aargghhh

20-04-2011 10:38 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik moet dit even van mij afschrijven, ben ik nou echt zo'n moeilijk mens, als ik gewoon verwacht met een 40 urige werkweek dat man lief ook eens wat in huis doet! en als ik dan doodmoe thuis kom en flip van de rotzooi en alles zelf nog moet doen, was deruit halen boodschappen uitruimen koken , ondertussen stofzuigen is dit dan onterecht? pffff moest dit even kwijt..weet niet zo goed wat ik hier mee wil maar zit me gewoon ff hoog, en nu krijg ik de hele dag een boos gezicht omdat ik zeur om niks
ook niet koken? Bedoel je serieus dat als jij na een dag werken om 18.00 uur thuiskomt je nog alles moet doen?

En als je een avond weg bent? Dan bestelt hij pizza of moet je dan diepvriesbakjes klaar hebben staan met een uitgebreide beschrijving hoe de magnetron werkt?

Dat vind ik dan wel heel knullig...een man die gewoon blijft wachten tot het eten vanzelf op tafel verschijnt.
misschien heb ik eroverheen gelezen, maar hoeveel werkt hij?
ja ben ook echt kapot soms, althans kapot, gewoon als ik dan thuis kom wil ik ook weleens gewoon lekker zitten, maar nee dat zit er gewoon niet in.
Heeft je man ooit alleen gewoond? Deed hij toen gewoon geen was of is hij altijd met de was terug naar moeders gegaan? Ik zou hier echt recalcitrant van worden en een paar weken alleen voor mezelf zorgen. Ik zou me ook te goed voelen om alles 10 keer te vragen. Volwassen man, zonder geestelijke beperking, dan kan hij het leren hoor. Het hoort er gewoon bij.
hij kookt idd niet nee, ik kook altijd en als ik er bijv niet ben dan haalt hij wat idd..
Als je beiden 'n fulltime baan hebt, waarom heb je dan geen hulp in de huishouding? Zou overigens alleen dat doen wat ik zelf nodig heb als man geen flikker uitvoert. Hij komt vanzelf wel 'n keer zonder onderbroeken te zitten en dan moet ie wel.

Stofzuigen kun je best 'n week overslaan als je geen zin hebt. Misschien ben jij meer 'n poetsfreak en is je man ook wat makkelijker en als 't hem niet stoort dat er van 2 weken stof ligt, dan krijg je 'm ook niet aan 't poetsen.
Is dit dezelfde meneer die agressief wordt als hij zijn joint niet op tijd krijgt? Dezelfde meneer die in de WW zit?

Dus hij blowt, zit op zijn kont en verwacht dat jij na een dag werken thuis ook nog even de boel draaiende houdt?
quote:Butterfly14 schreef op 20 april 2011 @ 10:59:

Hij ziet het gewoon niet, en ziet er tevens het nut volgens mij niet van in. ik moet het echt 10 x vragen en dan doet hij het wel, maar alleen bepaalde dingen echt geen was aanzetten of eruithalen of koken no way kan ik echt vergeten zeg maar....Ofwel jij ziet teveel. Misschien moet jij ook wat meer los laten en gewoon lekker op de bank ploffen als je thuis komt. Bestel zelf ook 'ns gewoon wat ipv je uit te sloven in de keuken. Dat jij nu extreem netjes bent wil niet zeggen dat de ander dat ook maar moet worden.
quote:lughnasadh schreef op 20 april 2011 @ 11:10:

Is dit dezelfde meneer die agressief wordt als hij zijn joint niet op tijd krijgt? Dezelfde meneer die in de WW zit?

Dus hij blowt, zit op zijn kont en verwacht dat jij na een dag werken thuis ook nog even de boel draaiende houdt?Oh hij werkt zelf niet dus? In dat geval exit met meneer de profiteur, zet 'm 't huis uit.

Dus hij blowt, zit op zijn kont en verwacht dat jij na een dag werken thuis ook nog even de boel draaiende houdt?serieus? Oh, dan zou het heel snel exit zijn bij mij.
Nou ja, als ze intussen niet van meneer gewisseld is, moet het dit exemplaar wel zijn, kan ik me uit haar vorige topics nog herinneren.
quote:Butterfly14 schreef op 20 april 2011 @ 11:07:

hij kookt idd niet nee, ik kook altijd en als ik er bijv niet ben dan haalt hij wat idd..

Sorry maar dit vind ik dus echt niet kunnen.

Wat als jij in het ziekenhuis terecht komt of wat breekt en voor een paar weken niet kan lopen ofzo?

Werkelijk
Ja hij heeft alleen gewoond natuurlijk, nee nooit ze moeder iets laten doen , deed het zelf maar idd als het hem uitkwam en altijd telaat, echt tot de was aan het plafond zat en de vaat bij wijze van
Ik ben je man, maar dan als vrouw. Ik heb ook vaak geen zin om het huishouden te doen, kan wel leukere dingen verzinnen.

Omdat mijn vriend veel netter en opgeruimder is en ik hem tegemoet wil komen, doe ik meer dan dat ik zou doen als ik alleen zou wonen. Het is ook niet de moeite waard om er ruzie over te krijgen/maken, dat zou je man moeten inzien.

Waar m.i de frustratie ligt, is dat jij als vanzelfsprekend wordt gezien en hij je in jouw ogen niet belangrijk genoeg vindt om je tegemoet te komen. Als je hem dat duidelijk kan maken, is het niet meer heel erg als hij veel minder doet dan jij. Omdat hij laat zien dat hij moeite voor je wil doen..werkt hier heel goed!
quote:lughnasadh schreef op 20 april 2011 @ 11:16:

Nou ja, als ze intussen niet van meneer gewisseld is, moet het dit exemplaar wel zijn, kan ik me uit haar vorige topics nog herinneren.

EXIT

Laat hem maar lekker bij zijn moeder gaan wonen ofzo.

@TO: waar zat je met je hoofd toen je een relatie aan ging met deze gast. en dan bedoel ik relatie en niet de date / sex / verliefdheidsfase.

Dus hij blowt, zit op zijn kont en verwacht dat jij na een dag werken thuis ook nog even de boel draaiende houdt?Ik zal mezelf nog even herhalen, Butterfly, gaat het om dezelfde man? Zo ja, dan zie ik weinig goeds voor de toekomst.
Als hij de godsganse dag thuiszit dan is het een ander verhaal.

Een keer een dagje overslaan moet kunnen, maar nooit wat doen..ergerlijk.
als hij nou ook 40 uur of daaromtrent werkte, kon ik me nog iets vorostellen bij moeilijkheden rond de verdeling van het huishouden; je hebt het immers allebei druk. Maar als hij de hele dag thuis zit....

ik zie onder het loepje ook dat jij tijdens je werk dingen voor ZIJN ww-uitkering uitzoekt. Waarom kan hij dat soort dingen niet zelf? En hoe ziet hij jou dan? Als vriendin of als gratis huishoudster, kokkin en secretaresse?
Lekker makkelijk voor die kerels, een vrouw die geld verdient, en ook nog eens poetsvrouw is....
TO: zoek je eigenwaarde eens op en schop die zak (hooi) de deur uit.
quote:Butterfly14 schreef op 20 april 2011 @ 11:16:

Ja hij heeft alleen gewoond natuurlijk, nee nooit ze moeder iets laten doen , deed het zelf maar idd als het hem uitkwam en altijd telaat, echt tot de was aan het plafond zat en de vaat bij wijze van

Maar werkt hij ook 40 uur? Of is hij gewoon thuis?

Hoe dan ook, ik ben thuis gewoon minder gaan doen. Dan gaat man vanzelf meer doen. Ik ruim b.v. niet meer op na het eten. Blijf gewoon zitten. Ik heb al gekookt en de afwasser uitgeruimd. Het is wel goed.

Als het stof de spuigaten uitloopt, gaat hij vanzelf wel stofzuigen. Waar ik wel een hekel aan heb, is de ophef die gemaakt wordt als hij wat doet. "Ik heb gestofzuigd, man man man wat een werk. Ben er helemaal moe van. Heb ook de gang en slaapkamer gedaan. Ik haal ook altijd alles onder het bed vandaag, ja, ja... Ik help ook altijd met het was ophangen." helpen? het is toch ook jouw was.

Kom op zeg, je kan toch ook iets gewoon doen. Zonder er verslag van te doen. Het moet gebeuren. Als jij het niet doet, doe ik het. En dan wordt er ook geen groot verhaal omheen gehangen.
Lekker dan, zo'n groot kind in huis. En het wordt helemaal ergerlijk als je kinderen krijgt. Ik zou het zover niet laten komen.
Als jullie samen een baan hebben en allebei werken dan is het normaal dat jullie samen ook thuis de klusjes verdelen.

Alles op de vrouw haar schouders neer laten komen is niet fair.

Beetje dom ook van hem. Als zij alles moet doen zal ze 'oververmoeid' raken en 'gestrest'. Logisch dat het humeur er dan niet beter op wordt.

Dus voor je het weet heb je dan 'feest in de tent'. En daar wordt ook niemand vrolijk van.

Dus:

Samen uit - samen thuis.

Eerlijk de klusjes verdelen.
Hoe kun je het nut nou niet zien van koken? Heeft hij geen trek als hij zonder eten naar bed gaat?

Jullie werken beide fulltime meen ik te lezen dus moet het hh verdeeld worden. De tip om de klussen te verdelen op een manier waarop degene die iets het meest belangrijk vind te laten doen klinkt goed.

En als het dan nog niet werkt en je hebt het tot in den treure besproken dan hem het nut laten zien. Dus zijn kleren niet wassen, niet koken voor hem, hem mis laten grijpen met zijn eigen producten enz. Dit wel vantevoren aankondigen en alleen echt alleen als je alles al geprobeerd hebt. Ook niet hatelijk zijn maar gewoon zeggen: ach je hebt gelijk zoveel nut heeft het niet voor jou dus...

Maar voor nu eerst rustig bespreken en ook voor jezelf na gaan wat je van je man verwacht en zeker weten of je het ergens ook niet fijn vind om de touwtjes in handen te houden.
quote:jubjub1234 schreef op 20 april 2011 @ 10:44:

Nee, je hebt gelijk. Als ik dit zo lees besef ik me maar dat ik bof met mijn man. Ik ben huisvrouw maar werk wel 2 ochtenden en vaak in het weekend (vrijwilligerswerk). Mijn man doet zoveel dat ik soms denk dat ik een slechte huisvrouw ben hahaha. Hij doet 's ochtends de was en hangt die op. Ik ruim die dan weer op. Hij doet de boodschappen en kookt en wast vaak ook nog af. Ik maak dan weer de keuken en de eettafel/vloer schoon. Als de ramen gewassen moeten worden doet ie dat ook. Ik geloof dat ik het maar getroffen heb.

Hij werkt ook nog eens 40 uur en neemt vrij als dat nodig is.Jemig... Waarom doe jij niet meer dan? (als er geen lichamelijke problemen zijn tenminste) Ik vind het echt weinig wat jij doet in huis tov van je man. En die werkt ook nog eens 5 dagen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven