37jarige man, advies gevraagd

08-10-2011 22:25 3087 berichten
Ik ben een 44 jarige man en maagd op alle gebieden. Nooit gezoend, nooit gedate en nooit seks gehad.

Huidige status 2018 in 7 jaar tijd sinds het begin van dit topic:

Geen veranderingen.
anoniem_132785 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 23:42
7.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:watmoetikhiervandenken schreef op 08 mei 2017 @ 14:09:

Ik vind het topic eerlijk gezegd een beetje eng worden. Hoezo boos op vrouwen? ....

Ik merk dat ik niet zozeer boos ben op vrouwen, maar op het systeem. Veel mannen profiteren van het huidige systeem en krijgen bovengemiddeld aandacht. Wij staan in feite aan de kant, buiten het systeem, al 25 jaar lang, als onaanraakbaren. We zijn getergd tot het uiterste en we hebben niets te verliezen. We gaan voor de revolutie waar de eersten de laatsten zullen zijn en andersom.

En vrouwen zullen ook profiteren, want er is nog steeds veel dwang en misbruik in Nederland en dat is schadelijk. Vrouwenrechten zal ook een belangrijk speerpunt worden in mijn revolutie.

quote:"Ik vind het topic eerlijk gezegd een beetje eng worden"

Jij zit waarschijnlijk een stuk comfortabeler in het huidige systeem (geen buitenstaander) en je hebt daardoor een stuk meer te verliezen.

quote:Als je je uiterlijk mee hebt, dan is de vijver waaruit je kunt vissen inderdaad vaak groter. Dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar ook daarin kun je stappen zetten en investeren, zonder jezelf te verliezen.Ik ben niet lelijk, ik sport, ik het een universitaire opleiding. Mijn vijver zou al best groot moeten zijn, maar is het niet. Jullie afleidingsmanoeuvres zijn uitgewerkt.
Dag TO, ik heb nog niks van je gelezen, alleen de openingspost. Ik zal later wel teruglezen, maar ik wil voor nu even een reactie plaatsen (zodat ik het later eenvoudig terug kan vinden en omdat ik al iets wil delen). Een vriend van een vriend is ongeveer jouw leeftijd en heeft ook nog nooit een relatie gehad. Ik weet niet wat zijn redenen zijn, net zoals ik die van jou niet ken. Ik vind het wel een hele leuke man en vraag me weleens af waarom hij nog single is. Ik hoop dat je beseft dat iedereen die je nog niet kent, niks van jouw geschiedenis weet. Dus maak je niet druk over nog geen ervaring hebben oid, want dat kun je toch niet zien. Je kunt gewoon iedere keer met een frisse start kennis maken met iemand. (En misschien is dit niet je probleem (OP was erg summier) maar blijf hoop houden )
quote:inkijk74 schreef op 07 mei 2017 @ 19:33:

[...]

Punt is: Lief en aardigheid veinzen terwijl er van binnen boosheid zit dat kan ik ontzettend goed. Het kost energie, ik heb dat al meer dan twintig jaar opgebracht maar op een gegeven moment lukt dat niet meer. Uitgeput! Ik kom er geen stap verder mee.

Dit systeem werkt tegen mij dus wil ik het systeem onderuit halen. Ik wil gewoon meedoen en niet meer aan de kant staan.

Je verwoord alles uitstekend, wij bewandelen zo ongeveer hetzelfde levenspad. Ik herken echt ontzettend veel van jou in mezelf. Net als jij heb ik ook moeite om "eerlijk te zijn tegen mezelf" het is alsof ik mezelf al ruim 20 jaar voor de gek aan het houden ben. En dit alles is heel erg vermoeiend en slopend en gewoon slecht voor je gezondheid in het algemeen om zo door te blijven lopen hiermee.

Ook ik ben het helemaal zat om zijlijn toeschouwer te zijn. Ik wil echt alles doen om uit deze situatie te komen. Ik ben van plan om gewoon echt mijn ware gevoelens te verwoorden bij een hulpverlener. Ik moet het ware probleem onder ogen zien en aanvaarden.
Ik ben overigens geen vrouwenhater, ik ben van mening dat vrouwen mannen als ik onbewust afstraffen omdat er een fout zit in de evolutionaire gedragscode. Het is alsof vrouwen kunnen aanvoelen dat er iets niet klopt.
quote:justme_37 schreef op 09 mei 2017 @ 00:01:

[...]

Ook ik ben het helemaal zat om zijlijn toeschouwer te zijn. Ik wil echt alles doen om uit deze situatie te komen......Welcome brother! Feel the energy!
Wat bedoel je concreet met die revolutie? Hoe ga je ervoor zorgen dat het systeem kantelt? En wat ontzettend fijn dat vrouwenrechten ook binnen jouw nieuwe systeem passen. Ik heb echt mannen zoals jij nodig om me te beschermen. Klinkt goed allemaal

Maar seriously; je klinkt echt behoorlijk obsessief. Ga liever eens met iemand praten zoals justme van plan is te doen.
quote:inkijk74 schreef op 07 mei 2017 @ 19:43:

[...]

Nee! Met dwang dat voelt toch niet goed. Hoe dan wel dat weet ik ook nog niet precies.

Stap één is mezelf bekend maken en laten weten wat er speelt. Het eerlijke verhaal hoe ik de zaken beleef.

.......

[...]

Sommigen krijgen alles en anderen krijgen niks. Ik wil meedoen en ik leg met niet neer bij de huidige situatie. Ook al faal misschien om het anders te krijgen. Ik verhoog de inzet om het wel anders te krijgen.

Dit is een uitstekende stap in de goede richting. Ik ben nog te bang om dingen te veranderen, en daar bedoel ik exposure mee. Ik durf nog steeds geen praatje te beginnen uit het niets met vrouwelijke personen. Ik ga dan meteen weer denken aan het verleden hoe ik uitgelachen werd en belachelijk werd gemaakt. Bovendien vind ik dat ik dat ik een vrij onaantrekkelijk uiterlijk heb, en daar bedoel mijn uitstraling mee, de harde vermoeiende drukke jaren staan echt in mijn gezichtsuitdrukking verwerkt.

Ook heb ik nog steeds vluchtgedrag. Zo zaten er laatst 3 dames op een bankje buiten in een park. Sowieso is dit zeer bedreigend voor mannen als ik en wil ik zo snel mogelijk weglopen en hopen dat ze me niet opmerken. Ik had dus een rolletje pepermunt in mijn handen en die liet ik per ongeluk vallen precies op een putje en ik moest er alles aan doen dat het niet zou wegglippen, ik stond dus in een grote exposure. Het lukte me uiteindelijk om de rol net op het laatste moment tegen te houden. Ik pakte het op en snel verliet ik de plek zonder om mij heen te kijken.
quote:inkijk74 schreef op 09 mei 2017 @ 00:09:

[...]

Welcome brother! Feel the energy!Het is voor mij nu eerst noodzaak om weer iets van menselijke emoties terug te krijgen. Ik ben nu al een paar jaar een soort robot dat emoties faked en door het leven gaat op de automatische piloot. Ik voel me niet slecht of goed, het voelt alsof ik niet leef ondanks dat ik wel bepaalde hobby's uitoefen. Ik wil de passie weer terug krijgen en kunnen voelen.
quote:justme_37 schreef op 09 mei 2017 @ 00:07:

Ik ben overigens geen vrouwenhater, ik ben van mening dat vrouwen mannen als ik onbewust afstraffen omdat er een fout zit in de evolutionaire gedragscode. Het is alsof vrouwen kunnen aanvoelen dat er iets niet klopt.

Afstraffen? Wanneer valt nou het kwartje dat niet alle vrouwen elke dag bewust of onbewust bezig zijn met jou/mannen zoals jij de grond intrappen, afwijzen of af te straffen? Echt, je maakt jezelf veeeeel en veel te belangrijk voor de gemiddelde vrouw. En nogmaals; er is helemaal geen sprake van een negatief woord als 'afstraffen', want de vrouwen hoeven jullie niet af te straffen. Ze hoeven helemaal niks met jullie, dat is nou juist het punt. Ze hoeven jullie geen negatieve aandacht te geven, niet 'af te straffen' geen positieve aandacht, geen glimlach, geen aanraking, geen aardig woord, niks. Iemand geen aandacht geven is niet iemand afstraffen, en het zo omschrijven maakt de vrouwen in kwestie slechteriken terwijl ze niks verkeerds doen en niemand wat verschuldigd zijn.. Sommige mensen hebben inderdaad de grote pech dat ze niemand tegenkomen. Maar een dergelijke houding helpt daar ook echt niet bij. Vrouwen voelen een dergelijke houding haarfijn aan, en dat er inderdaad iets niet klopt. Maar dat heeft weinig met evolutie te maken; wel veel met instelling, mensbeeld en zelfreflectie.

En voordat ik weer over mij heen krijg dat dat juist het probleem is, dat vrouwen dergelijke mannen geen aandacht geven, ik bedoel het meer in de zin dat het gros van de vreemde mensen op straat elkaar geen aandacht geeft. Het gros denkt ondertussen aan de boodschappen, een to do-lijstje, of "hey wat heeft die een leuke jas aan", maar dat is het dan ook wel. Heel weinig gaan er naar de supermarkt op zoek naar een date/partner of lopen door een winkelstraat om mensen onbewust af te straffen. Mensen doen gewoon hun eigen ding.
Precies, Timetraveler. Bovendien is dat gehamer op "het systeem" is een manier om niet naar jezelf te hoeven kijken. Een partner vinden is een kwestie van zelfreflectie en in contact komen met het andere geslacht.
quote:justme_37 schreef op 09 mei 2017 @ 00:07:

???

Onbewust afstraffen, fout in evolutionaire gedragscode en er klopt iets niet?

Kun je dat uitleggen? Want ik heb geen flauw idee wat je hier bedoelt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 30-11-2017 13:04
99.37% gewijzigd
quote:justme_37 schreef op 09 mei 2017 @ 00:28:Het is voor mij nu eerst noodzaak om weer iets van menselijke emoties terug te krijgen. Ik ben nu al een paar jaar een soort robot dat emoties faked en door het leven gaat op de automatische piloot. Ik voel me niet slecht of goed, het voelt alsof ik niet leef ondanks dat ik wel bepaalde hobby's uitoefen. Ik wil de passie weer terug krijgen en kunnen voelen.Dat is een heel gezond verlangen. Goed dat je met een hulpverlener gaat praten. Zonder kunnen voelen, 'leven' op een robotachtige manier, is het leven niets. Het kan veel meer zijn dan dat. (Ik heb zelf ervaring met heel lang alle emoties en gevoel wegdrukken - dat had uiteraard zijn redenen - en geloof me, dat is alleen door therapie verbeterd en veranderd. En heeft me heel veel meer leven opgeleverd!) Je emoties zijn er wel degelijk.

Oh, en nog wat: iemand kan een 'lelijk' gezicht hebben, maar als je lacht, of glimlacht, verbetert je uitstraling aanzienlijk!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:inkijk74 schreef op 08 mei 2017 @ 23:35:

[...]

Ik merk dat ik niet zozeer boos ben op vrouwen, maar op het systeem. Veel mannen profiteren van het huidige systeem en krijgen bovengemiddeld aandacht. Wij staan in feite aan de kant, buiten het systeem, al 25 jaar lang, als onaanraakbaren. We zijn getergd tot het uiterste en we hebben niets te verliezen. We gaan voor de revolutie waar de eersten de laatsten zullen zijn en andersom.

En vrouwen zullen ook profiteren, want er is nog steeds veel dwang en misbruik in Nederland en dat is schadelijk. Vrouwenrechten zal ook een belangrijk speerpunt worden in mijn revolutie.

[...]

Jij zit waarschijnlijk een stuk comfortabeler in het huidige systeem (geen buitenstaander) en je hebt daardoor een stuk meer te verliezen.

[...]

Ik ben niet lelijk, ik sport, ik het een universitaire opleiding. Mijn vijver zou al best groot moeten zijn, maar is het niet. Jullie afleidingsmanoeuvres zijn uitgewerkt.

Momenteel ben ik ook buitenstaander. Ben in mijn vorige relatie bedrogen en ijskoud aan de kant gezet/ingeruild. Allemaal onderdeel van het systeem zullen we maar zeggen. Maar comfortabel is het momenteel allerminst.

Jouw vijver is misschien ook wel groter dan jij denkt. Maar doordat jij het tot nu toe kennelijk alleen bij voor jou onbereikbare vrouwen hebt geprobeerd, lijkt het voor jou alsof geen vrouw interesse heeft.
Ik denk aan een ander "systeem". Eigenlijk een soort van omgangsvorm of etiquette. In dat "systeem" hoeven vrouwen hun gedrag niet zo veel te veranderen, maar zou ik meer verandering willen in het gedrag bij mannen. Mijn manier van het omgaan met vrouwen is daaraan verwant.

Om een paar steekwoorden op te noemen: ik denk aan meer respect van mannen voor vrouwen, en minder de opvatting hebben dat men zonder meer recht zou hebben op een (specifieke) vrouw of zogeheten "sexual entitlement".

Om te beginnen: Percentueel zijn er te veel vrouwen die negatieve ervaring hebben in de omgang met mannen. Dat kan zijn: ongewenst gedrag of een zedenmisdrijf. Vrouwen zijn daardoor voorzichtig ten opzichte van mannen. De grondoorzaak ligt bij mannen en zij moeten hun gedrag veranderen. Niet zozeer vrouwen.

Als de man bij een vrouw geen signalen van verliefdheid ziet (het zien van signalen moet de man expliciet leren; ik ben daar allesbehalve een ster in; wat is verliefdheid? en wat zijn tekenen van vriendschappelijke omgang?) of hij ziet tegengestelde signalen, heeft de vrouw geen interesse in hem. De man zou de vrouw met rust moeten laten. Als de man dat negeert en aandringt, heeft hij al geen respect meer voor haar. Ikzelf negeer vrouwen bij wie ik de signalen niet kan zien (ze zijn te subtiel, of ze zijn er echt niet) en vrouwen die tegengestelde signalen geven (die zijn voor mij wel duidelijk).

Ik ben voor vrije en ongedwongen relaties, dus dat wil zeggen dat een vrouw het recht heeft om geen interesse te hebben in een man (die wel interesse in haar heeft), en omgekeerd: ook dat een man het recht heeft een vrouw af te wijzen (in wie de man in kwestie niets ziet). Ik ben - consequent daaraan - ook tegen uithuwelijking. Dat is niet gebaseerd op verliefdheid en liefde, verlangen naar elkaar.

Ik heb op dat punt nog steeds heel wat te leren.

Op school en in de opvoeding wordt veel te weinig aandacht besteed aan omgang met elkaar. Ik vind seksuele voorlichting onder de maat. Tijdens de biologielessen (vooral menskunde) wordt er gepraat over zwangerschap, over de menstruatiecyclus, maar te weinig over seks, wederzijds respect tijdens de seks, en in aanloop naar de seks (verliefdheid en liefde). Men denkt zomaar dat dit automatisch gaat, maar ik vind dat men daar de plank misslaat. Het gaat niet automatisch, zeker niet bij mensen met een beperking of bij mensen met een stressvolle jeugd (weinig of geen vriendschappen en een pestverleden).

Ikzelf zal me erbij neer moeten leggen dat de huidige situatie verkeerd uitpakt voor mensen met een beperking of met een problematisch verleden. Ik pleit wel voor een oplossing, maar het houdt per saldo in dat i.h.a. mannen zich meer moeten aanpassen dan vrouwen. Het omgekeerde komt ook voor: dat sommige vrouwen afwijzingen door mannen niet respecteren en ongewenst gedrag gaan vertonen.
World of Warcraft: Legion
quote:inkijk74 schreef op 08 mei 2017 @ 23:35:

[...]

[...]

[...]

Ik ben niet lelijk, ik sport, ik het een universitaire opleiding. Mijn vijver zou al best groot moeten zijn, maar is het niet. Jullie afleidingsmanoeuvres zijn uitgewerkt.

Wat vind je dan van de andere kant?

Ik, vrouw, 35j. Tot een paar jaar geleden kreeg ik erg veel mannelijke aandacht, en luisterden mannen toch wel naar mijn verhalen of opmerkingen want mooi snoetje en lichaam.

Nu het verval heeft toe geslagen, heb ik enkel mijn vreemde karakter nog. Geen mannen die meer naar me toe komen op straat, of extra lopen, geen verzachtende omstandigheid voor mijn afwijkend karakter.

Je moet niet denken dat de evolutionaire spel regels enkel jou raken. Voor iedereen m of v buiten de comfort van ~67% in de Gauss distributie is het gewoon niet zo simpel vaak.
O en mijn mening over boeken als The Game: ik zie er niets verkeerds in. Het verschilt voor mij niet van de 1001 boeken over mannen van uit vrouwelijk perspectief, en is echt wel ergens op gebaseerd (menselijk gedrag).
quote:ooitverlegen schreef op 07 mei 2017 @ 15:08:

Ik kwam eens een site tegen met het prachtige alternatieve idee: Nerd zoekt vrouw. Die doelgroep is misschien nog wel groter dan de boeren. Het aandeel onervaren mannen in de technische, natuurwetenschappelijke en ICT richting is behoorlijk. Een wiskunde docente van de TU Enschede heeft zelfs een liefdesgids voor haar onervaren studenten geschreven; IQ to love!Ik zou me zo in schrijven (hypothetisch want ik ben er te verlegen voor), als vrouw.
quote:strikjemetstippels schreef op 09 mei 2017 @ 11:02:

[...]

Wat vind je dan van de andere kant?

Ik, vrouw, 35j. Tot een paar jaar geleden kreeg ik erg veel mannelijke aandacht, en luisterden mannen toch wel naar mijn verhalen of opmerkingen want mooi snoetje en lichaam.

Nu het verval heeft toe geslagen, heb ik enkel mijn vreemde karakter nog. Geen mannen die meer naar me toe komen op straat, of extra lopen, geen verzachtende omstandigheid voor mijn afwijkend karakter.

Je moet niet denken dat de evolutionaire spel regels enkel jou raken. Voor iedereen m of v buiten de comfort van ~67% in de Gauss distributie is het gewoon niet zo simpel vaak.

Het ding is dat die mensen die buiten de 'standaard' vallen ook veel vaker van de radar verdwijnen door hun veelal negatieve ervaringen.

Daardoor wordt er een compleet verkeerd beeld geschetst bij alle partijen.

Ik bedoel daarmee dat men enkel het gefrustreerde kantje ziet bij diegene die erbuiten valt en diegene die erbuiten valt ziet enkel het negatieve.

Dat zorgt ervoor dat men steeds dieper wegzakt en dat er een enorme negatieve spiraal ontstaat.

Het zou al veel helpen mocht de mensen minder hard zijn t.o.v. elkaar. Niet dat het veel zal veranderen aan de relationele status van iemand maar het zou een pak frustraties kunnen voorkomen. Ik mag dan wel een idealistisch beeld hebben maar mits de wil is het op zich wel realistisch. En uiteindelijk zou de energie die erin geïnvesteerd wordt om dat te realiseren dubbel en dik terugvloeien naar de maatschappij in het algemeen. Nuja, zolang geld, macht en oppervlakkigheid de belangrijkste aspecten zijn zal er wel niet veel veranderen.

De persoon die 'afwijkend(?)' is volgens de 'norm' vind ik nota bene net het interessants vanwege het verschil met de schaapjes. Net datgene wat ervoor zorgt dat iets niet 'standaard' is zou in het geval het geen gevaar oplevert net iets meer geapprecieerd moeten worden. In een bepaald opzicht. Omdat je dan verschillende perspectieven krijgt en niet 100x hetzelfde aanhoort. Dit even terzijde.

Er zijn heel veel mensen in deze positie, alleen wordt het veelal niet uitdrukkelijk gezegd. Schaamte? Negatieve gevoelens in het algemeen waar men anderen niet mee wenst te belasten?

Communicatie is de sleutel. Het is niet omdat iemand frustraties uit dat hij/zij gevaarlijk is. Dus iets meer toenadering door alle betrokken partijen op eender wel vlak maakt het zachter en toegankelijker. Niet zus of zo of zwart/wart. Het is een gigantisch breed spectrum en dat wordt heel vaak uit het oog verloren. Enkel de extreme uitersten zijn echt gevaarlijk. En ik ben er ook van overtuigd dat eens mensen toegelaten worden, zij zich ook neutraler gaan opstellen in dat spectrum waardoor ze sowieso meer kans maken.

Water bij de wijn?
quote:hans66 schreef op 09 mei 2017 @ 10:55:

Als de man bij een vrouw geen signalen van verliefdheid ziet (het zien van signalen moet de man expliciet leren; ik ben daar allesbehalve een ster in; wat is verliefdheid? en wat zijn tekenen van vriendschappelijke omgang?) of hij ziet tegengestelde signalen, heeft de vrouw geen interesse in hem. De man zou de vrouw met rust moeten laten. Als de man dat negeert en aandringt, heeft hij al geen respect meer voor haar. Ikzelf negeer vrouwen bij wie ik de signalen niet kan zien (ze zijn te subtiel, of ze zijn er echt niet) en vrouwen die tegengestelde signalen geven (die zijn voor mij wel duidelijk).

Ik ben voor vrije en ongedwongen relaties, dus dat wil zeggen dat een vrouw het recht heeft om geen interesse te hebben in een man (die wel interesse in haar heeft), en omgekeerd: ook dat een man het recht heeft een vrouw af te wijzen (in wie de man in kwestie niets ziet).

Ehm, kun je ook TEGEN die rechten zijn dan?

Met je paragraaf daarboven had ik veel ervaring toen ik in de twintig was - als slachtoffer :-) Ik gaf iedereen, ook vreemde figuren, altijd beleefd antwoord en er bleken er dus heel veel te zijn die dat opvatten als interesse van mij uit. Als ze mij dan uitvroegen en ik nee zei, waren ze boos. Dan vonden ze me gemeen of lesbisch (uh?). Misschien wel gemeen én lesbisch tegelijk.

Het was mij nooit duidelijk waarom ze precies dachten dat ik wel interesse in ze zou hebben en waarom ze zo ontzettend fel reageerden. Het leek wel alsof ze helemaal niet verder keken dan uiterlijk. Of ik bij ze paste was blijkbaar niet belangrijk. Of ze bij mij pasten al helemaal niet. Het klinkt misschien wat arrogant, maar zet niet zo hoog in. Als je al onzeker bent over je kwaliteiten als man ga je het echt niet trekken als een vrouw op allerlei gebieden je meerdere is. Verder waren er een paar die wel hoog opgeleid waren, maar op zijn minst een beetje vreemd. Geen sociale antenne of zo. Die gingen ook teveel op uiterlijk af, maar zelf hadden ze op dat vlak niet veel te bieden.
quote:JonasV91 schreef op 09 mei 2017 @ 11:23:

[...]

Het ding is dat die mensen die buiten de 'standaard' vallen ook veel vaker van de radar verdwijnen door hun veelal negatieve ervaringen.

Daardoor wordt er een compleet verkeerd beeld geschetst bij alle partijen.

Ik bedoel daarmee dat men enkel het gefrustreerde kantje ziet bij diegene die erbuiten valt en diegene die erbuiten valt ziet enkel het negatieve.

Dat zorgt ervoor dat men steeds dieper wegzakt en dat er een enorme negatieve spiraal ontstaat.

Het zou al veel helpen mocht de mensen minder hard zijn t.o.v. elkaar. Niet dat het veel zal veranderen aan de relationele status van iemand maar het zou een pak frustraties kunnen voorkomen. Ik mag dan wel een idealistisch beeld hebben maar mits de wil is het op zich wel realistisch. En uiteindelijk zou de energie die erin geïnvesteerd wordt om dat te realiseren dubbel en dik terugvloeien naar de maatschappij in het algemeen. Nuja, zolang geld, macht en oppervlakkigheid de belangrijkste aspecten zijn zal er wel niet veel veranderen.

De persoon die 'afwijkend(?)' is volgens de 'norm' vind ik nota bene net het interessants vanwege het verschil met de schaapjes. Net datgene wat ervoor zorgt dat iets niet 'standaard' is zou in het geval het geen gevaar oplevert net iets meer geapprecieerd moeten worden. In een bepaald opzicht. Omdat je dan verschillende perspectieven krijgt en niet 100x hetzelfde aanhoort. Dit even terzijde.

Er zijn heel veel mensen in deze positie, alleen wordt het veelal niet uitdrukkelijk gezegd. Schaamte? Negatieve gevoelens in het algemeen waar men anderen niet mee wenst te belasten?

Communicatie is de sleutel. Het is niet omdat iemand frustraties uit dat hij/zij gevaarlijk is. Dus iets meer toenadering door alle betrokken partijen op eender wel vlak maakt het zachter en toegankelijker. Niet zus of zo of zwart/wart. Het is een gigantisch breed spectrum en dat wordt heel vaak uit het oog verloren. Enkel de extreme uitersten zijn echt gevaarlijk. En ik ben er ook van overtuigd dat eens mensen toegelaten worden, zij zich ook neutraler gaan opstellen in dat spectrum waardoor ze sowieso meer kans maken.

Water bij de wijn?

Eerlijk gezegd begrijp ik niet wat je precies zegt. Kan zijn om dat we te verschillend zijn hoor.

Anyway, ik ben nog al nuchter en ik denk dat het evolutionair ook gewoon niet per se goed is voor voortbestaan van de soort dat allerlei fringe types zich voort planten. Dat is geen normatief iets van uit mijn kant verder, iedereen doet maar wat ie wil.

Ik ben overigens pertinent tegen socio engineering, ook al ben ik zelf ook een afwijkend type. Op gelegde empathie trek ik heel slecht en ik krijg juist aversie.
quote:strikjemetstippels schreef op 09 mei 2017 @ 11:28:

[...]

Eerlijk gezegd begrijp ik niet wat je precies zegt. Kan zijn om dat we te verschillend zijn hoor.

Anyway, ik ben nog al nuchter en ik denk dat het evolutionair ook gewoon niet per se goed is voor voortbestaan van de soort dat allerlei fringe types zich voort planten. Dat is geen normatief iets van uit mijn kant verder, iedereen doet maar wat ie wil.

Ik ben overigens pertinent tegen socio engineering, ook al ben ik zelf ook een afwijkend type. Op gelegde empathie trek ik heel slecht en ik krijg juist aversie.Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik ben zelf zo'n type die zich nooit voort zou moeten planten (erfelijke aandoening) en dat ga ik dus ook niet doen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
quote:AeonOfWinter schreef op 09 mei 2017 @ 11:35:

[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik ben zelf zo'n type die zich nooit voort zou moeten planten (erfelijke aandoening) en dat ga ik dus ook niet doen.Ik ook niet. Nu scheelt het gelukkig dat het voor mij geen probleem is om dat ik geen zorg instinct heb, letterlijk 0,0 aanwezig. Weet ook niet hoe en waar om dat is, maar het is iig geen lastige afweging gelukkig.
Oh ik heb dat ook niet hoor.

Gelukkig staat mijn partner er net zo in, die is ook een beetje 'mislukt'.

En een onzekere wat verlegen nerd.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Strikjes met stippels zijn inderdaad niet heel common. Maar ach, hebben we niet allemaal een afwijking? Bij de ene persoon valt het misschien net iets meer op dan bij een ander persoon, maar denk dat iedereen wel iets heeft hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven