Zwanger op vakantie - 25,26,27 weken

15-01-2010 14:05 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heeft er hier iemand ervaring met zwanger op vakantie gaan. Zo rond week 25,26,27 van de zwangerschap?

Ik ben zwanger en heb een reis naar China gepland in die periode van mijn zwangerschap.

Ik ga vooral naar de grote steden in China, Shanghai, Beijing, Hong Kong



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Nou, lijkt me geen probleem. Doe het rustig aan, vermijd al te erge hitte en kijk uit voor voedselvergifitiging.

Ik heb geen ervaring met dit soort reizen, maar wel met zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Ben op vakantie geweest met 24 weken. Echter niet zo exotisch, het bleef bij Italie



Ging me goed af, had wel iets meer last van de hitte dan dat ik normaalgesproken zou hebben.



En bij stedentrips is het natuurlijk erg afhankelijk hoe je er op dat moment conditioneel voorstaat.



Ik kon best nog een stuk lopen, maar bv een hele dag zat er al niet meer in, dan moest ik echt ieder uur even uitrusten.



Al met al moet je zorgen dat je de mogelijkheid hebt om het rustig aan te doen op je vakantie, dus dat je niet al bent aangemeld voor allerlei excursies. Dan kan je op dat moment zelf bepalen waartoe je fysiek nog wel en niet in staat bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. China heeft zeer slecht gezondheidszorg en echt schoon is het niet.

Kijk ook of je wel mag vliegen. Bij sommige luchtvaartmaatschappijen moet je een verklaring van je huisarts hebben anders laten ze je niet in het vliegtuig.

Vraag ook even aan de GGD welke vaccinaties je nodig hebt en of die wel mogen met je zwangerschap. Uit eigen ervaring weet ik namelijk dat zwangere vrouwen niet alle vaccinaties mogen hebben.
Alle reacties Link kopieren