ZuidAfrika in augustus
vrijdag 17 februari 2012 om 21:09
Vandaag heb ik de knoop doorgehakt: ik ga naar Zuid-Afrika deze vakantie!! Het wordt een groeps-rondreis, georganiseerd vanuit de universiteit. We gaan met jeeps rondtrekken, veel hiken en wildkamperen. Ge-wel-dig, ik sta al helemaal te springen!!
Maar het is daar in augustus natuurlijk winter. Wie weet of het daar erg koud kan zijn, bijv in de bergen? Of valt het toch redelijk mee, is het 10 graden waar het bij ons -10 kan zijn? Waar moet ik op inpakken? En zijn er dan bijvoorbeeld nog veel beesten, moet ik me inenten tegen malaria? En zijn er verder nog praktische tips over plekken die ik moet bezoeken of dingen die ik mee moet nemen??
Bedankt, en dan ga ik nu weer verder met wegdromen en in het rond springen!
Maar het is daar in augustus natuurlijk winter. Wie weet of het daar erg koud kan zijn, bijv in de bergen? Of valt het toch redelijk mee, is het 10 graden waar het bij ons -10 kan zijn? Waar moet ik op inpakken? En zijn er dan bijvoorbeeld nog veel beesten, moet ik me inenten tegen malaria? En zijn er verder nog praktische tips over plekken die ik moet bezoeken of dingen die ik mee moet nemen??
Bedankt, en dan ga ik nu weer verder met wegdromen en in het rond springen!
vrijdag 17 februari 2012 om 21:35
Malariatabletten heb je niet nodig die periode in Zuid-Afrika. Uk ben er een jaar of vijf geleden geweest in augustus. Overdag heerlijk weer, rond de 20 graden, soms nog warmer. 's Nachts was het wel fris, zorg voor een lekker warme slaapzak dan komt het wel goed. En Kaapstad staat er om bekend dat het er heel vaak regent, dus neem ook een poncho mee als je daarheen gaat.
vrijdag 17 februari 2012 om 21:40
vrijdag 17 februari 2012 om 22:25
nope,het is veel wildkamperen, tenten zijn wel geregeld dus dat zal wel goed materiaal zijn. Lijkt me echt fantastisch!! Soms 2 nachten in hostels, daar kom je denk ik niet omheen... Maar ik hecht niet zo veel aan luxe accommodatie als je er alleen komt om te slapen..
Ik heb zooooo'n zin!! Zou eerst naar Rusland gaan met de studie, een week, maar dat heb ik nu afgezegd vanwege de kosten en omdat ik dan te lang niet bij kan verdienen.
Ik heb zooooo'n zin!! Zou eerst naar Rusland gaan met de studie, een week, maar dat heb ik nu afgezegd vanwege de kosten en omdat ik dan te lang niet bij kan verdienen.
vrijdag 17 februari 2012 om 23:09
Ik ben vorige zomer geweest in augustus en het weer was mooi, maar ik heb het vaak koud gehad. Overdag alleen maar met lange broeken en t-shirts met vestje gelopen, 's nachts ook lange broek en lange mouwen. Mijn tip: neem veel kleding mee die je in laagjes over elkaar kan dragen. En een lekker dik vest (fleece = aanrader).
Verder had ik de Rough Guide: perfecte gids met veel leuke tips en mooie foto's!
Je gaat het geweldig vinden, ik ben verliefd geworden op dit land!
Verder had ik de Rough Guide: perfecte gids met veel leuke tips en mooie foto's!
Je gaat het geweldig vinden, ik ben verliefd geworden op dit land!
vrijdag 17 februari 2012 om 23:13
Omdat ik las dat je met meerdere jeeps reist dacht ik dat je dan ook zelf kon kiezen of je ergens wat comfortabeler/warmer zou kunnen overnachten.
Was ooit in september in Namibie maar daar was het flink koud 's nachts. Ik lag daar in m'n fleece en jogging en sokken in m'n vorstbestendige slaapzak te bibberen. Gelukkig namen we toen ook 'n keer 'n hostel tegen bijbetaling en in het oosten werd het gelukkig warmer.
Ben zelf 'n te grote koukleum om in zulke temperaturen te willen kamperen.
Was ooit in september in Namibie maar daar was het flink koud 's nachts. Ik lag daar in m'n fleece en jogging en sokken in m'n vorstbestendige slaapzak te bibberen. Gelukkig namen we toen ook 'n keer 'n hostel tegen bijbetaling en in het oosten werd het gelukkig warmer.
Ben zelf 'n te grote koukleum om in zulke temperaturen te willen kamperen.
zaterdag 18 februari 2012 om 10:03
Dank voor de tips! Ik denk dat ik gewoon thermo-kleding voor snachts meeneem, met een goed vest, muts en dikke sokken zal het wel goed komen. Matrassen zijn geloof ik al geregeld, maar daar zou evt nog een isolerend dun matje onder kunnen tegen de kou uit de grond. Temperaturen kunnen in het binnenland snachts tegen het vriespunt aan zitten, maar ik denk dat we ongeveer de helft van de tijd in tenten zitten. En aan de kust zal het minder koud zijn denk ik. Ik kwam net wel een foto tegen van de groep met een sneeuwpop, die hadden ze tijdens een hike in de bergen gemaakt... Coooool!!!