37jarige man, advies gevraagd

08-10-2011 22:25 3087 berichten
Ik ben een 44 jarige man en maagd op alle gebieden. Nooit gezoend, nooit gedate en nooit seks gehad.



Huidige status 2018 in 7 jaar tijd sinds het begin van dit topic:

Geen veranderingen.
anoniem_132785 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 23:42
7.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Timetraveler schreef op 06 mei 2017 @ 09:35:

[...]



Omdat het gewoon een gevaarlijk idee is, dat boos zijn op vrouwen normaal en te verantwoorden is.

Geen enkele vrouw is geen enkele man wat verschuldigd. Geen liefde, geen seks, geen appje, geen aandacht, geen glimlach, geen aardig gebaar, geen steun, niks. En dat geldt andersom net zo goed.

Die boosheid/frustratie is meer dan twintig jaar bij mij geweest, goed verborgen en weggestopt, dat wel. .



.... quote:Geen enkele vrouw is geen enkele man wat verschuldigd. Geen liefde, geen seks, geen appje, geen aandacht, geen glimlach, geen aardig gebaar, geen steun, niks. ..

Dat is de koude wereld die ik goed ken, maar ik wilde die kou niet meer. Dankzij coaching en trainingen lukt het me steeds beter om die aandacht wel te krijgen. Mijn wereld is echt opgewarmd.



Laatst nog was ik bij de supermarkt en de cassiere keek chagrijnig en toen vroeg ik gewoon: "mag ik een glimlach van jou?" en ik kreeg me toch een mooie smile van haar. Dankbaar!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dina80 schreef op 06 mei 2017 @ 10:56:

dan is het nog steeds totaal niet constructief om te gaan wijzen naar iedereen om je heen, behalve naar jezelf.

'Het is de schuld van alle anderen' Tuurlijk!Dat is een enorme denkfout die eruit moet.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 06 mei 2017 @ 10:15:

[...]





Maar waarom dan boos worden op vrouwen?

Boos op de situatie, boos op jezelf, ok, maar boos worden op vrouwen?



Niet om het goed te praten maar degene die dit schreef erkent dat hij die emotie heeft. Hij heeft nooit gezegd dat het terecht was of dat het een rationele reactie is. Het is juist positief dat hij onder ogen ziet dat hij die emotie heeft en er wat aan kan/wil doen. Het is niet jouw emotie, jij hebt niet dezelfde ervaringen als hij, dus er over oordelen is kortzichtig en nutteloos.

Ik vind het juist knap dat hij het durft toe te geven.
Indirect zegt hij dat wel.

Door uitspraken te doen als:

"Ik ken alleen maar afwijzingen"

'Vrouwen bevestigen altijd mijn negatieve zelfbeeld"

"Ik ben door de afwijzingen versteend."

En dat hij het vrouwen die in een supermarkt gewoon hun boodschappen komen doen min of meer verwijt dat die hem niet zien staan en verliefd naar hun partner kijken. En daar zelfs om vloekt.



Natuurlijk is het goed dat hij de emotie erkent, en deze onder ogen ziet, maar ik proef uit de berichten wel een beetje dat hij de emotie terecht vind en dat het de schuld van alle vrouwen in de wereld is dat hij deze emotie heeft.
Alle reacties Link kopieren
Tja daar heb ik toch een iets andere mening over. Het feit dat hij kan benoemen waar het door komt, wil niet zeggen dat hij die emoties terecht vindt.

Stel dat ik met de auto door iemand anders wordt aangereden en het is verkeerstechnisch de ander zijn schuld..maar die ander had is onwel geworden achter het stuur waardoor die er eigenlijk niets aan kon doen. Dan kan ik nog steeds wel boosheid voelen over het feit dat ik nu een gebroken been heb en blauwe plekken terwijl ik me ook besef dat die ander mij niet met opzet verwond heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 06 mei 2017 @ 08:51:

Waarom meteen zulke harde reacties?



Juist goed dat je trainingen gaat doen om jezelf beter te leren kennen en met je gevoel aan de slag te gaan. Sommige dingen kun je nu eenmaal niet in je eentje oplossen. En wat gevoel betreft: dat is nu eenmaal niet 'logisch', en anders dan je verstand. Die twee liggen vaak niet op één lijn. Dat herken ik zelf ook.



Overigens let ik in de supermarkt ook niet op andere mensen die daar lopen. Ik ben gericht op mijn boodschappenlijstje en meestal ook op weer zo snel mogelijk daar weg zijn. Niet dat ik nooit gelezen heb trouwens, dat daar ook wel ooit relaties zijn ontstaan (je kunt tenslotte overal iemand ontmoeten), maar het lijkt mij ook niet de meest aangewezen plek.



Geef niet op. Zolang er leven is, is er hoop.Ik ben doorgaans tussen 5 en 10 minuten in een supermarkt. Daarna zit ik al op de fiets of lopend, met de boodschappen bij me, naar huis. Af en toe een knappe vrouw. Ik kijk even naar haar, en dat is het dan. Daarna ben ik haar al weer vergeten.
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 06 mei 2017 @ 14:46:

[...]



Ik ben doorgaans tussen 5 en 10 minuten in een supermarkt. Daarna zit ik al op de fiets of lopend, met de boodschappen bij me, naar huis. Af en toe een knappe vrouw. Ik kijk even naar haar, en dat is het dan. Daarna ben ik haar al weer vergeten.



Ja sowieso Hans, normaal let ik er niet zo op. Maar bij deze bleef mijn blik hangen, ik weet niet precies wat de reden hier van is. Het is ook apart dat ik haar bijna altijd zie lopen in de supermarkt als ik er ook ben en ik ga niet op vaste tijdstippen. En ik stond ook wel eens tegelijk in de rij voor de kassa.

Ik denk dat ze als symbool staat voor alle afwijzingen,frustraties,onmacht, boosheid etc. Ik hoop eerlijk gezegd dat ik haar nooit meer tegenkom.
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 06 mei 2017 @ 09:58:

Dat supermarkt voorbeeld is wel duidelijk. Die vrouw triggert alleen bekende gevoelens van onmacht. Die boosheid is niet moeilijk te begrijpen aan de hand van de ervaringen die daaraan ten grondslag liggen. Dat het een emotie is die nergens toe leidt mag duidelijk zijn maar misschien moet het er wel eerst uit.

Een gerichte aanpak, bijvoorbeeld om dit echt te leren, vooral op jongere leeftijd ging aan mij voorbij. De maatschappij zit niet zo efficiënt in elkaar dan ik zou willen. Voor anderen hoeft er niets te veranderen.



In een supermarkt, of elders: Een vrouw wiens gedrag ik niet herken als verliefd, laat ik links liggen. Wat ze ook doet; ik respecteer haar gedrag. Even naar mij kijken zonder herkenbare glimlach, telt niet. Ze weet alleen dat ik daar liep. Meer niet. Een seconde later ben ik niet meer op die plek, maar elders in de winkel. Ik hou zelfs niet de schijn op dat ik iets van haar zou willen.
World of Warcraft: Legion
@Justme: Maar even voor de duidelijkheid, want ik wil deze materie serieus begrijpen: Zie jij die emoties als terecht, dus als de 'schuld' van de vrouwen? Of is het meer een emotie van onmacht dat het allemaal niet wil lukken, zonder dat je een 'schuldvraag' neerlegt?
Alle reacties Link kopieren
Dan ga je naar een andere supermarkt, Justme, als je haar liever niet tegenkomt.
World of Warcraft: Legion
quote:inkijk74 schreef op 06 mei 2017 @ 10:57:

[...]



Die boosheid/frustratie is meer dan twintig jaar bij mij geweest, goed verborgen en weggestopt, dat wel. .



....

[...]

..

Dat is de koude wereld die ik goed ken, maar ik wilde die kou niet meer. Dankzij coaching en trainingen lukt het me steeds beter om die aandacht wel te krijgen. Mijn wereld is echt opgewarmd.



Laatst nog was ik bij de supermarkt en de cassiere keek chagrijnig en toen vroeg ik gewoon: "mag ik een glimlach van jou?" en ik kreeg me toch een mooie smile van haar. Dankbaar!



Een beetje als de koude kille horrorwereld wereld ja waar niemand oog voor je heeft, dat het lijkt alsof je er niet toe doet. Waarbij het lijkt alsof iedereen gelukkig is en dat het voelt alsof je nergens welkom bent.



Wel knap dat je zoiets durft te vragen, een erg grote stap in de goede richting als je het mij vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Heel apart dat er in topics vaker een supermarkt wordt aangehaald. En in het laatste voorbeeld van justme bijna een 1:1 kopie van hoe ik een intuïtieve hint kreeg naar mijn partner uit de supermarkt, bizar. Zoek de verschillen.
Alle reacties Link kopieren
quote:justme_37 schreef op 06 mei 2017 @ 14:53:

[...]

Ja sowieso Hans, normaal let ik er niet zo op. Maar bij deze bleef mijn blik hangen, ik weet niet precies wat de reden hier van is. Het is ook apart dat ik haar bijna altijd zie lopen in de supermarkt als ik er ook ben en ik ga niet op vaste tijdstippen. En ik stond ook wel eens tegelijk in de rij voor de kassa.

Ik denk dat ze als symbool staat voor alle afwijzingen,frustraties,onmacht, boosheid etc. Ik hoop eerlijk gezegd dat ik haar nooit meer tegenkom.Boodschappen doen bij een andere supermarkt
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Dina80 schreef op 06 mei 2017 @ 14:56:

@Justme: Maar even voor de duidelijkheid, want ik wil deze materie serieus begrijpen: Zie jij die emoties als terecht, dus als de 'schuld' van de vrouwen? Of is het meer een emotie van onmacht dat het allemaal niet wil lukken, zonder dat je een 'schuldvraag' neerlegt?



Ik denk dat het komt door de vrouwen die mijn vroeger vaak uitlachte, belachelijk maakten, letterlijk meedelen dat je te lelijk bent en dat dan weer wordt door geroddeld en het een eigen leven gaat leiden.

En dan nog alle afwijzingen als je alle moed hebt verzameld om iets te ondernemen. En dat je zelfbeeld hierdoor steeds negatiever wordt en dit helemaal in je systeem gaat vastklampen en dat het uiteindelijk een statische overtuiging wordt dat je er niet toe doet.



Dat je vervolgens vrouwen als heilige wezens gaat ervaren en er niet bij in de buurt mag komen, dat je jezelf zelfs wilt verontschuldigen als ze je per ongeluk in je blikveld treffen.



Ja ik kan met zekerheid vaststellen dat ik zeer ernstig ben gepest door vrouwelijke personen in mijn jeugd.

Soms word ik kwaad ja dat niemand mij ziet staan maar nog vaker geef ik mezelf de schuld.. dat als ik in de schoenen van een vrouw stond zou ik ook denken.... "Ja ik kan wel wat beters krijgen dan zo'n lelijke kneus zonder inhoud" zoiets.
quote:himalaya schreef op 06 mei 2017 @ 15:06:

[...]





Boodschappen doen bij een andere supermarkt



Ik doe toch het liefst boodschappen bij de AH omdat de kwaliteit van veel producten toch een stuk beter is vooral van vleeswaren.

Even gratis reclame maken hier.
quote:justme_37 schreef op 06 mei 2017 @ 15:08:

[...]

Dat je vervolgens vrouwen als heilige wezens gaat ervaren en er niet bij in de buurt mag komen, dat je jezelf zelfs wilt verontschuldigen als ze je per ongeluk in je blikveld treffen.

Dus een beetje alsof het 'veroveren' van een vrouw een soort heilige graal is geworden?
quote:justme_37 schreef op 06 mei 2017 @ 15:10:

[...]





Ik doe toch het liefst boodschappen bij de AH omdat de kwaliteit van veel producten toch een stuk beter is vooral van vleeswaren.

Even gratis reclame maken hier.Ja, en anders verplaats je het probleem toch alleen maar. In een andere winkel zijn er vast ook mooie vrouwen die een symbool kunnen worden voor alle afwijzing die je hebt gekend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dina80 schreef op 06 mei 2017 @ 15:21:

[...]



Ja, en anders verplaats je het probleem toch alleen maar. In een andere winkel zijn er vast ook mooie vrouwen die een symbool kunnen worden voor alle afwijzing die je hebt gekend.Op grond daarvan zou ik denken: blijf bij dezelfde supermarkt je boodschappen halen...
World of Warcraft: Legion
quote:Dina80 schreef op 06 mei 2017 @ 15:21:

[...]



Ja, en anders verplaats je het probleem toch alleen maar. In een andere winkel zijn er vast ook mooie vrouwen die een symbool kunnen worden voor alle afwijzing die je hebt gekend.



Het is niet zozeer haar uiterlijk... meer haar uitstraling dat mij nieuwsgierig maakte... er is iets met haar en ik mijn vinger er niet opleggen. ik kreeg zelfs stalk gedachtes. En eigenlijk heb ik die nog steeds, en ik weet niet precies waarom ik deze gedachtes heb, nooit eerder gekend of gevoeld.

Dan rijd ik naar huis en zie ik haar fietsen en dan denk ik.... zal ik haar volgen? Ik kom haar werkelijk overal tegen, echt heel vervelend.



Maar goed ik ga me hier niet verder over wijden want ik wil niet als een enge creep gezien worden hier.
quote:hans66 schreef op 06 mei 2017 @ 15:28:

[...]



Op grond daarvan zou ik denken: blijf bij dezelfde supermarkt je boodschappen halen...Ik kom elke dag wel mooie vrouwen tegen.. maar die ben ik net als jij ook weer binnen 2 seconden vergeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:justme_37 schreef op 06 mei 2017 @ 15:31:

[...]





Het is niet zozeer haar uiterlijk... meer haar uitstraling dat mij nieuwsgierig maakte... er is iets met haar en ik mijn vinger er niet opleggen. ik kreeg zelfs stalk gedachtes. En eigenlijk heb ik die nog steeds, en ik weet niet precies waarom ik deze gedachtes heb, nooit eerder gekend of gevoeld.

Dan rijd ik naar huis en zie ik haar fietsen en dan denk ik.... zal ik haar volgen? Ik kom haar werkelijk overal tegen, echt heel vervelend.



Maar goed ik ga me hier niet verder over wijden want ik wil niet als een enge creep gezien worden hier.Kan je op een gepast moment de confrontatie niet éénmalig aangaan?

Dan zet je een stap en als ze je afwijst weet je waar je staat.



Nu wordt er een heel verhaal aan gekoppeld en blijft het door jouw gedachten spelen.

De kans dat die interne geruchtenmolen stopt na die confrontatie is reëel denk ik dan.

Dan kan je verlost zijn van die bijna dwanggedachten.



Het is maar een idee en natuurlijk kan het anders uitlopen maar ik veronderstel wel dat je het enkel bij een kort gesprek kan houden?



Er lijken mij hier twee opties te zijn en dat is doorgaan met die gedachten of de confrontatie aangaan.

Waarbij confrontatie helaas een negatieve connotatie heeft. Dat is niet de bedoeling. Maar als ik het een uitdaging noem kan je er prestatiedrang aan koppelen dus hoe dan ook is er een verkeerde interpretatie mogelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:JonasV91 schreef op 06 mei 2017 @ 16:02:

[...]



Kan je op een gepast moment de confrontatie niet éénmalig aangaan?

Dan zet je een stap en als ze je afwijst weet je waar je staat.



Dat lijkt me een goed plan.



En TO, je zegt dat je haar werkelijk overal ziet? Dan is een opmerking daarover misschien een handige start?

Tenzij je in een klein dorp woont waar je eigenlijk vrijwel iedereen overal ziet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:JonasV91 schreef op 06 mei 2017 @ 16:02:

[...]



Kan je op een gepast moment de confrontatie niet éénmalig aangaan?

Dan zet je een stap en als ze je afwijst weet je waar je staat.



Nu wordt er een heel verhaal aan gekoppeld en blijft het door jouw gedachten spelen.

De kans dat die interne geruchtenmolen stopt na die confrontatie is reëel denk ik dan.

Dan kan je verlost zijn van die bijna dwanggedachten.



Het is maar een idee en natuurlijk kan het anders uitlopen maar ik veronderstel wel dat je het enkel bij een kort gesprek kan houden?



Er lijken mij hier twee opties te zijn en dat is doorgaan met die gedachten of de confrontatie aangaan.

Waarbij confrontatie helaas een negatieve connotatie heeft. Dat is niet de bedoeling. Maar als ik het een uitdaging noem kan je er prestatiedrang aan koppelen dus hoe dan ook is er een verkeerde interpretatie mogelijk



Ze heeft een vriend, die zag ik gisteren voor het eerst en het grappige is dat hij ongelooflijk lelijk is.. en dat zeg ik niet snel over anderen eigenlijk bijna nooit... maar hij was het echt... en toen dacht ik.. dan is er misschien nog hoop voor mij of zo... dat is het enige positieve wat ik hier uithaalde.

En het vreemde is dat ik altijd al dacht dat ze een vriend zou hebben.. die zijn uiterlijk niet mee zou hebben...en het blijkt nog te kloppen ook.

Deze vrouw is echt heel onbereikbaar en mysterieus voor mij. Er komen allerlei emoties los als ik haar zie.
Alle reacties Link kopieren
Zeker weten dat het haar vriend was?

Ik vind de adviezen om een gesprekje aan te knopen toch een goed plan. Als ze een vriend heeft, dan is de insteek voor jouw ook anders, dan begin je niet een praatje met de gedachte dat je meer zou willen, is ook relaxter
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier een interessante wending met betrekking tot die vrouw! Wat Tonkje zegt: Gewoon iets zeggen over het eenvoudige feit dat je haar zo vaak ziet. Spontaan en zonder verwachtingen over de uitkomst van zo'n gesprek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven