Aanraakbarriere

20-07-2021 11:11 24 berichten
Hoi allemaal, graag zou ik tips willen krijgen om het vgnde. Ik ben met een leuke man (26 jr) via tinder aan het daten. We hebben er 3 dates op zitten. Hij heeft eerder aangegeven ook naar iets serieus op zoek te zijn. Dit weekend hebben we aan een druk watertje gelegen. De dates waren steeds gezellig alleen de laatste wel erg ongemakkelijk. Het punt is dat de 'aanraakbarriere' maar niet doorbroken wordt. Ik merk dat ik hierdoor verstar en me onzeker voel.Afgezien van steeds 3 formele zoenen op de wang bij t afscheid gebeurt er niks. We raken elkaar niet (per ongeluk express) aan, niet bij de schouder, hand of wat dan ook, bijv als een van ons een grapje maakt ofzo.Ik wil dat wel maar die stap zetten is erg lastig, omdat ik hem totaal niet kan peilen.We appen veel maar op mijn flirterige opmerkingen reageert ie totaal niet flirterig terug. Nadat er bij t watertje op dat vlak ook niks gebeurde (terwijl we beiden halfnaakt waren), was ik ervan overtuigd dat ie me niet leuk/aantrekkelijk vond en ging ik toch met een beetje buikpijn naar huis. Echter toen had ie me al meteen weer geappt. En dat doen we nog steeds dagelijks.Het is verder een erg vlotte jongen met een grote vriendengroep die al ooit eerder een relatie heeft gehad. Doordat we elkaar niet 'aanraken ' wordt het nooit vertrouwd en blijft t allemaal nogal platonisch, waardoor de stap naar een eerste zoen mijlenver weg is. Ik vind m erg leuk, maar ben hierdoor minder op m'n gemak. Iemand tips?
Gewoon durven en hem een zoen op de mond geven?
Alle reacties Link kopieren
Macarinata schreef:
20-07-2021 11:14
Dat zou ik echt nooit zo uit het niks durven. Dan toch eerst het water testen met wat kleine aanrakingen.

Maar To, dat kun jij natuurlijk ook doen. Raak even kort zijn bovenarm aan om te beginnen en kijk hoe hij daar op reageert. Misschien vindt hij het wel net zo spannend.
Nou, gewoon proberen dus! Iemand moet beginnen :)

Ik weet nog dat ik mijn huidige partner mee naar huis had genomen na een tweede date. We zaten op de bank en ik wilde zo graag door die barriere heen. Maar had geen idee hoe. En toen heb ik het maar gewoon gezegd; Ik heb zo'n vreselijke zin om je te zoenen... En toen zei ze dat ik dat dan maar moest doen :heart: :-D

Zo onhandig! Ik voelde me echt 13 jaar oud ;) Maar het is er van gekomen, we konden er hartelijk om lachen en zijn nog steeds met veel plezier samen.

Als hij blijft daten en appen, is hij vast geinteresseerd. Maar consent is nogal een ding en de eerste stap zetten is voor de meeste mensen eng. Dus probeer het zelf eens :D
Everything is fluid
Waarom zou je daar onzeker van worden?
Cauvechront schreef:
20-07-2021 11:22

Als hij blijft daten en appen, is hij vast geinteresseerd. Maar consent is nogal een ding en de eerste stap zetten is voor de meeste mensen eng. Dus probeer het zelf eens :D
En heel fijn.

TO, ik zou iets directer zijn. Durft je het zelf niet dan gewoon met je woorden wat directer worden.
Misschien is hij ooit met een eerdere date hierin te snel gegaan
En dat hij nu rustiger wil beginnen en niet precies weet wanneer het het beste is. Probeer gewoon zelf een hand op zijn arm te leggen. Of als jullie aan het lopen zijn je arm heen en weer zwaaien en dan net perongeluk expres langs zijn arm gaan. Je merk dan vanzelf of hij het ook meer durft.
Pluk de dag...
gewoon wel doen, voorzichtige aanraking. Als hij met je blijft daten, is er echt wel interesse
Macarinata schreef:
20-07-2021 11:14
nee, nee, ook mannen moet je niet aanranden.
Niet zomaar iemand op de mond kussen
Uitspreken of als je dat niet durft je hand naar hem uitsteken (niet op de hallo ik kom hier werken manier maar open met je palm omhoog) als hij daar op ingaat dichterbij stappen, vingers over zijn hand bewegen.

Begroeten met open armen voor een knuffel eventueel "zullen we elkaar zo begroeten?" soms moet je even wat duidelijker zijn voordat het loskomt.

"fijn je weer te zien" en daarbij vingers langs zijn arm en dan zijn hand laten glijden.

Geef zelf de opening voor meer contact.
Ik heb zelf last van een aanraakbarrière bij elk beginnend contact en de eerste paar minuten bij een nieuwe ontmoeting, dus ook gewoon in een relatie. Ik weet niet of jij hetzelfde hebt. In het begin heb ik expliciete toestemming nodig. Ik zal nooit iemand aanraken zonder die toestemming. Andersom durven mannen mij ook niet aan te raken. Soms vragen ze dat: "ik wilde je hand vasthouden, maar ik wist niet of dat mocht". Ik heb daarnaast gehoord dat er iets in mijn bewegingen zit waardoor een man denkt dat het mag. Wat dat precies is weet ik niet. Ik kan ook iemand aan mij laten voelen. Dat klinkt wat vaag. Het is ook vreselijk indirect. Het is allemaal moeilijk gedoe en ik zou in dit opzicht wel iets spontaner willen zijn of minder geremd. Gelukkig zit het bij mij alleen aan het begin. Daarna ben ik heel aanrakeriger.

Dus ja, toch maar iets doen met die toestemming. Vragen of verlenen. En niet te lang wachten want het wordt alleen maar meer gedoe en heel spannend.
FeeLucifer01 schreef:
20-07-2021 11:27
En heel fijn.

TO, ik zou iets directer zijn. Durft je het zelf niet dan gewoon met je woorden wat directer worden.

Eens! Consent is heel fijn en goed ;) Ben ik enorm fan van! :D En als hij dat ook vindt, is hij misschien wat voorzichtiger.
Everything is fluid
Of alleen wat langer aan blijven kijken.... kijken wat er dan gebeurt
ik vind het ook wel lastig...bij huidige partner, na eindeloos gedremmel en gekeuvel bij het afscheid zei Ik: en nu moet je me een kusjes geven, toen bewoog hij naar mij en ik naar hem, zo leuk eigenlijk
Bij een volgende afspraak aan de wijn?
Bedankt voor jullie reacties! Ja omdat hij lichamelijk geen toenadering zoekt, durf ik zelf ook niet. Daarbij straal ik miss uit dat ik dat niet wil, terwijl dat wel zo is😐. Dus dat maakt ik dan via de app met een grapje duidelijk, maar dat komt niet binnen. Andere jongens waar ik weleens op date mee ging verbraken die barrière juist wel snel. Daarom vond ik dit eerst schattig, maat nu maakt t me onzeker.. Er zal iets moeten gebeuren idd ,anders bloedt het dood... Dus de eerstvolgende keer ga toch maar de angst voor afwijzing proberen opzij te zetten en hem aanraken. Wat klinkt dit gek🤣. Tips blijven welkom
Mijn vriend deed dit ook niet in t begin. Later bleek dat hij een date een keer wilde zoenen en die had een klap in z'n gezicht gegeven. Daarna durfde hij niet meer.
Iets alcoholisch drinken.
Eventuele barrières worden hier iets minder hoog van… is mijn ervaring.
Maar zeker niet teveel, want dan kan het weer gênant worden :biggrin:
"Zullen we zoenen?" oid zou ik vragen.
Hellooo23 schreef:
20-07-2021 12:36
................................... Dus dat maakt ik dan via de app met een grapje duidelijk, maar dat komt niet binnen. ......
Als ik iets geleerd heb bij mannen, is het wel dat je beter gewoon duidelijk kan zijn. Dus geen grapje of iets dergelijks.
Als je zelf niet goed weet hoe óf durft om de eerste stap fysiek te zetten, zeg dat dan gewoon dat je daar moeite mee hebt maar er wel open voor sta en het graag zou willen.
FeeLucifer01 schreef:
20-07-2021 11:27
En heel fijn.

Helemaal eens met erover beginnen
Je kunt bij het afscheid vragen of je hem een knuffel of kus mag geven.
Dagpauwoog schreef:
20-07-2021 13:29
Je kunt bij het afscheid vragen of je hem een knuffel of kus mag geven.
Ja dit! mijn date vorig jaar deed dat ook, vond het wel schattig en onverwachts dat hij dat eerst netjes vroegen van een man van bijna 58 die al meerdere relaties en ONS had gehad, maar kennelijk wilde hij wel zeker weten of ik het wel of niet zou willen om geen "problemen te krijgen" Bovendien was hij ondanks meer ervaring idd wat terughoudender en voorzichtiger met intimiteit, zeker in het begin
Koop samen een ijsje, schurk lekker tegen hem aan op het bankje, pak z'n hand vast. Vindt 'ie dat okee? Zoen op de mond bij afscheid. Of eerder als je de kans ziet :-D
For whom the bell tolls
Vergeet niet dat niet alle mannen hetzelfde zijn. Voor mannen kan het evengoed spannend zijn om een eerste stap te zetten voor een zoen.
Bij jou klinkt het wel dat hij serieus is.
En verder, eens met de tips die hier boven gegeven zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven