Zomervakantie, welk eiland?
zondag 22 februari 2015 om 13:11
Mijn vriend en ik willen deze zomer weer lekker een aantal dagen op vakantie.
De afgelopen twee jaar zijn we in de zomervakantie naar de Griekse eilanden Lesbos en Zakynthos geweest en dit is ons erg goed bevallen, beide eilanden zijn prachtig! Nu zitten we er weer aan te denken om naar een ander Grieks eiland te gaan, want er zijn natuurlijk nog veel meer mooie eilanden! Het vakantieleven in Griekenland bevalt ons wel!
Nu hebben we ook een heleboel leuke verhalen gehoord over de Spaanse eilanden, dus misschien is dit ook wel iets voor ons....hier zijn we nog niet geweest.
We hebben al veel rondgekeken op internet, maar op het eerste gezicht zien alle eilanden er fantastisch uit! Ik vind het fijner om wat ervaringen van anderen te horen en hier wat ideeën uit te kunnen halen..
Wij zijn op zoek naar:
Een mooi eiland waar wat te doen is. We zijn geen stel dat continu op pad wil om dingen te gaan doen, maar we willen een 'stranddag' afwisselen met een dagje uit. We huren altijd wel een auto om het eiland te verkennen. We houden van gezellige dorpjes bezoeken, dingen ondernemen zoals excursies, maar ook gewoon lekker op het strand liggen met een boekje, terrasjes pakken en 's avonds lekker uiteten gaan. Het wordt vooral een 'relaxvakantie'.
Een rustig appartement, liefst kleinschalig. Het moet in ieder geval geen massaal appartementencomplex zijn. Daar houden we absoluut niet van.
Strand vlakbij, op loopafstand.
Een gezellig dorpje op loopafstand.
We zitten helaas vast aan het hoogseizoen...
Wat raden jullie ons aan?
De afgelopen twee jaar zijn we in de zomervakantie naar de Griekse eilanden Lesbos en Zakynthos geweest en dit is ons erg goed bevallen, beide eilanden zijn prachtig! Nu zitten we er weer aan te denken om naar een ander Grieks eiland te gaan, want er zijn natuurlijk nog veel meer mooie eilanden! Het vakantieleven in Griekenland bevalt ons wel!
Nu hebben we ook een heleboel leuke verhalen gehoord over de Spaanse eilanden, dus misschien is dit ook wel iets voor ons....hier zijn we nog niet geweest.
We hebben al veel rondgekeken op internet, maar op het eerste gezicht zien alle eilanden er fantastisch uit! Ik vind het fijner om wat ervaringen van anderen te horen en hier wat ideeën uit te kunnen halen..
Wij zijn op zoek naar:
Een mooi eiland waar wat te doen is. We zijn geen stel dat continu op pad wil om dingen te gaan doen, maar we willen een 'stranddag' afwisselen met een dagje uit. We huren altijd wel een auto om het eiland te verkennen. We houden van gezellige dorpjes bezoeken, dingen ondernemen zoals excursies, maar ook gewoon lekker op het strand liggen met een boekje, terrasjes pakken en 's avonds lekker uiteten gaan. Het wordt vooral een 'relaxvakantie'.
Een rustig appartement, liefst kleinschalig. Het moet in ieder geval geen massaal appartementencomplex zijn. Daar houden we absoluut niet van.
Strand vlakbij, op loopafstand.
Een gezellig dorpje op loopafstand.
We zitten helaas vast aan het hoogseizoen...
Wat raden jullie ons aan?
zondag 22 februari 2015 om 13:33
Mallorca, niet het meest toeristische gedeelte kiezen...bijv een plaatsje in het oosten of noorde. Auto huren en dat de bergen in naar Soller en Puerto Soller. Ik verwacht wel dat het druk is in het hoogseizoen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 22 februari 2015 om 13:34
Wij vinden Griekenland ook geweldig. Vorig jaar zijn wij op Kreta geweest. Genoeg te doen, heerlijk en niet duur eten.. Auto huren en zelf op verkenning gaan is ook goed te doen daar.. Spaanse eilanden ken ik niet dus kan ik je niet mee helpen.
Succes met zoeken! Voorbereiding is ook al minstens zo leuk vind ik altijd.
Succes met zoeken! Voorbereiding is ook al minstens zo leuk vind ik altijd.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
zondag 22 februari 2015 om 13:35
Geen ervaring met Spanje. Wel met Griekenland:) Zelf ook gebonden aan het hoogseizoen. Gezien jullie vorige Griekse eilanden en vakantie wensen is Corfu misschien wel wat. Ik was ook aan het zoeken en heb een vakantie naar Corfu geboekt. Wat mij opviel (uit alle informatie van anderen en internet) is dat er veel leuke kleine plaatsen zijn en over het algemeen kleinschalige accommodaties. Ik heb een accommodatie uitgezocht in het badplaatsje Gouvia.
Veel plezier met zoeken!
Veel plezier met zoeken!
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..
zondag 22 februari 2015 om 13:48
Lanzarote vond ik een leuk eiland,misschien voor 2 weken te lang maar voor een week genoeg te doen.
Ik vond het leuker en aparter dan Ibiza in elk geval.
Willen jullie perse naar een eiland? Zuid Spanje is anders ook wel aan te raden. Zo zijn wij een keer naar Fuengirola geweest en 1 x naar Torremolinos en vanuit daar met de auto lekker rond gereden afgewisseld met stranddagen.
Ik vond het leuker en aparter dan Ibiza in elk geval.
Willen jullie perse naar een eiland? Zuid Spanje is anders ook wel aan te raden. Zo zijn wij een keer naar Fuengirola geweest en 1 x naar Torremolinos en vanuit daar met de auto lekker rond gereden afgewisseld met stranddagen.
zondag 22 februari 2015 om 13:48
Hier ook gek op Griekenland. Ik denk dat Kefalonia wel iets voor je is. Prachtig eiland en heel veel te zien. Zelf een tour gedaan met een bus en alle hoogtepunten van het eiland gezien. Mooie plaatsjes als hoofdstad Argostoli, Assos (op een schiereilandje), Fiskardo (het St. Tropez van Griekenland) en Agia Efimia. En een strand dat vaak in de top 10 van mooie stranden staat staat (Myrtos Beach), een ondergronds meer (Melissani meer), grotten (Drogerati grotten). En wij zaten zelf in een hotel bij Xi Beach, een strand met kleirotsen, waar je klei kunt afpakken en jezelf mee in kunt smeren. Leuke ervaring Het eiland is gewoon super! Wat ik heb genoemd is nog maar een klein deel van wat er allemaal te zien is. Ik vind het echt een aanrader
You can't keep snakes in your backyard and expect them only to bite your neighbours.
zondag 22 februari 2015 om 14:20
Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Hier heb ik zeker al wat aan..
Marielle75, bedankt! Heb zelf ook al het een en ander gelezen over Corfu. Lijkt mij ook een erg mooi eiland! Wie weet....
Dolfje, we willen ongeveer 10-12 dagen gaan. Nee, het hoeft niet perse een eiland te zijn, maar dat trekt ons tot nu toe het meest. Misschien is zuid-Spanje dan ook wel wat, ik ga het onthouden!
Portland, Wow, klinkt super! Heb inderdaad ook al mooie dingen gelezen over kefalonia! Jouw verhaal maakt het nog beter
welk dorpje raad je dan aan? of maakt dat niet zoveel uit op de eiland?
Lux, Parma lijkt me ook erg mooi! Zoveel keuzes, haha. Zijn zoveel eilanden die ik wil zien!
Marielle75, bedankt! Heb zelf ook al het een en ander gelezen over Corfu. Lijkt mij ook een erg mooi eiland! Wie weet....
Dolfje, we willen ongeveer 10-12 dagen gaan. Nee, het hoeft niet perse een eiland te zijn, maar dat trekt ons tot nu toe het meest. Misschien is zuid-Spanje dan ook wel wat, ik ga het onthouden!
Portland, Wow, klinkt super! Heb inderdaad ook al mooie dingen gelezen over kefalonia! Jouw verhaal maakt het nog beter
Lux, Parma lijkt me ook erg mooi! Zoveel keuzes, haha. Zijn zoveel eilanden die ik wil zien!
zondag 22 februari 2015 om 16:08
zondag 22 februari 2015 om 16:39
Soof0404, dankje! Wij houden niet zo van all inclusive, dus dat valt af...maar bedankt voor de tip!
Toefjeslagroom, haha, ja kefalonia lijkt mij ook wel heel mooi... Jij ook succes met zoeken
Arpeggio, Eliza was here heb ik vaker gehoord, ik ga eens even kijken of er wat tussen staat, dankje! Santorini lijkt mij ook een prachtig eiland, maar ik heb gehoord dat het een heel klein eiland is.. Als je wil gaan eilandhoppen tussen de eilanden is Santorini heel geschikt... Staat op mijn lijstje om ooit eens te gaan doen.
Toefjeslagroom, haha, ja kefalonia lijkt mij ook wel heel mooi... Jij ook succes met zoeken
Arpeggio, Eliza was here heb ik vaker gehoord, ik ga eens even kijken of er wat tussen staat, dankje! Santorini lijkt mij ook een prachtig eiland, maar ik heb gehoord dat het een heel klein eiland is.. Als je wil gaan eilandhoppen tussen de eilanden is Santorini heel geschikt... Staat op mijn lijstje om ooit eens te gaan doen.