Zwanger op vakantie - 25,26,27 weken

15-01-2010 14:05 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heeft er hier iemand ervaring met zwanger op vakantie gaan. Zo rond week 25,26,27 van de zwangerschap?

Ik ben zwanger en heb een reis naar China gepland in die periode van mijn zwangerschap.

Ik ga vooral naar de grote steden in China, Shanghai, Beijing, Hong Kong



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Rood vlees ben ik niet tegengekomen (alles wordt gewokt) en merk je trouwens snel genoeg als het op je bord ligt.



Maar zoals gezegd: de vele trappen en de stinkende gaten in de grond zou voor mij een no-no zijn tijdens zwangerschap. Dan liever naar Thailand met wat meer comfort.
Wij hebben de traditionele hotpot gedaan, daar bleef sommig vlees wel een beetje rood. Ook kregen we een brok wat op chocolade leek en onze gids vertelde doodleuk dat het gestold koeienbloed was

Dit was in Beijing trouwens, midden in de stad.



Maar denk dat als je gewoon uit de wok eet het wel mee zal vallen inderdaad.



Ik zou voor een ander land kiezen met zwangerschap, maar denk dat het heel erg aan jezelf ligt of je het aan kan of niet. MIsschien even informeren bij de vk wat die aanraadt?
Alle reacties Link kopieren
Mariesophie, wat vreselijk moet dat geweest zijn. Dan ben je inderdaad blij dat je gewoon in Nederland bent. Het is allemaal al rottig genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet aandurven, zeker aangezien ik beide zwangerschappen met vroegtijdige weeen in het ZH belande terwijl ik kerngezond was. Ik had nergens last van en van het een op het andere moment had ik pijn in mijn buik/kramp.



Toen ik met 27 weken in het ZH belande vond ik het vreselijk, laat staan als ik in een vreemd land zou zijn waar ik de taal niet zou spreken. Ik wil je echt niet bang maken, maar ik had het echt nooit verwacht en we waren zelfs van plan om inderdaad zo rond 30 weken op vakantie te gaan (vliegen). Maar helaas nooit zover gekomen na nog enkele ZH bezoeken en overige gedoe allemaal. Beide zwangerschappen dus het ligt ook aan mij :-)
Alle reacties Link kopieren
MS
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in Canada geweest van week 28 tot week 32. Het was te doen, maar ik vond vooral de terugvlucht erg zwaar (geannuleerde vlucht, moesten op het vliegveld slapen).



Maar goed, Canada zal wat anders zijn dan China
Alle reacties Link kopieren
Lastige beslissing! Wij wilden naar Japan gaan eind januari, maar ben blij dat we uiteindelijk hebben besloten niet te gaan. Toen we wilden boeken was ik volgens mij 11 weken zwanger en zo fit als een hoentje en ging er vanuit dat dat zo zou blijven. Nu met bijna 25 weken zwangerschap ben ik na een beetje inspanning al echt een gare Gerrie.

Hmm, aan mijn verhaal heb je eigenlijk niets, maar ik ben benieuwd naar je beslissing en als je gaat, hoe het je bevalt! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn gewoon op vakantie gegaan,naar de Dominicaanse Republiek.Was toen ruim 25 weken en kwam met ruim 27 weken terug.

Geen hinder ondervonden met vliegen,heb alleen niet te veel excursies gedaan omdat ik het risico niet wilde opzoeken.



Nu kan je nog gaan,zonder dat je druk hoeft te maken om de kleine.

Ik zou het iig zo weer doen!
Alle reacties Link kopieren
Vorige jaar rond deze tijd ben ik met 21-24 weken zwangerschap op vakantie geweest naar Mexico. In eerste instantie zouden we een rondreis doen, maar die heb ik gecancelled en omgeboekt naar een strandvakantie. Wat was ik daar achteraf blij om! Op zich is alles goed gegaan, goed opgelet met eten en voldoende rusten.

Toch zou ik het niet nog een keer doen. Om eerlijk te zijn heb ik me toen wel erg druk gemaakt over: wat als...? Bovendien werd ik bij bijna geen enkele excursie toegelaten. Na 2,5 week strand, was ik er dus ook echt wel klaar mee.

Jouw reis klinkt ook als behoorlijk druk. Hoewel ik in die tijd nog geen last had van mijn buik, was ik toch ook niet echt meer in staat om in de hitte stukken te gaan lopen. Veel succes met het maken van je keuze!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven