af gaat dan.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet zo dat nederland bepaalde landen een kleurcode geeft maar dat de landen zelf ook hun eigen regels hebben? Dus nederland kan dan zeggen je kan van ons veilig naar Griekenland maar Griekenland zelf vindt dan dat Nederland op code rood staat en dus komen we er niet in?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben toevallig deze week geboekt voor eind juli. Ook Italie, Toscane.
Gratis annuleren kan nog, maar ik hoop toch dat het dan wel mag.
Als het nodig is dan zorgen we voor een negatieve test of vaccinatiebewijs, al heb ik mijn twijfels of ik dan al een vaccin heb gekregen!
Alle reacties Link kopieren
Esmeralda9 schreef:
11-05-2021 21:29
Is het niet zo dat nederland bepaalde landen een kleurcode geeft maar dat de landen zelf ook hun eigen regels hebben? Dus nederland kan dan zeggen je kan van ons veilig naar Griekenland maar Griekenland zelf vindt dan dat Nederland op code rood staat en dus komen we er niet in?
Klopt
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik heb zelf al geboekt voor Luxemburg (vrij inreizen), de mensen om mij heen die kamperen hebben ook allemaal geboekt. Veel Frankrijk en Italië.
Ik ga er trouwens van uit dat er steeds meer aanbieders zullen zijn van commerciële testen en het ook steeds goedkoper wordt.
nieuwsbrief schreef:
11-05-2021 21:22
Als het land op geel staat hoef je in principe geen test meer te hoeven laten zien, toch?
Dat Nederland een land op geel zet zegt niets over de eisen van het land waar je heen wilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven