Zuidoost-Azië
vrijdag 1 maart 2013 om 01:23
9 maart komen we aan in Kuala Lumpur. Onze plannen zijn om naast Maleisië ook Ko Phi Phi en Singapore te bezoeken. Hierna willen we naar Jakarta, om door te reizen naar Bali, daarvandaan hebben we namelijk een retourticket naar Nederland. We hebben voor alles een maand de tijd. We zitten te twijfelen wat een slimme manier is en in welke volgorde we die landen kunnen bezoeken zodat t ons zo weinig mogelijk geld kost. Vliegen is ons vaak te duur vanwege de extra kosten die er nog bij komen, wij vinden het niet erg om lang in bussen/treinen te zitten.
vrijdag 1 maart 2013 om 01:30
Dat wordt wel een gesjees dan... Niet handig om in KL aan te komen. Waarom laat je Koh Phi Phi niet voor wat het is. Want daarvoor moet je eerst naar het noorden, en vanaf daar dan weer terug.
Kun je beter je in Maleisie laten zaken, daar wat eilanden meepakken, richting Singapore (trein bijvoorbeeld). Kijken of je vanaf Singapore een goedkope vlucht naar Jakarta kan boeken. Wellicht met Airasia? Via Java door naar Bali. Kun je bij mijn weten makkelijk ter plekke regelen.
Phi Phi eilanden is mooi maar wel een flinke tourist trap hoor. Ik denk dat Maleisie minstens zulke mooie eilanden heeft. De Perhentian schijnen prachtig te zijn. Al heb ik geen idee of maart daarvoor juist wel of niet het goede seizoen is, moet je even uitzoeken. Anders wat lager, Tioman.
Als je een maand hebt vind ik Phi Phi niet logisch.
Kun je beter je in Maleisie laten zaken, daar wat eilanden meepakken, richting Singapore (trein bijvoorbeeld). Kijken of je vanaf Singapore een goedkope vlucht naar Jakarta kan boeken. Wellicht met Airasia? Via Java door naar Bali. Kun je bij mijn weten makkelijk ter plekke regelen.
Phi Phi eilanden is mooi maar wel een flinke tourist trap hoor. Ik denk dat Maleisie minstens zulke mooie eilanden heeft. De Perhentian schijnen prachtig te zijn. Al heb ik geen idee of maart daarvoor juist wel of niet het goede seizoen is, moet je even uitzoeken. Anders wat lager, Tioman.
Als je een maand hebt vind ik Phi Phi niet logisch.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
vrijdag 1 maart 2013 om 01:34
En nog vind ik dat je vrij veel in die maand stopt hoor. Pak hem beet 1,5 Maleisie, dag of 2/3 Singapore, hou je over 1 week voor Java en 1 week voor Bali.
Zo ongeveer? Het kan, maar ik denk wel dat het redelijk highlight hoppen wordt.
Tweede optie is om Java te skippen. Bali heb je (vind ik persoonlijk) voor een dag of 10/12 ruim, ruim genoeg aan. Als je 12 dagen blijft zou je nog een dag of 3 een tripje naar Lombok kunnen boeken.
Maar dan heb je wel meer tijd voor Maleisie en Singapore. Ik vind beide de moeite waard.
Zo ongeveer? Het kan, maar ik denk wel dat het redelijk highlight hoppen wordt.
Tweede optie is om Java te skippen. Bali heb je (vind ik persoonlijk) voor een dag of 10/12 ruim, ruim genoeg aan. Als je 12 dagen blijft zou je nog een dag of 3 een tripje naar Lombok kunnen boeken.
Maar dan heb je wel meer tijd voor Maleisie en Singapore. Ik vind beide de moeite waard.
vrijdag 1 maart 2013 om 01:50
Eens met mn voorgangsters. Je wil wel heel veel, ik word al moe als ik eraan denk. Ik zou Koh phi phi laten schieten sowieso. Ben er geweest en het absoluut prachtig, maar ik denk niet dat je daar zover hoeft om te reizen. Een beetje alsof je in Zeeland op vakantie bent en naar Texel gaan afreizen om het mooie strand te zien.
vrijdag 1 maart 2013 om 02:41
vrijdag 1 maart 2013 om 07:32
vrijdag 1 maart 2013 om 07:40
Is er een vlucht van Singapore naar Yogyakarta? Zo ja, dan zou ik die pakken. En van daar ook meteen weer door naar Bali (met een binnenlandse vlucht) want over land ga je het allemaal niet redden, vrees ik.
Phi Phi: zelfde mening als de rest. Perhentians kost je trouwens ook wel wat tijd om er te geraken, zeker als je niet op Kota Bahru vliegt vanuit KL.
Wij zijn een maand naar Maleisië geweest en drie weken naar Java-Bali en dat was beide keren al best een snel tempo.
Phi Phi: zelfde mening als de rest. Perhentians kost je trouwens ook wel wat tijd om er te geraken, zeker als je niet op Kota Bahru vliegt vanuit KL.
Wij zijn een maand naar Maleisië geweest en drie weken naar Java-Bali en dat was beide keren al best een snel tempo.
vrijdag 1 maart 2013 om 14:48
We zijn momentel in Cambodja. We hebben een paar dagen geleden een ticket geboek vanaf siem reap naar Kuala Lumpur. Eigelijk hebben we er een beetje spijt van want we konden het net zo goed en goedkoper over land doen. We zijn hier gekomen via Bangkok en Ko Chang, ook een erg mooi eiland maar erg toeristisch.
We hebben trouwens een maand de tijd om in Bali te komen, dus het verblijf in Bali staat daar los van.
Op java willen we vooral naar Yogyakarta en daarna gelijk door naar Bali. De rest van Java heeft 1 van ons al gezien. Een ticket naar Jakarta is een stuk goedkoper dan naar Yogya.
We hebben trouwens een maand de tijd om in Bali te komen, dus het verblijf in Bali staat daar los van.
Op java willen we vooral naar Yogyakarta en daarna gelijk door naar Bali. De rest van Java heeft 1 van ons al gezien. Een ticket naar Jakarta is een stuk goedkoper dan naar Yogya.
vrijdag 1 maart 2013 om 16:26
vrijdag 1 maart 2013 om 18:02
Je doet er best wel lang over om vanaf Cambodja naar KL te gaan, vergis je daar niet in. En die vlucht zal toch niet zo heel veel gekost hebben, ik neem aan dat je met Air Asia ofzo vliegt? Als het net zo duur is als over land, dan boek je gewoon heel veel tijdswinst.
En je zegt dat een ticket van Ergens naar Jakarta een stuk goedkoper is dan naar Jogya, maar jullie moeten dus overland naar Jogya. Hebben jullie die kosten ook meegenomen in jullie berekeningen?
Maleisië kun je ook zo duur en zo goedkoop maken als je zelf wilt. Het ene hostel is het andere niet, en ik heb erg lekker gegeten op de foodcourts. Kostte niet veel.
En je zegt dat een ticket van Ergens naar Jakarta een stuk goedkoper is dan naar Jogya, maar jullie moeten dus overland naar Jogya. Hebben jullie die kosten ook meegenomen in jullie berekeningen?
Maleisië kun je ook zo duur en zo goedkoop maken als je zelf wilt. Het ene hostel is het andere niet, en ik heb erg lekker gegeten op de foodcourts. Kostte niet veel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 2 maart 2013 om 02:05
Op Perhentian Kecil (op Long Beach) zit budgetaccommodatie wat echt geen drol kost. Ik hoop alleen voor je dat ze al open zijn nu.
Er zijn genoeg guesthouses en hostels in de rest van Maleisie die net zo goedkoop zijn als in Thailand en Cambodja en dat geldt ook voor het eten.
Busreizen in Maleisie is goedkoop en goed (niet te vergelijken met Cambodja!). Als je naar het noorden van het land wilt moet je in KL naar Pudu Raya busstation (kun je lopen vanaf Bukit Bintang). Daar gaan touringcars naar Kuala Besut (en anders Kota Baru) voor de boot naar de Perhentians. Duurt een uur of 8.
Er zijn genoeg guesthouses en hostels in de rest van Maleisie die net zo goedkoop zijn als in Thailand en Cambodja en dat geldt ook voor het eten.
Busreizen in Maleisie is goedkoop en goed (niet te vergelijken met Cambodja!). Als je naar het noorden van het land wilt moet je in KL naar Pudu Raya busstation (kun je lopen vanaf Bukit Bintang). Daar gaan touringcars naar Kuala Besut (en anders Kota Baru) voor de boot naar de Perhentians. Duurt een uur of 8.
maandag 4 maart 2013 om 20:12
quote:himalaya schreef op 01 maart 2013 @ 18:02:
En je zegt dat een ticket van Ergens naar Jakarta een stuk goedkoper is dan naar Jogya, maar jullie moeten dus overland naar Jogya. Hebben jullie die kosten ook meegenomen in jullie berekeningen? .
Een treinticket van Jakarta naar Jogja kost rond de 8 euro.
Een prachtige rit. Even uitstappen in Bandung voor een sensatie tempo doeloe.
En je zegt dat een ticket van Ergens naar Jakarta een stuk goedkoper is dan naar Jogya, maar jullie moeten dus overland naar Jogya. Hebben jullie die kosten ook meegenomen in jullie berekeningen? .
Een treinticket van Jakarta naar Jogja kost rond de 8 euro.
Een prachtige rit. Even uitstappen in Bandung voor een sensatie tempo doeloe.
maandag 4 maart 2013 om 20:26
donderdag 7 maart 2013 om 17:38
We zijn gek :p We hebben besloten om het vliegticket naar KL te annuleren. We gaan nu alsnog overland, omdat we nog meer van Thailand willen zien en wat sneller door Maleisië willen gaan. Nu zijn we in Siem Reap. We hebben nog 6 weken de tijd, maar willen laatste 2-3 weken in Bali doorbrengen.
Hebben jullie misschien tips voor onze verdere reis?
En bedankt voor jullie tips tot nu toe!
Hebben jullie misschien tips voor onze verdere reis?
En bedankt voor jullie tips tot nu toe!
donderdag 7 maart 2013 om 18:02
Waarom wil je 2-3 weken in Bali doorbrengen? Het is maar een eiland, en als je niet van plan bent om 2 weken op je derrière op het strand wil liggen, ben je er na een week wel uitgekeken. Maleisië heeft ook veel moois, Thailand ook. Ik zou daar wat meer tijd doorbrengen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 7 maart 2013 om 20:20
Ik geef je groot gelijk dat je je ticket hebt geannuleerd. Ik zou alleen nooit 2-3 weken op Bali gaan zitten. Een dag of 10, max. 12 is echt RUIM voldoende. Ubud op Bali is mooi, en verder zijn er nog wel wat highlights, maar verder mis je er weinig aan. Zeker niet als je de mooie eilanden/stranden al in Thailand en Maleisië hebt gezien. Van de stranden op Bali hoef je namelijk niet veel te verwachten. Veel plezier nog!
vrijdag 8 maart 2013 om 00:55
We blijven zo lang op Bali omdat moeder van mijn vriend daar woont. Bali is niet alleen strand hoor. We gaan daar onder andere raften en door het eiland reizen op de scooter.
Mijn vriend heeft al zijn duikdiploma in Bali gehaald. Misschien moet ik het ook maar doen
We zijn blij met onze beslissing dag we nog niet naar KL gaan: er is nog zo veel te zien in Thailand!
We zitten nu dus in Siem Reap, maar willen naar Chiang Mai. Moeten we dan eerst via Bangkok of kan het anders?
Mijn vriend heeft al zijn duikdiploma in Bali gehaald. Misschien moet ik het ook maar doen
We zijn blij met onze beslissing dag we nog niet naar KL gaan: er is nog zo veel te zien in Thailand!
We zitten nu dus in Siem Reap, maar willen naar Chiang Mai. Moeten we dan eerst via Bangkok of kan het anders?
vrijdag 8 maart 2013 om 01:04
Bali is meer dan alleen strand, dat weet ik. De stranden vond ik er niet erg indrukwekkend maar de binnenlanden zijn mooi. Maar het is persoonlijk, ik was gewoon niet zo onder de indruk van Bali. Maar als je er familie hebt zitten snap ik dat je er even blijft.
Vluchten SR - Chiang Mai zou ik even checken bij Airasia, Bankok Airways en Thai Airways. 12go en Nok air zijn ook nog Thaise budgetmaatschappijen maar ik weet niet of zij ook internationaal vliegen.
Veel plezier!
Vluchten SR - Chiang Mai zou ik even checken bij Airasia, Bankok Airways en Thai Airways. 12go en Nok air zijn ook nog Thaise budgetmaatschappijen maar ik weet niet of zij ook internationaal vliegen.
Veel plezier!