1e date gehad...voelt ie zich afgewezen?

10-09-2008 00:18 407 berichten
Alle reacties Link kopieren
....
,
He, goed gedaan zeg!

Zaterdag maak je je gewoon mooi en ga je lekker uit. Als jullie het dan leuk samen hebben, kan je hem altijd nog uit vragen.
quote:calvijn1 schreef op 10 september 2008 @ 12:14:

Ligt lijkt mij dan toch echt aan jezelf.

Jij pakt de signalen verkeerd op, als die er al zijn.

Het kan zijn dat ik signalen verkeerd oppak. Ik heb daar echter een bepaalde mening over, al is de situaties die ik mee maak niet helemaal vergelijkbaar met GreenTea en haar mogelijk aanstaande vriend.

Mijn mening is het volgende: Als een vrouw mij leuk vindt, kan ze signalen gaan uitzenden. Als ik de signalen niet zie, kan ze twee dingen doen. Ofwel ze vindt me de moeite waard, en dan verwacht ik dat ze meer signalen uitzendt. Als ze dat niet doet, dan ligt het toch aan haar en niet aan mij? Dan vond ze me toch niet zo interessant.

Er is dus sprake van een patstelling. Vrouwen zenden te weinig signalen uit en ze zouden meer interesse moeten tonen (en ik blijf bij die mening) en ik zie te weinig signalen, of ik vat ze verkeerd op (goed mogelijk, en ik ontken dat dus niet). En dat is al jaren zo.
World of Warcraft: Legion
.
Hans ben je zelf wel eens duidelijk geweest door op een vrouw af te stappen, een gesprek te voeren, een drankje aan te bieden en evt een keer af te spreken/gegevens uit te wisselen? Zo nee, dan denk ik dat het idd aan jezelf ligt.

green tea, niet zo onzeker doen joh. Het gesprek ging best aardig toch? Er was iig geen afwijzing ofzo. En ja miss was hij overvallen, maargoed. Leer er nu van en zorg dat je zaterdag een onvergetelijke avond hebt zonder misverstanden. succes.
Nou knap dat je het gedurft hebt. Misschien belt of schrijft hij je zelf ook wel omdat ie overdonderd was.

Maar wat Jessica zegt: het gaat om jou: jij moet het initiatief nemen en zeggen: zullen we iets gaan drinken samen?

Waarom is dat zo moeilijk om te zeggen? En als je vraagt: 'wat is jouw evaluatie', dat lijkt alsof je een collega spreekt zonder enige emotie.

Ben gewoon lekker jezelf, dat is het belangrijkste!
Greentea: Goed dat je gebeld hebt! Ben het eens met hierboven, zaterdag je heel mooi maken en met hem gaan praten.

En Hans: Het ligt zeker niet alleen aan de vrouwen, jij en vele andere mannen (waaronder mijn vriend) moeten signalen eens beter leren aanvoelen. En vaker op een vrouw af durven te stappen. Niet geschoten is altijd mis. En hier bedoel ik niet mee dat vrouwen onduidelijke signalen moeten afgeven. Sommige mannen en vrouwen moeten duidelijker worden in wat ze willen.
...
.
Hans jij wacht lekker af tot een vrouw jou duidelijke signalen geeft, maar geef jij ze dan zelf ook?
[quote]plukvandepetteflat schreef op 10 september 2008 @ 14:35:

Hans ben je zelf wel eens duidelijk geweest door op een vrouw af te stappen, een gesprek te voeren, een drankje aan te bieden en evt een keer af te spreken/gegevens uit te wisselen? Zo nee, dan denk ik dat het idd aan jezelf ligt.

quote]

Dat bedoel ik

Het moet van 2 kanten komen.

Vrouwen moeten misschien wat duidelijker zijn, maar mannen zeker ook.

Kan lang duren als je allebei gaat staan afwachten.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:GreenTea schreef op 10 september 2008 @ 14:43:

Heel erg bedankt voor je hulp en adviezen tot nu toe

Ik laat jullie op de hoogte van de ontwikkelingen en details.

Nou wacht gewoon even af zou ik zeggen....je hebt hem duidelijk gemaakt dat je hem wél leuk vind dus helemaal goed toch?

Ik kan me trouwens ook heel goed voorstellen dat je hem eerst wilt zien met andere mensen eromheen...gewoon elkaar eerst een beetje beter keren kennen...helemaal niets mis mee vind ik.

Succes!!
quote:Heyjij schreef op 10 september 2008 @ 14:48:

Hans jij wacht lekker af tot een vrouw jou duidelijke signalen geeft, maar geef jij ze dan zelf ook?

Ik geef niet gemakkelijk signalen af. Ten eerste weet ik niet precies hoe dat moet, en ten tweede heb ik dat in het verleden meer en duidelijker geprobeerd dan ik dat nu doe. Ik laat niet gemakkelijk blijken dat ik een vrouw leuk vind. Als ik dat wel doe, blijkt het allemaal een vergissing te zijn. Vrouw was toch niet geïnteresseerd, had eigenlijk al een vriend, of had niet meer dan slechts een behoefte aan een mannelijke gesprekspartner. Vroeger kwam het voor dat ik me kwetsbaar opstelde, en daar maakten ze graag misbruik van. En ik ben nogal verlegen.

Ik vind de omgangsvormen rondom het versieren en het verleiden dusdanig ingewikkeld, dat ik me liever met andere dingen bezighoud. Dan heb je ook dat friendzoning, waardoor ik vrouw's beste vriendin word (van het mannelijke geslacht) i.p.v. haar vriend. Dat zijn dingen die ik niet kan behappen.

Daarnaast kom ik te weinig vrouwen tegen. De meeste vrouwen op het werk hebben een relatie, zijn niet geïnteresseerd in mij, of waren geïnteresseerd in mij en nu niet meer. De leukste vrouwen zie ik op straat of in de trein, maar daarna nooit meer. Als ik direct wat probeert te regelen, voel ik me als iemand die om een relatie smeekt. Ik ben liever niet zo afhankelijk van die ene onbekende vrouw die ik toevallig ergens tegenkwam.
quote:calvijn1 schreef op 10 september 2008 @ 14:52:

[quote]plukvandepetteflat schreef op 10 september 2008 @ 14:35:

Dat bedoel ik

Het moet van 2 kanten komen.

Vrouwen moeten misschien wat duidelijker zijn, maar mannen zeker ook.

Kan lang duren als je allebei gaat staan afwachten.Het moet inderdaad van twee kanten komen. Maar ik zie bij vrouwen echt weinig. Ik blijf denken: Als de vrouw geen moeite doet, heeft ze geen interesse. En dan doe ik ook geen moeite. En mannen zouden vrouwen ook niet zo in onzekerheid moeten laten.

Ik denk dat ik een voorbeeld ben van een sociale (aantrekkelijke?) man, die nooit een relatie zal hebben om wat voor redenen dan ook.
hans, je verwacht iets van een vrouw wat jij dus ook niet doet.

en wie weet denkt die vrouw ook wel: als hij geen moeite doet, heeft hij geen interesse. dus dan doe ik ook geen moeite.

Ik doe uberhaupt nooit 'moeite' voor een man. Ik probeer gewoon te kijken of ik zijn interesse weet te winnen, niet door moeite te doen maar door mij open te stellen, en daarna laat ik weten dat ik die persoon leuk vind en wel een keer met diegene wil afspreken.
,
quote:ouichef schreef op 10 september 2008 @ 14:42:

En Hans: Het ligt zeker niet alleen aan de vrouwen, jij en vele andere mannen (waaronder mijn vriend) moeten signalen eens beter leren aanvoelen. En vaker op een vrouw af durven te stappen. Niet geschoten is altijd mis. En hier bedoel ik niet mee dat vrouwen onduidelijke signalen moeten afgeven. Sommige mannen en vrouwen moeten duidelijker worden in wat ze willen.

Dat is wel waar maar toch is het wat gemakkelijk geroepen. Ook in dit topic lezen we dat TO (een vrouw) als de dood is dat ze een blauwtje loopt. En dat lees ik regelmatig hier op Viva.

En hier is het nieuws: mannen zijn net mensen: ze lopen ook niet graag een blauwtje. Dat doet een man net zo goed pijn als een vrouw (de bord-voor-de-kop uitzonderingen daargelaten).
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Very Cherry schreef op 10 september 2008 @ 01:05:

Je bent nog nét niet met een spandoek met "Rot op" gaan zwaaien, als ik het zo lees. Bellen die gozer, en heel lief sorry zeggen, voor je botte en afwijzende gedrag. Ook al zie je het zelf niet zo, doe toch maar. En rap n bietje
TO eerlijk gezegd vind ik de opening van je post al iet uitnodigend: Ladies!! Uw advies graag!!!

Certainly Your Majesty

Maar goed...wat wilde je precies weten? Oh ja, of hij zich afgewezen voelt. Damn sure he does!

Kijk, als je een afzeg-sms'je stuurt omdat je echt niet kan om wat voor reden dan ook, dan is het wel zo fijn om meteen een voorstel te doen. Zo van:"Kan niet, ben moe bla bla maar als je tijd en zin hebt, zullen we dan en dan afspreken?" Dan ben je eerlijk, je geeft je grenzen aan maar je smijt geen deur voor zijn neus dicht.

Heeft hij al iets van zich laten horen of heb jij al contact met 'm gezocht?
.
Denk dat je moet inzien dat die ander niet kan raden wat jij denkt of voelt, helemaal niet als je elkaar amper kent. En het is extra beladen omdat je in de aftastfase zit van elkaar wel/niet leuk vinden en liever geen blauwtje loopt, niks wilt overhaasten, maar ook graag die ander wil laten weten dat je diegene leuk vindt ookal ben je nerveus. Dat kan best een heel lastige combi zijn. En als die ander dan niet echt happig is of vaag doet of beetje tegenstrijdige signalen afgeeft, tsjaa. Dan zijn er maar weinig die niet afhaken hoor. Laat die ander dan idd maar over de brug komen, want je wilt niet nodeloos achter iemand aan hobbelen met een groot risico nog gekwetst/afgewezen te worden (omdat diegene dus niet zo happig lijkt) en bovendien.. je wilt niet wanhopig overkomen...

Heul verhaal..... maar snap je mn punt een beetje?
Ja ik snap m thnx
Toch moet ik er denk ik wel rekening mee houden dat ie zaterdag misschien toch niet zo enthausiast zal reageren als ie me ziet...maar ja ik ga t ff op een leuke manier goedmaken denk ik...als jullie weten hoe.
quote:hans66 schreef op 10 september 2008 @ 17:52:

[...]

Het moet inderdaad van twee kanten komen. Maar ik zie bij vrouwen echt weinig. Ik blijf denken: Als de vrouw geen moeite doet, heeft ze geen interesse. En dan doe ik ook geen moeite. En mannen zouden vrouwen ook niet zo in onzekerheid moeten laten.

Ik denk dat ik een voorbeeld ben van een sociale (aantrekkelijke?) man, die nooit een relatie zal hebben om wat voor redenen dan ook.

De meeste vrouwen hanteren het principe dat de "moeite" vooral in het begin, van de man moet komen. Er wordt ons verteld dat als een man echt geinteresseerd is, hij heus wel moeite gaat doen. Bij elk teken van "geen moeite doen" trekken we daarom onze conclusie. Dit lijkt misschien ouderwets, maar is heel vaak nog praktijk.

Ik vind je trouwens niet echt sociaal overkomen, meer gesloten en je hebt een wat stugge/starre opstelling, als ik eerlijk ben. En je suggereert dat je om totaal onbekende redenen geen relatie hebt, terwijl je toch aantrekkelijk bent: ik denk dat die starheid in je houding, in je verwachting meespeelt.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven