22 Jaar Leeftijdsverschil

14-01-2018 23:06 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai lieve mensen,

Ik heb nu een relatie van 3 jaar.
Mijn partner en ik schelen 22 jaar.
Ik 24 - hij 46.

Hij heeft 2 kids van 10 en 19.

Ik zelf heb dan ook zeker een kinderwens.
Zijn er hier leden, die een groot leeftijdsverschil hebben en kids hebben met hen partner.
Hoe wordt dit ervaren?
Liefs,
lolapaloeza schreef:
26-04-2018 17:18
De kans dat je samen oud wordt bestaat gewoon niet. Zelfs niet al alles goed gaat. Die man wordt gewoon geen 110. Dat weet je wel.
Jawel hoor. Mijn tante is nu 90, m'n oom 71. Ik zie ze het nog wel een flinke tijd volhouden.
Oom nummer 2 is helaas op 60 jarige leeftijd overleden. Zijn vrouw is nu 84.

(en dan heb ik nog 3 ooms die vrouwen van hun eigen leeftijd hebben, maar dat doet nu weinig terzake)
lolapaloeza schreef:
26-04-2018 15:29
Het is ook niet perse erg, maar je wordt niet samen opa en oma, of tenminste, niet voor lang.
En er zijn gezondheidsrisico's mbt kinderen met een oudere vader. Bij moeders wordt je daar meteen mee om de oren geslagen, maar bij vaders maakt het schijnbaar minder uit.

Leuk gezegd, je leeft nu, maar uiteindelijk wordt het toch echt later.
Wij worden idd niet samen opa en oma, tenminste gezien het verschil is die kans een stuk kleiner ja. Maar toen ik 8 jaar geleden voor hem koos dacht ik niet "over 40 jaar zijn we samen geen opa en oma."
Ik heb geleerd om in het nu te leven, mijn oma die een 2e moeder voor mij was overleed toen ze net 60 was. Mijn vriendin overleed op haar 30e aan borstkanker, toen was ze al 6 jaar ziek. Ja, het wordt uiteindelijk later, maar geen idee hoe dat later er dan uit ziet. Nu kan ik iets van mn leven maken en ben ik gelukkig.

Ik ontken niet dat het weleens door mn hoofd is gegaan hoe het later is, dat wannee man 80 is en ik pas 64. Bij die getallen denk ik ook "shit dat verschil is op dat moment toch helemaal niet leuk meer"
Tja, we zullen zien. Ik zeg altijd gekscherend tegen de kinderen dat we dan bij papa in het verzorgingstehuis langs gaan om geld te scoren en gaan shoppen :)
Nancyyy schreef:
26-04-2018 19:02
En dat is nog steeds wederzijds of hebben jullie allebei een ander intussen. Bedoel als het al paar jaar is. Kinderen kunnen een nieuwe vriendin om 100 reden niet leuk vinden leeftijd is daar dan toch maar 1 van. Het is duidelijk geen bevlieging ofzo als ik jouw berichtje zo lees.
Nee geen andere, ook al lang niet.. Grrr. Soms denk ik er ook zo over.
lolapaloeza schreef:
26-04-2018 17:18
De kans dat je samen oud wordt bestaat gewoon niet. Zelfs niet al alles goed gaat. Die man wordt gewoon geen 110. Dat weet je wel.
Gelul. Ik weiger in details te treden wat betreft mijn eigen situatie maar dit is gelul. Bewijs? Die heb je niet hm?

Nee natuurlijk niet. Want het is er niet.
Persoonlijk zou ik het echt niet willen.. ook niet met iemand die jong overkomt/uit ziet.

Wat betreft samen oud worden of een oude vader.. tja, genoeg stellen die samen op hogere leeftijd nog kinderen krijgen.

Als jij nu gelukkig bent en verwacht dit nog jaren met hem te zijn.. lekker doen dan!

Vraag me alleen af waarom precies je dit topic opent (mss gemist, niet alles gelezen.. ;))
Kasboom schreef:
26-04-2018 23:24
Gelul. Ik weiger in details te treden wat betreft mijn eigen situatie maar dit is gelul. Bewijs? Die heb je niet hm?

Nee natuurlijk niet. Want het is er niet.
Je mag van mij prima een relatie hebben met iemand die veel ouder is. Maar het heeft wel nadelen. Daar hoef je geen last van te hebben, en er kan ook van alles niet leuk zijn als je met iemand van je eigen leeftijd een relatie aangaat.

Er is alleen wel een verschil in de káns dat je voor bepaalde moeilijkheden, zoals eerder overlijden van je partner, ongelijkwaardigheid door levensfase of hulpbehoevendheid etc, terecht komt.
Dat mag je ontkennen (statistiek is maar een mening) of je kunt een romantisch wereldbeeld omarmen waarin ja-maar-de-liefde en leven-in-het-nu de uitgangspunten zijn.
Maar verstandig vind ik het niet. Net als risicovol beleggen, je opleiding niet afmaken, onvoorbereid met je rugzak op wereldreis gaan en je niet laten inenten.
Er zijn altijd mensen die dat toch gedaan hebben en het was superleuk en super succesvol. Daar is vast een boek van gemaakt, want het is uitzonderlijk. Bij de meeste mensen is het een recept voor gedoe. Kun je trouwens ook van houden, van gedoe.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
newspaper schreef:
26-04-2018 19:30

Tja, we zullen zien. Ik zeg altijd gekscherend tegen de kinderen dat we dan bij papa in het verzorgingstehuis langs gaan om geld te scoren en gaan shoppen :)
als papa in een verzorgingstehuis zit zal er weinig geld overblijven om te shoppen...
Sereia schreef:
26-04-2018 20:09
Nee geen andere, ook al lang niet.. Grrr. Soms denk ik er ook zo over.
Hoe oud zijn zijn kinderen? Jullie kunnen toch als het zo lang al liefde is en geen bevlieging tussen jullie, gaan latten? Dat je en de kinderen er niet mee opzadelt maar wel nog samen wat hebt.
Ik zou er moeite mee hebben als een van onze kinderen met zon oude vent thuis komt.....Ik wil graag een schoonzoon en geen schoenbroer....

Het leeftijdsverschil is te groot.....en zou het voor mijn kleinkinderen vreselijk vinden als ze door hun "opa" van de kleuterschool gehaald worden.
Ja dat probleem zou ik dus weer niet hebben JobEva want mijn vader is allang overleden en mijn moeder heb ik amper contact mee.
Nancyyy schreef:
27-04-2018 11:29
want mijn vader is allang overleden
:idee: ah, vandaar!
lilalinda schreef:
27-04-2018 11:48
Dus? Verdenk je me nu van daddy issues? Of bedoel je dat niet.
lilalinda schreef:
+1
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
:facepalm: snelle conclusie over iemand die je helemaal niet kent.
Nancyyy schreef:
27-04-2018 15:10
:facepalm: snelle conclusie over iemand die je helemaal niet kent.
nou, denk er eens over na, ipv het meteen weg te wuiven
lilalinda schreef:
27-04-2018 15:22
nou, denk er eens over na, ipv het meteen weg te wuiven
Heb ik allang gedaan. Ik vind hem leuk om eigenschappen die niks met zijn leeftijd te maken hebben en als ik hem een pil kon voeren dat hij morgen 24 is deed ik het. Ik ben verliefd op hem. Niet wanneer hij is geboren. Vind dat vader idee een beetje smerig klinken.
lilalinda schreef:
Wat lekker sneu weer deze bevooroordeling, duidelijk dat je niet verder kijkt dan je neus lang is en er meer bestaat dan zwart wit.
Nancyyy schreef:
27-04-2018 11:21
Hoe oud zijn zijn kinderen? Jullie kunnen toch als het zo lang al liefde is en geen bevlieging tussen jullie, gaan latten? Dat je en de kinderen er niet mee opzadelt maar wel nog samen wat hebt.
Zijn kinderen zijn rond mijn leeftijd, tussen de 25-28. Ik heb een zoontje van 11. Zijn kinderen wonen niet meer thuis. Maar ik snap heel goed dat zij dat vervelend zullen vinden. Je vader met zo'n jonge vrouw. Mensen gaat er toch gauw vanuit dat het oppervlakkig en seksueel is.
Maar als die kinderen zo oud zijn hebben ze een eigen leven en je hoeft toch niet samen te wonen enzo? Je kan er samen voor kiezen dat je buiten beeld blijft maar wel elkaar regelmatig ziet toch?
22 jaar vind ik een heel groot leeftijdsverschil .

Nu merk je er nog niet zoveel van, maar over 10 jaar zal je het beleven: Na de 50 gaat de veroudering snel , let maar op.
Op het begin zal het leuk wezen maar denk niet dat het stand houd met zo'n groot leefdtyds verschil ook al ziet hij er niet oud uit.
Ik zelf zou het niet doen, als je bedenkt dat het nog even duurt voor je gaat proberen , dan duurt het ( soms) een hele poos voor je zwanger bent dan nog eens 9 maanden in de buik en voor je het weet is hij 50.

Maar dat is mijn mening, iedereen mag doen en laten wat die wilt en de een vind het oke en de ander zegt , ik zou het niet doen.
Je moet doen waar jij je prettig bij voelt en niet wat anderen zeggen.
Och als Tina Turner en Erwin Bach het 30 jaar inmiddel kunnen ,kunnen anderen ook een langdurige relatie hebben met een groot leeftijds verschil.
Het gaat niet om het uiterlijk een relatie draaid om meer zaken

Je leeft maar 1keer en je bent dom als je je laat tegenhouden un je keuzes omdat er misschien een als is.
Het leven is soms risico's nemen ook in de liefde :rose:
Marana-- schreef:
14-01-2018 23:21
Persoonlijk wantrouw ik mensen die een veel jongere partner nemen. Waarom wijzen generatiegenoten ze af denk ik dan.
Hoe kom je er bij dat zijn leeftijdsgenoten hem afwijzen? :facepalm:
Zit iemand van 50+ nog te wachten op baby's en alle zorg die daarbij komt. En iemand van 60+ die nog midden in de pubers Zit? Kan mij het niet voorstellen. Zijn omgeving gaat met pensioen en genieten van de vrije tijd. En hij moet voor de 2e keer overal weer doorheen...

Hier in de buurt ook zo'n vrouw. Die is dus naast haar werk en moederschap ook mantelzorger voor haar partner. Voor thuiszorg etc komen ze niet in aanmerking want er is een jonge inwonende partner die dat zou moeten kunnen. Loopt ze met dagjes uit achter de buggy en hij kan het niet meer volhouden.

En daarnaast arme 1e leg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven