22 Jaar Leeftijdsverschil
zondag 14 januari 2018 om 23:06
donderdag 26 april 2018 om 12:39
Geniet van wat je nu hebt , je ziet wel hoe het loopt je kunt er nog niks van zeggen ook als je van dezelfde leeftijd bent weet je niet hoe het gaat lopen.
donderdag 26 april 2018 om 12:41
Haha Meds, dat zegt mijn moeder ook altijd. Het heeft geholpen, die van mij is maar 4 jaar ouderS-Meds schreef: ↑15-01-2018 00:31ik ben nu een oude vrouw, mijn man is ouder, met alles wat ik nu weet zegt ik dit tegen jullie jonge meiden: ga nooit met een oudere man en als het dan moet omdat de jongere op zijn, ga dan voor maximaal 4 jaar ouder. Beslist niet ouder. Je krijgt zo spijt, echt
zo spijt
die mannen zijn veel eerder versleten dan wij en dan ben je echt flink de klos
donderdag 26 april 2018 om 13:13
Zijn kind is 19, je had een relatie met haar kunnen hebben en je hebt een relatie met haar vader. Moet er niet aan denken. Ik zou het lekker nog een paar jaar aankijken, tot de 'spanning' er vanaf is. Kijken of je hem dan nog zo leuk/aantrekkelijk vind. Vind het ook een beetje zielig, stel je zou nu een kind krijgen. Als zij 20 is, is haar vader al bijna 70.
donderdag 26 april 2018 om 13:24
Mijn man is 16 jaar ouder dan ik. Hij nu 51, ik 35. We zijn 8 jaar samen. Hij heeft een kind uit eerdere relatie, samen hebben we nog 2 kinderen gekregen.
Hier een succesverhaal, geen last van het leeftijdsverschil hoewel ik echt niet zo naïef ben om te denken dat dit nooit zal gebeuren. Maar wij leven nu, als het ooit fout zou gaan om welke reden dan ook dan hebben we wel mooie jaren gehad samen. Ik heb ook getwijfeld in het begin, niet aan mn liefde voor hem, maar ik dacht wel verder. Mijn kinderen zouden een oudere vader krijgen, zowel zij als ik grotere kans om je vader/man eerder te verliezen. Wat zou mn omgeving vinden, zitten de levensfases niet te ver van elkaar etc. Uiteindelijk mn gevoel gevolgd en bedacht dat het leven niet maakbaar is. Ik kan eerder overlijden en als mn kinderen een jongere vader zouden hebben is dat nog geen 100% garantie dat die man heel oud wordt.
Ik kan me wel voorstellen dat er een grens zit aan de mate van het leeftijdsverschil, vind ik lastig te beoordelen. Ik vind de 16 jaar bij ons wel de max, maar dit is per persoon zo verschillend. Mijn man en ik hebben veel dezelfde interesses, ik heb oudere mannen altijd leuker gevonden omdat ik al vroeg 'volwassen' was. Mannen van mijn eigen leeftijd vond ik altijd 'jongens'. Mijn man is een vader die veel onderneemt met zijn kinderen (13, 5 en 1,5), meer dan menig jongere vader in onze omgeving. Hij heeft meer levenservaring en is voor mij een rustige en stabiele basis die ik heel fijn vind. Ik kan zelf nog weleens twijfelen over wat ik wil qua werk/carriere/keuzes maken etc. Hij heeft dat allemaal al gehad bij wijze van en voor mij werkt dat heel goed.
Volg je gevoel zou ik zeggen!
Hier een succesverhaal, geen last van het leeftijdsverschil hoewel ik echt niet zo naïef ben om te denken dat dit nooit zal gebeuren. Maar wij leven nu, als het ooit fout zou gaan om welke reden dan ook dan hebben we wel mooie jaren gehad samen. Ik heb ook getwijfeld in het begin, niet aan mn liefde voor hem, maar ik dacht wel verder. Mijn kinderen zouden een oudere vader krijgen, zowel zij als ik grotere kans om je vader/man eerder te verliezen. Wat zou mn omgeving vinden, zitten de levensfases niet te ver van elkaar etc. Uiteindelijk mn gevoel gevolgd en bedacht dat het leven niet maakbaar is. Ik kan eerder overlijden en als mn kinderen een jongere vader zouden hebben is dat nog geen 100% garantie dat die man heel oud wordt.
Ik kan me wel voorstellen dat er een grens zit aan de mate van het leeftijdsverschil, vind ik lastig te beoordelen. Ik vind de 16 jaar bij ons wel de max, maar dit is per persoon zo verschillend. Mijn man en ik hebben veel dezelfde interesses, ik heb oudere mannen altijd leuker gevonden omdat ik al vroeg 'volwassen' was. Mannen van mijn eigen leeftijd vond ik altijd 'jongens'. Mijn man is een vader die veel onderneemt met zijn kinderen (13, 5 en 1,5), meer dan menig jongere vader in onze omgeving. Hij heeft meer levenservaring en is voor mij een rustige en stabiele basis die ik heel fijn vind. Ik kan zelf nog weleens twijfelen over wat ik wil qua werk/carriere/keuzes maken etc. Hij heeft dat allemaal al gehad bij wijze van en voor mij werkt dat heel goed.
Volg je gevoel zou ik zeggen!
donderdag 26 april 2018 om 13:29
Ik ben verliefd op een veel oudere man. Al een tijdje. Hij is over de 50 en ik ben 28..
Hoewel we samen een hele leuke klik hebben en we echt lol hebben, ga ik het er wel bij laten. Samen 'oud' worden is geen optie meer. Hij is al bezig
Daarnaast heeft hij dochters van mijn leeftijd. Dat zouden ze vast niet zo leuk vinden. Dus dat wil ik ze ook niet 'aandoen'.
We hebben nog wel liefdevol contact, gewoon af en toe een gesprekje. Ik leef er altijd even van op. Het is fijn om te weten dat iemand zoveel om je geeft, en ik vind de liefde tussen ons heel mooi. Maar een 'verre' (ik wil niet teveel contact hebben, dat maakt het moeilijker) vriendschap blijft het bij. Eigenlijk is het wel goed zo.
Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. Zolang je de gevolgen maar kan overzien en je weet dat het leeftijdsverschil ooit wel een probleem kan worden. Je moet er niet naief in staan.
Hoewel we samen een hele leuke klik hebben en we echt lol hebben, ga ik het er wel bij laten. Samen 'oud' worden is geen optie meer. Hij is al bezig
Daarnaast heeft hij dochters van mijn leeftijd. Dat zouden ze vast niet zo leuk vinden. Dus dat wil ik ze ook niet 'aandoen'.
We hebben nog wel liefdevol contact, gewoon af en toe een gesprekje. Ik leef er altijd even van op. Het is fijn om te weten dat iemand zoveel om je geeft, en ik vind de liefde tussen ons heel mooi. Maar een 'verre' (ik wil niet teveel contact hebben, dat maakt het moeilijker) vriendschap blijft het bij. Eigenlijk is het wel goed zo.
Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. Zolang je de gevolgen maar kan overzien en je weet dat het leeftijdsverschil ooit wel een probleem kan worden. Je moet er niet naief in staan.
donderdag 26 april 2018 om 13:32
En andersom? Ik heb vooral relaties gehad met oudere vrouwen. Sommigen een paar jaar ouder maar ook wel iemand van 10 jaar ouder. Plus een fling met iemand die 20 jaar ouder was.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
donderdag 26 april 2018 om 14:59
donderdag 26 april 2018 om 15:29
Het is ook niet perse erg, maar je wordt niet samen opa en oma, of tenminste, niet voor lang.newspaper schreef: ↑26-04-2018 13:24Mijn man is 16 jaar ouder dan ik. Hij nu 51, ik 35. We zijn 8 jaar samen. Hij heeft een kind uit eerdere relatie, samen hebben we nog 2 kinderen gekregen.
Hier een succesverhaal, geen last van het leeftijdsverschil hoewel ik echt niet zo naïef ben om te denken dat dit nooit zal gebeuren.
En er zijn gezondheidsrisico's mbt kinderen met een oudere vader. Bij moeders wordt je daar meteen mee om de oren geslagen, maar bij vaders maakt het schijnbaar minder uit.
Leuk gezegd, je leeft nu, maar uiteindelijk wordt het toch echt later.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
donderdag 26 april 2018 om 15:33
dat werden mijn ouders ook niet, mijn moeder overleed toen ze 68 was, 1e kleinkind was net 3. Het leven biedt geen garanties.lolapaloeza schreef: ↑26-04-2018 15:29Het is ook niet perse erg, maar je wordt niet samen opa en oma, of tenminste, niet voor lang.
En er zijn gezondheidsrisico's mbt kinderen met een oudere vader. Bij moeders wordt je daar meteen mee om de oren geslagen, maar bij vaders maakt het schijnbaar minder uit.
Leuk gezegd, je leeft nu, maar uiteindelijk wordt het toch echt later.
donderdag 26 april 2018 om 15:43
Het is statistiek, er zijn altijd uitzonderingen. Het gaat niet om de nare situatie dat iemand eigenlijk te jong overlijdt, bij een veel oudere man weet je het van te voren.
donderdag 26 april 2018 om 15:47
Mijn man en ik schelen 20 jaar, ik was 21, hij 41. Hij had nog geen kinderen en was nog niet eerder getrouwd geweest.
We zijn nu 7 jaar samen en hebben twee kinderen. Hij is een hele leuke, actieve vader. We merken eigenlijk nog steeds niets van het leeftijdsverschil. We hebben er gewoon nog nooit last van gehad.
Ik lees dat mensen schrijven dat het steeds lastiger wordt naarmate je allebei ouder wordt, ook vanwege de gezondheid van de oudste partner die eerder achteruit gaat. Hier is het zo dat ik 2 jaar geleden gezondheidsklachten kreeg, die chronisch bleken. Hij zorgt nu dus voor mij. Mensen hadden het eerder andersom verwacht, maar gelukkig is mijn partner kerngezond. Leeftijd zegt dus ook niet alles...
Ik zou zeggen, als jullie verliefd zijn op elkaar, go for it, volg je hart!
We zijn nu 7 jaar samen en hebben twee kinderen. Hij is een hele leuke, actieve vader. We merken eigenlijk nog steeds niets van het leeftijdsverschil. We hebben er gewoon nog nooit last van gehad.
Ik lees dat mensen schrijven dat het steeds lastiger wordt naarmate je allebei ouder wordt, ook vanwege de gezondheid van de oudste partner die eerder achteruit gaat. Hier is het zo dat ik 2 jaar geleden gezondheidsklachten kreeg, die chronisch bleken. Hij zorgt nu dus voor mij. Mensen hadden het eerder andersom verwacht, maar gelukkig is mijn partner kerngezond. Leeftijd zegt dus ook niet alles...
Ik zou zeggen, als jullie verliefd zijn op elkaar, go for it, volg je hart!
donderdag 26 april 2018 om 15:51
Dat vind ik niet veel jonger of ouder, die paar jaar. Alleen die ene van 20 jaar ouder vind ik onder de definitie 'veel ouder' vallen. En ja, ook andersom vind ik dat zo.
Toen ik 40 was en net gescheiden waren er ook jongens van 20 die interesse toonden (via internet). Ik kon me echt niet indenken dat dat interessant zou zijn voor mij. Whats in it for me? Dat is wat ik dacht.
donderdag 26 april 2018 om 15:53
dat is het hem nou net, dat weet je niet. Tuurlijk: die kans is veel groter maar ook de jongere vrouw kan op haar 45e overlijdenlolapaloeza schreef: ↑26-04-2018 15:43Het is statistiek, er zijn altijd uitzonderingen. Het gaat niet om de nare situatie dat iemand eigenlijk te jong overlijdt, bij een veel oudere man weet je het van te voren.
donderdag 26 april 2018 om 16:02
donderdag 26 april 2018 om 16:06
Ja
Maar zijn dochters hadden al moeite met de scheiding, die zullen echt verdrietig zijn van een jongere vriendin. Die zullen hun vader wel anders bekijken, en eigenlijk begrijp ik dat wel. Lijkt me ook niet fijn.
donderdag 26 april 2018 om 16:27
Marana-- schreef: ↑26-04-2018 15:51Dat vind ik niet veel jonger of ouder, die paar jaar. Alleen die ene van 20 jaar ouder vind ik onder de definitie 'veel ouder' vallen. En ja, ook andersom vind ik dat zo.
Toen ik 40 was en net gescheiden waren er ook jongens van 20 die interesse toonden (via internet). Ik kon me echt niet indenken dat dat interessant zou zijn voor mij. Whats in it for me? Dat is wat ik dacht.
+1
Ik ben 40 en word soms nagekeken door jongens die nauwelijks ouder zijn dan mijn oudste zoon.
Kan zelfs niet zeggen dat het mijn ego streelt, laat staan dat ik me kan voorstellen dat ik met zo'n broekie een relatie zou hebben. Dan mag hij nog zo volwassen zijn, er zit toch (bijna) een generatie tussen.
Toen mijn ouders gingen scheiden en mijn vader iemand anders had heb ik ook onmiddellijk gevraagd hoe oud ze was. Als dat iemand van mijn eigen leeftijd was geweest dan had ik dat denk ik heel moeilijk kunnen verteren en zou het wel impact hebben gehad op mijn relatie met mijn vader.
donderdag 26 april 2018 om 17:18
De kans dat je samen oud wordt bestaat gewoon niet. Zelfs niet al alles goed gaat. Die man wordt gewoon geen 110. Dat weet je wel.
donderdag 26 april 2018 om 19:02
En dat is nog steeds wederzijds of hebben jullie allebei een ander intussen. Bedoel als het al paar jaar is. Kinderen kunnen een nieuwe vriendin om 100 reden niet leuk vinden leeftijd is daar dan toch maar 1 van. Het is duidelijk geen bevlieging ofzo als ik jouw berichtje zo lees.Sereia schreef: ↑26-04-2018 16:06JaHij is nu al een paar jaar het eerste waar ik aan denk bij het wakker worden en de laatste die ik voor me zie als ik in slaap val. Sad shit.
Achja. Echt pijn doet het niet eens meer, ik mis hem gewoon wel in mijn leven.
Maar zijn dochters hadden al moeite met de scheiding, die zullen echt verdrietig zijn van een jongere vriendin. Die zullen hun vader wel anders bekijken, en eigenlijk begrijp ik dat wel. Lijkt me ook niet fijn.