Zuid-Afrika

04-10-2010 18:31 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva meiden,

Ik ben mij aan het orienteren om in maart op vakantie te gaan.. ik zat even in twijfel, maar het wordt waarschijnlijk zuid-afrika..

Een vriendin van mij woont in Johannesburg...

Ik wil daar uiteraard naar toe...

Nu dacht ik het volgende:

AMS-Johannesburg

Johannesburg

Johannesburg

Johannesburg-Cape Town

Cape Town

CapeTown

Cape Town

Cape Town

Cape Town Johannesburg

Johannesburg AMS

Heeft iemand tips voor zuid-afrika

Weet iemand hoeveel een binnelandse vlucht, johannesburg, cape town ongeveer kost!??? En of dit makkelijk te boeken is...

Is het veilig om hier heen te gaan op vakantie? etc...

stuur alles wat je weet...

alvast enorm bedankt!!

Groetjes!!
Waarom zou je je beperken tot Jo'burg en Capetown? Beetje zonde van de verre reis als je niet 'n paar natuurparken aan doet. Kruger, Addo, Hluhluwe o.a., de wijnstreek en nog veel meer. Jo'burg moet je eigenlijk niet naartoe gaan. Is niets te beleven en crimineel. Ga samen met je vriendin naar Kruger.
In ieder geval alvast een afrader: Johannesburg

Oh sorry, lees dat je daar op vriendenbezoek wilt...
Een beetje vriendin gaat heus wel samen met TO ergens naartoe waar 't wél leuk is lijkt me.

Naast Johannesburg is Durban trouwens ook n NO GO.
Eens met mijn voorgangers, Jo'burg is saai, vies en crimineel, dus daar kun je net zo goed wegblijven.

Doe wat natuurparken, doe de wijn- en tuinroute in het Zuiden, doe Kaapstad en omgeving en vlieg naar Swaziland als je daar nog tijd en geld voor hebt.

Wat betreft je veiligheid: niet in je eentje 's-avonds op straat gaan lopen en niet in je eentje naar de getto's, maar dat spreekt voor zich lijkt mij.
Als je dan toch naar je vriendin in Jo'burg gaat, doe dan eerst Swaziland en ga dan naar de natuurparken en dan naar de kust.
drakensbergen zijn schittrend!!
Simonstown in het zuiden, met de pinguins.
Als je van natuur houdt: Cederberg.
ik heb inderdaad gehoord dat johannes burg niets is...

maar ja ik kan moeilijk in zuid-afrika zijn en niet langs haar. zij kan zelf niet meereizen,... ik ga ook met een andere vriendin...

we zijn ons nog aan het orienteren.. zijn binnelandse vluchten duur??

nog b&b tips!?
Binnenlandse vluchten vallen wel mee en het stikt er van de hostels, dus dat komt wel goed.

Veel plezier!
Vlucht van Johannesburg naar Kaapstad is rond de 50 euro.

Inderdaad zonde om alleen in de steden te blijven, ook al is Kaapstad super.
Zijn jullie ook bekend met fly mango!???? En weten jullie goede, goedkope, betrouwbare hostels, b&b's ??? mag in alle toeristische plaatsjes wat hierboven is genoemt..... tell me...

Ik ga met een vriendin en die houd er niet zo van als ze niet zoveel zekerheid heeft... wat ik wel een beetje snap.. Ook durft ze niet in een onbekende maatschappij te stappen.. fly mango is wel betrouwbaar toch!??? zo niet andere ideeen!??
Ooh ik heb werkelijk geen idee meer bij wie of wat het was. Sla gewoon een Lonely Planet of zoals wij een Footprint open en alles volgt vanzelf.

Zeker in Kaapstad zie je ontzettend veel backpackers.
Hoeveel tijd heb je?

Anders kan je met de bazbus, die gaat van Jo'burg naar Kaapstad (www.bazbus.com)

Kan je uitstappen waar je wilt, hartstikke leuk!

Verder sluit ik me bij de rest aan, Johannesburg is niet echt the place to be. Verder zou ik Addo ook overslaan, of je moet er toevallig langskomen. Kruger is mooi, Drakensbergen ook, Kaapstad kan ik niets van zeggen want ben er nog nooit geweest
Leuke dingen rond Capetown: Waterfront, Robbeneiland, Stellenbosch, Franshoek.
Kaapstad heb ik halfjaar gewoond.

Dingen die de moeite waard zijn: Tafelberg beklimmen(kan evt ook met kabelbaan), Simons Town(pinquins op strand), Robbeneiland, Kaap de goede hoop(kom je ook meteen langs Chapmans peak). Clubben in Hemisphere(is een club in het Absa gebouw, op de 31 verdieping. ontzettend luxe, moet ook heel netjes gekleed gaan. entree is voor vrouwen 60 rand en voor mannen 80. biertje kost iets van 10 rand en een grote mojito 25 rand. erg goedkoop dus)
Ohja en voor binnenlandse vluchten kan je eens kijken op de site van mango en kulula. Zijn beiden lowcost airlines binnen zuid afrika.Ik ben van durban naar kaapstad gevlogen, enkeltje en was 20 euro ofzo kwijt, iig heel goedkoop. Denk dat je vanaf johannesburg moet rekenen tussen de 75 en 100 euro voor retourtje(op tijd boeken, is het goedkoper)
En ben je er al uit wat je gaat doen? Ik ben me ook aan het orienteren op een reis naar Zuid Afrika en vind het moeilijk om keuzes te maken! Wellicht zijn er hier nog mensen met tips?

Ons plan is om te vliegen naar Kaapstad en terug vanuit Johannesburg. We hebben ongeveer 3 weken de tijd.

Het idee is nu om een dag of 4 in kaapstad te blijven en daar de omgeving te verkennen, dan willen we de bazbus nemen naar Port Elizabeth en onderweg uitstappen bij enkele bezienswaardigheden. Vanaf Port Elizabeth weten we het niet meer zo goed.

we hebben dan nog zo'n anderhalve week om in Johannesburg te komen en weten niet of we langs de kust moeten blijven en daar alle parken moeten bezoeken (Hluhluwe of St Lucia) of dat we het binnenland in moeten (Kruger).

Iemand tips??
Ik ben benieuwd of het te doen is om alleen een fly&drive te boeken of zouden jullie aanraden om vooraf de overnachtingen te regelen?
Durban is helemaal niet no go. St Lucia/Hluhluwe is prachtig, evenals de Drakensbergen. Coffee Bay is ook mooi, helemaal als je gaat hiken. Haal even een Coast to Coast, hartstikke makkelijk, en die Bazbus is helemaal super!
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven