25jarig huwelijk ouders.. En nu dus een cadeau. Help!

15-02-2010 16:11 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

24 mei zijn mijn ouders alweer 25 jaar getrouwd met elkaar! Om dit te vieren gaan we (ouders, tweelingszusje+vriend en kind, klein zusje en ik en mijn vriend) in oktober een weekend naar Londen op kosten van de ouders. Ook geven ze 24 mei een grote barbeque.

Nu ben ik aan het nadenken voor een cadeau en van het weekend waren we allemaal even samen zonder ouders. Daar kwam wel zo'n beetje uit dat we ze graag iets leuks wilden laten doen en niet iets geven, want we weten zo 1 2 3 echt niets te geven.

Nu hebben we een budget vastgesteld.

Mijn tweelingszusje en vriend willen 250 euro investeren en mijn vriend en ik willen ook dit bedrag eraan toevoegen. Mijn kleine zusje van 14 hebben we zelf laten bedenken wat ze wilde geven zonder dat ze wist wat wij geven en ze kan 30 euro wil missen.

Het budget is dus 530 euro.

Mijn moeder houdt niet van alcohol dus een proeverij of iets dergelijks geven is niet van toepassing, al zou mijn vader dit erg leuk vinden.

We willen ze in iedergeval een weekendje of 1 overnachting ergens in Nederland of Belgie geven, maar watvoor orgineels en leuks kunnen we hieraan toevoegen wat zij daar kunnen gaan doen? We willen echt een programma voor hen opstellen.

Heeft er iemand leuke ideeen, en wat vinden jullie van het budget. Mijn zus en ik zijn trouwens allebei 20. M'n kleine zusje dus 14.

Alvast heel erg bedankt voor jullie ideeen!
Een vlucht met een luchtballon!
Een houten tuinbankje met hun namen erin gesneden.
Een vlucht met een luchtballon is ook iets wat meteen bij mij opkwam, maar mijn zusje vond dit weggegooid geld, voor een half uurtje de lucht in.

Een houten tuinbankje is erg leuk maar de tuin is nogal vol..

Weekendjes weg met zijn tweeen doen zij echt nooit, trouwens. Vandaar dat wij dit ook erg leuk vinden om te organiseren, we willen alleen nog wel het weekend vullen dus. En een bestemming uitzoeken.

Eten willen we ook voor hun betalen. Is een budget van 530 dan wat?
Een kuuroord met alles erop en eraan, misschien zelfs met overnachting!
Doet het er veel toe of jouw zusje het weggegooid geld vindt? Het gaat er toch om of je ouders het wel of niet fantastisch vinden?
Lekker samen een weekend in een wellnesscentrum?
Weet niet of je ouders ervan houden, maar wat vind je van een leuke musical/theater-voorstelling?
In de Achterhoek (en vast wel op meer plaatsen) kun je een ezel "huren" om voor een paar uur mee te wandelen, en dan krijg je een picknickmand mee.

In Drente kun je een huifkar met ezel huren voor een paar dagen. Hiervoor moet je geen haast hebben, en kunnen genieten van de natuur en het landschap.
@ delphicat: We willen graag een cadeau geven dat we allemaal leuk vinden om te geven, en we zijn er niet zeker van dat mijn ouders dit geweldig vinden.

@ mensen met het kuuroord idee: Mijn moeder vindt gepruts aan d'r lijf wel lekker, maar mijn pa absoluut niet. Helaas dus..

Dat achterhoekidee houden we erin, al wonen ze daar wel vlakbij..
Voor dat budget zou je ook kunnen denken aan een weekendje Parijs, Londen, Berlijn, Keulen, Antwerpen, Gent, Brugge, Brussel...
Oh en Tinus, musicals vinden ze allebei afschuwelijk!
Dán zou ik Antwerpen kiezen! Leuke stad...of weekend romantisch Parijs!
Misschien kan je een weekendje Antwerpen doen, incl de treinreis. Of Berlijn.

Je kan best redelijk ver komen met het budget, maar qua eten wordt het lastiger. Hoe wil je dat regelen? Willen jullie overnachtingen incl diner in het hotel geven, maar wat als je ouders besluiten toch in een ander restaurant te gaan eten? Bijvoorbeeld omdat ze ergens die dag naar toe zijn geweest.

Wat misschien een idee is, is overnachten in het Kurhaus incl kaarten voor een musical in het Circustheater. Aanbiedingen vind je op sites als weekendjeweg.nl
quote:Tinus1977 schreef op 15 februari 2010 @ 16:24:

Voor dat budget zou je ook kunnen denken aan een weekendje Parijs, Londen, Berlijn, Keulen, Antwerpen, Gent, Brugge, Brussel...Ze gaan al als gezin naar Londen. Maar inderdaad, een stedentripje. Zijn er nog steden waar ze graag heen zouden willen? Stockholm, Praag, Milaan, Toulouse, Madrid?
Ik denk dat het Antwerpen wordt, daar ben ik zelf met oudjaar geweest en vond het een erg leuke stad. Ook is het voor mijn ouders handig dat ze daar gewoon Nederlands, ok Vlaams, spreken..
Eh, vinden je ouders het goed dat je hun foto hier neer zet?
Mijn ouders gaan ook nooit een weekend weg met z'n tweeën, dus dat was voor ons ook geen optie om kado te doen.

Wij hebben uiteindelijk een grote reischeque gemaakt (hebben toen ook 500 euro kado gedaan) en er een quiz omheen bedacht met kleine vakantiekadootjes en het op die manier op hun feest aan ze gegeven. Ze gaan namelijk elk jaar met vrienden twee weken naar Egypte, dus we vonden dat wel een goed besteed kado.
waarom niet iets wat blijvend is: een foto van alle kinderen (en kleinkind), die mooi inlijsten en de rest van de fotoreportage in een fotoboek doen.
Als ik ze zo bekijk: kaartjes voor een 70s/80s dansfeest, met diner vooraf en overnachting daarna?
quote:smart79 schreef op 15 februari 2010 @ 16:26:

Misschien kan je een weekendje Antwerpen doen, incl de treinreis. Of Berlijn.

Je kan best redelijk ver komen met het budget, maar qua eten wordt het lastiger. Hoe wil je dat regelen? Willen jullie overnachtingen incl diner in het hotel geven, maar wat als je ouders besluiten toch in een ander restaurant te gaan eten? Bijvoorbeeld omdat ze ergens die dag naar toe zijn geweest.

Wat misschien een idee is, is overnachten in het Kurhaus incl kaarten voor een musical in het Circustheater. Aanbiedingen vind je op sites als weekendjeweg.nl

We willen dan apart restaurants reserveren voor hen en gewoon ontbijten in het hotel. Kurhaus-musical gaat niet door; ze verafschuwen musicals.

Voor de duidelijkheid;

we willen dus een dagprogramma voor hun gaan maken in bijvoorbeeld Antwerpen. Alleen, wat is leuk om met z'n tweeen te gaan doen (originele dingen)
Ik kan me voorstellen dat het meest waardevolle kado tijd en aandacht is. We hebben het allemaal zooo druk tegenwoordig, dat quality time er wel eens bij inschiet. Dus dat weekendje gezamenlijk weg is ontgetwijfeld meer waard dan 530 euro
quote:smart79 schreef op 15 februari 2010 @ 16:28:

Eh, vinden je ouders het goed dat je hun foto hier neer zet?Sorry dat ik het zeg hoor, ik ben geen kind van 14 meer. Ik haal hem gewoon zo weer weg, het was gewoon puur een impressie foto. De foto staat ook op hun openbare hyvesprofiel dus tja.
Maar waarom een weekend weg met z'n tweeën als ze dat toch nooit doen?? Mijn ouders maakte je daar echt niet gelukkig mee en daarom hebben we ook een ander kado bedacht...

Een foto vind ik trouwens zooo afgezaagd!
quote:Teddyt00t schreef op 15 februari 2010 @ 16:31:

[...]

Sorry dat ik het zeg hoor, ik ben geen kind van 14 meer. Ik haal hem gewoon zo weer weg, het was gewoon puur een impressie foto. De foto staat ook op hun openbare hyvesprofiel dus tja.Het was niet aanvallend bedoelt en ik wist ook niet dat deze op hun openbare hyves staat, maar het ging mij er om dat je dit wellicht plaatst zonder hun toestemming.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven