Aantrekkingskracht is weg..

26-02-2012 23:17 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al bijna 4 jaar samen met mijn vriend en we wonen al 3 jaar samen. Ik hou ontzettend veel van hem maar Ik heb al een geruime tijd in de gaten dat ik me niet meer aangetrokken voel tot hem. Van seks is geen sprake meer, hem een zoen geven vind ik vervelend. Hij vind dat natuurlijk niet leuk en we hebben er dan ook vaak ruzie over. Ik heb al geprobeerd om toch seks te hebben in de hoop dat de "zin" vanzelf wel kwam, maar het tegendeel was waar en de vrijpartij werd vervroegd afgebroken.

De liefde is echter nog steeds groot en ik wil echt terug zin krijgen in hem. Ik kan echt niet zonder hem dus uit elkaar gaan zie ik niet als optie.

Ik heb hem ingelicht. Hij was gekwetst maar reageerde heel lief en wilde eraan werken. Hij weet zich nu wel geen houding te geven en ik kan hem niet vertellen wat hij/ik moet doen.

Is dit een fase? Komt het nog wel terug? Wat kunnen we doen om de passie terug op te wekken? Is er iemand die dit herkend?
Het is volgens mij normaal dat je relatie na een tijdje een andere fase ingaat. De eerste periode is heftig en na een tijdje kom je in een soort sleur. Dagelijks leven gaat gewoon door. Je realiseert je dat 'dit het dus is' inclusief alle nadelen.

De eerste dip komt al na een paar maanden, maar het echte grote realisatie-moment volgens mij pas na een paar jaar.

Er zijn veel mensen die dit gehad hebben hoor. Sommigen gaan dan onmiddellijk uit elkaar. Ik ben blij dat jij dat niet zegt. Je moet nu eenmaal werken aan een relatie (allebei) en investeren.

Misschien ben je een beetje uit elkaar gegroeid; ga je allebei weer doen wat je graag wil, en heb je de afgelopen tijd wel genoeg aandach aan elkaar gegeven oid.

Ik denk dat het belangrijk is om na te denken wat jij graag wil. Schrijf op wat jij belangrijk vindt in een partner. Gesprekspartner? Iemand die de kost verdient? Noem maar op. Projecteer dit niet op je huidige partner, want dan ga je al snel bepalen of hij daar wel of niet toe in staat is.

Vraag ook aan hem wat hij in een partner wil.

Vervolgens ga je je beiden proberen te richten op wat de ander belangrijk vindt. Dat je dus niet je best doet op wat je zelf belangrijk vindt (want dan projecteer je je eigen wensen op de ander), maar op wat de ander belangrijk vindt.

Natuurlijk moet je geen dingen doen waar je echt niet achter staat, maar zorg wel dat je zeker weet dat dit echt zo is voor je weigert.

En vooral: praat met elkaar. Over wat je ergens van vindt, hoe je dag was. Doe nog veel dingen samen (zonder smartphone in de hand en zonder andere afleiding) en zorg dat je ook nog dingen van jezelf overhoudt.

En zie iedere dag dat je samen bent als een keuze. Je moet niets. Je kiest voor elkaar en je besluit om samen jullie leven mooier te maken. Kijk wat daar voor nodig is, zonder geljk op te geven.

En laat weten dat je je vriend gehoord hebt, en dat je begrijpt dat het hem kwetst. Ontken zijn gevoel niet. Neem het serieus. Het is niet leuk om te horen. Vertel hem dat je het graag samen wil oplossen. Samen is hier het sleutelwoord.

En ja, het kan. Wij hebben het ook gedaan.

Sterkte.
Niet lullig bedoeld... Ik kan alleen maar uit ervaring spreken nu, want heel herkenbaar. Zelfde meegemaakt. Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en gaan scheiden (ik was getrouwd en ca. 7 jaar samen).

Sterkte, kan me voorstellen dat je je flink klote voelt. Hoop dat het goedkomt!
Oh en ik ben trouwens niet over 1 nacht ijs gegaan hoor! Lijkt misschien zo, maar we hebben echt wel gevochten.
De meeste mensen gaan tussen de 3 en 4 jaar, en tussen de 7 en 8 jaar uit elkaar is uit onderzoek gebleken...

Of dat waar is weet ik niet, maar in mijn omgeving wel, en in mijn leven ook.

De sleur komt er in.

Maar als je nog van elkaar houd, (zoals jij nog van je vriend, en hij van jou) dan gaat de sleur vanzelf over.

Naja, vanzelf...

Niet helemaal natuurlijk, je moet er wel wat voor doen.

Misschien moeten jullie meer leuke dingen met elkaar doen, meer tijd aan elkaar besteden en elkaar eens massages geven???

Ik denk dat zet ik er maar bij.... Kan lekker zijn en zin opwekken.

Praten en eerlijk zijn zoals jij ook doet, is erg belangrijk.

Maar niet vreemd dat hij er onzeker van word.

Ik hoop toch dat jullie er samen uitkomen.

Misschien wat verandering in je sexleven met je man?
Ik ben aangenaam verrast door de reacties die er gegeven worden. Hier hebben we echt wat aan! Bedankt! Ik dacht dat hier luidkeels geroepen zou worden dat we morgen onmiddellijk onze koffers moesten pakken en uit elkaar gaan..

Morgen ga ik er wat uitgebreider op in want nu moet ik echt slapen om morgenvroeg uit bed te kunnen. Maar ik kan in ieder geval al wat geruster slapen. X
Wel nee,

Ik raad niet zo snel aan om je biezen te pakken.

Zo kun je om alles wel uit elkaar gaan.

Tenzij de een niks om de ander geeft... er geen houden van is, of iemand steeds vreemdgaat terwijl die geen open relatie hebben.
Ben je uit 89? Want das wel heel erg piepjong om dan al geen sex meer te hebben in je relatie..
Leeftijd is maar een getal. Ik woon al 5 jaar niet meer bij mijn ouders, ik heb een eigen zaak gehad en een aantal keer aangerand door iemand die ik zou moeten kunnen vertrouwen. Op die manier ben je snel oud. :-) tevens komt dat laatste mijn seksleven ook niet echt ten goede. Maar goed.. Dat is weer een ander verhaal.

Wat de tips betreft.. Een aantal daarvan had mijn vriend al aangedragen. We hebben er vandaag ook al een aantal toegepast. Het is nog te vroeg op te zeggen of het helpt. Maar hij heeft vandaag toen ik aan het werk was op internet gezocht naar dingen die hij nog meer kon doen. :-) hij is een schat! Heb ik hem ook laten weten btw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven