30!

05-01-2009 12:21 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier binnenkort mijn dertigste verjaardag, ik weet alleen niet hoe. Ik vier het met 15 a 20 personen. Ik heb niet veel geld te besteden en ben best klein behuisd. Een zaaltje afhuren met alleen maar drankjes te bieden vind ik zo afgezaagd. heeft iemand ideeën om er een te gekke verjaardag van te maken??
Sta tafels in je huis zetten , deze kan je misschien lenen van vrienden of anders huren voor 5 euro.

Ideaal , ik heb ook geen mega groot huis , maar 2 statafels plaatsen en het bankstel tegen de muren aanzetten scheelt al veel ruimte.. Bovendien vind ik sta tafels ook gezelliger dan allemaal op de bank en stoelen zitten
bowlen ofzo:D Heb ik eens gedaan erg leuk :D
Niet echt het weer voor, maar:

- picknick in het park

- boot en schipper huren en boottochtje maken

En anders:

- Bowlen: nostalgie, best origineel heb ik al tijden niet meer gedaan

- Feestje in een thema: kinderfeestje

- walking dinner: stadwandeling en hier een drankje, daar een hapje in verschillende toko's.
Hey bedankt voor de reacties tot dusver; zitten leuke bij!

Anderen met een goed idee, laat het weten.

Vind het het allerleukst om het buitenshuis te 4en, maar met zoveel mensen ben je al snel heel wat kwijt.

Ik ben nog jarig wanneer het fris is, picknicken of een bootochtje lijken mij superleuk, maar te fris (damn, waarom ben ik niet in de zomer geboren!)
een zomer/tuinfeest houden?

wat partytenten,dekzeilen lenen om de boel droog te houden.

en je verjaardag gewoon klein vieren? dan kan je nu al elke maand wat geld weg leggen.zo heb ik het afgelopen jaar zelf ook gedaan.een bqq feest met buffet vol lekkere salade,s en andere hapjes.was een groot suc6!
Vraag op 'n boerderij of je 'n schuur mag huren. Gebruik pakken stro als stoelen/tafels. Koop dat zelf wijn, bier, fris en snacks en neem vooral ook 'n elektrische straalkachel mee.
Laatst ook op een verjaardag geweest van iemand die 30 werd. Hij had statafels in huis gehaald en daaromheen het feestje gebouwd.

Start van 10.00 uur tot 16.00 uur met als ontvangst koffie met gebak en later een lekkere lunch. Een soort lopend buffetje. Lekker wat broodjes, beleg en een salade. Vooraf had hij een soepje gemaakt.

Was erg gezellig en kost niet zo heel veel. Ik zou persoonlijk voor een redelijk kleine groep niet zo snel iets afhuren.
quote:elninjoo schreef op 05 januari 2009 @ 13:06:

Vraag op 'n boerderij of je 'n schuur mag huren. Gebruik pakken stro als stoelen/tafels. Koop dat zelf wijn, bier, fris en snacks en neem vooral ook 'n elektrische straalkachel mee.....en neem dan wel een goeie brandverzekering......!
Voor 15 man eten is goedkoper als voor 15 man zuipen, dus als je slim bent vier je het met een lunch of een "diner" zodat er veel gegegeten kan worden maar minder gedronken.

Je kan ook je huiskamer leegruimen en een lange eettafel wegzetten en gewoon lekker samen lunchen en een beetje naborrelen.

Of gewoon dinertje...
Heb je niet een vriend of vriendin met een iets grotere behuizing? Overigens: ik heb een piepklein huisje, maar iedereen past er altijd in hoor. Niet te moeilijk over doen, mensen vinden algauw een plek om te zitten. Zeker als het gezellig is! ;)
Vorig jaar werd ik 30 en had een jaren 80-90 feestje gegeven. Iedereen die kwam mocht 5 verzoeknummers doorgeven uit die tijd (jeugdsentiment!!) ik downloaden en iedereen uit zijn dak!! Snap, technotronic maar ook madonna etc. kwamen voorbij.

Verder had ik een bbq gedaan maar een grill kan ook, daarij alles wat op een hamburger kan en hamburgers bakken, makkelijk, lekker en goedkoop (tip: van de aldi)

Daarnaast had ik van iemand disco-lichten geleend en via internet kwam ik aan jaren 80 gadgets oa, trapveer, plakhandjes, smiley stuiterba etc. voor als ze weggingen.

Het was een groot succes!
Hey Luzzeke,

disco klinkt op zich leuk ware het niet dat er ook een paar oudere familieleden komen, waarvoor de muziek dan toch te hard is. Er komen geen kinderen dus daar hoef ik iig geen rekening mee te houden.

Zat er aan te denken om iets in te huren: een buikdanseres lijkt mij wel leuk. Een andere act erbij maakt het wat gevarieerder. Zijn er nog mensen die in de regio (west) Brabant een act (kan van alles zijn) weten die ik in kan huren?
Ik vier het eigenlijk elk jaar in de (een) kroeg. Ik zoek een kleine, normaal rustige kroeg uit, kondig aan dat ik mijn verjaardag graag wil vieren en neem een max. budget in mijn hoofd (150/200 euro). Meestal zijn de kroegbazen blij dat je komt en krijg je hapjes, soms blijven ze speciaal langer open en mag je zelf dj-en!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
1 groot voordeel van jarig zijn in januari is dat het buiten 1 grote koelkast is (hoewel momenteel meer een vriezer) dus bier en frisdrank kunnen gewoon op balkon of in de tuin bewaard worden

Ik maak zelf een hapjesbuffet (als je het een beetje slim aanpakt, heb je voor hetzelfde geld meer zelfgemaakte hapjes en het staat nog leuk ook), sla voldoende drank in (tip: mocht je redelijk in de buurt van de Belgische grens wonen, dan zou ik een keer naar Lidle of Aldi daar rijden en er sterke drank inslaan. Er wordt minder belasting op geheven, dus een flesje merkloze wodka of rum heb je al voor een euro of 6-7. De meeste mensen mixen de drank toch met fris en dan proef je het verschil echt niet meer zo, zeker niet na een paar ) en voor chips en wijn etc. ga ik naar de Aldi (een lekkere fles chardonnay kost daar niet meer dan ¤ 3,-).

Als buffettafel kun je misschien van iemand een behangtafel charteren en hier een mooi kleed overheen hangen.

Zorg voor goede muziek en een welkomstdrankje en mijn feestje kan niet meer stuk hoor.

Maar ja, dat is als je het thuis viert.
Nog een thuistip: zet een blender klaar, zoek vantevoren een paar leuke cocktailreceptjes uit en maak hier meteen een volle kan van die je vervolgens in (plastic) borrelglaasjes schenkt.

Bij een vriend van ons altijd een succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven