22 Jaar Leeftijdsverschil

14-01-2018 23:06 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai lieve mensen,

Ik heb nu een relatie van 3 jaar.
Mijn partner en ik schelen 22 jaar.
Ik 24 - hij 46.

Hij heeft 2 kids van 10 en 19.

Ik zelf heb dan ook zeker een kinderwens.
Zijn er hier leden, die een groot leeftijdsverschil hebben en kids hebben met hen partner.
Hoe wordt dit ervaren?
Liefs,
Statistisch gezien hebben relaties met een groot leeftijdsverschil een kleinere kans van slagen. Dat hoeft in individuele gevallen niet op te gaan natuurlijk.
Het is wel lastiger door verschillende levensfases heen. En 44 gaat nog, maar het gaat wel achteruit, terwijl je er in mijn ogen als 22 jarige nog wel een tijdje op vooruit gaat qua uiterlijk etc.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
pearle schreef:
15-01-2018 08:47
Ik heb ook een tijd gedate.
Vaak zijn dat soort mannen juist niet de leukste: Vinden zichzelf jong van geest en jong van uiterlijk ( wat iemand al eerder zei...dat vinden ze dus zelf, ik zag gewoon een oude man voor me , met ideeën die pasten bij zijn leeftijd)
Zijn ook vaak mannen die de eeuwige vrijgezel zijn. Door hun eisenpakket komen ze niet aan de vrouw, ze zien zichzelf als God's gift to a woman.
Heb eens wat verkennend rondgekeken op een paar dating sites. Had meteen gegeten en gedronken. Wat een bagger zit daar.

Zodra je een profiel aanmaakt beginnen ze te mailen. Ook al staat er niks in. Of ze noemen je meteen schatje. Heb mezelf per direct weer verwijderd. Maar dat is wel heel erg offtopic.
Jemana schreef:
14-01-2018 23:27
Ik persoonlijk denk - dat je bevooroordeeld.
Je hoeft niet direct te wantrouwen en aan afwijzing te denken.

Liefde heb je niet in de hand, het gevoel en de aantrekking overkomt je.
En dan kies je, wat je ermee doet.
Liefde heb je prima in de hand. Zeker als je geen 22 meer bent.
Hoi TO,
Jij opent dit topic niet voor niets, volgens mij ben je aan het twijfelen.
Jullie zitten al in verschillende fases van het leven en dat wordt nooit ingehaald.
Hij heeft al kinderen, jij moet nog beginnen.
Jij moet nog aan je carrière beginnen, hij is al mee bezig.
Na zijn pensionering moet hij 22 jaar wachten tot jij ook met pensioen gaat.
Er komt een moment waar jij 38 bent en hij 60. Ik kan mij voorstellen dat iemand van 38 heel anders in het leven staat dan iemand van 60.
Het is misschien op dit moment erg leuk maar in de loop van de tijd wordt het lastig. Ik spreek uit ervaring (hier een leeftijdsverschil van 17 jaar. Ik 33, hij 50)
toen ik studeerde (25 jaar terug) hadden drie vriendinnen relaties met "oude mannen", zij begin 20, hij bijna 40. Ook een studievriend had een relatie met een 15 jaar oudere vrouw. Dat ging allemaal best een tijd goed. In het begin is zo´n 40er echt nog wel een ´vlotte´ veertiger. Toch zijn al die relaties stuk gelopen. Want het verschil wordt echt groter. Helemaal als er een eerste leg in het spel is. Hij wordt dan opa en jij bent nog bezig met opbouwen van je leven
Hoe vind je het zelf dat je maar een paar jaar ouder bent dan zijn dochter?

In alle eerlijkheid: ik zou niet blij zijn als mijn dochter ooit thuis komt met een heel veel oudere man. De verschillen in levensfases zijn gewoon te groot en zullen met het ouder worden alleen maar groter worden.
Ik vind een man van rond de 50 sowieso veel te oud om nog vader te worden. Ik vind dat je dat een kind niet aan kunt doen.
S-Meds schreef:
15-01-2018 00:31
ik ben nu een oude vrouw, mijn man is ouder, met alles wat ik nu weet zegt ik dit tegen jullie jonge meiden: ga nooit met een oudere man en als het dan moet omdat de jongere op zijn, ga dan voor maximaal 4 jaar ouder. Beslist niet ouder. Je krijgt zo spijt, echt
zo spijt
die mannen zijn veel eerder versleten dan wij en dan ben je echt flink de klos
Grappig, dat zie ik ook
Vrouwen (in mijn omgeving) doen veel langer hun best om bij de tijd te blijven. Mannen vinden het wel goed
Zelfs bij minder leeftijdsverschil lijkt het verschil tussen hem en haar groter te worden
22 jaar is wel erg veel.

Degene die ik ken die ook een oudere man hebben, hebben mij wel op het hard gedrukt nooit voor een oudere man te gaan.
Zij doet veel dingen alleen omdat hij er geen puf voor heeft etc. etc.

Desondanks heb ik zelf toch een vriend die wat ouder als mij is.En dat gaat al jaren gewoon goed.

Zelf zou ik alleen nooit voor 22 jaar verschil "kiezen"
En idd jij bent straks een keer 38 en hij 60.
Ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat de meeste mensen van 60 heel anders in het leven staan dan iemand van 38.
Natuurlijk kan het werken, Er werken wel gekkere dingen.

Wat ik me afvraag, wat heb je in hemelsnaam gemeen met elkaar?
Jij bent net volwassen en hij is al vader van een volwassen kind.
Puur een kwestie van levensfases. Als beide hun keuzes qua levensfases al hebben gemaakt, dan doet leeftijdsverschil er niet zoveel meer toe. Deze man heeft al kinderen, dus wanneer hij een relatie aan zou gaan met iemand die datzelfde niet ook allemaal nog wil beginnen, dan zou er geen probleem moeten zijn.

Een vrouw van 30 zou best wat kunnen beginnen met een man van 46 wanneer ze beide in eenzelfde fase zitten. Zitten ze dat niet, dan is de kans groot dat het verkeerd gaat lopen.

In jouw geval TO, zal je moeten accepteren dat het toch gaat botsen. Jij wil kinderen, hij heeft ze al en heeft het allemaal al meegemaakt. Wees dan bewust van het feit dat de kans groot is dat jij er toch alleen voor komt te staan op een bepaald moment.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Pluisi schreef:
15-01-2018 00:16
Als je 44 bent woon je samen met een bejaarde. Zijn er geen leuke jongens van je eigen leeftijd?
Eigenlijk toch vooral dit. Voor jou lijkt 44 nu vreselijk oud. Maar dat is het níet. Naarmate jullie ouder worden, voelt het leeftijdsverschil groter omdat hij bejaard zal zijn terwijl jij nog niet eens 50 bent. Dat zal je ongetwijfeld opbreken, ik kan me haast niet anders voorstellen.
Dat wil niet zeggen dat jullie niet gelukkig kunnen worden samen, maar als het leeftijdsverschil een complete generatie betreft, moet je écht goed de gevolgen overwegen.
Ik zou er zelf in ieder geval nooit voor kiezen.
Je kiest niet denk ik. Je wordt gewoon verliefd en dan wil je hem niet meer loslaten. Dan vind je zijn leeftijd zijn charme. Tot de magie eraf is. Jij 48 bent en hij 70. Als je nu twijfelt zou ik niet doorzetten
Ik denk dat je eerst voor jezelf moet gaan nadenken of je dit allemaal echt wilt?

Eerlijk, hier een leeftijdverschil van 11 jaar en soms denk ik ook van dat zijn best wel wat jaren. En het klopt, je komt het tegen, je wordt verliefd en je maakt keuzes op dat moment. Maar dan moet ik er ook bij zeggen, hoe ik er een aantal jaren geleden over denk is ook weer anders dan hoe ik er nu over denk. Dus wat ik wil zeggen, besef heel goed dat het op een gegeven moment kan veranderen.

Je bent nu nog hartstikke jong en je leven ligt helemaal open. Hij is echt al een stukje ouder, dat betekent ook dat als jullie voor nog meer kinderen gaan. Dat hij echt en ik herhaal het even, echt een stuk ouder is. En dat ga je echt wel merken, niet eens alleen mentaal maar ook lichamelijk. Hij heeft nu grote kinderen die denk ik gewoon alles zelf kunnen doen. Het wordt dadelijk nachten weinig slapen en alles eromheen.

Daarnaast moet jij voor jezelf nadenken of je dit wel echt wilt doen, of je er klaar voor bent?

Overigens als je me vraagt heb ik spijt? Nee natuurlijk niet en ben heel blij en dankbaar voor hoe mijn leven is. Maar ik heb ook altijd gezegd, partner weet dit. Soms had ik toch nog een paar jaar willen wachten. En niet eens om ervaringen met anderen te hebben maar om gewoon even alleen te zijn, je eigen keuzes te maken en te ontwikkelen en wat meer van de wereld te zien.

Alles is mogelijk maar het kost nu nog wat meer tijd en je moet andere keuzes maken.
Hier dan maar een positief verhaal. 😊

Mijn man en ik hebben een leeftijdverschil van +30 jaar (hij is ouder). Natuurlijk is het niet iets waar je naar gaat zoeken, maar we zijn nou eenmaal verliefd geworden.

Mijn man heeft kinderen die maar een aantal jaar verschillen met mij en dat was heftig in het begin. Belangrijk is dat je goed communiceert met elkaar over wat jullie van elkaar verwachten. Wil jij trouwen, wil hij trouwen? Wil jij kinderen, wil hij kinderen? Is één van jullie bereid om dit op te geven voor de ander?

Wij hebben vanaf het eerste moment duidelijk gemaakt wat wij nog willen in het leven, zodat dat geen reden zou kunnen zijn voor een relatiebreuk. Daarnaast wilde ik er zeker van zijn dat zijn kinderen mij zouden accepteren en ermee om konden gaan en er nooit een strijd zou zijn om kiezen tussen mij en zijn kinderen. Gelukkig is dit allemaal ontzettend goed gelopen en zijn wij echt heel gelukkig met elkaar en ben ik trots dat ik bonusmoeder (zoals de kinderen zeggen) mag zijn van zijn 2 kinderen.

We zijn nu 8 jaar bij elkaar en 2 jaar getrouwd. Volgend jaar of het jaar erop gaan we starten met een traject om zwanger te worden. 😊
Aloë Vera. Omdat je het waard bent.
Mooi als mijn dochter van nu 22 met een "bijna" leeftijdgenoot van mij thuis zou komen. Kun je keer een gesprek met leeftijdgenoten voeren.
Hoewel, een leeftijdgenoot die het dan weer dan met de jeugd doet, of je daar nu gelijk een klik mee krijgt.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Wat een gruwelijke rotreacties van sommigen!

Mijn ouders scheelden 17 jaar en hebben een fantastisch huwelijk gehad. Ik had ook een wat oudere vader, en dit is nooit een probleem geweest. Mijn ouders waren het leukste stel dat ik ooit heb gekend.
En ondanks mijn vader zijn 'oude' leeftijd, gingen wij vaak op vakantie, shoppen, en ben ik qua gezinsuitjes beslist nooit iets te kort gekomen.
Het kan zeker werken. Mijn vader en zijn vrouw schelen 18 jaar. Zij zijn wel wat ouder dan jullie. (35 en 53)

Het leeftijdsverschil is nooit echt een probleem geweest tussen hen. En nee, mijn vader was niet op zoek naar een jongere vrouw, kwam haar gewoon tegen en werd verliefd. Ze hebben ook samen een kind.

Dus ja, het kan wel goed gaan. Maar jullie zijn nog een stuk jonger, en ik kan me heel goed voorstellen dat jij dingen nog wilt en hij niet. Liggen jullie wat dat betreft wel op een lijn?
35 en 53 klinkt mij gelijkwaardiger dan 24 en 46. Bij de eerste kan je nog in dezelfde levensfase zitten bij de tweede is dat heel moeilijk.
Ik zou je niet opgejaagd laten voelen om snel aan kinderen te beginnen. Probeer heel eerlijk naar jezelf te zijn of je dat echt nu al wilt. En het dus niet wilt omdat je het gevoel hebt dat het anders te laat voor hem is. Doe alles lekker op jou tempo en laat je niet zomaar het volwassen leven van een 40er Inslingeren.

Ik ben van jouw leeftijd en zie het ook bij een vriendin die een 10 jaar oudere vriend heeft. Ze is nog student maar echt al helemaal in het degelijke huisje boompje beestje leven terecht gekomen. Lekker in vriend zijn huis, in vriend zijn nieuwe auto, alles samen doen, overal met elkaar naar toe, samen opzoek naar een koophuis. Uitgaan of een festival is er niet meer bij. Wel heel anders dus als de vrienden die met iemand gaan van eigen leeftijd. Dat gaat dan toch wat rustiger aan. Maargoed dat heb je zelf natuurlijk in de hand. Ook lijkt het me jammer dat voor hem alles al de tweede keer is. Hij is al eens vader geworden, getrouwd, een eigen huis met iemand samen gekocht enz. Dat lijkt me ergens wel jammer aangezien het voor jou allemaal wel de eerste keren gaan zijn. Je kiest natuurlijk niet bewust voor zo'n oude man. Die liefde gebeurde gewoon. Lekker van genieten. Maar ook goed nadenken wat je wilt of je dat echt allemaal wel gaat kunnen met hem.
S-Meds schreef:
15-01-2018 00:31
ik ben nu een oude vrouw, mijn man is ouder, met alles wat ik nu weet zegt ik dit tegen jullie jonge meiden: ga nooit met een oudere man en als het dan moet omdat de jongere op zijn, ga dan voor maximaal 4 jaar ouder. Beslist niet ouder. Je krijgt zo spijt, echt
zo spijt
die mannen zijn veel eerder versleten dan wij en dan ben je echt flink de klos

Vertel vertel! Ik wil punten/feiten.
Bam!!!!
intothewild schreef:
15-01-2018 16:34
Wat een gruwelijke rotreacties van sommigen!

Mijn ouders scheelden 17 jaar en hebben een fantastisch huwelijk gehad. Ik had ook een wat oudere vader, en dit is nooit een probleem geweest. Mijn ouders waren het leukste stel dat ik ooit heb gekend.
En ondanks mijn vader zijn 'oude' leeftijd, gingen wij vaak op vakantie, shoppen, en ben ik qua gezinsuitjes beslist nooit iets te kort gekomen.

Vandaar ook mijn advies aan haar om in haar omgeving deze vraag te stellen. Ik lees veel reacties ook met kromme tenen.
AloëVera_ schreef:
15-01-2018 16:15
Hier dan maar een positief verhaal. 😊

Mijn man en ik hebben een leeftijdverschil van +30 jaar (hij is ouder). Natuurlijk is het niet iets waar je naar gaat zoeken, maar we zijn nou eenmaal verliefd geworden.

Dertig jaar ouder?
Hoe oud ben jij dan en hoe oud is je man?
Jemana schreef:
14-01-2018 23:14
Ja zeker.
Qua uiterlijk & in doen en laten, is hij nog steeds erg jong en energiek.
Tevens als ik naar zijn ouders kijk, überhaupt zijn familie.

Zit dit bij hen in de genen.
Een man van 46 kan inderdaad heel jong en energiek zijn.

Dus als jij 46 bent, ben je vermoedelijk net zo jong en energiek als hij nu op zijn 46e.

Maar ik kan je verzekeren dat iemand van 68 een stuk minder jong en energiek is.
En hij is dus 68 als jij net zo jong en energiek bent als hij nu is.

Dus hoe lijkt het je om een relatie te hebben met een 68-jarige als jij net zo jong en energiek bent als hij nu is?
anoniem_64b54962132e8 wijzigde dit bericht op 15-01-2018 21:04
0.45% gewijzigd
karin12345 schreef:
15-01-2018 20:37
Dertig jaar ouder?
Hoe oud ben jij dan en hoe oud is je man?

Als ik haar was, hield ik dat antwoord - gezien de reacties hier - lekker privé.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven