Zouden jullie nu naar de VS gaan?
maandag 9 juni 2025 om 10:24
Beetje dramatische titel misschien, en twijfelde over welke pijler
Gezien wat er nu allemaal gaande is in de VS, zouden jullie nu (langdurig) naar de VS gaan? Ik zit in een sollicitatieprocedure om tijdelijk naar de VS te detacheren, maar merk dat ik erge twijfels heb. Ik vind het best spannend, er lijkt veel geweld en mensen die worden uitgezet. En wat als je (reproductieve) zorg nodig hebt? Als vrouw lijk je niet meer echt veilig.
Graag hoor ik jullie meningen en overwegingen, ook als ik me mega aan het aanstellen ben hoor!

Gezien wat er nu allemaal gaande is in de VS, zouden jullie nu (langdurig) naar de VS gaan? Ik zit in een sollicitatieprocedure om tijdelijk naar de VS te detacheren, maar merk dat ik erge twijfels heb. Ik vind het best spannend, er lijkt veel geweld en mensen die worden uitgezet. En wat als je (reproductieve) zorg nodig hebt? Als vrouw lijk je niet meer echt veilig.
Graag hoor ik jullie meningen en overwegingen, ook als ik me mega aan het aanstellen ben hoor!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
maandag 9 juni 2025 om 10:31
maandag 9 juni 2025 om 10:35
Is er een verschil voor je met nu of een paar jaar geleden? Had je toen wel voor werk naar de VS verhuisd?
Voor vakantie zou ik er nog steeds heen gaan. Ik vind het een prachtig land met vriendelijke mensen. Ik kom er altjjd graag.
Om te verhuizen nu niet, maar in het verleden ook niet. Ik vind het gewone leven in Nederland veel fijner. Veel betere work-life balance. De bereikbaarheid van alles in Nederland en ik heb nog wel een lange lijst met redenen.
Voor vakantie zou ik er nog steeds heen gaan. Ik vind het een prachtig land met vriendelijke mensen. Ik kom er altjjd graag.
Om te verhuizen nu niet, maar in het verleden ook niet. Ik vind het gewone leven in Nederland veel fijner. Veel betere work-life balance. De bereikbaarheid van alles in Nederland en ik heb nog wel een lange lijst met redenen.
maandag 9 juni 2025 om 10:38
Nee, gezien de politieke situatie daar zou ik niet meer gaan. Het lijkt me nu echt niet prettig om als buitenlander in de VS te werken of te studeren. Zeker omdat het van kwaad tot erger gaat.
Maar ik snap ook wel dat het voor jou geen makkelijke beslissing is.
Maar ik snap ook wel dat het voor jou geen makkelijke beslissing is.
The impossible just takes a little longer.
maandag 9 juni 2025 om 10:41
maandag 9 juni 2025 om 10:52
Zonder twijfel ja. En ook op vakantie.
In het overgrote deel van Amerika leven de mensen ook gewoon maar naast elkaar en maken ze er het beste van deze jaren.
Een ding zou me tegenhouden en dat is als ik verwacht (veel) zorg (ziekenhuis, etc) nodig te hebben, maar wellicht ontloop jij dat probleem als jij gedetacheerd wordt.
In het overgrote deel van Amerika leven de mensen ook gewoon maar naast elkaar en maken ze er het beste van deze jaren.
Een ding zou me tegenhouden en dat is als ik verwacht (veel) zorg (ziekenhuis, etc) nodig te hebben, maar wellicht ontloop jij dat probleem als jij gedetacheerd wordt.
maandag 9 juni 2025 om 10:54
Fijn ook voor de mensen die net zo goed last hebben van die engnek, maar er nou eenmaal wonen.
maandag 9 juni 2025 om 10:58
Ja precies.Grasgevoerd schreef: ↑09-06-2025 10:54Fijn ook voor de mensen die net zo goed last hebben van die engnek, maar er nou eenmaal wonen.
Sec gezien ontneem je de oppositie dan hun financiële middelen.
En dan vallen een hoop landen af. Ik leg een land niet langs de democratie-index voor ik er naar toe ga.
Ik vind het ook een beetje eng om zo zwart-wit naar de wereld te kijken. Het zien van de ander als goed of slecht, dat is toch juist wat we niet willen?
maandag 9 juni 2025 om 10:59

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in