Zonnige bestemming eind april begin mei.

05-11-2019 12:21 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen in de mei vakantie gaan vliegen met de kinderen. Nu willen wij graag een redelijke zon zekere bestemming. Wij denken richting de Canarische eilanden of Turkije (Antalya, Side, Alanya)
Ik vind dat de prijs verschillen nogal groot zijn.
Hetgeen wat wij eigenlijk willen doen is genieten van de zon en als het even kan lekker zwemmen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Canarische eilanden of Turkije eind april? Hoe zon "zeker" zijn deze bestemmingen? Voor mijn man is het belangrijk dat het niet te druk is. Heeft iemand een idee wat ik kan verwachten qua drukte wanneer je dit vergelijkt met de zomervakantie?
Alle reacties Link kopieren
Wij waren vorig jaar in de 1e week van mei in Turkije (Side). Van de 8 dagen hebben we zeker 3 dagen geen mooi weer gehad, op die dagen regende het, waaide het flink en was het te koud om te zwemmen. Vrienden van ons zaten toen in Bodrum, die hebben heel veel regen gehad. Op de andere dagen was het ruim 25 graden dus prima. Toch gaan wij niet meer in deze periode naar Turkije, het is dan te wisselvallig. Vanaf eind mei is het in Turkije stabieler mooi weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben meerdere keren naar de Canarische Eilanden geweest rond die tijd en elke keer prachtig weer gehad. Rond de 25 graden en zon. Je kunt natuurlijk pech hebben, maar dat kan overal.
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
05-11-2019 12:34
Wij waren vorig jaar in de 1e week van mei in Turkije (Side). Van de 8 dagen hebben we zeker 3 dagen geen mooi weer gehad, op die dagen regende het, waaide het flink en was het te koud om te zwemmen. Vrienden van ons zaten toen in Bodrum, die hebben heel veel regen gehad. Op de andere dagen was het ruim 25 graden dus prima. Toch gaan wij niet meer in deze periode naar Turkije, het is dan te wisselvallig. Vanaf eind mei is het in Turkije stabieler mooi weer.
Fijn, dank je wel voor je reactie.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
05-11-2019 12:35
Ik ben meerdere keren naar de Canarische Eilanden geweest rond die tijd en elke keer prachtig weer gehad. Rond de 25 graden en zon. Je kunt natuurlijk pech hebben, maar dat kan overal.
Dank je wel voor je reactie, om deze reden neig ik ook meer naar de Canarische eilanden. Maar jeetje wat een prijzen zie ik voorbij komen.
Op welke van de eilanden heb jij gezeten?
Love-star; ik wou net een zelfde soort vraag stellen :)

Wij willen ook met onze kinderen van 8 en 15 een vliegvakantie in de meivakantie maken. Niet al te toeristisch en warm genoeg om te zwemmen/snorkelen :sun:

Van collega hoorde ik dat Mallorca ook wel leuk is..
Alle reacties Link kopieren
matz schreef:
05-11-2019 12:48
Love-star; ik wou net een zelfde soort vraag stellen :)

Wij willen ook met onze kinderen van 8 en 15 een vliegvakantie in de meivakantie maken. Niet al te toeristisch en warm genoeg om te zwemmen/snorkelen :sun:

Van collega hoorde ik dat Mallorca ook wel leuk is..
Mallorca heb ik ook naar gekeken, maar dat schijnt niet zon zeker te zijn. Verder nog gekeken naar de Kaapverdische eilanden. Maar eigenlijk vind ik dat te ver vliegen en een directe vlucht is niet te betalen.
matz schreef:
05-11-2019 12:48
Love-star; ik wou net een zelfde soort vraag stellen :)

Wij willen ook met onze kinderen van 8 en 15 een vliegvakantie in de meivakantie maken. Niet al te toeristisch en warm genoeg om te zwemmen/snorkelen :sun:

Van collega hoorde ik dat Mallorca ook wel leuk is..
In Egypte kun je geweldig snorkelen en het weer is heerlijk.
Turkije begin mei zou ik nooit meer doen. Het weer viel erg tegen.
Alle reacties Link kopieren
Kaapverdie of Egypte is niet zo ver vliegen en zon zeker!
Turkije zou ik niet doen.
Canarische eilanden is ook nog niet altijd even warm.
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
05-11-2019 13:02
Kaapverdie of Egypte is niet zo ver vliegen en zon zeker!
Turkije zou ik niet doen.
Canarische eilanden is ook nog niet altijd even warm.


Kaapverdië is 6.5 uur vliegen. Ik heb alleen vakantie's kunnen vinden met overstap die betaalbaar zijn. Zonder overstap kwam de prijs 2000 euro hoger uit.
Alle reacties Link kopieren
Madeira
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al twee jaar de meivakantie in Europa doorgebracht en geluk gehad met t weer.

1x met de auto en 1x met de trein gereisd (Italie/Spanje). Avontuurlijk, niet te heet en vele malen minder druk dan in de zomer. Zwemmen deden we ook, soms in zwembad soms aan de kust. Aanrader hoor.
Alle reacties Link kopieren
Love_star schreef:
05-11-2019 12:45
Dank je wel voor je reactie, om deze reden neig ik ook meer naar de Canarische eilanden. Maar jeetje wat een prijzen zie ik voorbij komen.
Op welke van de eilanden heb jij gezeten?
Fuerteventura, Lanzarote en Gran Canaria. Het zuiden is het meest zonzeker. In het zuiden van Fuerteventura zijn we zelfs twee keer in februari/maart geweest en ook toen mooi strandweer gehad.

Ik zou trouwens wel proberen iets te zoeken met een verwarmd zwembad, anders is de kans groot dat je er helemaal niet in kunt.
Alle reacties Link kopieren
Zuid Spanje aan de kant van Malaga is vaak ook goed!
Alle reacties Link kopieren
Wij vakantie geboekt op oost Kreta en hopen op mooi weer. Wel een huis gehuurd mocht het wat slechter weer zijn je wel lekker kunt zitten. Ook een auto gehuurd kun je in ieder geval op zoek naar beter weer 8-) Tja en de prijzen gewoon hoogseizoen prijzen.....
Alle reacties Link kopieren
Gran Canaria zijn wij geweest in de mei vakantie was prima weer,zwemmen en naar het strand. Fuerteventura hadden we ook goed weer alleen er staat daar altijd wel veel wind.
Maar op Gran Canaria en Tenerife zit je vrij zon zeker.
Bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Wij waren vorig jaar vanaf 21 april in Turkije, Alanya en fantastisch weer gehad. Alle dagen strakblauwe lucht, ca. 27 gr en nauwelijks wind. Een ochtendje bewolking geloof ik. Oh, wat vond ik het heerlijk! Echt perfect weer. Niet te heet, gewoon aangenaam.
Jaar ervoor waren we op Fuertuventura, ook mooi weer gehad, een dag bewolking. Maar temperatuur daar lag wel wat lager en vooral: heel veel wind. Dagje rondtoeren op het eiland en dan moest ‘s ochtend echt wel vestje aan.
Bij het zwembad gingen we in een hoekje uit de wind liggen, dan was het lekker. Maar liep je rond bij het zwembad vonden wij het eigenlijk door de wind al te fris (hadden de kinderen geen last van hoor). Ben het water ook niet in geweest toen en in Turkije wél. Dus Fuertuventura doen wij niet meer. Teveel wind en dat eiland hebben we na 1x ook wel gezien.

Wij twijfelen nu tussen opnieuw Turkije of een keer Griekenland. Ik neig naar opnieuw Turkije maar manlief neigt eerder naar Griekenland want daar zijn we nooit eerder geweest. Dan bijv. Kreta, Kos of Rhodos.
Maar: ik zie inderdaad ook de prijsverschillen. En Canarische Eilanden zijn ook fors duurder t.o.v. Turkije en dan heb je doorgaans niet eens iets vergelijkbaars als in grote resorts, glijbanenparadijs, animatie etc. Die zijn er natuurlijk wel op de Canarische Eilanden, maar echt wel duur.

Oja, zuid-Spanje (Malaga, Valencia, Alicante etc) lijkt me ook leuk en is ook vrij zonzeker heb ik het idee.
Maar ik vind het lastiger om daar een betaalbare accomodatie te vinden die aan mijn wensen (glijbanen én een voetbalveld) voldoet. Maar daar kijk ik dus ook nog naar als optie.

Boeken via Duitsland scheelt vaak al wel in prijs dus daar kun je nog naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
TO, welke prijzen kom jij tegen voor 4 personen? En wat heb je dan?
All inclusive of alleen ontbijt bv?
Een slaapbank waar de kinderen op moeten of 4 gewone bedden/familiekamer ?
Fatsoenlijke vliegtijden of midden in de nacht vertrekken ?

Want dat scheelt allemaal in de prijs.
Alle reacties Link kopieren
In zee zwemmen is natuurlijk hartstikke koud in die periode. En ook de zwembaden zijn vaak nog niet op temperatuur.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
07-11-2019 08:25
TO, welke prijzen kom jij tegen voor 4 personen? En wat heb je dan?
All inclusive of alleen ontbijt bv?
Een slaapbank waar de kinderen op moeten of 4 gewone bedden/familiekamer ?
Fatsoenlijke vliegtijden of midden in de nacht vertrekken ?

Want dat scheelt allemaal in de prijs.
Stuur mij maar een pb
Alle reacties Link kopieren
Love_star, je hebt een PB.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
07-11-2019 11:27
Love_star, je hebt een PB.
Pb terug
Alle reacties Link kopieren
En TO, nog iets kunnen vinden?
Egypte is echt héérlijk die periode, daar het in de Om er echt te warm is...
Fuertaventura zijn we ook geweest begin mei, ook erg getroffen. Alleen zeewater was best fris.

Volgend jaar gaan wij naar Curaçao maar dat is een behoorlijk eind vliegen en een stuk duurder...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven