Zuid-Afrika! Wat mag ik niet missen?

06-04-2016 16:48 300 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,



We gaan met zijn 2 in September/Oktober 3 of 4 (?) weken naar Zuid Afrika. Zoals het onderwerp al zegt.. wat mag ik niet missen? Wie is er geweest en heeft tips? Een leuk hotel? anything?



Het plan is om een auto (4x4?) te huren en van Johannesburg naar Kaapstad te rijden via onder andere het Krugerpark, Swaziland en Lesotho, Jeffreys Bay, Addo Elphant park en Kaapstad..en weer terug te vliegen. We willen graag op safari, veel natuur en dieren. Maar ook Raften, Paardrijden en surfen.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lisbeth_Salander schreef op 25 augustus 2016 @ 10:55:

Wat leuk dat je zo genoten hebt Runningmonster:) Wij gaan binnenkort ook weer. Verliefd op Zuid Afrika, komen er zeker 2 x per jaar en het liefst nog extra We hebben 1 x een rondreis gemaakt en nu blijven we vooral in de Kaap. Maar er staan nog wel wat dingen op ons lijstje zoals bijvoorbeeld Drakensbergen en St Lucia. Wat vond je van Durban?In Durban zijn we niet geweest, alleen op het vliegveld :-). Drakensbergen gaat ook door naar het lijstje voor volgende keer. Ik snap heel goed dat je verliefd bent, ik ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 25 augustus 2016 @ 12:16:

Klinkt heerlijk allemaal! Hoelang was jij ook alweer? En voelde het rijden een beetje veilig? Ik hoor toch ook nog weleens verhalen over m.n. Johannesburg en Durban dat mensen het niet prettig vonden rijden daar. Wij twijfelen nog steeds of de kids niet net een jaartje ouder moeten zijn.

Hoe was het weer willen mijn kids weten? Ook nog eens een zwembadje kunnen pakken?

We zijn 3 weken geweest. Alleen mijn man heeft gereden en links was wel een uitdaging maar we hadden een automaat dus dat scheelde al. We werden wel links en rechts gewaarschuwd voor de (corrupte) traffic police maar geen last gehad. Rijden op zich prima, goede wegen etc. alleen lopen er best veel mensen en dieren op de vluchtstrook dus daar moet je even voor uit kijken maar dat is ook wel weer apart.



Qua zwembadje, mijn dochter heeft, waar we het hadden, overal gezwommen maar zij is een diehard. Zwembaden zijn nl. niet verwarmd. In St Lucia ben ik door gegaan maar toen was het 25 graden. Overdag is het in Krugerpark etc heerlijk warm trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Wij twijfelen of we Drakensberg moeten skippen tijdens onze 21 daagse reis. Gewoon om wat meer rust/ruimte te hebben op de route.



- 1 nacht rondom panoramaroute

- 3 nachten kruger waarvan 2 in prive reserve

- 1 nacht swaziland

- 2 nachten st lucia

- 2 nachten drakensberg (skippen voor extra nacht swaziland of st lucia? + 1 extra nacht bij tuinroute)

- 1 nacht umhlanga (als we drakensberg skippen is deze denk ik ook niet nodig)

vliegen van Durban naar PE

- 2 nachten Addo

- 2 nachten Tsitsikamma

- 1 nacht wilderness

- 1 nacht oudshoorn

- 1 nacht rondom hermanus/Gansbaai/sterrenbosch (?)

- 3 nachten kaapstad



Kunnen jullie adviseren? Drakensberg skippen? We gaan in Mei dus dan is het daar ook wel echt koud heb ik me laten vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,, Ik heb geen advies want ik ga pas over 2.5 week. I heb tot Durban dezelfde reis Inclusief drakensbergen. Ik vond de foto's zo mooi, dat wilde ik niet missen. We blijven er wel maar 2 nachtjes.. dus het is een beetje vlug-vlug. Vervolgens vliegen we ook naar PE en dan Jbay - Plett - Wilderness..- (misschien ook even langs oudtshoorn? en hermanus) Kaapstad.



Na alle enthousiaste Kaapstad opmerkingen hier blijven we toch langer dan 1 dag in kaapstad. Wil de tafelberg de pinguïns en de mooie route langs de kust zien.
In Kaapstad kun je pech hebben met het weer, wind in dit geval. We zijn er drie nachten geweest en hebben hierdoor Robbeneiland en de Tafelberg niet kunnen doen.



De pinguïns (en de "dassies" die daar ook veel zitten) heel erg bijzonder.

Wat ik ook prachtig vond waren Franschhoek en Stellenbosch.



Kustroute en dan vooral Chapmans' Peak zijn voor mij onvergetelijk. Ik wil dan ook terug!
Alle reacties Link kopieren
quote:cesium24 schreef op 30 augustus 2016 @ 11:48:

In Kaapstad kun je pech hebben met het weer, wind in dit geval. We zijn er drie nachten geweest en hebben hierdoor Robbeneiland en de Tafelberg niet kunnen doen.



De pinguïns (en de "dassies" die daar ook veel zitten) heel erg bijzonder.

Wat ik ook prachtig vond waren Franschhoek en Stellenbosch.



Kustroute en dan vooral Chapmans' Peak zijn voor mij onvergetelijk. Ik wil dan ook terug!Ik wil ook terug. (gaat waarschijnlijk volgend jaar ook gebeuren :-))
Alle reacties Link kopieren
quote:marley79 schreef op 30 augustus 2016 @ 11:33:

Hoi,, Ik heb geen advies want ik ga pas over 2.5 week. I heb tot Durban dezelfde reis Inclusief drakensbergen. Ik vond de foto's zo mooi, dat wilde ik niet missen. We blijven er wel maar 2 nachtjes.. dus het is een beetje vlug-vlug. Vervolgens vliegen we ook naar PE en dan Jbay - Plett - Wilderness..- (misschien ook even langs oudtshoorn? en hermanus) Kaapstad.



Na alle enthousiaste Kaapstad opmerkingen hier blijven we toch langer dan 1 dag in kaapstad. Wil de tafelberg de pinguïns en de mooie route langs de kust zien.Wat ook leuk is om pinguins te zien bij Bettys Bay, dat ligt tussen Hermanus en Kaapstad. Tafelberg is de moeite waard maar alleen als de zon schijnt en het helder is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Europe86 schreef op 29 augustus 2016 @ 16:40:

Wij twijfelen of we Drakensberg moeten skippen tijdens onze 21 daagse reis. Gewoon om wat meer rust/ruimte te hebben op de route.



- 1 nacht rondom panoramaroute

- 3 nachten kruger waarvan 2 in prive reserve

- 1 nacht swaziland

- 2 nachten st lucia

- 2 nachten drakensberg (skippen voor extra nacht swaziland of st lucia? + 1 extra nacht bij tuinroute)

- 1 nacht umhlanga (als we drakensberg skippen is deze denk ik ook niet nodig)

vliegen van Durban naar PE

- 2 nachten Addo

- 2 nachten Tsitsikamma

- 1 nacht wilderness

- 1 nacht oudshoorn

- 1 nacht rondom hermanus/Gansbaai/sterrenbosch (?)

- 3 nachten kaapstad



Kunnen jullie adviseren? Drakensberg skippen? We gaan in Mei dus dan is het daar ook wel echt koud heb ik me laten vertellen.Drakensbergen niet geweest. Valt me op dat je vaak ergens 1 nacht bent, dat lijkt mij zeer onrustig. Wij hadden het ook een paar keer maar dan ben je elke keer weer aan het inpakken. Hermanus en Stellenbosch of Fransschhoek zou ik meer nachten voor uittrekken. Misschien Addo skippen? Als je in Krugerpark bent geweest, dan kan Addo tegenvallen want veel minder dieren en kleiner. Maar dat heb ik gelezen dus niet uit eigen ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Chapmans' Peak !!! Die bedoelde ik inderdaad. Addo slaan we over..



Stellenbosch en Fransschoek zijn de moeite?
Alle reacties Link kopieren
Chappies is een must !! Franschhoek id prachtig en heeerlijk eten en drinken. Stellenbosch is ook leuk. Daar moet je niet maar een dagje blijven .
Alle reacties Link kopieren
En ja ik zou Addo ook skippen. Ik vond het een nogal hoog Beekse Bergen gehalte hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zuid Afrika is fantastisch! Het is nog geen vakantietijd, dus de accommodaties zullen niet volgeboekt zijn. Kan je gewoon daar wel regelen. Eerste hotel vastzetten en alvast een auto huren. 4x4 is tof maar absoluut geen must! Dan een Afrikaanse sim aanschaffen en daar de rest van je vakantie mee regelen. Een coast to c0ast is een gratis reisgids die je overal in zuid Afrika kan meepakken. Is voor backpackers maar heeft hele toffe tips. Wat mag je absoluut niet missen. Doe een paar mooie gamedrive's op verschillende tijden, maar rijd zelf ook door een paar privé parken op de route, ga surfen J-Bay/coffees bay, wandelen in de drankensbergen, eventueel de bungee bij blouwkrans, Tsitsikamamma, een wijntour, beklimmen van lionshead in kaapstad (fantastisch uitzicht op de Tafelberg), lekker eten, Afrikaanse braai, duiken in sodwana, een boottocht of kanoën op de kowie. Lesotho vond ik ook heel tof. Ik heb nog wel 1001 andere tips, maar volgens mij ga je niet zo heel lang heen. Doe vooral niet te veel, liever een paar dingen echt goed!!! Veel plezier
Alle reacties Link kopieren
Over 13 dagen vertrekken we richting Kaapstad, ben druk bezig met aftellen.

We gaan een gospel tour doen door de town chips op de fiets. Ik denk erover om dingen mee te nemen voor de kinderen daar. Heeft iemand een idee wat een leuk idee is om mee te nemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tracks schreef op 10 september 2016 @ 17:32:

Zuid Afrika is fantastisch! Het is nog geen vakantietijd, dus de accommodaties zullen niet volgeboekt zijn. Kan je gewoon daar wel regelen. Eerste hotel vastzetten en alvast een auto huren. 4x4 is tof maar absoluut geen must! Dan een Afrikaanse sim aanschaffen en daar de rest van je vakantie mee regelen. Een coast to c0ast is een gratis reisgids die je overal in zuid Afrika kan meepakken. Is voor backpackers maar heeft hele toffe tips. Wat mag je absoluut niet missen. Doe een paar mooie gamedrive's op verschillende tijden, maar rijd zelf ook door een paar privé parken op de route, ga surfen J-Bay/coffees bay, wandelen in de drankensbergen, eventueel de bungee bij blouwkrans, Tsitsikamamma, een wijntour, beklimmen van lionshead in kaapstad (fantastisch uitzicht op de Tafelberg), lekker eten, Afrikaanse braai, duiken in sodwana, een boottocht of kanoën op de kowie. Lesotho vond ik ook heel tof. Ik heb nog wel 1001 andere tips, maar volgens mij ga je niet zo heel lang heen. Doe vooral niet te veel, liever een paar dingen echt goed!!! Veel plezierJe hebt vast niet alle pagina's doorgelezen met tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:spaghettikop schreef op 10 september 2016 @ 19:38:

Over 13 dagen vertrekken we richting Kaapstad, ben druk bezig met aftellen.

We gaan een gospel tour doen door de town chips op de fiets. Ik denk erover om dingen mee te nemen voor de kinderen daar. Heeft iemand een idee wat een leuk idee is om mee te nemen?Ik ben naar een basketbal project geweest en met de locals naar een township geweest. Heb 10 paar gympen gedoneerd. Was in contact gekomen via een vlog op YouTube van wander network. Dit is hun fb pagina https://www.facebook.com/ ... ot-Hoops-303244256540493/
quote:Tracks schreef op 10 september 2016 @ 17:32:

Zuid Afrika is fantastisch! Het is nog geen vakantietijd, dus de accommodaties zullen niet volgeboekt zijn. Kan je gewoon daar wel regelen. Eerste hotel vastzetten en alvast een auto huren. 4x4 is tof maar absoluut geen must! Dan een Afrikaanse sim aanschaffen en daar de rest van je vakantie mee regelen. Een coast to c0ast is een gratis reisgids die je overal in zuid Afrika kan meepakken. Is voor backpackers maar heeft hele toffe tips. Wat mag je absoluut niet missen. Doe een paar mooie gamedrive's op verschillendee tijden, maar rijd zelf ook door een paar privé parken op de route, ga surfen J-Bay/coffees bay, wandelen in de drankensbergen, eventueel de bungee bij blouwkrans, Tsitsikamamma, een wijntour, beklimmen van lionshead in kaapstad (fantastisch uitzicht op de Tafelberg), lekker eten, Afrikaanse braai, duiken in sodwana, een boottocht of kanoën op de kowie. Lesotho vond ik ook heel tof. Ik heb nog wel 1001 andere tips, maar volgens mij ga je niet zo heel lang heen. Doe vooral niet te veel, liever een paar dingen echt goed!!! Veel plezierIk had kleurpotloden, kleurboekjes en pennen meegenomen. Bij de Hema hebben ze ook leuke, kleine spulletjes die makkelijk mee te nemen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oke bedankt voor de tips, zal eens op de site kijken en bij de hema. Ik sprak iemand die had ballonnen meegenomen. De kinderen vonden ze geweldig. Het lijkt me namelijk lastig als er meer kinderen zijn dan dat ik spullen bij me heb. Dan is er altijd iemand teleur gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Aan wie ga je die ballonnen geven dan ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lisbeth_Salander schreef op 12 september 2016 @ 15:30:

Aan wie ga je die ballonnen geven dan ?



Ik sprak iemand en die had ballonnen meegenomen voor de kinderen,.

Ze vonden dat erg leuk. Ik ben nog aan t denken wat ik mee ga nemen. Misschien een voetbal met pomp!
Alle reacties Link kopieren
quote:spaghettikop schreef op 12 september 2016 @ 20:49:

[...]





Ik sprak iemand en die had ballonnen meegenomen voor de kinderen,.

Ze vonden dat erg leuk. Ik ben nog aan t denken wat ik mee ga nemen. Misschien een voetbal met pomp!Ballonnen zijn alleen niet zo vriendelijk voor het milieu, misschien ook iets om over na te denken? Ze zijn daar al niet zo begaan met de natuur helaas. Tenzij je natuurlijk van die afbreekbare koopt Voetbal is een heel leuk idee!
Alle reacties Link kopieren
@Marley, het is nu aftellen geblazen. Je vertrekt zondag toch? Ben jarig vandaar dat ik het onthouden heb. Klaar voor, route rond?
Alle reacties Link kopieren
En die bal of balonnen ga je uitdelen in sloppenwijken ofzo ? Er zijn heel veel goeie locale wellfare organisaties, waarom daar niet een donatie aan doen ?



Maar goed , overal vind je in Zuid Afrika enorme winkelcentra , vaak langs snelwegen . Van die Amerikaans achtige malls. Daar verkopen ze alles. Dus ook al het speelgoed wat je maar bedenken kunt. Hoef je niet mee te sjouwen vanuit NL.
Alle reacties Link kopieren
Haai! Goed onthouden runningmonster. Heb nu pas een afrikaanse simkaart. Het is hier werkelijk waar fantastisch! 





Het klopt wat er wordt gezegd over snel doorrijden. Aan de ene kant hebben we nu best gezien en gedaan. Aan de andere kant hebben we best veel in de auto gezeten en gaan we dat de 2e helft van de vakantie anders doen. 





We hebben de panorama route gereden. Prachtig! Moest wel in 1 dag en meteen door naar een prive reservaat naast kruger. Dat was heel gaaf! Vond dat gaver dan kruger zelf. Beide hebben prachtige fotos opgeleverd en slapen in een tent met zoveel beestjes was ook heel bijzonder gheghe. Door swaziland gereden.. vond het jammer dat we daar maar 1 nacht bleven. Het was prachtig! Een nacht gestopt bij pongola waar ik het net wat te spannend vond in een boottocht met heel veel krokodillen en springende tijgervissen. Door naar imfolozi voor een meerdaagse wilderness trail. Hikend door de wilderness met 2 gidsen was echt een hele bijzondere ervaring. Poepen in een gat, douchen in de buitenlucht en drinken uit een olifanten put ook ;)  vervolgens uitgerust in st lucia. Zulani guest house was helemaal fantastisch!! Aanradertje voor wie nog die kant op moet. Super fijne mensen die er alles aan doen om er een leuke trip van te maken. Super veel tips en alle lonely planet boekjes liggen er ook. We hebben daar een (deel) offroad gemountainbiked. Dat was gaaf en de boottocht naar de nijlpaarden was ook leuk. Nu door voor 2 nachten naar drakensbergen. En dan vliegen naar port elizabeth.  Daar zullen we het wat rustiger aan doen. Heb net 3 dagen plett geboekt en we zijn nog steeds aan het nadenken over de invulling van de rest van de vakantie geghe. 





Van te voren alles geregeld hebben was achteraf gezien wel fijner geweest. Op de bonnefooi vind ik wat stressvoller. Ohja een goede navigatie is een echte echte echte must!!!!!!!!!!!



Alle reacties Link kopieren
quote:Europe86 schreef op 29 augustus 2016 @ 16:40:

Wij twijfelen of we Drakensberg moeten skippen tijdens onze 21 daagse reis. Gewoon om wat meer rust/ruimte te hebben op de route.



- 1 nacht rondom panoramaroute

- 3 nachten kruger waarvan 2 in prive reserve

- 1 nacht swaziland

- 2 nachten st lucia

- 2 nachten drakensberg (skippen voor extra nacht swaziland of st lucia? + 1 extra nacht bij tuinroute)

- 1 nacht umhlanga (als we drakensberg skippen is deze denk ik ook niet nodig)

vliegen van Durban naar PE

- 2 nachten Addo

- 2 nachten Tsitsikamma

- 1 nacht wilderness

- 1 nacht oudshoorn

- 1 nacht rondom hermanus/Gansbaai/sterrenbosch (?)

- 3 nachten kaapstad



Kunnen jullie adviseren? Drakensberg skippen? We gaan in Mei dus dan is het daar ook wel echt koud heb ik me laten vertellen.Eerste deel van de vakantie is bijna hetzelfde als wat ik heb gedaan. Veel rijden maar wel leuk! We hebben net 2 nachten st lucia gehad en doen nu 2 nachten drakensbergen. Drakensbergen vanaf st lucia is echt een heel end (7 uur rijden) maar volgens mensen die we hebben ontmoet wel de moeite.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf nog niet achter het stuur gekropen. Ik vind het rijden echt niet fijn:( ook niet naast mijn vriend. Maar zelf rijden is nog enger. Dat vind ik het minst leuke :S al is het uitzicht wel vaak mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven