Zouden jullie nu naar de VS gaan?

09-06-2025 10:24 134 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beetje dramatische titel misschien, en twijfelde over welke pijler :)

Gezien wat er nu allemaal gaande is in de VS, zouden jullie nu (langdurig) naar de VS gaan? Ik zit in een sollicitatieprocedure om tijdelijk naar de VS te detacheren, maar merk dat ik erge twijfels heb. Ik vind het best spannend, er lijkt veel geweld en mensen die worden uitgezet. En wat als je (reproductieve) zorg nodig hebt? Als vrouw lijk je niet meer echt veilig.

Graag hoor ik jullie meningen en overwegingen, ook als ik me mega aan het aanstellen ben hoor!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Nee.
Nee, ik zou niet meer gaan.
Nee dat zou ik persoonlijk niet meer doen.
Wel jammer voor je als dat ook jouw mening is snap je twijfel wel maar ik zou het in ieder geval niet doen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wij gaan alleen naar de vs om vrienden te bezoeken, dus dan zitten we een beetje in hun bubbel: hun familie, hun vrienden.
Maar wij zouden zo gaan.
De meeste Amerikanen die wij ontmoeten zijn leuk, en gastvrij.
Maar wij komen dus de excessen niet tegen.
Geen Trump, Musk of proud boy types
Ik ook niet, als het niet echt hoeft.
Ik zou ook niet gaan.
Pluviofiel
Is er een verschil voor je met nu of een paar jaar geleden? Had je toen wel voor werk naar de VS verhuisd?

Voor vakantie zou ik er nog steeds heen gaan. Ik vind het een prachtig land met vriendelijke mensen. Ik kom er altjjd graag.

Om te verhuizen nu niet, maar in het verleden ook niet. Ik vind het gewone leven in Nederland veel fijner. Veel betere work-life balance. De bereikbaarheid van alles in Nederland en ik heb nog wel een lange lijst met redenen.
Ja hoor. Ik zou wel gaan. Reproductieve zorg heb ik niet nodig, en word ik uitgezet, dan ben ik weer thuis.
nee
Ik zou niet gaan. Het kan prima gaan maar je bent overgeleverd aan de willekeur. Liever niet.
Genoeg Amerikanen die juist weg willen nu.
Nee, gezien de politieke situatie daar zou ik niet meer gaan. Het lijkt me nu echt niet prettig om als buitenlander in de VS te werken of te studeren. Zeker omdat het van kwaad tot erger gaat.

Maar ik snap ook wel dat het voor jou geen makkelijke beslissing is.
The impossible just takes a little longer.
pina schreef:
09-06-2025 10:37
Ja hoor. Ik zou wel gaan. Reproductieve zorg heb ik niet nodig, en word ik uitgezet, dan ben ik weer thuis.
Dat hoop je dan maar, kan ook zijn dat je een hele tijd vastzit.
Ik zou er nu trouwens ook niet meer op vakantie gaan. Maar dat is meer omdat ik mjn geld daar niet wil uitgeven. Laat iedereen maar wegblijven, laat de economie maar instorten. Dat is waarschijnlijk de snelste manier om die engnek weer weg te krijgen.
The impossible just takes a little longer.
Hangt ervan af welke staat.
Momenteel niet.
Het zou waarschijnlijk wel goed gaan, maar de onvoorspelbaarheid van de situatie doet mij het land nu even vermijden.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Nee, niet op vakantie, wij zijn vanaf 2017 (met uitzondering van coronatijd) elk jaar naar de VS (blauwe staten) gegaan maar gaan in ieder geval de komende jaren niet.
felidaez wijzigde dit bericht op 09-06-2025 11:36
5.70% gewijzigd
Zonder twijfel ja. En ook op vakantie.
In het overgrote deel van Amerika leven de mensen ook gewoon maar naast elkaar en maken ze er het beste van deze jaren.

Een ding zou me tegenhouden en dat is als ik verwacht (veel) zorg (ziekenhuis, etc) nodig te hebben, maar wellicht ontloop jij dat probleem als jij gedetacheerd wordt.
Avena schreef:
09-06-2025 10:41
Ik zou er nu trouwens ook niet meer op vakantie gaan. Maar dat is meer omdat ik mjn geld daar niet wil uitgeven. Laat iedereen maar wegblijven, laat de economie maar instorten. Dat is waarschijnlijk de snelste manier om die engnek weer weg te krijgen.

Fijn ook voor de mensen die net zo goed last hebben van die engnek, maar er nou eenmaal wonen.
Dank, jullie zijn erg eensgezinds. Het gaat om de westkust, 'diplomatieke' functie (dus blijf in dienst van NL).
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Zoraas schreef:
09-06-2025 10:39
Dat hoop je dan maar, kan ook zijn dat je een hele tijd vastzit.
Ja, wellicht.
Grasgevoerd schreef:
09-06-2025 10:54
Fijn ook voor de mensen die net zo goed last hebben van die engnek, maar er nou eenmaal wonen.
Ja precies.

Sec gezien ontneem je de oppositie dan hun financiële middelen.

En dan vallen een hoop landen af. Ik leg een land niet langs de democratie-index voor ik er naar toe ga.

Ik vind het ook een beetje eng om zo zwart-wit naar de wereld te kijken. Het zien van de ander als goed of slecht, dat is toch juist wat we niet willen?
LaFolie schreef:
09-06-2025 10:54
Dank, jullie zijn erg eensgezinds. Het gaat om de westkust, 'diplomatieke' functie (dus blijf in dienst van NL).
Als het daadwerkelijk een diplomatieke functie is (of daaraan gerelateerd) ben je denk ik wel meer gevrijwaard van potentiële risico's.
Edit...

Geen concrete voorbeelden dus ongefundeerde opmerking.
Een blauwe staat dus? Ik zou het zeker doen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven