21 en still single:S

26-06-2009 18:04 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja de titel zegt het eigenlijk al. Daar waar al mijn vriendinnen inmiddels een vriendinnen een vriendje hebben of net gebroken hebben met hun vriendje zit ik ik al heel lang zonder.. en daar zit ik eigenlijk best wel mee.

Over een week wordt ik 21 en ik heb nog nooit een vaste relatie gehad. Ik heb wel eens jongens gehad.. maar na een tijdje kwam ik er achter dat ze niks meer wilden dan alleen seks of zoenen..en ik moet toegeven dat waren er eigenlijk ook maar 3 :S

Ik weet niet wat ik verkeerd doe. Ik ben absoluut niet het type dat over zichzelf gaat lopen opscheppen maar als ik naar mezelf kijk ben ik niet vreselijk lelijk. Ik ben vrij slank (1,74 en rond de 57 kg..mijn streefgewicht ligt wel iets hoger.. zo rond de 60 maar ik ben de laatste tijd door ziekte erg afgevallen en nu weer aan het opbouwen) en heb kort krullend bruin haar (tijdje geleden afgeknipt en ik merk wel dat jongens dat jammer vonden)

Ik ga niet zo heel veel uit vergeleken met sommige leeftijdgenoten, gemiddeld 1x per maand ga ik echt flink stappen en verder werk ik elk weekend in de kroeg en blijf daar ook nog wel eens hangen na het werk. Ik drink niet veel alchohol (houd er gewoon niet zo van) en dat houdt mij dan ook nog wel eens tegen om naar de kroeg te gaan omdat ik me hier een beetje voor schaam..

Mijn vriendinnen gaan wel wat vaker uit dan ik, en drinken ook meer alchohol, maar is dat echt de reden dat zij wel een vriend hebben en ik niet? Het maakt me namelijk heel erg onzeker.. maar dat probeer ik niet uit te stralen als ik uit ga (niemand weet het ook). Ik vroeg me af hoe jullie aan een vriendje zijn gekomen. En is het echt heel raar als je op je 21 nog nooit een echt vriendje hebt gehad?
quote:Journalistje1 schreef op 26 juni 2009 @ 18:04:

Mijn vriendinnen gaan wel wat vaker uit dan ik, en drinken ook meer alchohol, maar is dat echt de reden dat zij wel een vriend hebben en ik niet? Het maakt me namelijk heel erg onzeker.. maar dat probeer ik niet uit te stralen als ik uit ga (niemand weet het ook). Ik vroeg me af hoe jullie aan een vriendje zijn gekomen. En is het echt heel raar als je op je 21 nog nooit een echt vriendje hebt gehad?

Nee, dat is helemaal niet raar. Ik weet niet of meer uitgaan of meer drinken zal leiden tot een relatie. Mijn ervaring is dat de meeste mannen (en misschien ook vrouwen) tijdens het uitgaan eerder gericht zijn op het vinden van seks dan het vinden van iets serieuzers.

Mijn advies is om je niet zo druk te maken, en om geen conclusies te trekken uit het feit dat je nog geen vriend hebt gehad. Blijf lekker de dingen doen die je leuk vindt, dan komt er vanzelf een vriend die daarbij past.
Ik was 25 jaar toen ik mijn eerste vaste relatie kreeg.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Mijn vriend was 24 toen hij mij leerde kennen, ik ben zijn eerste vriendin...Ik was 20 en hij was/is mijn eerste serieuze en lange relatie (11 maanden nu)

Ik had echt niet verwacht tijdens het project waar we samen aan mee doen, dat ik een vriend er aan zou over houden het liep gewoon zo. Oftewel, je moet niet gaan zoeken oid, jou droom boy komt echt wel. Juist op een moment dat je het niet verwacht
En is het echt heel raar als je op je 21 nog nooit een echt vriendje hebt gehad?

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Nee!!!! Waarom?? Het maakt je niet minder dan....echt niet. Geniet nu van je vrijheid, ik, hoe lief ik G ook vind, zou het soms ook willen, doen wat ik zelf wil....Maar ja. Het is niet erg, maar geniet dan juist nu van je vrijheid.
je bent nog zoo jong!!

probeer je niet te focussen op het vinden van een vriendje, want dan vind je ze niet!! doorgaans is de kroeg trouwens niet d ebeste plek om een (serieuze) relatie te vinden...

hij komt echt wel op je pad, when you least expect it!

probeer te genieten van je vrijheid, onderneem leuke dingen met vriendinnen, en die relatie komt wel! there's no rush!
Mijn eerste relatie kreeg ik toen ik 24 was.

Leef je leven, geniet ervan.

Een relatie moet je overkomen, ga er niet naar op zoek...
quote:Journalistje1 schreef op 26 juni 2009 @ 18:04:

Tja de titel zegt het eigenlijk al. Daar waar al mijn vriendinnen inmiddels een vriendinnen een vriendje hebben of net gebroken hebben met hun vriendje zit ik ik al heel lang zonder.. en daar zit ik eigenlijk best wel mee.

Over een week wordt ik 21 en ik heb nog nooit een vaste relatie gehad. Ik heb wel eens jongens gehad.. maar na een tijdje kwam ik er achter dat ze niks meer wilden dan alleen seks of zoenen..en ik moet toegeven dat waren er eigenlijk ook maar 3 :S

Ik weet niet wat ik verkeerd doe. Ik ben absoluut niet het type dat over zichzelf gaat lopen opscheppen maar als ik naar mezelf kijk ben ik niet vreselijk lelijk. Ik ben vrij slank (1,74 en rond de 57 kg..mijn streefgewicht ligt wel iets hoger.. zo rond de 60 maar ik ben de laatste tijd door ziekte erg afgevallen en nu weer aan het opbouwen) en heb kort krullend bruin haar (tijdje geleden afgeknipt en ik merk wel dat jongens dat jammer vonden)

Ik ga niet zo heel veel uit vergeleken met sommige leeftijdgenoten, gemiddeld 1x per maand ga ik echt flink stappen en verder werk ik elk weekend in de kroeg en blijf daar ook nog wel eens hangen na het werk. Ik drink niet veel alchohol (houd er gewoon niet zo van) en dat houdt mij dan ook nog wel eens tegen om naar de kroeg te gaan omdat ik me hier een beetje voor schaam..

Mijn vriendinnen gaan wel wat vaker uit dan ik, en drinken ook meer alchohol, maar is dat echt de reden dat zij wel een vriend hebben en ik niet? Het maakt me namelijk heel erg onzeker.. maar dat probeer ik niet uit te stralen als ik uit ga (niemand weet het ook). Ik vroeg me af hoe jullie aan een vriendje zijn gekomen. En is het echt heel raar als je op je 21 nog nooit een echt vriendje hebt gehad?ja je moet minstens een nieuwe lever hebben voor je een vriend krijgt... alcoholisten zijn hot... niet-drinkers not... enz...
Hahaha tja zo had ik het nog niet bekeken courageux!

Bedankt voor alle lieve reacties!! Soms heb je gewoon even zo'n oppepper nodig;) .. maar als de kroeg niet de geschikte plek is.. : Waar dan wel?
Ik wist het ook niet.....Ik denk dat het overal kan......zelfs aan de andere kant van de wereld. Laat alles gewoon op je af komen.....heb ik ook gedaan en oke het is soms lastig, maar het komt echt als je het niet verwacht, zo was het bij mij iig wel en ben nu al 11 maanden happy
Ik was ook 24 toen ik mn eerste échte vriendje kreeg. Nee dus.
Je wordt 21 nog jong en echt hij komt heus wel. Maak je niet druk, geniet gewoon lekker van alles wat op je pad komt.
shit man, ik voel me een oud wijf. Neem van deze oude taart van 32 aan dat je nog superjong bent en dat het eerder de tijd is om te genieten en jezelf als individu te ontwikkelen dan je te focussen op het willen van een vaste relatie.

Ik snap het wel hoor. Je wilt graag wat je vriendinnen ook hebben. Ik was 26 toen ik mijn eerste vaste relatie kreeg. Vond het ook weleens vervelend dat ik lang vrijgezel ben geweest. Nu ben ik echter blij dat ik allemaal dingen heb gedaan die ik waarschijnlijk niet had gedaan als ik een relatie gehad zou hebben.
geniet eerst nog maar voor je aan een kerel vastzit

als het nou 80 jaar... maagd... en nog nooit een relatie gehad was ofzo... dan zou ik me zorgen maken... maar nu heb je nog tijd zat...

je kan op je 21e al een eigen huis hebben met je 1e vriend... getrouwd zijn voor de je 24e... en gescheiden op je 30e... omdat het het toch niet was... alleen maar denkend aan wat je juist gemist hebt in die jaren... je kan onverwachts op je 24e de liefde van je leven tegenkomen... en samen gelukkig en oud worden... het kan lang duren... het kan snel zijn... het kan goed zijn... het kan slecht zijn... je weet het nooit... daarom is zonder relatie eigenlijk gewoon veel makkelijker hoor
Mis je het zelf? Waarschijnlijk wil je wel graag anders had je er geen topic over geopend. Maar het gaat er om dat je geniet in het leven. Dat je gelukkig bent met het nu. En ben je dat niet dan kan je je wereld gaan verbrenden. Ga op salsa dansles of ga internet daten. Als je daar zin in hebt, doen! Misschien kom je geen vriendje tegen maar vast een paar leuke kennissen vrienden. En wie weet 'hem' ook wel.
quote:Journalistje1 schreef op 26 juni 2009 @ 19:23:

Hahaha tja zo had ik het nog niet bekeken courageux!

Bedankt voor alle lieve reacties!! Soms heb je gewoon even zo'n oppepper nodig;) .. maar als de kroeg niet de geschikte plek is.. : Waar dan wel?

Overal waar jij je op je plek voelt! Als je je goed voelt straal je dat uit en zul je (eerder nog) positief opvallen.

Maarrr, zoals we hier eigenlijk allemaal al zeggen, je moet er niet naar op zoek gaan! Dat heeft helemaal geen zin.
mannen vallen eerder voor een zelfverzekerde meid met een leuke lach en open houding dan van een dronken sloerie hoor! Dus er is niks mis met je matige alcohol gebruik! Wacht maar af, opeens staat hij voor je neus!
Super bedankt voor alle lieve bemoedigende en warme reacties. Dat doet me echt heel goed.

En of ik er erg mee zit? Ja en nee. Als ik anderen zo gelukkig zie dan denk ik waarom is er nieman die mij leuk vindt? Maar het is niet zo dat ik nou elke avond jankend omdat ik ook persee een vriendje wil. Ik mis het niet echt.. (want.. hoe kun je iets missen wat je niet kent?), maar het zou misschien wel een flinke boost aan mijn gevoel voor eigenwaarde kunnen geven (ben nogal onzeker over mijn lichaam).

Maar ik ga jullie advies ter harte nemen, lekker genieten van de zomer.. Ik heb gelukkig heel veel vriendinnen die ook nog een leven hebben náást hun vriendje en dus ook dingen zonder hun ega ondernemen ;)... en voor de rest: we zien wel wat er komt;)
Hee! Ik drink helemaal niet en heb nu mn tweede echte relatie! En die eerste was niet echt een feest, want die oetlul vond dat je geen lol kon hebben zonder alcohol.. Mn lief nu en ik bewijzen het tegendeel! En waar kom je elkaar tegen.. wij zijn elkaar tegengekomen bij t vrijwilligerswerk dat we doen... en toen daar een feestje werd georganiseerd bleken we elkaar meer dan gewoon aardig te vinden. Niet naar gezocht, wilde ook eigenlijk niet... maar hij was gewoon te leuk.. en blij toe want onderhand hebben we alweer 3 jaar! ;D En we verbazen ons er nog regelmatig over dat het zo gelopen is... en ik was toen ook 21...:D

Het enige wat ik eigenlijk kan zeggen tegen je is tamelijk cliche maar: t komt wel als de tijd er rijp voor is. Misschien is het juist de bedoeling dat je eerst goed in je vel komt te zitten en van jezelf weet dat je t ook in je uppie best kan redden. Daar twijfel ik nl wel es aan bij vriendinnen die al op hun 18de met huidige vriendje kregen...
Ik herken dit gevoel zooooo goed!

Ben ook 21 en als enige van al mijn vriendinnen single.

veel wonen er al samen, de ander getrouwd en 3 kinderen (iets ouder ook), of ze hebben al 5 jaar een relatie en hebben samenwoon plannen.

Het is gewoon zo dat ik geen een single vriendin heb.

Voel me ook vaak echt super alleen. Stappen doe ik haast nooit. Mijn vriendinnen gaan niet vaak uit en ik daardoor ook niet. Als we uitgaan gaat het over huizen,baby's, relaties. Waardoor ik me nog ongelukkiger ga voelen!

Ik merk dat mensen het niet snappen. Iedereen in mijn omgeving zegt: Je bent nog zoooo jong. Ik heb ondertussen zo'n hekel gekregen aan die zin! Heb wel relaties gehad. De langste was 1,5jaar. dit is helaas stuk gelopen maar ik was toen ook nog jong. Daarna wat foute relaties waardoor ik ook niet echt zekerder van mezelf ben geworden.

Snap jou gevoel echt...zou ook niet weten waar ik ze moet ontmoeten. Voel me dan ook weer te jong om op bijv een datingsite in te schrijven. Mag er best wezen vind ik zelf..waarom is het dan zo moeilijk?
@ nadel

Waarom wil je nu zo graag een relatie? Omdat je er zelf helemaal aan toe bent? Je zegt dat je foute relaties achter de rug hebt. Heb je dat helemaal verwerkt en je eigenwaarde opgebouwd?

Een relatie is niet echt iets dat je even kunt organiseren, dat overkomt je. Waarom zou je niet proberen om er nu wat leuks van te maken, zonder relatie? Misschien kun je ook eens om je heen kijken of je niet leuke nieuwe vriendinnen kunt maken die ook single zijn. Lijkt me namelijk dat jouw vriendinnen de uitzondering op de regel vormen. Geniet nu, met of zonder man.
Ik kreeg pas mijn eerste serieuze vriendje op mijn 22, maar ik had wel veel vrijgezelle vriendinnen, de meesten kregen zelfs pas later dan ik een vast vriendje. Dat scheelt een hoop, jij hebt de 'pech' dat je vriendinnen wat sneller zijn dan jij.

Misschien ben je ook wel kritischer, had je best een relatie kunnen beginnen met een van die 3 jongens waar je nu wat mee hebt gehad, maar wilde je dat zelf niet.

Toen ik 21 was heb ik ook wel zitten piekeren waarom ik nou geen vriendje had, wat er nou mis met me was, enz. Achteraf bekeken hadden best wel regelmatig jongens interesse in me, maar hield ik de boot zelf af.

Je wilt toch ook niet met zomaar een jongen een relatie?! Je hebt misschien gewoon nog niet een jongen ontmoet die leuk genoeg is. Je vriendinnen toevallig wel, of ze zijn wat minder kritisch.

Je schrijft dat je in een kroeg werkt, krijg je dan niet veel aandacht van klanten? En wat doe je daarmee?
Toen ik 21 was woonde ik op kamers en kreeg op mijn 24 een vaste relatie, ging samenwonen en 5 jaar later was ik weer alleen.Nu ben ik 35 en niet getrouwd geen kinderen. Maar ik maak me niet druk meer hierover.Ik zie ook vrouwen om mij heen met kinderen en een man maar niet iedereen is gelukkig.Ik heb nu een relatie die niet lekker loopt en ik prijs me gelukkig da tik geen kinderen heb en niet getrouwd ben want anders wordt alles nog moeilijker. Op mijn 21 e heb ik me ook druk gemaakt over het feit da tik alleen dacht te blijven maar achteraf lach ik om mijn naiviteit.Ik heb hele gelukkige momenten mee mogen maken in de liefde en veel geleerd en ik ga ervan uit dat er ooit een dag komt dat ook ik een gezin krijg. Voor jou geld t hetzelfde , het komt wel en geniet ondertussen van de mannen die in je leven voorbij komen, lange of korte relaties, maakt niet uit. He tmoment dat je een vaster realatie krijgt komt altijd als je het niet verwacht en als je er niet naar zoekt. Ik vond dit altijd een bladieblazin maar het t is echt zo heb ik geleerd. Dus geniet vooral!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven