38 en (nog) single

08-02-2020 14:31 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nogal nieuw hier, maar ik zou mijn verhaal hier kwijt willen en wil graag jullie visie op mijn verhaal.

Ik ben namelijk 38 jaar en nog single. Normaal gesproken ben je op deze leeftijd al getrouwd of samenwonend met/zonder kinderen.

Ik heb een leuk vriendenkring en ik vind mijzelf een leuke vrouw. Alleen krijg ik helaas opmerkingen in mijn omgeving waarom ik nog single ben. Ik stel mij vaak open voor leuke contacten maar het daten lukt niet altijd. Ik wil graag een leuke serieuze relatie maar dan willen mijn dates juist geen relatie of iets vrijblijvend of niets vast.

Ben ik dan kieskeurig of ligt het aan mij? Ik denk juist van niet want ik neem geen relatie om niet alleen te zijn. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Waarom denk jezelf, dat je nog single bent?
Ik vind dat je moet doen wat voor jou goed is, en je geen reet aantrekken van wat anderen vinden
Alle reacties Link kopieren
Wil JIJ graag een relatie of ben je zo ook gelukkig? Hoe denk JIJ over JOUW al dan niet aanwezige kinderwens? Die hele omgeving moet zich eens niet zo met jouw leven bemoeien, probeer je niks van die opmerkingen aan te trekken.
Alle reacties Link kopieren
wil je een relatie omdat de maatschappij dat normaal vindt? of wil je zelf echt een relatie omdat je emotioneel iets mist? waarom wil je een relatie? relatie kun je enkel krijgen als je verliefd wordt niet omdat het moet.
Alle reacties Link kopieren
Dus single zijn is niet normaal?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
NacB schreef:
08-02-2020 14:31
Hoi allemaal,

Ik ben namelijk 38 jaar en nog single. Normaal gesproken ben je op deze leeftijd al getrouwd of samenwonend met/zonder kinderen.
De meeste mensen zijn op die leeftijd al een paar keer niet en een paar keer wèl single geweest.
Alle reacties Link kopieren
Het al dan niet vinden van een partner is vaak ook een kwestie van geluk hebben. En als ik jou zo lees wil je alleen een relatie als het echt een aanvulling is. Anderen noemen dat misschien kieskeurig. Maar ik denk dat dat heel normaal en gezond is. Laat je vooral niets aanpraten. Het is jouw leven.

Sommigen hebben meer geluk, zijn sneller verliefd en tevreden dan anderen. Ga zeker geen relatie aan om maar een relatie te hebben.

Zelf ben ik nu bijna een jaar samen met mijn vriend na 8 jaar alleen te zijn geweest. Ik vind het erg fijn met hem. Daarvoor had ik wel eens dates, maar ik was nooit verliefd of ik had niet het idee dat de man in kwestie dan iets zou toevoegen aan mijn leven. Toen ik mijn vriend ontmoette was het gevoel gelijk goed en twijfelde ik geen moment. Nu heel gelukkig samen. Maar ik ben blij dat ik lang alleen ben geweest. Het heeft me veel geleerd over mezelf en ik heb echt een eigen en onafhankelijk leven opgebouwd. Ik hoop nog lang bij mijn vriend te blijven. Maar als dat niet zo is, weet ik ook dat ik mezelf wel red.
daten lukt niet altijd. Ik wil graag een leuke serieuze relatie maar dan willen mijn dates juist geen relatie of iets vrijblijvend of niets vast.

Dus je date alleen maar met uitzicht op een relatie? een serieuze nog wel :D
Waarom niet daten om het daten en de gezelligheid en verder gewoon laten komen dat komt.
Ik denk dat je toch iets uitstraalt van wat je schrijft en dat schrikt af.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
08-02-2020 15:19
daten lukt niet altijd. Ik wil graag een leuke serieuze relatie maar dan willen mijn dates juist geen relatie of iets vrijblijvend of niets vast.

Dus je date alleen maar met uitzicht op een relatie? een serieuze nog wel :D
Waarom niet daten om het daten en de gezelligheid en verder gewoon laten komen dat komt.
Ik denk dat je toch iets uitstraalt van wat je schrijft en dat schrikt af.
Misschien omdat ze niet gebruikt wil worden voor seks? Is dat zo raar?

Maar goed, ben ongeveer zelfde leeftijd en single....
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
08-02-2020 15:04
Het al dan niet vinden van een partner is vaak ook een kwestie van geluk hebben. En als ik jou zo lees wil je alleen een relatie als het echt een aanvulling is. Anderen noemen dat misschien kieskeurig. Maar ik denk dat dat heel normaal en gezond is. Laat je vooral niets aanpraten. Het is jouw leven.
ik geloof dat hele 'te kieskeurig'-verhaal nooit zo
Vaak is het meer een verschil in verwachtingen, en in de verkeerde vijver vissen.
Leuk hoor, kieskeurig zijn en veel eisen hebben, maar wat heb je zelf te bieden?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 34 en ook (nog) single. Geen serieuze relatie gehad. Bijna iedereen waar ik vroeger mee omging is al jaren samenwonend. Veel hebben ook een gezin. Ik maak niet makkelijk contact, ben een einzelgänger en ja, ook niet een van de knapste vrouwen. Tot nu toe nooit echt verliefd geweest. De mannen die mij leuk vonden bleken helemaal mijn types niet en áls ik al eens iemand wat leuker vind is diegene bezet of onbereikbaar. De echte klik ontbreekt. Ik ben ook kieskeurig. Een gevoel wat veel andere mensen blijkbaar wel hebben blijft bij mij uit.
Mijn gevoel over wel of geen relatie willen schommelt nogal. Meestal vind ik het wel prima alleen. Doen en laten wat ik wil. Maar soms zou ik het best willen ervaren. Die liefde waar iedereen het over heeft.
hondenmens wijzigde dit bericht op 08-02-2020 15:41
6.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik wou alleen een relatie als het echt klikte. Als we echt op 1 lijn zaten. En ik voelde me gewoon niet zo gauw aangetrokken tot iemand, emotioneel. Flauwe humor, harde meningen, ik knapte best wel vaak af. Nou, nog niet eens echt afknappen, maar gewoon de realisatie dat iemand niet bij je past. Dan koste het contact mij ook teveel energie terwijl het me weinig opleverde. Ik was ook wel gelukkig single dus ik had al besloten dat ik het niet erg zou vinden om single te blijven. Ik vond mijn huidige vriend wel leuk, ik kende hem via via, maar ik dacht eigenlijk dat hij (oa qua levensstijl) out of my league was. We waren dus een soort vrienden. Maar die vriendschap is toch uitgebloeid tot meer. Had het echt niet verwacht. Het kan dus altijd nog. Maar inderdaad met de juiste persoon, want waarom zou je het anders doen?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
08-02-2020 14:51
Dus single zijn is niet normaal?
nee sorry ben zelf singel maar wil zeggen dat maatschappij verwacht van te trouwen en nadien kinderen beginnen en als ge bewust kinderloos blijft dat ze u dan uitmaken van egoist...
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
08-02-2020 15:39
Ik ben 34 en ook (nog) single. Geen serieuze relatie gehad. Bijna iedereen waar ik vroeger mee omging is al jaren samenwonend. Veel hebben ook een gezin. Ik maak niet makkelijk contact, ben een einzelgänger en ja, ook niet een van de knapste vrouwen. Tot nu toe nooit echt verliefd geweest. De mannen die mij leuk vonden bleken helemaal mijn types niet en áls ik al eens iemand wat leuker vind is diegene bezet of onbereikbaar. De echte klik ontbreekt. Ik ben ook kieskeurig. Een gevoel wat veel andere mensen blijkbaar wel hebben blijft bij mij uit.
Mijn gevoel over wel of geen relatie willen schommelt nogal. Meestal vind ik het wel prima alleen. Doen en laten wat ik wil. Maar soms zou ik het best willen ervaren. Die liefde waar iedereen het over heeft.
als je rondkijkt dat de dikste mensen aan een relatie geraken zie maar naar 600 lb life op tlc.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben na een reeks van teleurstellende ervaringen nu ook 4 jaar single. Ik zie weinig leuke mannen, ben er ook niet echt mee bezig en men zegt ook wel dat ik iets uitstraal niet benaderbaar te zijn. Kan kloppen, al meer gehoord maar hoe verander je dan zoiets?
Alle reacties Link kopieren
ze zeggen vaak de toffe mannen zijn bezet en diegene die overblijven zijn retard..
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
08-02-2020 15:50
als je rondkijkt dat de dikste mensen aan een relatie geraken zie maar naar 600 lb life op tlc.
Ik ben niet dik, maar slank. Alleen nogal klein en daar krijg ik vaak opmerkingen over.
Het is voornamelijk maatschappelijke indoctrinatie die je laat geloven dat je persé een partner moet. Wees blij met alle vrijheden die je als single hebt! Je hoeft nooit rekening met iemand te houden, van de inrichting van je huis tot wat/wanneer je eet is helemaal jouw eigen beslissing. Geen gezeik van een partner omdat je een huisdier hebt of juist geen huisdier wil! Geen gesnurk naast je in bed!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-02-2020 15:59
Het is voornamelijk maatschappelijke indoctrinatie die je laat geloven dat je persé een partner moet. Wees blij met alle vrijheden die je als single hebt! Je hoeft nooit rekening met iemand te houden, van de inrichting van je huis tot wat/wanneer je eet is helemaal jouw eigen beslissing. Geen gezeik van een partner omdat je een huisdier hebt of juist geen huisdier wil! Geen gesnurk naast je in bed!
amen to that
icequeen2000 schreef:
08-02-2020 15:48
nee sorry ben zelf singel maar wil zeggen dat maatschappij verwacht van te trouwen en nadien kinderen beginnen en als ge bewust kinderloos blijft dat ze u dan uitmaken van egoist...
Andersom is egoistischer; een kind op de wereld zetten in deze maatschappij terwijl die daar niet om gevraagd hebben en vanaf heel jong al vanalles moeten. Het heeft natuurlijk beiden een egoistisch motief omdat je een kind neemt of juist kindvrij blijft voor je eigen geluk, maar bij wél een kind nemen zadel je die wel met het leven op.
lilalinda schreef:
08-02-2020 15:24
ik geloof dat hele 'te kieskeurig'-verhaal nooit zo
Vaak is het meer een verschil in verwachtingen, en in de verkeerde vijver vissen.
Leuk hoor, kieskeurig zijn en veel eisen hebben, maar wat heb je zelf te bieden?
Maar je hoeft te toch niet neer te leggen bij een relatie als je wensen onrealistisch zijn? Dan beter geen relatie dan genoegen nemen met iets waar jij je niet gelukkig bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Wil je een relatie?

De omgeving heeft verwachtingen en je ziet een 'norm' voor jezelf n.a.v. je leeftijd.
Je noemt "Ik wil graag een leuke serieuze relatie..." maar voor nu leest het me als "Als ik een relatie wil, wil ik graag een leuke relatie" ook om je "Ik neem geen relatie om niet alleen te zijn"
Steeds meer mensen wonen/zijn alleen. Gelukkig kan dat ook tegenwoordig.

Ik heb ook geen relatie, ben jaartje of 8 jonger, echter wel een dochtertje.

Ik voel totaal geen druk tot het aangaan van een relatie. Misschien ooit nog eens latten, maar samenwonen zie ik niet meer zitten. Hou ervan om te kunnen doen en laten wat ik zelf wil.

Ik merk wel bij vriendinnen in mijn omgeving die single zijn, dat ze allemaal erg bezig zijn met het vinden van een relatie. Maar wellicht ook door een kinderwens. Dat laatste heb ik verder niet meer, dus daarvoor hoef ik het niet te doen.
icequeen2000 schreef:
08-02-2020 15:53
ze zeggen vaak de toffe mannen zijn bezet en diegene die overblijven zijn retard..
Wat natuurlijk ook gewoon zo is, maar ik wacht geduldig tot al die leuke mannen van hun vrouw af zijn, nieuwe ronde nieuwe kansen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven