29 en nog steeds single

11-06-2009 17:43 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben net 29 geworden en nog steeds single. Heb wel wat jongens de afgelopen jaren ontmoet, vooral op internet (lekker safe) maar elke keer als ze te close worden/ op een date willen, haak ik af. Met als gevolg dat ik nog steeds alleen ben.

Ik wil heel graag een relatie; huisje, boompje, beestje en kinderen, maar hoe ouder ik wordt hoe moeilijker het ook wordt. Leg maar eens aan een jongen uit waarom ik met 29 jaar nog nooit verkering gehad heb.

De oorzaak ligt denk ik in het feit dat mijn ouders gescheiden zijn toen ik jong was en allebei altijd alleen gebleven zijn, heb geen goed voorbeeld gehad. Maar aan de andere kant, dat is misschien ook geen excuus.

Ik begin bijna te geloven dat ik de rest van mijn leven single blijf en dat ik de enige ben die dit 'overkomt'. En daar baal ik behoorlijk van.

Iemand ervaring of tips, hoe kom ik over mijn angst heen?
Hier ook een (over een paar weken) 29er zonder relatie.

Ik heb in totaal 3 relaties gehad, waarvan 1 leuke en nu sinds een paar maanden weer single.

Ook ik heb geen schubben, putlucht als adem of mompel satanische teksten in mijn slaap, maar het lijkt er toch echt voorlopig niet in te zitten.

Op dit moment heb ik er wel vrede mee.

Ik merk dat ik de laatste jaren gelukkiger was als ik alleen was. Als ik iemand tegenkwam leek ik mezelf altijd te verliezen in die persoon, hoe erg ik me ook voornam dat niet te doen.

Ik heb daarvoor nu wel hulp ingeroepen van een psycholoog en hoop daar in de toekomst niet meer mee te maken te krijgen.

Ik wil namelijk graag een relatie als aanvulling niet als invulling.

In het verleden was ik erg bezig met het zoeken naar vriendjes, momenteel heb ik dat niet. Ik maak leuke plannen voor mezelf en mocht ik een leuk iemand tegenkomen is dat fijn, zo niet ga ik verder met het maken van leuke plannen.

Je bent in ieder geval niet de enige, dat is vaak wel fijn om te weten (vind ik dan). Ik heb ook nog een goede vriendin van dezelfde leeftijd en al 7 jaar geen vriendje gehad.
Hier ook een 29jarige single.

Wel relaties gehad en ook heel wat afgedate laatste jaren...

Ben happy met mijn single leven maar ook regelmatig bekruipt het gevoel , straks blijf ik over.. En zie ik mijn oom die al 65jr single is. Ik wil niet zo eindigen
Hè hè, ik probeer de hele avond al een reactie te plaatsen, ik krijg steeds "bewerking afgebroken". Hopen dat het nu eindelijk lukt...

@ Emmeke: je hebt gelijk, zo'n man als jij beschrijft, zou ik moeten ontmoeten!

Ik denk ook dat ik het, net als jij, ook fijn zou vinden als de desbetreffende man in z'n eentje van alles heeft meegemaakt en doorgewerkt. Dit heb ik ook, en dan begrijp je elkaar waarschijnlijk toch beter.

Ik hoop voor jou dat het een leuke man is waar je een afspraak mee hebt!

Waarschijnlijk zijn er inderdaad veel meer twintigers, dertigers en veertigers die nog geen relatie hebben gehad. Ik denk dat veel er toch niet zo open over zijn.

Ik ben er zelf ook vrij gesloten over, ik heb geen zin het te moeten uitleggen waarom ik nog alleen ben.

Ergens ervaar ik het toch een beetje als een taboe. Niet alleen het niet hebben gehad van een relatie, maar ook het niet hebben gehad van seks (dit zou je eventueel buiten een relatie om kunnen doen). Soms schaam ik me er zelfs voor.

Zijn er meer mensen die het als een taboe ervaren, of zijn jullie er veel opener over?
Ik ben ook 29 en ook nog altijd single. Heb er doorgaans niet zo'n last van eigenlijk. Gelukkig maar zou ik bijna zeggen. Ik ken iemand die 26 is en nog ook nog zo groen als gras is, die er enorm mee zit. Zodanig dat hij er helemaal depri van wordt. :(

De reden voor mijn single-zijn:

Ik ben gewoon nog nooit de juiste man tegengekomen.

Nu vind ik ook niet gauw iemand leuk, dus dat zal ook meespelen daarin.

Ik heb wel kansen gehad, maar ik zag ze zelf niet zitten. En een relatie aangaan om maar een relatie te hebben... nee, dat lijkt me niks.
Het is fijn om te lezen dat er meer meiden in hetzelfde schuitje zitten als ik.

Ik krijg heel vaak reacties van Waarom ben jij nog single, je bent toch een leuke meid.

Dan zeg ik altijd maar dat ik de ware niet ben tegen gekomen of het te druk heb gehad om te daten. Maar het is alsof je jezelf moet verdediging omdat je nog single bent, terwijl je dat niet wilt zijn. Herkent iemand dat?
Verana,

Ik ben ook een 42-jarige man die nooit een relatie heeft gehad. Wel een paar keer (betaalde) seks, maar dat is niet je van het.

Ik ga niet gemakkelijk en relaxed met vrouwen om. Ik heb weinig inzicht in vrouwen; dus heb ik niet snel door wat ze willen. Ik zie soms echt leuke vrouwen, maar dat is op straat of in de trein.

In het verleden werd ik door veel meisjes en vrouwen afgewezen, maar ik wees ook zelf aan de lopende band vrouwen af.
World of Warcraft: Legion
quote:krista1980 schreef op 17 juni 2009 @ 11:07:

Het is fijn om te lezen dat er meer meiden in hetzelfde schuitje zitten als ik.

Ik krijg heel vaak reacties van Waarom ben jij nog single, je bent toch een leuke meid.

Dan zeg ik altijd maar dat ik de ware niet ben tegen gekomen of het te druk heb gehad om te daten. Maar het is alsof je jezelf moet verdediging omdat je nog single bent, terwijl je dat niet wilt zijn. Herkent iemand dat?Ja, heel herkenbaar! Ik word daar soms wel moe van, hoor.
Hans ik denk dat alle mannen weinig inzicht in vrouwen hebben
Daarom is er iets goeds als een vrouwenforum.
Wat goed om te lezen dat in niet de enige ben! Dat lucht me eigenlijk best op. Ik ben 28 jaar en heb nog nooit een relatie gehad. Echt begrijpen doe ik het niet, voorzover is weet heb ik geen bindingsangst. Soms denk ik wel eens dat ik de de singalen gewoon niet oppik als iemand mij leuk zou vinden.

Opzich vindt ik het single zijn niet zo'n probleem, mijn leven samen met iemand delen spreekt me meer aan maar goed.. eens kom ik de ware tegen hou ik mezelf altijd maar voor. Maar nu de 30 in zicht is begin ik daar soms toch wel aan te twijfelen, zou ik altijd alleen blijven?

Waar ik alleen niets van begrijp zijn mensen in mijn omgeving die bij ieder feestje, dinertje of andere gelegenheid menen te moeten vragen waarom ik nog single ben? Zo'n leuke meid hoe kan dat nou.. blabla. Denken mensen soms dat het leuk is om constant te vragen waarom iemand nog single is . Zijn er meer mensen die daar gek van worden?
Hier nog een 28-jarige die nog nooit een relatie gehad heeft, wel paar x korte verkering gehad maar kan dat niet serieus noemen.

Ik ben ook ontzettend bang dat ik alleen overblijf, het lijkt me gewoon ontzettend fijn om een keer mee te maken dat iemand van je houdt, graag bij je wil zijn enzo maar zie dat niet meer voor me, geloof gewoon niet dat er iemand is die mij leuk vind om mee samen te wonen..

Vriendinnen om me heen krijgen kinderen, hebben t hierover, trouwen, ook mijn tweelingzus en ik gun t ze echt van harte maar vind t voor mezelf moeilijk omdat ik nog nooit iemand ontmoet heb waarmee te serieus was..

En vraag mezelf ook geregeld af wat er dan toch mis met mij is.. Niks denk ik dan en toch heb ik nog nooit iemand ontmoet, dat maakt me heel onzker.. en heb zoiets van laat maar zitten..
Jppi kan het zijn dat jij doordat jij zoiets hebt van laat maar zitten dit ook uitstraald?

En Madeliefislief dat van die signalen niet herkennen is heel herkenbaar, Ik zelf ben er een ster in het niet of verkeerd oppakken van signalen. Als een dame mij leuk vindt zie ik dat nooit en als ik denk dat een dame mij leuk vind zit ik er naast
dat kan best hoor boarder maar t is een stukje zelfbescherming denk ik. Eigenlijk wil ik heel graag een keer een leuke relatie, die bekende arm om je heen en gewoon leuk samen dingen doen maar als ik dat teveel ga denken, dat gebeurt evengoed geregeld, ben ik bang dat ik dat uitstraal en de meeste vriendinnen weten dit ook wel dat ik het ook leuk zou vinden om een relatie te krijgen.

Zo somber denk ik eigenlijk alleen als ik echt een dip heb hoor dat ik dan maar denk laat maar zitten.. En andere keer heb ik nergens last van, geniet ik van dingen en denk ik er niet aan.

Scheelt dus enorm ook hoe ik in mijn vel zit en zeg dan ook tegen mezelf dat je die dingen niet kunt plannen in het leven en gelukkig ook maar niet
Ik heb dat ook, Boarder. Verkeerd oppikken van signalen is ook mijn ding. Vriendschap en interesse zijn twee verschillende dingen die ik vaak door elkaar haal. Niet alleen heb ik niet in de gaten dat een dame mij leuk vindt, of heb ik niet in de gaten dat een dame alleen maar vriendelijk is... ook maak ik grapjes met vrouwen of ik flirt op een sociale manier (zonder seksuele ondertoon of bedoeling) en dan denken sommige vrouwen dat ik verliefd op hen ben, maar dat is niet altijd zo. Ik ben mijn sociale vaardigheden (die bij mij niet in overvloed zijn) aan het oefenen, en wil ik kijken hoe ze daarop reageren.

Juist met vrouwen die ik echt leuk vind (en vooral die onbekend zijn) durf ik bijna niks. Het is dan oog-contact en dan houdt het op.
Ik herken me zo in jullie verhalen! Ook ik ben 29 en heb tot nu toe een relatie gehad. Die was wel heel serieus tot aan trouw- en samenwoonplannen toe (hij heeft het overigens uitgemaakt omdat hij z'n beste vriendin toch leuker vond), maar ik heb het idee dat ik zonder hem nooit een relatie zou hebben gehad. En waarom? Net als jullie krijg ik vaak complimentjes dat ik zo aardig, lief, goedgekleed en alles ben. Mijn huid is nog steeds niet groen, ik klaag geen 12 uur per dag en heb ook nergens schubben.

Ik begrijp je helemaal Madeliefislief. Mensen die een relatie hebben kunnen zich niet voorstellen dat er ook mensen zijn zonder een relatie. Van mijn vriendinnen ben ik de enige zonder vriend/man. Bovendien lijken al die vriendinnen aan hun vriendje vastgelijmd te zitten.

Net als jij jippi wil ik gewoon iemand die een arm om je heen slaat, die je begrijpt, voor wie je leuke dingen bedenkt en met wie je op vakantie gaat. In slechte tijden ben ik bang dat ik alleen over zal blijven en als ik goed in m'n vel zit ben ik eigenlijk heel tevreden met m'n leventje.
Hier een 30jarige single. Begrijp helemaal hoe je je voelt.

Wel relaties gehad , sommige langdurig sommige kortdurig.

Ook ik pik net als Boarder en Hans de signalen niet op.

En wanneer ik denk dat er iemand wel geinteresseerd is doe ik zo belachelijk door net te doen alsof het mij niet interesseert of ik klap dicht door onzekerheid of ik straal juist arrogantie uit (door de onzekerheid) dat diegene uiteindelijk niet meer geinteresseerd is.

En vervolgens probeer ik daar dan op te letten door niet onzeker of arrogant over te komen en dat werkt ook niet omdat ik er dan te gefocust op ben door niet onzeker over te komen.
Wel een herkenbaar verhaal hoor Krista. Ik ben tot mijn 25e single geweest. Uiteindelijk heb ik hulp gezocht. Ik had ontzettend dikke muren om me heen en kon ze niet alleen afbreken. Ik ben met iemand gaan praten en na een tijdje ging het steeds beter. Ik leerde mezelf ook steeds beter kennen en wist op een gegeven moment dat als het er niet in zou zitten, ik nog steeds een leuk leven zou kunnen hebben.

Ik had de hoop zeker nog niet opgegeven, maar het probleem wel naast me neergelegd en geaccepteerd dat de tijd er blijkbaar nog niet rijp voor was. Daar dacht de tijd anders over. Ongeveer vier maanden later leerde ik mijn vriend kennen en wij zijn alweer anderhalf jaar samen.

Wat denk ik goed is, is om goed te beseffen waar je angst vandaan komt. Misschien komt het wel door je gescheiden ouders, dat kan ik niet beoordelen, maar dan nog is het belangrijk om verder te vragen. Ben je bang dat het geen stand houdt, ben je bang om verlaten te worden, ben je bang dat je niet leuk genoeg bent om van te houden.

Probeer voor jezelf te bekijken waar je angst ligt en daar aan te werken. Niet eens om een relatie te krijgen, maar voor jezelf.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Komen jullie wel in contact met nieuwe/vreemde mannen? Hebben jullie buiten julie vaste kring genoeg activiteiten waarbij jullie mensen ontmoeten?

Wat ik van vrienden hoor wat zij een afknapper vinden. Zeker na een bepaalde leeftijd is preutsheid. Preutsheid is schattig bij middelbare school meisjes, maar vreemd bij volwassen vrouwen ronde dertig.

Waar heb je het over als je iemand ontmoet?
Fotolijstje, ik herken heel goed dat vrienden die een relatie hebben helemaal vastgelijmd zitten aan hun partner. Maar soms denk ik dat ik dan liever vrijgezel ben dan om vastgelijmd te zitten.

Zo ben ik vrijdag lekker gaan kitesurfen omdat er eindelijk weer eens wat wind was. Een goede vriend van mij wilde eigenlijk ook heel graag mee maar kon niet omdat hij anders problemen thuis krijgt. Ik heb vervolgens me heerlijk op het water uitgeleefd en hij zat dus lekker thuis te balen en heeft te kennen gegeven dat hij jaloers op mij is.
Boarder waar ben je wezen kitesurfen ?

Ik ga volgend weekend kitesurfen
Mij wordt ook weleens gevraagd waarom ik als leuke knappe man geen vriendin of vrouw heb (en dan vat ik "knap" expres op als intelligent maar niet per se met een knap uiterlijk). Ik heb vaak geen zin in zware discussies (op het Internet ben ik daar wel toe bereid en - tja tot in den treure ook op dit forum) IRL en ik maak me ervan af met: "Ik heb geen verstand van vrouwen," ook omdat ik de waarheid niet weet en waar ik ook niet achter zal komen. Meningen zijn verdeeld: ofwel ik kan niet met vrouwen omgaan, ofwel ik ben een grote flirt (zie mijn vorige bericht). Aangezien ze me soms omschrijven als een flirt (ik weet niet of dat ook zo is; mensen kunnen i.h.a. me van alles wijsmaken aangezien ik soms het verschil tussen fantasie en werkelijkheid niet weet te herkennen) kom ik niet veel verder. Wel is het zo dat ik graag grapjes maak ("Begin de dag met een lach") en ik het leuk vind als mensen daar positief op reageren.

Vroeger ging ik nog weleens naar jongerencongressen. Dan zie ik een man die een paar jaar ouder dan mij is. Hij flirt met veel vrouwen en maakt er veel grapjes mee. Hij is omringt door meerdere vrouwen, maar ik zie hem nooit met één vrouw. Van anderen hoor ik dat hij vrijgezel is en nooit verkering heeft gehad. Ik vind van mijzelf dat ik een beetje op die man lijk. Populair bij vrouwen zonder dat het iets oplevert. Ik heb ook nooit aan die man gevraagd of hij niet behoefte heeft aan een vrouw. Aan de andere kant denk ik ook: Het is zijn zaak, en daarmee heb ik niet te bemoeien.
Ik ben bij het auto strand in Oostvoorne geweest.

En waar ga jij volgend weekend kiten? Als er voldoende woei is ga ik komende zaterdag of zondag ook weer even. Heeft mij lichaam een week de tijd gehad om te herstellen van de spierpijn en kneuzingen :-)
En Hans als ze aan mij vragen waarom ik nog single ben zeg ik altijd dat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen.
Boarder dat antwoord geef ik ook meestal wanneer mensen mij vragen waarom ik nog geen relatie heb.

Ik ga in Friesland kiten met een aantal vrienden. 3 weken geleden ook gedaan , kan nu net weer normaal functioneren zonder spierpijn kneuzingen en blauwe plekken
En dan zeggen ze dat sporten gezond is ik kom ook altijd gebroken thuis. Maar goed de fun weegt ruim op tegen de pijn.

En in Friesland kom ik eigenlijk nooit. ZIjn daar goede spots?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven