'Anders' trouwen, hebben jullie inspirerende ideeen?

21-01-2009 13:06 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel, je zou gaan trouwen. Je wilt deze dag wel bijzonder doorbrengen, maar niet op de standaard manier van bijv. trouwen in het stadhuis, fotoshoot, receptie met kaasblokjes en witte cake met roze bloemen en feestavond met bandje en foute sketches.

En dat je achteraf de foto's bekijkt en je ziet: jezelf in witte jurk, je partner in net pak, jullie handen met om de ringvingers een gouden ring, de duiven in de lucht en de foto's waarbij het grootste deel zwart-wit is en dan een detail gekleurd (een bloem ofzo).

Kortom, de nogal cliché trouwdag (hiermee wil ik geen mensen voor het hoofd stoten, hoor. Kan me best voorstellen dat dit voor jou de ultieme dag is. Maar ik zoek gewoon iets anders..)

Je wilt eigenlijk gewoon een relaxte gezellige dag, waarbij het draait om de mensen die je het belangrijkste in je leven vindt, waarbij jij en je partner en kind er wel mooi en feestelijk uitzien, maar waarbij je je lekker voelt in je kleding en niet te opgedirkt. Je wilt eigenlijk graag picknicken in het park met lekker eten en drankjes. Je wilt mooie spontane foto's waarbij de gezelligheid en de lol er vanaf straalt. Je wilt terugkijken op een dag waarvan je zegt: ja dat was typisch iets voor ons.

Hoe zouden jullie dan trouwen? Wat is typisch voor jullie en ook realiseerbaar? Ikzelf zou bijv. wel in het buitenland op het strand willen trouwen in een leuk strandjurkje en daar ook een gezellig klein feestje met ouders en beste vrienden houden. Met een of andere salsaband of weet ik het. Iets dat swingt. Misschien niet zo origineel, maar we zijn dol op de zee en zon en het lijkt me erg mooi. Ben alleen bang dat er haast niemand komt omdat wij de tickets niet kunnen betalen en we de genodigden dan moeten vragen om het zelf te betalen.

Er zijn vast nog veel meer mooie en leuke ideeen te bedenken. Wie heeft inspiratie? Of heb je je trouwdag al achter de rug en vind je dat die onder de noemer 'anders' trouwen valt en wil je je positieve ervaringen hier delen?

Ik ben benieuwd!
Wij zijn een paar weken terug getrouwd op een exotisch strand.

Tot 14.00 uur gezwommen in de zee, om 14.30 gegeten en om 16.00 uur trouwen op het strand op blote voeten.

Toen we een week later thuis kwamen hebben we een feestje gegeven voor alleen maar diegenen waar we in ons dagelijks leven mee omgaan, dus geen familie die je maar een keer per jaar ziet.
Leuk topic Vriend en ik wonen in het buitenland en komen ook allebei uit een ander land, dus ik schat de kans erg klein in dat ik in Nederland trouw! Grappig dat iedereen op het strand in de zon wil trouwen, ik zou juist willen trouwen in de herfst of in de winter! In bijvoorbeeld Schotland (wel kans op slecht weer natuurlijk) of een winterbruiloft in Oostenrijk of Lapland! Veel van onze vrienden komen overal uit Europa, dus voor ons zou het al heerlijk zijn om al onze vrienden verzameld te zien en verder alleen echt naaste familie. (voordeel van een buitenlandbruiloft, alleen mensen die je echt dierbaar zijn komen, de andere haken af vanwege te kostbaar ) En dan wel in een mooie trouwjurk, maar niet zo'n theemuts! En dan geen receptie, maar een heerlijk lang diner met iedereen. En verder een hele, hele, hele, lange huwelijksreis naar een supermooie bestemming
nvt
Wat een leuke reacties!

Trouwen kan tegenwoordig op zo veel manieren, dat het soms lastig is om te bedenken wat je nou eigenlijk zelf wilt.

Mijn tip! (voor een bijzondere huwelijkssluiting)

Blijf dicht bij jezelf, als je het eng vindt om in het middelpunt te staan, maak er dan een ceremonie van waarin ook andere hun bijdrage leveren, voorbeeldje?

Je getuige heb je niet voor niks vraag de ambtenaar om iets over hen te vertellen en jullie relatie en vraag aan je getuige of die ook iets wil vertellen over jullie en jullie relatie, of een bijzonder moment van jullie samen.

Maak je eigen ritueel, zoek op internet naar de mogelijkheden, een wensboom, verbonden worden aan elkaar door een touw (nou ik dit schrijf komen er hele andere dingen naar boven )

ballonnen enzovoort, de mogelijkheden zijn eindeloos.

Belangrijk is om iemand te vinden die jullie begrijpt en de trouwceremonie op jullie manier wil verzorgen, dus ga op zoek naar een goede trouwambtenaar.

En vergeet niet dat trouwen vooral leuk moet zijn, veel plezier met plannen.

Marielle Jongmans
Leuk topic!

Was namelijk even aan het rondkijken of er al topics waren over trouwen.

Mijn vriend en ik willen namelijk in juni of september ook trouwen en twijfelen heel erg over wat we willen.

In eerste instantie gingen we voor het 'standaard verhaal', maar uiteindelijk stond ons dat toch steeds meer tegen.

Er zijn nu plannen om op Terschelling te trouwen, met naaste familie en goede vrienden, en daar gewoon een heerlijk dag met z'n allen te hebben. Lekker normaal, geen groot feest met gasten die je 'verplicht' moet uitnodigen. Maar wel lekker eten en genieten van het eiland en elkaar. En dan de rest weer terug naar het vaste land, zodat wij met z'n tweeen daar nog even kunnen genieten.
Zelf ga ik 19 juni trouwen.

We gaan lopend naar het stadhuis (of misschien wel op de fiets/tandem/iets in die trant)

We trouwen rond het middaguur met de mensen die wij fijn vinden en bij ons willen hebben.

Daarna gaan we naar een gezellig lunchtentje valkbij het stadhuis om met deze mensen een high tea te houden.

Dit combineren we (met tip van de eigenaar) met hight wining (want je wilt dan toch gewoon vieren). Veel zoetigheden en hapjes, gezellige thee en wijn. Vrienden en Familie.

Met een berg scones, jam en slagroom ipv een bruidstaart en zonder verder al te veel verplichtingen.

Waarschijnlijk gaan we s'avonds nog uit eten met onze ouders, opa en oma en zusje en vriend.

Daartussenin gaan we met zijn tweetjes even naar huis, of op een terrasje zitten.

We willen een relaxte dag en niet een dag waarin we geen tijd hebben voor elkaar en voor onze gasten.

Ook ga in de ochtend niet gestrest bij de kapper zitten, ik kan mijn haar prima zelf kammen
.
Hi Hermoine en RosieRo,

Leuk dat jullie zo anders dan anders getrouwd zijn! Ik werk voor een tijdschrift als freelancer en ben daarvoor op zoek naar dit soort verhalen! Lijkt het je leuk, mail me dan, dan vertel ik er meer over.

Groeten,

Ghislaine

tantesjies@hotmail.com
Ik wil mijn zusje die mijn bruidsboeket maakt

Mijn schoonzus de foto's

Zelf het buffet in elkaar zetten met vrienden

Mijn beste regeltruus vriendinnetje als ceremoniemeester.

Mijn bakgrage vriendinnetje die de bruidstaart maakt

Mijn oude huisgenoot zijn bandje die speelt. Alle neefjes en nichtjes die lekker overal tussendoor rennen en erbij zijn en horen.

Verder een leuk jurkje, Stuck in the middle with you als we naar het altaar lopen (heet dat ook zo in een gemeentehuis?) De hele nacht drank, snaai, goede muziek en een dik vreugdevuur in de tuin. Lijkt me een goed feestje.

Oh en een ouwe snoek om naar het gemeentehuis te rijden, maar dat is het enige onderdeel waar ik Keesman maar niet van overtuigd krijg.
quote:Digitalis schreef op 21 januari 2009 @ 20:24:

Ik zou in een Joegoslavisch dorpje willen trouwen in de zomer, met veel vodka, slivovic en kruskovac en lekker eten. De dorpsmaffia en dorpsgekken uitnodigen en met een beetje geluk schiet de ene lallende gek met z'n AK-47 een vliegtuigje uit de lucht. Folkmuziek erbij, klaar.

Nu nog iemand zo gek weten te krijgen Zal in jou geval wel moeilijk gaan, ja
quote:Vela schreef op 22 februari 2009 @ 19:33:

[...]

Zal in jou geval wel moeilijk gaan, ja Eh...waarom?
Omdat je kennis hiervan minimaal is.
quote:Vela schreef op 23 februari 2009 @ 11:38:

Omdat je kennis hiervan minimaal is.

Vreemde opmerking van jou gericht aan 'Digitalis', met een eveneens bizarre reactie ...

Kun jij in het hoofd en hart van 'Digitalis' kijken?!?! Lijkt me van niet...
Ik ga dit jaar ook trouwen met mijn lief !

Het lijkt mij helemaal super om gewoon lekker met z'n twee naar een ver oord af te reizen en daar romantisch te trouwen op het strand en in de avond samen dineren op een rots (als enige tafeltje omringd door de stilte) met uitzicht over de zee...

Bij thuiskomst dan heerlijk uitgebreid dineren in een goed restaurant met onze familie en dierbare vrienden. Zo zouden wij het willen. Wat ik alleen heel jammer vind, is dat als je met z'n tweetjes in het buitenland trouwt...je een 'onbekende' als getuige krijgt. Dat is wel wat ik erg jammer vind, gevoelsmatig... Maar helaas hebben we geen geld om familie of vrienden over te laten komen naar bijv. Mauritius...

Ik vind het heel intiem en romantisch om echt met z'n twee 'die mooiste dag van ons leven' in een prachtige exotische, rustgevende omgeving door te brengen. Het gaat immers om de liefde die we voor elkaar voelen en die we op dat moment bezegelen met een huwelijk... Dat moment wil ik intens kunnen ervaren en op en top van kunnen genieten, zonder te moeten stressen...wat je vaak op een normale bruiloft ziet...de drukte en het geregel er om heen en je af te moeten vragen of iedereen het wel naar zijn zin heeft etc....

Iets dat wij juist niet willen, na de vele (luxe) bruiloften die we al meegemaakt hebben van vrienden. Voor ons daardoor 'anders' trouwen... Romantisch & intiem samen in het buitenland op een prachtige locatie ...
quote:Happinez1977 schreef op 23 februari 2009 @ 12:55:

[...]

Vreemde opmerking van jou gericht aan 'Digitalis', met een eveneens bizarre reactie ...

Kun jij in het hoofd en hart van 'Digitalis' kijken?!?! Lijkt me van niet...

Nee, maar ik weet dondersgoed hoe een joegoslavische bruiloft eruitziet.

Daar kan zij alleen over dromen.

Wat ze ook doet, trouwens.
Geloof niet dat jij sarcasme snapt, Vela....

FYI, ik heb ook in Joegoland gewoond.
quote:Vela schreef op 23 februari 2009 @ 17:34:

[...]

Nee, maar ik weet dondersgoed hoe een joegoslavische bruiloft eruitziet.

Daar kan zij alleen over dromen.

Wat ze ook doet, trouwens.Phoe, je neemt het wel allemaal erg serieus... Volgens mij bedoelt 'digitalis' het met een dikke knipoog hoor? Of zie ik het verkeerd Digitalis en ben je bloedserieus, gna gna...
Nee, het zal het cultuurverschil wel zijn.

Zou jij toch moeten weten....

Nooit van joegoland gehoord, waarschijnlijk een fantasieland van je.
quote:Digitalis schreef op 23 februari 2009 @ 20:03:

Geloof niet dat jij sarcasme snapt, Vela....

FYI, ik heb ook in Joegoland gewoond.Hahahaha, onze reacties kruisen elkaar net Digitalis ...
Jezus Vela, jij hebt werkelijk geen humor he?

Inderdaad Happinez, dikke knipoog naar overigens een waargebeurd verhaal.

Joegoland, voormalig Joegoslavie, jeweetwel. Maar ok, het ligt nogal gevoelig bij je. Hou je je Kalashnikov bij je aub?
quote:Vela schreef op 23 februari 2009 @ 20:07:

Nee, het zal het cultuurverschil wel zijn.

Zou jij toch moeten weten....

Nooit van joegoland gehoord, waarschijnlijk een fantasieland van je.Goh, wat een flauwe reactie...letterlijk en figuurlijk ...
quote:Digitalis schreef op 23 februari 2009 @ 20:09:

Joegoland, voormalig Joegoslavie, jeweetwel. Maar ok, het ligt nogal gevoelig bij je. Hou je je Kalashnikov bij je aub?
quote:Digitalis schreef op 23 februari 2009 @ 20:09:

Pf...

Ben je daar niet aan gewend dan?

Zeker gezakt voor je inbugering en retour gestuurd.

Tsja, schijterige kouwe kikkers zijn daar nooit welkom geweest..

Denk dat je dan toch beter zit hier in NL.
[quote]Vela schreef op 23 februari 2009 @ 20:36:

[...]

Pf...

Denk dat je dan toch beter zit hier in NL. :cheer2:[/quot

Je laat je wel erg kennen hoor! Ik moet Digitalis gelijk geven, je hebt echt geen gevoel voor humor ...
quote:Vela schreef op 23 februari 2009 @ 20:36:

[...]

Pf...

Denk dat je dan toch beter zit hier in NL.

Haha, zielig meisje toch. Je kent mijn achtergrond niet eens qua nationaliteit. Wat doe jij overigens hier als het daar beter is, frusti?

En ik woon niet in NL, hoor lieffie.

Nou, kusje voor het slapengaan en drink eens wat meer van jullie alcohol, zal je goed doen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven