35+ mannen: saai, kleurloos en onaantrekkelijk

16-07-2017 12:09 1382 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat het topic van een andere TO een beetje te vervuilen maar ik vind dit wel een leuk onderwerp, dus maar even een nieuw topic.

Het valt mij in zijn algemeenheid op dat mannen van boven de 35 a 40 ongeveer eigenlijk voor het grootste deel bere-onaantrekkelijk zijn. Maar toch hebben ze, zeker als ze vrijgezel zijn en daten, enorm veel noten op hun zang. Maar ook mannen die niet vrijgezel zijn en relaties hebben, lijken enorme eisen aan hun partners te stellen, terwijl ze zelf minimale moeite doen.

Het valt mij irl op dat de meeste vrouwen die ik ken van 35+ eigenlijk enorm leuk zijn. Veel van die vrouwen zijn goed verzorgd, kleden zich leuk aan, verven hun haar en hebben een leuk kapsel, gebruiken make-up, trekken een leuk jurkje of een kek hakje aan, zorgen er voor dat ze enigszins presentabel blijven door niet helemaal dicht te groeien, hun benen te scheren, hun oksels te scheren, hun tanden te verzorgen, een lekker luchtje op te doen, etc.

Daarnaast combineren ze meestal een baan met het leeuwendeel van de zorg voor kinderen en huishouden, organiseren het gezinsleven, zorgen dat ze leuke vriendinnen en dochters zijn, onderhouden sociale contacten, etcetera.

Na een scheiding hebben vrouwen vaak ook vrij snel hun boel weer op de rit. Ze hebben meestal vrij snel een gezellig huis, doen al snel al die dingen die ze in de relatie ook deden weer maar nu alleen, kortom: ik vind vrouwen van rond de veertig over het algemeen hele leuke, complete mensen met veel rijke schakeringen.

Van de mannen in dezelfde leeftijdscategorie vind ik dat dus helemaal niet. Over het algemeen vind ik ze er onverzorgd uitzien, ik kom irl zelden mannen van zeg een jaar of 42 tegen dat ik denk "goh, leuke outfit / cool kapsel / leuke schoenen / wat ruik je lekker / mooie tanden / leuke bril" of iets in die geest. Daarnaast vind ik ze ook niet sprankelend of interessant. En als ze gescheiden zijn is het helemaal kommer en kwel. Ik zie echt zelden een man die gescheiden is die zonder dat er een nieuwe vrouw in het spel is die hem dan weer opkalefatert, die gewoon op eigen kracht een leuk, rijk leven leidt.

Herkenbaar?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
19-07-2017 15:11
Aangezien de meesten van ons elkaar alleen maar kennen van het forum, maakt het wel degelijk uit wat je zegt en hoe je het zegt.
Nee hoor, het maakt vaak vooral uit wié het zegt, en in welk gezelschap. Dat signaleert Satchel heel scherp.
impala wijzigde dit bericht op 19-07-2017 15:17
1.25% gewijzigd
.
Dubbel
anoniem_193625 wijzigde dit bericht op 19-07-2017 15:21
98.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Satchel schreef:
19-07-2017 15:16
Ah, goed, dan geloof ik dat in plaats van wat ik hier met mijn eigen ogen zie gebeuren (en wat iedereen na kan lezen) :nut:

.
Jouw feestje vandaag.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
19-07-2017 15:13
In het dierenrijk zijn de mannetjes toch eigenlijk altijd het mooist.
Ja dat klopt. Ik heb dat altijd bijzonder gevonden. We stammen van de apen af en ook bij de apen is de leider een imponerende aap. Iemand enige verklaring waarom dit bij mensen "andersom" is? Of is dit een cultureel verschijnsel? Vroeger was het bijvoorbeeld heel normaal bij de adel/rijken dat de mannen bij wijze van spreken meer luxe gekleed/opgemaakt waren dan de vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ga nu linkje van Lilalinda lezen :-D
Alle reacties Link kopieren
MissPientje schreef:
19-07-2017 15:19
Ja dat klopt. Ik heb dat altijd bijzonder gevonden. We stammen van de apen af en ook bij de apen is de leider een imponerende aap. Iemand enige verklaring waarom dit bij mensen "andersom" is? Of is dit een cultureel verschijnsel? Vroeger was het bijvoorbeeld heel normaal bij de adel/rijken dat de mannen bij wijze van spreken meer luxe gekleed/opgemaakt waren dan de vrouwen.
Of dat mannen vechten om een vrouwtje. Mijn single vriendinnen en ik vechten bij wijze van spreken om de schaarse leuke single man die er tussen de rest loopt ;-D O_o (oké bij wijze van spreken).
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-07-2017 15:09
Dat klopt. Maar er zijn ook veel mensen die elkaar dagelijks de tent uitvechten (of wensen) maar bij elkaar blijven uit gewoonte, omdat ze het zo gewend zijn en uit angst voor verandering. Soms is er in mijn ogen zelfs sprake van een soort Stockholm-syndroom.
Aan de andere kant beseffen veel mensen weer te weinig dat het met niemand perfect zal worden, omdat de ander nu eenmaal een individu is met eigen wensen en verlangens die niet altijd stroken met die van jou. En met eigenschappen waar jij je aan kan ergeren. Als je dat niet beseft en accepteert, zul je met niemand gelukkig worden.
Precies!
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-07-2017 15:17
Nee hoor, het maakt vaak vooral uit wié het zegt, en in welk gezelschap. Dat signaleert Satchel heel scherp.
Dat is absoluut waar.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
19-07-2017 15:35
Dat is absoluut waar.
Hier ben ik het ook mee eens. Hoe hoger op het Viva Apenrotsje, hoe meer meelopers. Ach het is net de gewone wereld ;-)
Alle reacties Link kopieren
Het zijn inderdaad de vrouwen die de mannen uitkiezen.
Dus de beste exemplaren gaan er dan ook snel uit en maar zelden komt er zo'n goed exemplaar terug in het keuzevak, en dan enkel en alleen omdat het een goed exemplaar was welke niet paste bij de vrouw die hem koos maar wel bij een andere. Dan blijft er na een loop van tijd gewoon weinig keuze over. De goeden zijn zeldzaam, dan zijn er nog de versies die er van buiten goed uitzien en dus continue gekozen worden maar die van binnen niet goed zijn en dus continue weer terug komen in het keuzevak, sommigen daarvan die doen het erom, juist doordat ze altijd gekozen worden. En de rest zijn de saaie exemplaren, de exemplaren die zo goed als nooit gekozen worden, omdat ze de concurrentie met de slechte exemplaren met de mooie buitenkant niet aankunnen, zelfs al hebben die met een saaie buitenkant een perfect goede binnenkant. Sommigen kunnen nog opgepoetst worden aan de buitenkant, anderen zijn al zo vaak afgerekend op hun buitenkant dat dat naar binnen is getrokken en ja, er zitten ook bij de saaie exemplaren foute types tussen. Hoe dan ook, door de tijd heen zullen de afgekeurde exemplaren steeds maar weer terugkomen in dat keuzevak terwijl de goede exemplaren, eenmaal gekozen, wegblijven.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
19-07-2017 15:42
Het zijn inderdaad de vrouwen die de mannen uitkiezen.
Dus de beste exemplaren gaan er dan ook snel uit en maar zelden komt er zo'n goed exemplaar terug in het keuzevak, en dan enkel en alleen omdat het een goed exemplaar was welke niet paste bij de vrouw die hem koos maar wel bij een andere. Dan blijft er na een loop van tijd gewoon weinig keuze over. De goeden zijn zeldzaam, dan zijn er nog de versies die er van buiten goed uitzien en dus continue gekozen worden maar die van binnen niet goed zijn en dus continue weer terug komen in het keuzevak, sommigen daarvan die doen het erom, juist doordat ze altijd gekozen worden. En de rest zijn de saaie exemplaren, de exemplaren die zo goed als nooit gekozen worden, omdat ze de concurrentie met de slechte exemplaren met de mooie buitenkant niet aankunnen, zelfs al hebben die met een saaie buitenkant een perfect goede binnenkant. Sommigen kunnen nog opgepoetst worden aan de buitenkant, anderen zijn al zo vaak afgerekend op hun buitenkant dat dat naar binnen is getrokken en ja, er zitten ook bij de saaie exemplaren foute types tussen. Hoe dan ook, door de tijd heen zullen de afgekeurde exemplaren steeds maar weer terugkomen in dat keuzevak terwijl de goede exemplaren, eenmaal gekozen, wegblijven.
Met zegt wel eens dat je het beste een partner kunt zoeken in de supermarket. Maar ik wist niet dat we dan zélf de koopwaar vormden!
Alle reacties Link kopieren
Maar om eerlijk te zijn kies ik in de supermarkt bij de groenteafdeling ook niet dat ene rotte appeltje of dat doosje aardbeien waar een paar beschimmelde in zitten. :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
19-07-2017 16:02
Maar om eerlijk te zijn kies ik in de supermarkt bij de groenteafdeling ook niet dat ene rotte appeltje of dat doosje aardbeien waar een paar beschimmelde in zitten. :proud:
Ik kijk het liefst ónderin het doosje. Als er een enkele beschimmelde bovenop ligt vind ik dat niet zo erg, maar als ze onderop liggen dan besmetten ze het hele doosje ;-)
En de groente die er het mooist uitziet, heeft niet altijd de meeste smaak ;-)
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-07-2017 16:05
Ik kijk het liefst ónderin het doosje. Als er een enkele beschimmelde bovenop ligt vind ik dat niet zo erg, maar als ze onderop liggen dan besmetten ze het hele doosje ;-)
En de groente die er het mooist uitziet, heeft niet altijd de meeste smaak ;-)
En wie te laat komt, gaat zonder naar huis! Wat een fantastische metafoor! Tijd voor een topic:

Groente en fruit na 20:00 uur: beschimmeld, rot en onaantrekkelijk
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-07-2017 16:05
Ik kijk het liefst ónderin het doosje. Als er een enkele beschimmelde bovenop ligt vind ik dat niet zo erg, maar als ze onderop liggen dan besmetten ze het hele doosje ;-)
En de groente die er het mooist uitziet, heeft niet altijd de meeste smaak ;-)
O ja dat klopt maar ja het oog wil ook wat dus kies ik toch die wél goed uitziende krop andijvie nou ja meestal een voorgesneden zak omdat ik te lui ben om zelf te wassen en snijden :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
iones schreef:
19-07-2017 14:31
Maar voor hoeveel mensen is dat weggelegd?

Dat klinkt alsof het puur een geluksdingetje is waar je zelf geen invloed op hebt.

Terwijl het verhaal van Lisaviva begon met een vader met een scheef gezicht. In dit topic (en in heel wat andere topics) heb ik heel wat forummers zien schrijven dat ze niet zouden daten met een man waar ze het op het eerste gezicht "niet op zouden kunnen". De moeder van Lisaviva heeft die uiterlijke onvolmaaktheid dus wél geaccepteerd en plukt daar in haar latere leven de vruchten van. Wel iets om bij stil te staan voor wie droomt van zo'n gelukkig huwelijk.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
19-07-2017 16:11
O ja dat klopt maar ja het oog wil ook wat dus kies ik toch die wél goed uitziende krop andijvie nou ja meestal een voorgesneden zak omdat ik te lui ben om zelf te wassen en snijden :proud:
Geef mij maar besneden ;-) En ik ben ook lui, dus wel graag een voorgekookte/ ingewerkte.

Ik geloof dat het tijd wordt om wat anders te gaan doen :proud:
.
Alle reacties Link kopieren
Satchel schreef:
19-07-2017 16:08
En wie te laat komt, gaat zonder naar huis! Wat een fantastische metafoor! Tijd voor een topic:

Groente en fruit na 20:00 uur: beschimmeld, rot en onaantrekkelijk
:rofl:
.
Fluithaas schreef:
19-07-2017 16:14
Dat klinkt alsof het puur een geluksdingetje is waar je zelf geen invloed op hebt.

Terwijl het verhaal van Lisaviva begon met een vader met een scheef gezicht. In dit topic (en in heel wat andere topics) heb ik heel wat forummers zien schrijven dat ze niet zouden daten met een man waar ze het op het eerste gezicht "niet op zouden kunnen". De moeder van Lisaviva heeft die uiterlijke onvolmaaktheid dus wél geaccepteerd en plukt daar in haar latere leven de vruchten van. Wel iets om bij stil te staan voor wie droomt van zo'n gelukkig huwelijk.
Ik ga niet voor minder als ik ook alles kan krijgen dus en een mooi en lief karakter en een mooi uiterlijk.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
19-07-2017 16:16
Ik ga niet voor minder als ik ook alles kan krijgen dus en een mooi en lief karakter en een mooi uiterlijk.
Wie álles wil hebben, blijft achter met niks.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er maar even van uit dat je Blondie niet kent van haar andere topics, Impala. Anders is dit wel een zeldzaam nare opmerking.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Klopt. Ik ben met niks achter gebleven want mijn man is vorig jaar overleden.
fashionvictim schreef:
16-07-2017 12:09
En als ze gescheiden zijn is het helemaal kommer en kwel. Ik zie echt zelden een man die gescheiden is die zonder dat er een nieuwe vrouw in het spel is die hem dan weer opkalefatert, die gewoon op eigen kracht een leuk, rijk leven leidt.

Herkenbaar?

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het Blondie. Vreselijk. :hug:
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Dana schreef:
19-07-2017 16:22
Ik ga er maar even van uit dat je Blondie niet kent van haar andere topics, Impala. Anders is dit wel een zeldzaam nare opmerking.
Nee, zo bedoelde ik het natuurlijk niet. Sorry. Ik bedoelde het gewoon in het algemeen.
En vooral ook voor mannen/vrouwen die hun niet zo heel spannende relatie opbreken omdat ze denken elders 'alles' te kunnen vinden. Die komen van een koude kermis thuis.
Volgen jullie Suzanne Rethans nog? Dát bedoel ik eigenlijk.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven