Zuid-Afrika! Wat mag ik niet missen?

06-04-2016 16:48 300 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,



We gaan met zijn 2 in September/Oktober 3 of 4 (?) weken naar Zuid Afrika. Zoals het onderwerp al zegt.. wat mag ik niet missen? Wie is er geweest en heeft tips? Een leuk hotel? anything?



Het plan is om een auto (4x4?) te huren en van Johannesburg naar Kaapstad te rijden via onder andere het Krugerpark, Swaziland en Lesotho, Jeffreys Bay, Addo Elphant park en Kaapstad..en weer terug te vliegen. We willen graag op safari, veel natuur en dieren. Maar ook Raften, Paardrijden en surfen.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
2 dagen en drie nachten walking safari in het Kruger Park, ik kan de Wolhuter trail aanbevelen.

Te boeken via de site van het Park.

Eenmalige ervaring.

Absoluut doen.

Dit had ik voor geen goud willen missen, je komt zo dicht bij de dieren.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat dit topic iedere keer weer omhoog komt. Zo denk ik iedere keer weer extra aan de ontzettend gave vakantie daar afgelopen zomer.



Ik zou nog wel een keer terug willen. Jullie ook?
Alle reacties Link kopieren
quote:viennas schreef op 07 maart 2017 @ 22:59:

Leuk dat dit topic iedere keer weer omhoog komt. Zo denk ik iedere keer weer extra aan de ontzettend gave vakantie daar afgelopen zomer.



Ik zou nog wel een keer terug willen. Jullie ook?Zeker weten!
Rare vraag misschien maar voor diegenen die in een B&B hebben gezeten, is er ergens een mogelijkheid om kleding te wassen ?

Anders wordt het wel heel veel onderbroeken meenemen

Hoe is het gesteld met wifi, is dat overal te vinden ?
Alle reacties Link kopieren
We hadden meestal redelijke wifi maar ik heb op een gegeven moment toch simkaartjes gekocht (vooral voor 2 pubers is goed internet van levensbelang) kost geen drol en als je dan onderweg iets wilt opzoeken dan kan dat gewoon. Had 3x een airbnb en daar was in alle gevallen een wasmachine. O ja en 1x in St Lucia ergens laten wassen. Was ook prima.



Ik wil ook terug! Vond het mijn gaafste vakantie buiten Europa.
Je kan dan een simkaart kopen met mb's ? Zal mijn dochter wel fijn vinden

We zitten eigenlijk alleen in B&B's, in Kruger in een cottage maar daar zal je denk ik niet zoveel wasmachines tegenkomen

Ik heb er echt onwijs zin in, zie alleen op tegen de lange vlucht want ik slaap zelf haast nooit in een vliegtuig en de kinderen hebben de laatste lange vlucht ook maar even geslapen. Misschien komt Gaston nog aan de deur voor de vakantie dan doe ik wel een upgrade naar First Class dan hebben we allemaal een eigen bed onderweg
Alle reacties Link kopieren
Je koopt een lege simkaart voor iets van een euro. Die kun je dan opwaarderen. Volgens mij was 1gb 5 euro en vaak hebben ze dan nog een actie dat je dubbele mb' s krijgt. Ok geen dingen streamen maar voor whatsapp is het meer dan genoeg of even facebooken of snapchatten.



Ik heb er niet opgelet maar in de grotere restcamps in Kruger heb je vast wel wasmachines.



Qua vliegen: ik zet de knop om en kijk lekker films etc. Ik vind het altijd wel iets hebben. Vlieg je rechtstreeks?
Alle reacties Link kopieren
quote:paper-clip schreef op 09 maart 2017 @ 15:06:

We zitten eigenlijk alleen in B&B's, in Kruger in een cottage maar daar zal je denk ik niet zoveel wasmachines tegenkomen In de meeste camps heb je wasmachines. In welke zit je?
quote:Barbara1978 schreef op 09 maart 2017 @ 20:16:

[...]



In de meeste camps heb je wasmachines. In welke zit je?



Zou ik de reispapieren op moeten zoeken



RM nee we hebben een tussenlanding in Dubai van 3 uur op de heen en terugweg.

Heen zijn we er om 11 uur 's avonds en terug midden in de nacht pffff
Alle reacties Link kopieren
Ok ik vloog heen overdag rechtstreeks op Jo'burg (Airfrance staakte en we mochten gratis omboeken naar KLM, was achteraf mazzel) en terug 's nachts met overstap Parijs. Ik had een slaapmiddeltje gehaald in Kaapstad en daar heb ik, volgens mijn zoon, bijna de hele reis op geslapen .
Alle reacties Link kopieren
Hoi Zuid Afrika gangers



Wie heeft er tips welke Township te bezoeken (Kaapstad). Hoe te boeken en aan te pakken? Wat wel of niet te doen?



Daarnaast iemand die ervaring heeft met Traditionele dorpen in Swaziland of ergens in Zuid Afrika (globale route: Jo'burg', Kruger, Swaziland, St Lucia, Durban (vliegen), Port Elizabeth, Addo, Tuinroute met o.a. Plettenbergbay, Wilderness, Oudtshoorn en Hermanus en als laatste Kaapstad.



Tips voor sanctuary's voor bepaalde dieren zijn ook heel welkom. Belangrijk dat het welzijn van de dieren 100% voorop staat (dus niet te commercieel of rondjes op olifanten etc, daar zitten we niet op te wachten).



Dank alvast!
Alle reacties Link kopieren
quote:Europe86 schreef op 22 maart 2017 @ 14:34:

Hoi Zuid Afrika gangers



Wie heeft er tips welke Township te bezoeken (Kaapstad). Hoe te boeken en aan te pakken?

Ik heb een walking tour door de township Langa gedaan, met Vamos Township Tours.

Makkelijk online te boeken.

Wij waren maar met zijn tweeën en werden rondgeleid door een jonge man.

Het was ok maar achteraf bekeken had ik het ook kunnen missen. De mensen in Langa zijn toeristen gewend dus geen mens die naar je omkijkt, wat dan ook wel prettig is alleen is het duidelijk dat hier iedere dag groepen van toeristen doorheen gejaagd worden en dan voelt het wel een beetje als een bezoek aan een dierentuin.

De gids probeerde zich makkelijk van zijn taak te kwijnen: you can go in here, just talk to the people, I will wait outside. En toen ging hij even met wat kennissen praten. Sorry, maar ik vind het totaal niet prettig om bij wildvreemde mensen ongevraagd het huis in te lopen en naar de armoede te staren.

Het was ook wel leuk, een oudere man vertelde ons over zijn leven op een prettige manier en dan hebben wij nog wat zelfgeknutselde souvenirs gekocht die door kansarme jongeren worden gemaakt. De docent vertelde dan ook trots over het project, dat was fijn.

Ik heb het nu gehad, ik denk niet dat ik het nog een keer zou doen.

Maar als je het wil doen, kan ik Vamos aanbevelen. Het is een ervaring. Helemaal veilig ook.
De komende 6 weken heeft klokhuis afleveringen over Zuid Afrika. Nu is de eerste aan de gang. Misschien leuk voor de mensen met kinderen. (stiekem vind ik het zelf ook leuk om te kijken. )
Ik schop het topic weer even omhoog, klopt het dat een internationaal rijbewijs verplicht is ?
Alle reacties Link kopieren
Ik had het niet en wij hadden en in Johannesburg en in Kaapstad een auto gehuurd en er is niet naar gevraagd.
Zo, jij doet je naam eer aan met zo snel reageren

Wij huren ook een auto en halen er 1 op in Kaapstad en in Durban, ik heb pas een reisgids gekocht en daar stond in dat het verplicht is.

Ik heb geen zin in gezeur en dat we de auto niet meekrijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het hier op het forum gevraagd en alle kenners zeiden dat het niet nodig was. Vandaar dat ik het ook niet heb gekocht. Geboortecertificaat dus wel.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er al een aantal keer geweest en hebben het nooit nodig gehad. Ik verwacht niet dat je er problemen mee krijgt hoor.
Nou, dan geloof ik op jullie adviezen ! Ik heb inmiddels wel wat gevonden, ze raden het alleen aan als je nog een papieren rijbewijs hebt. Laat ik die nu net vorig jaar ingeleverd hebben voor een pasje...

Geboorte certificaat staat op de kalender om aan te vragen !

Welke vaccinaties hebben jullie gedaan ? En Malaria tabletten genomen ?
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog alle vaccinaties van Thailand. Dan moet ik even in mijn vaccinatieboekje kijken. Malaria tabletten niet gedaan, volgens mij werd dat ook niet geadviseerd omdat je in de winter zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook alle vaccinaties al. Volgens mij is alleen dtp noodzakelijk, toch? En je gaat in de zomervakantie dacht ik, dan heb je geen malariatabletten nodig
Ze adviseren gele koorts en DTP, Krugerpark is malaria risicogebied volgens de GGD.

Ik heb een mailtje gestuurd wat zij adviseren. Gele koorts is al lang geleden dat ik die heb gehad dus die moet sowieso wel herhaald worden.
Alle reacties Link kopieren
Het malaria seizoon loopt van september tot en met mei.
Dan hebben we dus mazzel ! Het lijkt mij niks om van die tabletten te slikken, ik ken iemand die ging zo hallucineren dat ie kaboutertjes op de weg zag fietsen
Alle reacties Link kopieren
Had ik ook op in Indonesië. Was heel eng. Ik ging hallucineren.



Je doet trouwens na zonsondergang toch warme kleren aan dus al zouden er malariamuggen zijn dan ben je bedekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven