35+ mannen: saai, kleurloos en onaantrekkelijk

16-07-2017 12:09 1382 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat het topic van een andere TO een beetje te vervuilen maar ik vind dit wel een leuk onderwerp, dus maar even een nieuw topic.

Het valt mij in zijn algemeenheid op dat mannen van boven de 35 a 40 ongeveer eigenlijk voor het grootste deel bere-onaantrekkelijk zijn. Maar toch hebben ze, zeker als ze vrijgezel zijn en daten, enorm veel noten op hun zang. Maar ook mannen die niet vrijgezel zijn en relaties hebben, lijken enorme eisen aan hun partners te stellen, terwijl ze zelf minimale moeite doen.

Het valt mij irl op dat de meeste vrouwen die ik ken van 35+ eigenlijk enorm leuk zijn. Veel van die vrouwen zijn goed verzorgd, kleden zich leuk aan, verven hun haar en hebben een leuk kapsel, gebruiken make-up, trekken een leuk jurkje of een kek hakje aan, zorgen er voor dat ze enigszins presentabel blijven door niet helemaal dicht te groeien, hun benen te scheren, hun oksels te scheren, hun tanden te verzorgen, een lekker luchtje op te doen, etc.

Daarnaast combineren ze meestal een baan met het leeuwendeel van de zorg voor kinderen en huishouden, organiseren het gezinsleven, zorgen dat ze leuke vriendinnen en dochters zijn, onderhouden sociale contacten, etcetera.

Na een scheiding hebben vrouwen vaak ook vrij snel hun boel weer op de rit. Ze hebben meestal vrij snel een gezellig huis, doen al snel al die dingen die ze in de relatie ook deden weer maar nu alleen, kortom: ik vind vrouwen van rond de veertig over het algemeen hele leuke, complete mensen met veel rijke schakeringen.

Van de mannen in dezelfde leeftijdscategorie vind ik dat dus helemaal niet. Over het algemeen vind ik ze er onverzorgd uitzien, ik kom irl zelden mannen van zeg een jaar of 42 tegen dat ik denk "goh, leuke outfit / cool kapsel / leuke schoenen / wat ruik je lekker / mooie tanden / leuke bril" of iets in die geest. Daarnaast vind ik ze ook niet sprankelend of interessant. En als ze gescheiden zijn is het helemaal kommer en kwel. Ik zie echt zelden een man die gescheiden is die zonder dat er een nieuwe vrouw in het spel is die hem dan weer opkalefatert, die gewoon op eigen kracht een leuk, rijk leven leidt.

Herkenbaar?
Am Yisrael Chai!
Satchel schreef:
19-07-2017 10:40
Nee nee nee nee, vrouwen gaan voor mannen met status, macht en/of geld.

Dat heb ik al eerder uitgelegd. Daardoor blijven dus de vrouwen die zelf status, macht en/of geld hebben over, net als de lelijke vrouwen. En blijven de mannen over die geen status, macht en/of geld hebben en dat zijn vaak saaie kleurloze en onaantrekkelijke mannen. Dat verklaart de observatie van FV. Dat, of het feit dat ze weer single is en geen leuke man kan vinden en dat 'oplost' door de schuld ervan bij de mannen neer te leggen, natuurlijk.
Lezen wij hetzelfde topic? De helft van wat hier staat heb je zelf verzonnen, beetje raar om dat als feit of verklaring te presenteren.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-07-2017 10:47
Dát vind ik nou een van de meest zinnige opmerkingen die ik hier gelezen heb.
En niet alleen van toepassing op dit topic.

(Ik vat de 'permaban' niet letterlijk op , maar :woreship: wel de boodschap )
+1
robbie75 schreef:
19-07-2017 10:49
+1
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
19-07-2017 10:46
Ik begrijp niet waarom jouw posts altijd zoveel persoonlijk naar gedrag bij mensen oproept.

Misschien omdat zij een grote groep medemensen wegzet als minderwaardig, onaantrekkelijk enz. en die voelen zich weer persoonlijk aangesproken, worden sagerijnig en ga dan terug janksmoelen. Ik persoonlijk vind het wel grappig en het zal zoals altijd wel een kleine kern van waarheid bevatten.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
19-07-2017 10:46
Ik begrijp niet waarom jouw posts altijd zoveel persoonlijk naar gedrag bij mensen oproept.
En ben het helemaal met je eens dat dit meer over de spuiers zegt dan over jou.
Ik lees geen enkel controversieel iets tot dusver.
Een beetje gaan ontkennen dat co ouderschap niet de standaard is nu, moet niet gekker worden.
Ik wel, er komt nogal wat onaardigs uit dat toetsenbord.
Alle reacties Link kopieren
Max74 schreef:
19-07-2017 10:33
Het is 'licht sarcastisch' bedoeld. Dit topic gaat toevallig over de buitenkant van mannen, daar plak ik nu de discussie over de buitenkant van vrouwen tegenaan. Ik vind persoonlijk de binnenkant belangrijker maar kan niet om de buitenkant heen natuurlijk... De buitenkant zegt ook iets over de binnenkant, denk aan lachrimpels! :biggrin:

Ik vind de lange haren van mijn vrouw prachtig. Ze reiken niet meer tot op haar kont, dat is het gevolg geweest van een paar zwangerschappen. Zul je me nooit over horen, ik zet het hier slechts neer ter verduidelijking. Maar zou zij vandaag in een vlaag van egoïsme besluiten om haar haar kort te doen, met of zonder overleg, met of zonder intentie om mij daarmee te kwetsen, dan zou ik mij zeker wel gekwetst voelen omdat ze na kan gaan dat ik haar met lang haar graag zie.

Na zo'n actie het moeten doen met een opmerking van 'je moet er maar aan wennen' zal bij mij zeker wel de nodige rebelsheid los gaan maken. Ik neem toch ook geen tattoo op m'n voorhoofd terwijl ik wéét dat ze een hekel heeft aan tattoo's?

Je houd rekening met elkaar. Wij proberen elkaar te verbeteren!
Duidelijk! goed dat je het uitlegt. De cruciale zin hier is "om mij daarmee te kwetsen". Dat geeft een andere draai aan jouw post waar ik op reageerde.
De hele discussie ondersteunt inmiddels wel prachtig het punt in de openingspost. Wat een treurigheid.
Alle reacties Link kopieren
Sazed schreef:
19-07-2017 11:27
De hele discussie ondersteunt inmiddels wel prachtig het punt in de openingspost. Wat een treurigheid.
In de OP staat 'Het valt mij irl op dat de meeste vrouwen die ik ken van 35+ eigenlijk enorm leuk zijn.'
Als ze daarmee bedoelde dat het opvalt dat ze online níet leuk zijn, heb je gelijk.
impala wijzigde dit bericht op 19-07-2017 11:58
3.99% gewijzigd
.
Als oerdegelijke vrouw geloof in een levenslange liefdesrelatie, meegegeven door mijn ouders. Mijn vader een scheef gezicht, opgelopen tijdens zijn geboorte. Mijn moeder kampt met depressiviteit. Ze zijn al vijfenveertig jaar getrouwd en nu hun vier kinderen zelfstandig zijn, kunnen ze eindelijk veel samen zijn.
Ze genieten daar enorm van, vielen ze flauw van verrukking toen ze elkaar voor het eerst zagen? Neuh.
Houden ze van elkaar? Onwijs veel. Mijn vader draagt mijn moeder op handen.
Je ziet het terug in de relaties van hun kinderen, ze hebben ook een partner die hen stuk voor stuk op handen draagt, mijn partner incluis en nee, we zijn zeker niet de makkelijksten.
De liefde spat er na jaren nog steeds vanaf en we zijn geen van allen gevallen voor het uiterlijk van onze partner, pas bij nadere kennismaking kwam de liefde op gang.
Voor mij is het eigenlijk best simpel.
Alle reacties Link kopieren
Maar voor hoeveel mensen is dat weggelegd?
Alle reacties Link kopieren
Satchel schreef:
19-07-2017 08:51
Dat is een aanname en een interpretatie, maar niet wat er feitelijk staat. Ze reageert op de opmerking van bgb dat ze zo keurig blijft na alle rotopmerkingen en sneren, met de zin:

"Ach, BGB, als je een vrouwenforum vol ouwe dozen die jarenlang als demente kippen blijven herkauwen hoe vaak je je handdoeken wast en hoeveel je moet geven op een bruiloft nodig hebt om enerzijds je gal over die kutwijven te spugen en anderzijds je neukkies te scoren, dan is het ook niet zo moeilijk om die sneren naast je neer te leggen, hoor. "

Nou kan je je afvragen of ze inderdaad keurig blijft, als ze het heeft over "een vrouwenforum vol ouwe dozen die jarenlang als demente kippen blijven herkauwen hoe vaak je je handdoeken wast en hoeveel je moet geven op een bruiloft" en even later over "kutwijven" en als ze insinueert dat de mannen die hier zitten dit forum nodig hebben om "neukkies te scoren". Maar goed, als je alle onnodig ballast weglaat, vormt ze dus de zin:

als je een vrouwenforum [...] nodig hebt om [...] je neukkies te scoren, dan is het ook niet zo moeilijk om die sneren naast je neer te leggen [...].

Dus, of FV heeft een vrouwenforum nodig om neukkies te scoren, of voor de mannen over wie ze het heeft en die volgens haar een vrouwenforum nodig hebben om neukkies te scoren, is het niet zo moeilijk om sneren naast zich neer te leggen.

Gezien de strekking van het gesprek is dat waarschijnlijk beide niet wat ze bedoelt, maar dan kunnen we hieruit wel met zekerheid concluderen dat ze erg rottig en onhandig formuleert en dat ze door diverse meelopende forummers geadoreerd wordt om iets wat ze dus niet doet.

Echt, als ik het voor het zeggen had op dit forum, kreeg iedereen die als post alleen maar iets als 'eens' of +1 of een worshipsmiley of zo plaatst, direct een permaban, wegens inhoudsloos meelopen.
Het was laat. Er had natuurlijk moeten staan:

Ach, BGB, SNEREN VAN MANNEN die een vrouwenforum vol ouwe dozen die jarenlang als demente kippen blijven herkauwen hoe vaak je je handdoeken wast en hoeveel je moet geven op een bruiloft nodig hebben om enerzijds hun gal over die kutwijven te spugen en anderzijds hun neukkies te scoren, zijn ook niet zo moeilijk om naast je neer te leggen, hoor. "

Maar je snapte ook best wel dat ik bedoelde.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Hoe zou fashionvictim eruit zien? Donker of blond? En moet haar nieuwe lover ook van Michael Jackson houden??????
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
19-07-2017 14:31
Maar voor hoeveel mensen is dat weggelegd?
Toch wel vaak. Ik zie best veel gelukkige huwelijken om me heen. Van echtparen die na 25 jaar of meer nog steeds dol op elkaar zijn.
Het is net als met de actualiteit: je hoort het alleen maar als er ergens narigheid is. Harmonie en rust hebben geen nieuwswaarde.
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
19-07-2017 14:48
Hoe zou fashionvictim eruit zien? Donker of blond? En moet haar nieuwe lover ook van Michael Jackson houden??????
Doet dat er iets toe ??????????????????
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nou, ik vind het een vermakelijk topic, het maakt het wachten op het schoolplein, supermarktbezoek en de reistijd van- en naar werk een stuk aangenamer.
iones schreef:
19-07-2017 14:31
Maar voor hoeveel mensen is dat weggelegd?
Dankzij het voorbeeld van mijn ouders ben ik op relatiegebied niet de mist in gegaan. Het had allemaal heel anders kunnen lopen als ik andere ouders had gehad. Ze hadden hun eigen tekortkomingen, maar hier hebben we als hun kinderen veel aan gehad.
Alle reacties Link kopieren
lisaviva schreef:
19-07-2017 14:56
Dankzij het voorbeeld van mijn ouders ben ik op relatiegebied niet de mist in gegaan. Het had allemaal heel anders kunnen lopen als ik andere ouders had gehad. Ze hadden hun eigen tekortkomingen, maar hier hebben we als hun kinderen veel aan gehad.
Toch zegt dat ook niet alles. Ik heb ook ouders met zo'n huwelijk en van alle kinderen ben ik de enige die bij haar eerste partner is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
19-07-2017 14:43
Het was laat. Er had natuurlijk moeten staan:

Ach, BGB, SNEREN VAN MANNEN die een vrouwenforum vol ouwe dozen die jarenlang als demente kippen blijven herkauwen hoe vaak je je handdoeken wast en hoeveel je moet geven op een bruiloft nodig hebben om enerzijds hun gal over die kutwijven te spugen en anderzijds hun neukkies te scoren, zijn ook niet zo moeilijk om naast je neer te leggen, hoor. "

Maar je snapte ook best wel dat ik bedoelde.
Tuurlijk snapte ik dat. Net als dat ik zie dat jij eerst waardering krijgt voor dat je zo keurig blijft en dat je, zodra je gaat schelden, daar dan ineens waardering voor krijgt. Kennelijk maakt het hier, voor het krijgen van waardering, niet uit wat je zegt, maar vooral wie je bent.

Hoe dan ook helpt dit alles natuurlijk geen ene moer om IRL die leuke relatie te krijgen.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
19-07-2017 14:53
Toch wel vaak. Ik zie best veel gelukkige huwelijken om me heen. Van echtparen die na 25 jaar of meer nog steeds dol op elkaar zijn.
Het is net als met de actualiteit: je hoort het alleen maar als er ergens narigheid is. Harmonie en rust hebben geen nieuwswaarde.
Dat klopt. Maar er zijn ook veel mensen die elkaar dagelijks de tent uitvechten (of wensen) maar bij elkaar blijven uit gewoonte, omdat ze het zo gewend zijn en uit angst voor verandering. Soms is er in mijn ogen zelfs sprake van een soort Stockholm-syndroom.
Aan de andere kant beseffen veel mensen weer te weinig dat het met niemand perfect zal worden, omdat de ander nu eenmaal een individu is met eigen wensen en verlangens die niet altijd stroken met die van jou. En met eigenschappen waar jij je aan kan ergeren. Als je dat niet beseft en accepteert, zul je met niemand gelukkig worden.
.
Alle reacties Link kopieren
Maar mannen en vrouwen zitten toch ook gewoon anders in elkaar over het algemeen?

Een inrichting van een mannenhuis is volgens mij vooral vanuit practisch oogpunt ingericht.
Ik ben hier ook diegene die de kussentjes,plaids en van alles wat vtwonen verantwoord is naar binnen sleept.

De meeste mannen staan niet een uur voor de spiegel, kleding kopen ehm...ik ken weinig mannen die daar veel aandacht, tijd en zorg aan besteden.
Is het ook gewoon niet een verschil in natuur van vrouw/man?
Alle reacties Link kopieren
Satchel schreef:
19-07-2017 15:05
Tuurlijk snapte ik dat. Net als dat ik zie dat jij eerst waardering krijgt voor dat je zo keurig blijft en dat je, zodra je gaat schelden, daar dan ineens waardering voor krijgt. Kennelijk maakt het hier, voor het krijgen van waardering, niet uit wat je zegt, maar vooral wie je bent.

Hoe dan ook helpt dit alles natuurlijk geen ene moer om IRL die leuke relatie te krijgen.
Aangezien de meesten van ons elkaar alleen maar kennen van het forum, maakt het wel degelijk uit wat je zegt en hoe je het zegt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
19-07-2017 15:11
.

De meeste mannen staan niet een uur voor de spiegel, kleding kopen ehm...ik ken weinig mannen die daar veel aandacht, tijd en zorg aan besteden.
Is het ook gewoon niet een verschil in natuur van vrouw/man?
In het dierenrijk zijn de mannetjes toch eigenlijk altijd het mooist.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
19-07-2017 15:13
In het dierenrijk zijn de mannetjes toch eigenlijk altijd het mooist.
https://www.quora.com/Why-are-the-male- ... al-kingdom

dat komt, omdat ´wij vrouwen´ de mannen voor het uitkiezen hebben!
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
19-07-2017 15:11
Aangezien de meesten van ons elkaar alleen maar kennen van het forum, maakt het wel degelijk uit wat je zegt en hoe je het zegt.
Ah, goed, dan geloof ik dat in plaats van wat ik hier met mijn eigen ogen zie gebeuren (en wat iedereen na kan lezen) :nut:

Het is interessant dat mensen vaak willen geloven dat de werkelijkheid op een bepaalde manier in elkaar zit en zichzelf wijs maken dat het echt zo is. Zoals dat meningen gebaseerd zijn op feiten, en niet andersom. Of dat het uitmaakt wat je zegt en hoe je het zegt, en niet wie het zegt. Of dat je op iemand valt omdat hij zo'n mooi innerlijk heeft, terwijl je gewoon je biologische instinct volgt en het dus toch gaat om uiterlijk, macht of zoiets oppervlakkigs. We willen dat niet weten, zelfs niet als het voor onze ogen gebeurt. Objectief en eerlijk observeren is bijkans onmogelijk.
Spreuken 18:2
blijfgewoonbianca schreef:
19-07-2017 14:58
Toch zegt dat ook niet alles. Ik heb ook ouders met zo'n huwelijk en van alle kinderen ben ik de enige die bij haar eerste partner is.
Hmmm, dan gaat die vlieger niet op, we laten elkaar wel heel vrij en proberen elkaar ook niet te veranderen, we hebben onze partner geaccepteerd met al zijn of haar eigenaardigheden en irritante gewoontes, maar die wegen bij ons bij lange na niet op tegen de stabiliteit, geluk en liefde die je ervoor terugkrijgt.
Misschien een combinatie van factoren, die maakt dat het werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven