Aangekomen?

07-01-2010 15:23 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren zei m'n vriend me ineens (gewoon op een normale manier) dat hij dacht dat ik een klein beetje was aangekomen. Ik natuurlijk helemaal hysterisch toen ik dat hoorde..

Ik kan heel slecht omgaan met zulke dingen, dan word ik erg onzeker.

Ik kan er niet over klagen dat hij het op de foute manier heeft gezegt, hij heeft het heel rustig verteld.

Ik vond het echt verschrikkelijk om te horen.

Hij zei dat hij zich soms zorgen maakte daarover, vooral nu omdat hij me veel heeft zien eten tijdens de feestdagen enzo.

Ik zelf vind trouwens helemaal niet dat ik ben aangekomen, ik check mezelf elke dag :p Ik merk het normaal ook altijd meteen aan m'n kleding.

Dus.. Hij maakt zich hier soms zorgen om.

Ik zei hem dat dit mijn kwestie is, dat HIJ zich toch geen zorgen moet maken dat IK aankom??

Ik vind het erg vervelend om te weten dat hij dit zo belangrijk vind. Ik heb hem er proberen van te overtuigen dat het helemaal niet zo erg is, als ik eventueel zou aankomen. Als ik toch nog steeds tevreden ben over mezelf? Ik bedoel, ik zou nooit gaan afvallen alleen omdat hij dat wil!

Ik voelde me vandaag met momenten heel slecht. Gewoon, dat ik me niet meer zo mooi voel. Nu durf ik zelfs niks meer te eten waar hij bij is :s Dat heb ik ook aan hem verteld, vond hij erg om te horen. Maar het is wel de waarheid :s Dit is iets waar ik nog lang mee ga zitten :(

Pff..

Ik heb niet per se raad nodig, ik wou gewoon even mijn hart luchten.

Zeg me aub wat jullie hiervan vinden!
quote:SugarX schreef op 07 januari 2010 @ 15:36:

[...]

Het is echt niet maar een mening.

Hij vind het echt heeeel erg belangrijk dat ik er goed uitzie.

Dat vind ik supererg, net alsof alles wat ik 'inhoud' zeg maar, niks meer wil zeggen als ik dikker zou worden :s

Zo komt het over op mij.Het is wel een mening, hij vindt dat toch van jou? Vind iedereen in je omgeving dat ook? Lijkt me niet. Dat hij zoveel waarde aan je uiterlijk hecht vind ik ook 'eng', en dan vooral bijzonder oppervlakkig eng.
Zou ook not amused zijn als ik dit zou horen. En dan bedoel ik niet dat mijn lief mij aangekomen vindt, dat kan, maar de opmerkingen vooraf. Jakkes, het idee dat iemand de hele tijd op je eetgedrag let. Heeft hij niet iets anders te doen?

Ik zou me niets aan laten praten hoor. Vraag hem eens op de man af wat hij ervan zou vinden als jij nu dikker wordt. Wat is zijn probleem daarmee? Vandaar kun je pas verder denk ik.
quote:Serafina schreef op 07 januari 2010 @ 15:39:

[...]

Dat lijkt nogal een probleem. Heeft hij dat echt zo uitgesproken? Dat lijkt me onacceptabel.

Nee hij heeft natuurlijk niet gezegt dat hij mijn uiterlijk belangrijker vind dan mijn innerlijk, ik zou ook beter moeten weten eigenlijk..

Maar ik vind dat het zo overkomt door zijn opmerkingen.
En hij heeft niet meer gegeten en gesnoept tijdens de feestdagen?

Jammer dat voor hem de buitenkant zo belangrijk is. Geen wonder dat je daar onzeker van wordt.
quote:summerbreeze21 schreef op 07 januari 2010 @ 15:38:

Dat is pas terecht als ze het zelf ook vindt Letgo. Iets van zeggen oke, maar iemand compleet onzeker maken als ze zelf al heeft duidelijk gemaakt dat ze tevreden is, vind ik niet oke.

Ben ik het aan de ene kant wel mee eens. Maar als je overgewicht krijgt, wat ongezond is, dan vind ik het terecht dat iemand er wat van zegt. Omdat je begaan bent met een ander. Maar ik weet natuurlijk niet of dit bij TO het geval is. En het komt over alsof het haar vriend alleen om het uiterlijk gaat. In dat geval vind ik het niet terecht.

En al die steken die hij geeft vind ik heel vervelend gedrag.
Ik denk er hetzelfde over als Artemis. Als je nu echt kilo's aan bent gekomen in korte tijd, vind ik het geheel begrijpelijk dat hij wat zegt. Maar voor een beetje wintervet...
quote:SugarX schreef op 07 januari 2010 @ 15:36:

Hij vind het echt heeeel erg belangrijk dat ik er goed uitzie. Dat vind ik supererg, net alsof alles wat ik 'inhoud' zeg maar, niks meer wil zeggen als ik dikker zou wordenDat verandert de zaak wel naar mijn mening. Ik bedoel dit niet neerbuigend, maar is hij/zijn jullie nog heel jong met weinig levenservaring? Beauty is only skin deep, daar zal hij nog wel achterkomen. Mijn partner vindt het uiteraard ook fijn als ik mezelf goed verzorg en presenteer, maar ik weet dat het hem voornamelijk om mijn karakter gaat. Andersom geldt hetzelfde. Ik zie hem liever ook niet met veel extra kilo's eraan, en zal er dus een opmerking over maken als ik zie dat hij dikker wordt, maar het zal dan bij die opmerking blijven en ik zal er niets minder om van hem houden.
quote:SugarX schreef op 07 januari 2010 @ 15:38:

[...]

En ik kijk trouwens nooit op de weegschaal. Kilo's zeggen niks, naar mijn mening. Vooral sinds ik fitness ben ik iets strakker maar niet lichter. Dus daarom sta ik nauwelijks op de weegschaal. Ik kijk vooral in de spiegel!Passen je huidige kleren nog goed? In dat geval is er toch niets aan de hand?
quote:driewieler schreef op 07 januari 2010 @ 15:41:

Zou ook not amused zijn als ik dit zou horen. En dan bedoel ik niet dat mijn lief mij aangekomen vindt, dat kan, maar de opmerkingen vooraf. Jakkes, het idee dat iemand de hele tijd op je eetgedrag let. Heeft hij niet iets anders te doen?

Ik zou me niets aan laten praten hoor. Vraag hem eens op de man af wat hij ervan zou vinden als jij nu dikker wordt. Wat is zijn probleem daarmee? Vandaar kun je pas verder denk ik.

We hebben het daar al vaal over gehad hoor, ik heb het hem al vaak gevraagt. Mijn moeder is erg dik, ze is 1m70 en weegt 95 kg geloof ik. Ze is dus erg ongezond. Eerst en vooral: HIJ VERGELIJKT MIJ NIET MET M'N MOEDER, om misverstanden te voorkomen.

Hij neemt haar wel vaker als voorbeeld dat hij het erg zou vinden als ik zo zou worden. Ik wil zelf nooit van m'n leven zo worden en als ik dat zeg ik hij weer gerust maar toch blijft hij zich een beetje zorgen maken.

Net zoals ik me zorgen maak of ik nog wel mooi ben bv., iets wat meer vrouwen wel hebben. Maar ik vind het erg beledigend overkomen :(

Ik heb gisteren echt alles al gezegt tegen hem.. Ook dat ik dit nooit meer wou horen, tenzij ik echt moddervet aan het worden ben. Daar was hij het niet mee eens..
quote:cicely schreef op 07 januari 2010 @ 15:30:

[...]

Zo natuurlijk vind ik dat niet!

Ik zou het geen probleem vinden als mijn partner een dergelijke opmerking maakt (tenzij hij het opzettelijk heeft gezegd om je te kwetsen). Als ik daadwerkelijk ben aangekomen, heeft hij gewoon gelijk en dan is het aan mij om er al dan niet iets mee te doen. Als ik niet ben aangekomen, heeft hij het verkeerd gezien en is er al helemaal geen man overboord in mijn opinie...Je begrijpt het niet. Mijn vriend vind het extreem belangrijk dat ik slank ben en blijf. Ik ben pas 18 he, wat zal dat niet zijn als ik ouder ben en het allemaal wat moeilijker gaat?
Sugar, het spijt me, maar ik vind je vriend met iedere post van jou onsympathieker worden.
quote:Letgo schreef op 07 januari 2010 @ 15:37:

Ja, het komt wel over met die opmerkingen alsof hij vindt dat er wel een paar kilo's vanaf kunnen. Is dat terecht? Heb je een weegschaal om het objectief te meten? Of heb je een andere kledingmaat gekregen?Alles past nog precies en ik vind ook zelf dat ik er goed uitzie.
Ga gewoon met hem praten over wat hij nou precies bedoelt met zijn opmerking.

En vraag hem waar hij zich zorgen om maakt.

Verder zou ik zeggen ben blij met een vriend die eerlijk durft te zeggen dat je dikker bent geworden.

Veel mannen doen dat niet. Dat vind ik bijvoorbeeld weer erg vervelend.

Mijn vriend zou gerust tegen me mogen zeggen, goh, volgens mij ben je wat dikker geworden.

Dat heb ik sowieso veel liever dan een vriend die zegt: Nee joh, je bent helemaal niet dikker geworden. Als ik zelf zie (dmv meten/wegen) dat ik wel dikker ben geworden.
Ik vind het raar dat jouw vriend het extreem belangrijk vindt dat jij super slank bent.

Wat is er mis met slank of volslank????

Maar je bent pas 18. Wacht maar tot dat je de 25 of 30 gepasseerd bent. Lijkt me geen fijn leven om alsmaar om je gewicht te bekommeren en eruit te willen zien alsof je de rest van je leven 18 blijft. En al helemaal niet voor iemand anders.

By the way, heeft jouw vriend het perfecte lichaam?
Hij wil dus dat je zolang jullie samen zijn een mooi slank poppetje blijft, en begint daar alvast nu al over? Dat is inderdaad niet leuk van hem. Mijn vriend valt ook uitsluitend op slanke vrouwen, maar geeft me desondanks nooit het gevoel dat mijn figuur belangrijker is dan mijn persoonlijkheid. Al zou hij het stiekem wel heel jammer vinden wanneer ik gezetter zou worden, dat weet ik zeker... maar als hij me daarom NU al zou gaan waarschuwen en me aansporen op m'n eten gaan letten, zou ik doodongelukkig worden!

Vraag me wel af of je makkelijk zo slank blijft, of dat je erg weinig eet (ook gezien zijn opmerking over je 'vele' eten, is dat abnormaal voor jou?
Laat je niet door hem omlaag duwen Sugar.

Hij wil je dus alleen als vriendin wanneer je slank blijft... vreemd...

Wat maakt hem zo leuk eigenlijk?
quote:SugarX schreef op 07 januari 2010 @ 15:47:

[...]

Alles past nog precies en ik vind ook zelf dat ik er goed uitzie.Dan ligt het dus aan hem. Laat hem lekker ophouden met die vreemde opmerkingen dan.
quote:SugarX schreef op 07 januari 2010 @ 15:47:

[...]

Alles past nog precies en ik vind ook zelf dat ik er goed uitzie.

SugarX: je bent 18 en hoogstwaarschijnlijk zie je er gewoon beeldig uit. Het is goed mogelijk dat die vriend van jou probeert om jou onzeker te maken en zodoende meer controle over je te krijgen.

Pas maar op met die vriend.
quote:Artemis schreef op 07 januari 2010 @ 15:47:

Sugar, het spijt me, maar ik vind je vriend met iedere post van jou onsympathieker worden.Volledig eens.
quote:Serafina schreef op 07 januari 2010 @ 15:50:

[...]

SugarX: je bent 18 en hoogstwaarschijnlijk zie je er gewoon beeldig uit. Het is goed mogelijk dat die vriend van jou probeert om jou onzeker te maken en zodoende meer controle over je te krijgen.

Pas maar op met die vriend.Goed punt Serafina. Ik heb ook zo'n vriendje gehad toen ik 16 was. Sukkel. Man, wat voelde ik me ongelukkig.
Hij wil dus niet dat je zoals je moeder wordt. En daar wil hij nu al mee gaan beginnen door jou te vertellen dat je minder moet gaan eten. Ik heb ook zo'n vriend gehad enkele jaren terug. Ik kreeg steeds te horen "zou je dat wel doen" en als ik een zak pinda's voor me had liggen werden ze weggehaald omdat ik daar te dik van zou worden (ik heb maat 36). Deze man is exit, maar het heeft toch nog een redelijke tijd geduurd voordat mijn zelfbeeld weer op niveau was.
Er is niks mis met regelmatig sporten en gezond leven, en er is i.m.o. ook niks mis om je partner daar ook enthousiast over te maken als dat al niet het geval is.

Maar het geval van jouw vriend vind ik echt tenenkrommend!!! met irritante vragen komen als: "heb je de step nog wel eens gebruikt de laatste tijd?" en "ga je nog weleens sporten?" en dan als klap op de vuurpijl die opmerking over veel eten met de feestdagen en dat ie zich zorgen maakt..... bah.

Als het hier nu om tientallen kilo's zou gaan, maar dit gaat zo te lezen nergens over en hij raakt al in paniek.

Ben je al lekker naast hem op de bank geploft met een bak Ben&Jerry's, een zak chips en een reep chocola? Dit zou ik doen en er dan heerlijk van gaan genieten en hem geen stukje/hapje etc. geven.
Hoe oud is je vriend eigenlijk?
quote:SugarX schreef op 07 januari 2010 @ 15:46:

[...]

Je begrijpt het niet. Mijn vriend vind het extreem belangrijk dat ik slank ben en blijf. Ik ben pas 18 he, wat zal dat niet zijn als ik ouder ben en het allemaal wat moeilijker gaat?

Mag ik dan vragen hoe slank je nu bent.

Gewicht/lengte/maat o.d.

Verder ben ik erg benieuwd naar hoe je zelf tegen je uiterlijk aankijkt. Vind jij dat zelf ook erg belangrijk. Ik bedoel wil je zelf ook graag slank zijn en blijven?
quote:Serafina schreef op 07 januari 2010 @ 15:50:

[...]

Pas maar op met die vriend.

Precies! Dat begin ik ook te denken.

Waarschijnlijk projecteert hij zijn onzekerheid op jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven