Acceptatie

25-10-2018 13:45 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag mede-viva'ers,

Een maand geleden heeft mijn ex-vriend het uitgemaakt na een relatie van bijna 2 jaar. Ik heb het er heel moeilijk meegehad en nog steeds. Ik kan het maar niet accepteren. Ik loop momenteel ook bij een psycholoog, waarmee ik het ook over mijn situatie gehad heb.
Ik heb alles gedaan wat mij door haar werd aangeraden:
- Brief schrijven
- Alle spullen weggooien
- Verwijderen van social media
- Patronen doorbreken
- Hem niet opzoeken en geen contact zoeken.
- Veel afleiding zoeken

Toch blijft hij constant door mijn hoofd spoken. Ik lijk obsessief te zijn door hem en de breuk.
Ik blijf mezelf vragen stellen zoals: Wat als ik .. en .. gedaan had, had hij het dan ook uitgemaakt? Wat is hij nu aan het doen? Zijn er andere vrouwen in zijn leven? Mist hij me? Hoe gaat het met hem?
Ik droom over hem en ik kan me slecht concentreren op het werk.

Nog andere tips?
Heb je al eens gehuild?
Tijd geven en je richten op iets nieuws. Sporten, hobby’s. Met een vriendin afspreken.
tja, maar dat gaat nog wel even duren hoor
en ineens besef je je, dat de pijn weg is (misschien morgen al), misschien met kerst
Het is nog maar een maand geleden. Waarom geef je jezelf niet de tijd en de kans om er verdriet van te hebben ? Het is toch heel normaal om je niet fijn te voelen na een breuk ? Waarom meteen naar een psycholoog ? Er is niets mis met je als je verdriet hebt en nog in de ontkenning zit. Het hoort nu eenmaal bij het leven. Dat het niet verdwijnt is het beste bewijs dat volkomen normale emoties zich niet zomaar weg laten poetsen en dat is maar goed ook. Heeft jou psycholoog je dat niet vertelt ? Hij/zij geeft je trouwens tips die zo voor de hand liggen dat je ze zelf ook had kunnen bedenken.

Mijn advies ? Geef dat verdriet eens een poosje de kans om er te zijn. Ga eens voelen en onderga en verdraag het rotgevoel. Minimaal een half jaar. Zul jij eens zien hoe je opgeknapt bent over een paar maanden.
anoniem_370937 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 14:02
11.88% gewijzigd
@Verbinder, ik heb de eerste twee weken gehuild, maar momenteel niet echt meer.

@Jillian, iedere avond doe ik dingen. Het gehele weekend heb ik volgepland, maar ik blijf het moeilijk vinden om het echt los te laten.

Rationeel besef ik dat het goed is dat we uit elkaar zijn. De laatste weken/maand ging het al minder en was er spanning. Maar emotioneel vind ik het moeilijk. Hij gaf me erg veel liefde en ik vind het moeilijk dat ik nu niet meer speciaal voor hem ben. Specifiek de gedachten dat hij wellicht met iemand anders is (hoewel ik dat natuurlijk helemaal niet weet) vind ik ook erg heftig.
Ouwedibbes schreef:
25-10-2018 14:00
Het is nog maar een maand geleden. Waarom geef je jezelf niet de tijd en de kans om er verdriet van te hebben ? Het is toch heel normaal om je niet fijn te voelen na een breuk ? Waarom meteen na een psycholoog ? Er is niets mis met je als je verdriet hebt en nog in de ontkenning zit. Het hoort nu eenmaal bij het leven. Jou psycholoog geeft je trouwens tips die zo voor de hand liggen dat je ze zelf ook had kunnen bedenken.

Mijn advies ? Geef dat verdriet eens een poosje de kans om er te zijn. Ga eens voelen en onderga en verdraag het rotgevoel. Minimaal een half jaar. Zul jij eens zien hoe je opgeknapt bent over een paar maanden.
Dankjewel!
Ik liep al bij een psycholoog wegens andere zaken, vandaar dat ik het besproken heb met haar. Ze vermoed dat ik naast andere problemen hecthingsproblemen alsmede verlatingsangst heb. Ik had inderdaad de dingen die ze aandraagt ook zelf kunnen bedenken, maar ik dacht wellicht heeft er iemand hier meer tips.
Mijn inmiddels ex was mijn eerste serieuze relatie, vandaar dat ook geen idee heb hoelang dat zoiets duurt en wat ik het beste kan doen.
afstandsbediening1989 schreef:
25-10-2018 14:00
@Verbinder, ik heb de eerste twee weken gehuild, maar momenteel niet echt meer.

@Jillian, iedere avond doe ik dingen. Het gehele weekend heb ik volgepland, maar ik blijf het moeilijk vinden om het echt los te laten.

Rationeel besef ik dat het goed is dat we uit elkaar zijn. De laatste weken/maand ging het al minder en was er spanning. Maar emotioneel vind ik het moeilijk. Hij gaf me erg veel liefde en ik vind het moeilijk dat ik nu niet meer speciaal voor hem ben. Specifiek de gedachten dat hij wellicht met iemand anders is (hoewel ik dat natuurlijk helemaal niet weet) vind ik ook erg heftig.
Onderga het. Het hoort er allemaal bij. Ieder mens heeft dit soort periodes ooit eens gehad in zijn of haar leven. Met exact dezelfde gevoelens en overwegingen. Je verdriet is normaal. Niet leuk maar je moet er doorheen.
Beste TO,

Mijn relatie is nu ook 2 maanden verbroken, en ik heb er ook ontzettend veel moeite mee gehad.
Ik liep al bij een psychiater vanwege een angststoornis en daar ben ik nu ook vaker vanwege deze situatie.
Met mij gaat het elke dag een beetje beter, maar ik heb het geluk gehad dat mijn ex een ontzettend klootzak is.
Ook al hou ik nog steeds van hem, ik probeer nu meer met mijn verstand te denken ipv met mijn gevoel.
Ik moet wel zeggen dat dit wel tijd nodig heeft gehad, en dat ik wel nog steeds wakker met een klotegevoel (waar is hij, wat is er gebeurd etc.).
Daarna kan ik mezelf redelijk toespreken in de zin van: het is jouw schuld niet, hij is de ware niet voor mij etc.
Ik kan me indenken dat dit heel moeilijk is als je relatie altijd goed geweest is en je ex een lieve man was.

Ik hoop dat je verdriet snel wegebt, dit heeft altijd tijd nodig, blijf in de tussentijd steun zoeken bij familie en vrienden, dit heeft mij ook heel erg geholpen.

:rose:
Dankjewel, Fuckmeup. Wat vervelend het voor jou ook over is! Knuffel!! Wel fijn om te horen, dat het bij je elke dag een beetje beter gaat.

Wat je zegt: ik hou ook nog van hem, maar het blijft moeilijk om naar mijn verstand te luisteren.
Dit hoort er allemaal bij en heeft tijd nodig! Afleiding is goed en geen contact met hem ook.
Een maand is ook nog maar kort. Komt vanzelf goed.
Bedankt voor de lieve berichtjes. Ik dacht dat een maand al vrij lang was. Ik moet er dus nog doorheen.

Ik merk ook nog erg dat ik de hoop heb dat het goed komt, maar dat het zeer waarschijnlijk niet goed komt weet ik ook. De enige dag voel ik me sterk en de volgende dag wil ik hem zo graag bellen/opzoeken.
25-10-2018 15:32
Bedankt voor de lieve berichtjes. Ik dacht dat een maand al vrij lang was. Ik moet er dus nog doorheen.

Ik merk ook nog erg dat ik de hoop heb dat het goed komt, maar dat het zeer waarschijnlijk niet goed komt weet ik ook. De enige dag voel ik me sterk en de volgende dag wil ik hem zo graag bellen/opzoeken.
Niet doen hoor ! Je verlengt er de periode van verdriet alleen maar mee. Zie het als afkicken. Elke keer dat je toegeeft aan je hunkering kun je weer opnieuw beginnen. Bovendien kun je tegen dingen aanlopen die je verdriet alleen maar vergroten. Dat hij rot tegen je doet of al een ander heeft bijvoorbeeld.
Je hebt helemaal gelijk. Het helpt me om hier van me af te schrijven en het daardoor wat te relativeren.

Wat ik erg lastig vind is dat hij het uitgemaakt heeft in een impulse (mijn mening uiteraard; hij heeft het uitgemaakt naar een avondje stappen) en ik denk dat ik hem zou kunnen hebben overhalen om bij mij te blijven, mocht ik dat willen. Ik heb dat niet gedaan, omdat ik geen man wil die mij niet wil. Dit heb ik namelijk eerder wel gedaan en toen is het ook weer goedgekomen.
Mijn ex heeft namelijk veel bevestiging nodig en is altijd bang geweest mij kwijt te raken aan een andere man.

Nu zou ik hem graag al die bevestigingen willen geven en zeggen dat ik van hem hou en dat het goedkomt.
Ik ga dit niet doen en ik probeer sterk te blijven.
Overhalen om bij je te blijven ? Brrrrr ... als je bereid bent jezelf zo te verlagen ben je geen leuke partner.
Concentreer al je energie op jezelf en je therapie en je herstel. Alleen dat.
De eerste zin raakt me, maar je hebt helemaal gelijk! Ik moet me niet verlagen en zelf-respect hebben. Als hij niet inziet dat ik een leuke partner ben, zonder dat ik moet bedelen en hem overtuigen, dan is hij het niet waard.

Bedankt om me dat te laten inzien.
Geef het tijd, tijd verzacht. Het haalt de scherpe rauwe randjes eraf.

Bij mij is het nu 6 maanden geleden. Nog steeds last van....., maar niet meer zo snijdend aanwezig. De breuk kwam totaal onverwacht, waren 6 jr samen en volop bezig toekomst te bouwen. Op een dag was het ineens, zonder opgaaf van reden, over. Heb hem sindsdien niet meer gezien of gesproken en weet niet waar hij uithangt. Moeten ook nog alles regelen en afhandelen.

Ik hou mezelf ook maar voor dat zo’n iemand mij helemaal niet verdient als je zomaar weg kunt lopen.

Wat iemand hier al zei; pep jezelf op door op jezelf te focussen. Jezelf beter te gunnen. En dat is dus niet jouw ex. Wees lief voor jezelf en ben je eigen beste vriendin. Sterkte. Het komt wel goed, maar nu even niet.

:hug:
yulia wijzigde dit bericht op 25-10-2018 19:27
Reden: Toevoeging
7.52% gewijzigd
Hoe moeilijk ook, het heeft tijd nodig. Alles wat je al gedaan hebt / doet, is goed. Maar geef jezelf tijd.

Sterkte en een knuffel!
Iemand die het uitmaakt in en impuls, terwijl hij weet dat jij met een hechtingsstoornis bij de psycholoog loopt, dat is zeker niet de juiste man voor jou.
Je idee was zo juist, dat je bij iemand die jou niet wil, niet gaat bedelen.

Deed hij wel zijn best voor jou? Was hij wel bezig met zijn jaloezie en drang naar bevestiging? Iemand die bevestiging nodig heeft, kun je nooit genoeg geven. Zoiets moet uit hemzelf komen en je kan hoogstens ondersteuning bieden. Besefte hij dat wel?
Yulia schreef:
25-10-2018 19:21
Geef het tijd, tijd verzacht. Het haalt de scherpe rauwe randjes eraf.

Bij mij is het nu 6 maanden geleden. Nog steeds last van....., maar niet meer zo snijdend aanwezig. De breuk kwam totaal onverwacht, waren 6 jr samen en volop bezig toekomst te bouwen. Op een dag was het ineens, zonder opgaaf van reden, over. Heb hem sindsdien niet meer gezien of gesproken en weet niet waar hij uithangt. Moeten ook nog alles regelen en afhandelen.

Ik hou mezelf ook maar voor dat zo’n iemand mij helemaal niet verdient als je zomaar weg kunt lopen.

Wat iemand hier al zei; pep jezelf op door op jezelf te focussen. Jezelf beter te gunnen. En dat is dus niet jouw ex. Wees lief voor jezelf en ben je eigen beste vriendin. Sterkte. Het komt wel goed, maar nu even niet.

:hug:
Wat heftig Yulia. Zeker omdat het onverwachts was en jullie al 6 jaar samen waren.
Zou het niet goed zijn om alles te regelen, zodat je het beter kunt afsluiten?
honingbijtje schreef:
26-10-2018 09:18
Iemand die het uitmaakt in en impuls, terwijl hij weet dat jij met een hechtingsstoornis bij de psycholoog loopt, dat is zeker niet de juiste man voor jou.
Je idee was zo juist, dat je bij iemand die jou niet wil, niet gaat bedelen.

Deed hij wel zijn best voor jou? Was hij wel bezig met zijn jaloezie en drang naar bevestiging? Iemand die bevestiging nodig heeft, kun je nooit genoeg geven. Zoiets moet uit hemzelf komen en je kan hoogstens ondersteuning bieden. Besefte hij dat wel?
Dankjewel voor je woorden.
Hij deed juist heel erg zijn best voor mij. Het plaatste mij juist op een voetstuk en behandelde me als een prinses.
Hij zei dat hij zich bewust was van zijn jaloezie en had het plan om naar een psycholoog te gaan, maar hij is nooit geweest. Hoewel ik me nu afvraag of hij wel echt inziet dat hij jaloers is, aangezien bij het laatste gesprek hij aanhaalde dat ik constant met andere mannen praat. Ik denk dat hij niet besefte dat hij ook een aandeel heeft in het mislukken van de relatie. Volgens hem ligt het allemaal aan mij en geef ik hem niet voldoende. Hij was altijd bang dat ik een betere man tegen zou komen en dat ik niet genoeg van hem hield, hoe vaak ik dat ook tegen hem zei dat ik wel van hem hield.
Hou je met jezelf bezig.

Neem aan dat de psycholoog je beter kan vertellen dan wij hier wat je er mee moet.
26-10-2018 10:38
Wat heftig Yulia. Zeker omdat het onverwachts was en jullie al 6 jaar samen waren.
Zou het niet goed zijn om alles te regelen, zodat je het beter kunt afsluiten?
Uiteraard! Maar dan moet ik wel weten waar hij is. Mn advocaat kan zo ook niks.
Yulia schreef:
26-10-2018 11:18
Uiteraard! Maar dan moet ik wel weten waar hij is. Mn advocaat kan zo ook niks.
Niet?! Wat raar dat hij gewoon van de aardbodem verdwenen is :( Hopelijk komt hij snel boven water en kun je het gaan afsluiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven