30+ en single
zondag 19 juni 2011 om 16:37
Het wel en wee van single zijn...daar is er weer één. Ben een vlotte, leuke meid van 32 jaar. Heb een actief sociaal leven, leuke baan, ben spontaan en zie er echt wel leuk en verzorgd uit. Maar die man kom ik maar niet tegen...En word daar ondertussen zo hopeloos en verdrietig van.
Zit midden in een baby-boom. Gun het al mijn vriendinnen van harte maar ik besef me dat ik dat ook graag wil. Het doet dan pijn om keer op keer alleen op kraamvisite te gaan of weer de leuke boodschap te horen dat er iemand zwanger is. Ben ondertussen wel aan het internetdaten en heb meerdere dates gehad (ook meerdere met 1 man). Maar krijg dan uiteindelijk te horen (story of my life) dat ze me erg leuk vinden en het gezellig vinden maar die vonk missen. Blijkbaar zat de juiste er nog niet tussen inderdaad, maar wanneer komt hij dan wel eens aanzetten...? Het hebben van een relatie is ook gewoon zo gezellig. Kan er niet goed tegen om alleen thuis te zijn en ben dus continue bezig met uitstapjes, plannen maken etc. En als single moet je dat altijd maar zelf zo actief opzoeken...soms zo vermoeiend.
Ben nu op een punt dat ik denk, loslaten en accepteren dat het zo is ? En hoe doe ik dat dan? Of toch maar actief doorgaan met 'zoeken'? Ben benieuwd naar de ervaringen.
Zit midden in een baby-boom. Gun het al mijn vriendinnen van harte maar ik besef me dat ik dat ook graag wil. Het doet dan pijn om keer op keer alleen op kraamvisite te gaan of weer de leuke boodschap te horen dat er iemand zwanger is. Ben ondertussen wel aan het internetdaten en heb meerdere dates gehad (ook meerdere met 1 man). Maar krijg dan uiteindelijk te horen (story of my life) dat ze me erg leuk vinden en het gezellig vinden maar die vonk missen. Blijkbaar zat de juiste er nog niet tussen inderdaad, maar wanneer komt hij dan wel eens aanzetten...? Het hebben van een relatie is ook gewoon zo gezellig. Kan er niet goed tegen om alleen thuis te zijn en ben dus continue bezig met uitstapjes, plannen maken etc. En als single moet je dat altijd maar zelf zo actief opzoeken...soms zo vermoeiend.
Ben nu op een punt dat ik denk, loslaten en accepteren dat het zo is ? En hoe doe ik dat dan? Of toch maar actief doorgaan met 'zoeken'? Ben benieuwd naar de ervaringen.
zondag 19 juni 2011 om 16:50
Accepteren dat de situatie nu zo is, dat brengt wel rust en ruimte. Doorgaan met mannen ontmoeten kan natuurlijk prima, maar met minder verwachtingen. Het is gewoon lastig in onze tijd, waarin we zoveel vrije keuzes hebben en settelen voor de meeste mannen (en vaak ook vrouwen) pas hoeft als ze 'alles' al hebben gedaan.
zondag 19 juni 2011 om 17:25
Romantische liefde/relaties zijn vaak overgewardeerd vergeleken met andere soort relaties. En voor zover ik het begrijp zitten er een paar haken en ogen aan dit soort relaties.
Romantische relaties ontstaan uit een wederzijdse afhankelijkheid (emotionele support, seks, etc), dit maakt dit soort relaties heel gevoelig, want er zit vaak teveel eigenbelang aan vast.
Ik zou mijn leven niet laten afhangen van een relatie, daarnaast moet jij je misschien ook afvragen waarom je problemen hebt met thuiszitten?
Wat je denkt te vinden in een relatie kan nooit vervangen wat je uit jezelf kunt halen.
Ervaringen kan ik je helaas niet bieden, maar ik wens je veel succes en blijdschap in je leven, met of zonder relatie
Romantische relaties ontstaan uit een wederzijdse afhankelijkheid (emotionele support, seks, etc), dit maakt dit soort relaties heel gevoelig, want er zit vaak teveel eigenbelang aan vast.
Ik zou mijn leven niet laten afhangen van een relatie, daarnaast moet jij je misschien ook afvragen waarom je problemen hebt met thuiszitten?
Wat je denkt te vinden in een relatie kan nooit vervangen wat je uit jezelf kunt halen.
Ervaringen kan ik je helaas niet bieden, maar ik wens je veel succes en blijdschap in je leven, met of zonder relatie
Ik beschik nog steeds over de benodigde mannelijke onderdelen, ondanks dat het forum er soms anders over denkt
zondag 19 juni 2011 om 20:01
Hier een man van bijna 33 die hetzelfde meemaakt, zie er leuk uit, heb een leuke baan, huis, hobby's enz. Ook ben ik aan het internet daten geweest en na een gezellige date zeiden de vrouwen dat ze geen klik hadden. Begin me echt af te vragen of ik zelf wel weet wat een klik is.... (vind het overigens knap dat je na een half uurtje al weet of er een klik is)
Ook ik ben het zat om weer alleen naar een verjaardag, bruiloft oid te moeten. Het verschil met TO is dat ik wel alleen thuis kan zitten.
Een echt advies kan ik niet geven, maar je bent dus niet de enige die dit doormaakt. Een tip om eens een dag thuis te blijven, ga eens met een goed boek op de bank zitten of maak je huis eens helemaal schoon met een lekker muziekje aan.
Iig succes ermee!
Ook ik ben het zat om weer alleen naar een verjaardag, bruiloft oid te moeten. Het verschil met TO is dat ik wel alleen thuis kan zitten.
Een echt advies kan ik niet geven, maar je bent dus niet de enige die dit doormaakt. Een tip om eens een dag thuis te blijven, ga eens met een goed boek op de bank zitten of maak je huis eens helemaal schoon met een lekker muziekje aan.
Iig succes ermee!
zondag 19 juni 2011 om 20:51
Thanks voor de reacties. Herkenning is altijd fijn!
@vraagtekenxy, helemaal mee eens. Het begint echt bij jezelf.
@QNubian, leuke reactie. Reis zelf ook veel en krijg regelmatig van gesettelde vriendinnen te horen dat ik zo veel leuke dingen onderneem. Gevalletje: "het gras is altijd groener....".
@jo978, hoe weet jij dat ik mijn huis nodig weer eens moet schoonmaken (; ? hahah..
@vraagtekenxy, helemaal mee eens. Het begint echt bij jezelf.
@QNubian, leuke reactie. Reis zelf ook veel en krijg regelmatig van gesettelde vriendinnen te horen dat ik zo veel leuke dingen onderneem. Gevalletje: "het gras is altijd groener....".
@jo978, hoe weet jij dat ik mijn huis nodig weer eens moet schoonmaken (; ? hahah..
zondag 19 juni 2011 om 20:59
quote:jo978 schreef op 19 juni 2011 @ 20:01:
(vind het overigens knap dat je na een half uurtje al weet of er een klik is)
Ik weet binnen 1 minuut al of die klik er is of niet.
Ik zit in dezelfde situatie. Ik ben "al" 34. Maar ik vermaak me ook prima in mijn eentje, dat is het verschil.
Ben wel aan het internetdaten (2 dates gehad) maar om nou te zeggen dat ik dat leuk vind....
Maar ik ga toch door, omdat ik heel graag kinderen wil. En natuurlijk ook wel een leuke relatie.
(vind het overigens knap dat je na een half uurtje al weet of er een klik is)
Ik weet binnen 1 minuut al of die klik er is of niet.
Ik zit in dezelfde situatie. Ik ben "al" 34. Maar ik vermaak me ook prima in mijn eentje, dat is het verschil.
Ben wel aan het internetdaten (2 dates gehad) maar om nou te zeggen dat ik dat leuk vind....
Maar ik ga toch door, omdat ik heel graag kinderen wil. En natuurlijk ook wel een leuke relatie.
zondag 19 juni 2011 om 21:19
Hier 38, en van mijn 33 tot en met mijn 37ste single geweest
Eerst ongewenst, daarna bewust.
Ik hoefde niet meer zo nodig.
Merkte dat ik een vriend hebben wel fijn vond, maar dat het niet meer paste in mijn leven, ik kon me op een of andere manier niet meer aanpassen aan een ander of zo.
Dus ik had me er eigenlijk bij neergelegd dan maar single te blijven
En was ie er ineens.
Denk dat het hem daar toch in zit...
Tevreden zijn met een situatie zoals hij op het moment is.
Ik weet ook wel dat je dat niet kan afdwingen, maar ik geloof wel dat je dat uitstraalt.
Nu 9 maanden verder en vriend en ik zijn nog steeds voor een deel single
En dan op die manier dat we niet al te veel bij elkaar zijn
Beide een eigen huis, en dat houden we ook zo en we zien elkaar in het weekend.
Dat 7 dagen samen kan ik nu nog steeds niet...en daar sta ik bij mezelf ook nog best een beetje versteld van
Ik...het setjes meisje van vroeger...
Eerst ongewenst, daarna bewust.
Ik hoefde niet meer zo nodig.
Merkte dat ik een vriend hebben wel fijn vond, maar dat het niet meer paste in mijn leven, ik kon me op een of andere manier niet meer aanpassen aan een ander of zo.
Dus ik had me er eigenlijk bij neergelegd dan maar single te blijven
En was ie er ineens.
Denk dat het hem daar toch in zit...
Tevreden zijn met een situatie zoals hij op het moment is.
Ik weet ook wel dat je dat niet kan afdwingen, maar ik geloof wel dat je dat uitstraalt.
Nu 9 maanden verder en vriend en ik zijn nog steeds voor een deel single
En dan op die manier dat we niet al te veel bij elkaar zijn
Beide een eigen huis, en dat houden we ook zo en we zien elkaar in het weekend.
Dat 7 dagen samen kan ik nu nog steeds niet...en daar sta ik bij mezelf ook nog best een beetje versteld van
Ik...het setjes meisje van vroeger...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zondag 19 juni 2011 om 21:30
Hoi,
Super herkenbaar!!! Maar ik blijf hoop houden en anders wordt ik gewoon BAM moeder, ik heb namelijk een hele sterke kinderwens, ik ben me daar nu erg in aan het verdiepen...
Maar wie weet, ooit als je het allemaal niet meer verwacht... Hoop doet leven en niet verbitterd raken!! Wees blij met de dingen die je wel hebt!!
Liefs Okkie
Super herkenbaar!!! Maar ik blijf hoop houden en anders wordt ik gewoon BAM moeder, ik heb namelijk een hele sterke kinderwens, ik ben me daar nu erg in aan het verdiepen...
Maar wie weet, ooit als je het allemaal niet meer verwacht... Hoop doet leven en niet verbitterd raken!! Wees blij met de dingen die je wel hebt!!
Liefs Okkie
zondag 19 juni 2011 om 21:40
maandag 20 juni 2011 om 12:23
Je kunt dat na 1 minuut inderdaad nog niet weten. Maar ik had een tijdje geleden een date (ik had een tijd met hem gemaild en foto's gezien) ik stapte uit de trein en toen ik hem zag en even met hem praatte wist ik meteen dat dit hem niet was.
Op de foto's vond ik hem wel leuk, maar in het echt vond ik hem niet aantrekkelijk. Ik zag mezelf echt niet naast hem in bed liggen (op den duur). Tja... ik wist het gewoon heel snel. Ik heb nog een paar uur met hem gekletst, maar mijn gevoel bleef.
Okkie1978, ik geef mezelf nog een jaar (tot mijn 35e) en dan wil ik ook heel graag BAM (bewust alleenstaande moeder) worden mocht dat lukken.
Op de foto's vond ik hem wel leuk, maar in het echt vond ik hem niet aantrekkelijk. Ik zag mezelf echt niet naast hem in bed liggen (op den duur). Tja... ik wist het gewoon heel snel. Ik heb nog een paar uur met hem gekletst, maar mijn gevoel bleef.
Okkie1978, ik geef mezelf nog een jaar (tot mijn 35e) en dan wil ik ook heel graag BAM (bewust alleenstaande moeder) worden mocht dat lukken.
maandag 20 juni 2011 om 12:46
Zoals Sum al zegt het tevreden zijn met een situatie zoals hij op dat moment is scheelt denk ik al de helft van het gevoel wat je hebt. Je kunt zaken niet afdwingen!
Het woord "zoeken" geeft me al de indruk dat je een beetje wanhopig bent en zo lees ik de rest van het bericht eerlijk gezegd ook.
Vind het single zijn echt géén straf, zelfs verre van dat.
Maar denk dat het wel scheelt dat ik géén inderwens heb en al een hele lange relatie achter mijn kiezen heb.
Ben erg tevreden met mijn leven, zoals dat is!
Het woord "zoeken" geeft me al de indruk dat je een beetje wanhopig bent en zo lees ik de rest van het bericht eerlijk gezegd ook.
Vind het single zijn echt géén straf, zelfs verre van dat.
Maar denk dat het wel scheelt dat ik géén inderwens heb en al een hele lange relatie achter mijn kiezen heb.
Ben erg tevreden met mijn leven, zoals dat is!
zondag 3 juli 2011 om 11:44
Hoi, ook voor mij heel herkenbaar! Ik ben alweer een half jaar 35 en ook alleen. Heb wel relaties gehad maar de laatste serieuze is alweer 9 jaar geleden. Woon sinds 9 jaar op mezelf en dat bevalt op zich prima. Ga nog regelmatig stappen en heb ook best wel wat vrijgezelle vrienden maar soms ben ik ook wel eens bang dat het hier bij blijft. Een echte kinderwens heb ik niet maar zou het ook wel jammer vinden als ik dadelijk door mijn leeftijd de keuze niet meer heb. Van de andere kant lijkt me een gesetteld leven met of zonder kinderen ook wel een beetje benauwend, je hebt niet meer alle vrijheid die je nou hebt denk ik. Ik heb er trouwens meer moeite mee in de winter, als het vroeg donker is en natuurlijk met kerst. In de zomer is er meestal veel meer te doen en onderneem je ook nog wel dingen 's avonds. Herkennen jullie dit?
zondag 3 juli 2011 om 13:06
Hier nog zo een. Ik ben 32 jaar en heb ook niemand.
Ik ben geen stapper, dus zit meestal thuis.
En ik ben niet zo dat ik maar uit ga om iemand te vinden, terwijl ik helemaal niet hou van discotheken en dat soort uitgaansgelegenheden.
Toch baal ik er ook van dat ik alleen ben.
Mensen in mijn omgeving snappen het ook niet want ze vinden mij een leuke en lieve meid, maar ik kom hem gewoon niet tegen.
En ik wil toch ook graag een gezin.
Wat zijn jullie ervaringen met internetdating dan? Ik ben er nog een beetje huiverig voor.
En ik ben niet zo dat ik maar uit ga om iemand te vinden, terwijl ik helemaal niet hou van discotheken en dat soort uitgaansgelegenheden.
Toch baal ik er ook van dat ik alleen ben.
Mensen in mijn omgeving snappen het ook niet want ze vinden mij een leuke en lieve meid, maar ik kom hem gewoon niet tegen.
En ik wil toch ook graag een gezin.
Wat zijn jullie ervaringen met internetdating dan? Ik ben er nog een beetje huiverig voor.
zondag 3 juli 2011 om 13:20
quote:vrouw79 schreef op 03 juli 2011 @ 13:06:
Eén ding staat vast: thuis kom je niemand tegen.
Er zijn echt wel plekken waar je alleen naar toe kunt gaan. Zometeen ga ik ook naar zo'n plaats, alleen. Daar komen veel mensen uit de buurt. Ook veel kinderen die daar in de tuin gaan spelen. Soms speelt er een bandje.
Vrouwen gaan vaak met een chaperonne uit, waarmee ze zich afzonderen aan een tafeltje. Dat begrijp ik niet want zit je daar de hele dag en avond mee. Ga toch ergens lekker alleen heen. Je ontmoet dan zoveel mensen.
Eén ding staat vast: thuis kom je niemand tegen.
Er zijn echt wel plekken waar je alleen naar toe kunt gaan. Zometeen ga ik ook naar zo'n plaats, alleen. Daar komen veel mensen uit de buurt. Ook veel kinderen die daar in de tuin gaan spelen. Soms speelt er een bandje.
Vrouwen gaan vaak met een chaperonne uit, waarmee ze zich afzonderen aan een tafeltje. Dat begrijp ik niet want zit je daar de hele dag en avond mee. Ga toch ergens lekker alleen heen. Je ontmoet dan zoveel mensen.
zondag 3 juli 2011 om 13:37
Alleen zijn heeft ook voordelen, je kunt er namelijk achter komen dat de behoefte aan liefde/relatie veroorzaakt word door een onstabiel of onjuist zelfbeeld dat versterkt moet worden door een ander persoon. Je kunt weglopen van de realiteit of deze accepteren.
Ik beschik nog steeds over de benodigde mannelijke onderdelen, ondanks dat het forum er soms anders over denkt
zondag 3 juli 2011 om 16:05
Zo herkenbaar!
Ik doe genoeg leuke dingen, ga alleen op reis, kan doen en laten wat ik wil! Single zijn heeft beslist zijn voordelen! Ik hoef me niet te ergeren aan andermans rotzooi, hoef geen rekening met anderen te houden en ga zo maar door.
Maar soms.....voel ik mij toch een beetje eenzaam. Thuis komen in een leeg huis, je verhaal niet kunnen doen, geen troostende arm om je heen en ga zo maar door. Dan zet ik maar vrolijke muziek op en denk aan de minpunten van voorgaande relaties en weet ik dat mijn huidige single bestaan helemaal zo slecht niet is!
Twee weken terug vertelde een erg leuk iemand mij dat hij stapelverliefd op mij is, dat hij het liefst me mij wil trouwen. Maarrrr..... Hoe leuk en geweldig ik hem ook vind door omstandigheden is het gewoon echt onmogelijk om samen te zijn. Maar de wetenschap dat er iemand op deze aardkllot is die jou verschrikkelijk lief vind doet wel heel erg goed!!
Ik doe genoeg leuke dingen, ga alleen op reis, kan doen en laten wat ik wil! Single zijn heeft beslist zijn voordelen! Ik hoef me niet te ergeren aan andermans rotzooi, hoef geen rekening met anderen te houden en ga zo maar door.
Maar soms.....voel ik mij toch een beetje eenzaam. Thuis komen in een leeg huis, je verhaal niet kunnen doen, geen troostende arm om je heen en ga zo maar door. Dan zet ik maar vrolijke muziek op en denk aan de minpunten van voorgaande relaties en weet ik dat mijn huidige single bestaan helemaal zo slecht niet is!
Twee weken terug vertelde een erg leuk iemand mij dat hij stapelverliefd op mij is, dat hij het liefst me mij wil trouwen. Maarrrr..... Hoe leuk en geweldig ik hem ook vind door omstandigheden is het gewoon echt onmogelijk om samen te zijn. Maar de wetenschap dat er iemand op deze aardkllot is die jou verschrikkelijk lief vind doet wel heel erg goed!!
zondag 3 juli 2011 om 16:27
hier een ouwetje, ik ben 46, vrijgezel, meerdere relaties gehad, nooit getrouwd, geen kids, voor 90% vermaak ik mij prima, 10% mist soms wat. ik zit op hyves bij een alleengaande groep 40+, absoluut geen datingsite. maar we organiseren allerlei leuke dingen van dagje sloepie varen tot vakanties, van alles wat. zo heb ik hele leuke mensen leren kennen, het enige nadeel is dat iedereen verspreid over het land woont. thuis vermaak ik mij ook prima, lekker in de tuin, kreatief bezig zijn, lekker lezen, de baas zijn over de afstandsbediening, hou van koken.
stadsemeid, een relatie kan leuk zijn maar is echt niet zaligmakend en stop met zoeken, dan raak je alleen maar frustrerende
stadsemeid, een relatie kan leuk zijn maar is echt niet zaligmakend en stop met zoeken, dan raak je alleen maar frustrerende
zondag 3 juli 2011 om 16:31
Ik weet ook wel dat ik door thuis te blijven zitten niemand tegen kom, maar ik vind het erg moeilijk om er in mijn eentje op uit te gaan.
Single zijn heeft inderdaad ook voordelen, maar toch wil ik niet mijn hele leven alleen blijven.
En zo is het ook met kinderen. Iemand heeft me ook al gewaarschuwd dat kinderen hebben niet alleen maar leuk is. Dat ik niet moet denken dat het een grote roze wolk is.
Ik heb ook weleens momenten dat ik blij ben dat ik niet al die zorgen heb over kinderen of dat ik eindelijk eens rust heb als de kinderen van familieleden weer naar huis zijn.
Toch is het ook iets wat ik niet zou willen missen in het leven.
Single zijn heeft inderdaad ook voordelen, maar toch wil ik niet mijn hele leven alleen blijven.
En zo is het ook met kinderen. Iemand heeft me ook al gewaarschuwd dat kinderen hebben niet alleen maar leuk is. Dat ik niet moet denken dat het een grote roze wolk is.
Ik heb ook weleens momenten dat ik blij ben dat ik niet al die zorgen heb over kinderen of dat ik eindelijk eens rust heb als de kinderen van familieleden weer naar huis zijn.
Toch is het ook iets wat ik niet zou willen missen in het leven.
zondag 3 juli 2011 om 17:37
maar ipv zitten zwelgen binnen met dit prachtige weer hadden jullie er natuurlijk ook gewoon op uit gekund.
Ik ben dit weekend ook manloos, dus ik heb een vriendin gebeld en we hebben de hele middag op de skeelers gestaan
Hartstikke leuke mensen leren kennen, en morgen gaan we weer...
Ik ben dit weekend ook manloos, dus ik heb een vriendin gebeld en we hebben de hele middag op de skeelers gestaan
Hartstikke leuke mensen leren kennen, en morgen gaan we weer...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zondag 3 juli 2011 om 20:41