Advies gevraagd.
zondag 1 december 2019 om 22:24
probeer er toch open in te gaan een 1e indruk zegt (gelukkig) niet alles. Probeer het deze week even los te laten, focus je op leuke dingen en probeer je te ontspannen. En heel veel succes bij je nieuwe baan alvast!
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
zondag 1 december 2019 om 22:27
Adem in, adem uit. Je bent nog niet eens begonnen. Hou je zelf deze gedachte voor: als het niet bevalt, dan ga ik hier weer weg. Jij hebt zelf de regie!
Probeer rustig te blijven en kijk het even aan. Echt, je gaat niet naar een strafkamp, maar je begint vrijwillig in een baan waar je ook weer weg kunt gaan.
Heel veel succes, het valt vast reuze mee!
Probeer rustig te blijven en kijk het even aan. Echt, je gaat niet naar een strafkamp, maar je begint vrijwillig in een baan waar je ook weer weg kunt gaan.
Heel veel succes, het valt vast reuze mee!
Beter een half motto....
zondag 1 december 2019 om 22:28
Probeer het gewoon.
Ik heb ook weleens gehad dat een toekomstige collega tijdens een gesprek raar deed en me steeds onderzoekend en letterlijk van top tot teen aan zat te kijken.
Bleek later een prima vrouw te zijn.
Ik heb ook weleens gemaakt dat een baas op mijn eerste dag helemaal flipte. Bleek helaas een voorteken
Succes, maak er gewoon wat van. En als het echt niet bevalt solliciteer je gewoon weer verder.
Ik heb ook weleens gehad dat een toekomstige collega tijdens een gesprek raar deed en me steeds onderzoekend en letterlijk van top tot teen aan zat te kijken.
Bleek later een prima vrouw te zijn.
Ik heb ook weleens gemaakt dat een baas op mijn eerste dag helemaal flipte. Bleek helaas een voorteken
Succes, maak er gewoon wat van. En als het echt niet bevalt solliciteer je gewoon weer verder.
zondag 1 december 2019 om 22:32
Je vult best veel in voor de andere mensen... Managers zijn nu eenmaal druk, dus het is logisch dat je door een collega wordt ingewerkt. Dat mensen koud uit hun ogen kijken... ik heb ook een onwijze resting bitchface terwijl ik echt een introvert, zacht ei ben. Dat tieren is inderdaad niet fijn, maar op zich zit er bij elk bedrijf wel een rotte appel. Ik hoop dat het allemaal wat meevalt, probeer er iig voor open te staan!
Wbt je donkere gevoelens, heb je iemand om hiermee over te praten?
Wbt je donkere gevoelens, heb je iemand om hiermee over te praten?
zondag 1 december 2019 om 22:32
Joh, waarschijnlijk valt het allemaal wel mee.
Bij ons is een paar weken geleden iemand compleet overspannen volledig door het lint gegaan. En bij de opdrachtgever zijn twee mannen die elkaar geregeld aanvliegen. Tegelijkertijd zoeken ze ook steun bij elkaar, maar een autist samen met een spring-in-het-veld, tja, dat botst weleens. Tel daarbij op een collega die nog niet zo lang geleden verongelukt is en een leidinggevende die daardoor 2x zoveel werk heeft en alles bij elkaar lijkt het voor een buitenstaander een vreselijke werkplek.
Maar stiekem zijn we toch gewoon allemaal heel lief.
Wacht het even rustig af en hey, als het over een paar maanden toch niet goed blijkt te zijn kijk je rustig verder. We hebben, wat dat aangaat, nu een prima periode, genoeg werkgevers die zitten te springen om personeel.
Succes.
Bij ons is een paar weken geleden iemand compleet overspannen volledig door het lint gegaan. En bij de opdrachtgever zijn twee mannen die elkaar geregeld aanvliegen. Tegelijkertijd zoeken ze ook steun bij elkaar, maar een autist samen met een spring-in-het-veld, tja, dat botst weleens. Tel daarbij op een collega die nog niet zo lang geleden verongelukt is en een leidinggevende die daardoor 2x zoveel werk heeft en alles bij elkaar lijkt het voor een buitenstaander een vreselijke werkplek.
Wacht het even rustig af en hey, als het over een paar maanden toch niet goed blijkt te zijn kijk je rustig verder. We hebben, wat dat aangaat, nu een prima periode, genoeg werkgevers die zitten te springen om personeel.
Succes.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zondag 1 december 2019 om 22:40
Iedereen loopt half te falen, je moet niet proberen perfect te zijn. En werk is maar werk, dat is een bezigheid die je uitvoert om inkomsten te krijgen.
Probeer wat nuchterder te kijken naar de situatie en geef jezelf wat meer complimenten in de tussentijd. Je bent in paniek en in werkelijkheid is het waarschijnlijk veel gewoner daar dan je nu denkt.
Kun je bij iemand stoom afblazen? Vriendin, of familie?
Probeer wat nuchterder te kijken naar de situatie en geef jezelf wat meer complimenten in de tussentijd. Je bent in paniek en in werkelijkheid is het waarschijnlijk veel gewoner daar dan je nu denkt.
Kun je bij iemand stoom afblazen? Vriendin, of familie?
zondag 1 december 2019 om 22:41
zondag 1 december 2019 om 22:55
Autisme? Ik wou dat ik kon zeggen dat ik het had als het zo was, maar heb echt geen autisme en zit ook niet op het Asperger spectrum. Hoe kom je erbij dat ik het heb?
anoniem_391963 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 22:58
0.25% gewijzigd
zondag 1 december 2019 om 22:56
Dit doet me goed! Bedankt.Ceylon schreef: ↑01-12-2019 22:32Joh, waarschijnlijk valt het allemaal wel mee.
Succes.
zondag 1 december 2019 om 22:57
Nieuwe mensen moet je altijd hartelijk binnenhalen vind ik.
zondag 1 december 2019 om 23:00
Dat vind ik ook, maar niet iedereen denkt daar zo over en daar komt nog bij, misschien hebben ze wel slechte ervaringen achter de rug en kijken ze het nu eventjes rustig aan. Je weet het nooit. Ga er maar vanuit dat het allemaal niet persoonlijk bedoeld is.
zondag 1 december 2019 om 23:02
Tja misschien was het net een drukke stressvolle dag, heeft iemand thuis wel problemen etc. Het draait echt niet allemaal om jouzelf op zo'n moment. Door je dat te beseffen, kun je je wellicht dingen ook wat minder persoonlijk aantrekken!
zondag 1 december 2019 om 23:05
Misschien helpt het als je je wat onafhankelijker opstelt en alles wat rationeler benadert?
Nu beïnvloeden jouw negatieve gevoelens, jouw gedachtes en jouw visie op jouw werkplek, terwijl er en nog moet beginnen en niemand nog echt hebt leren kennen.
Blijf rustig en stel je open voor jouw nieuwe collega’s en jouw nieuwe baan en neem de tijd om beide goed te leren kennen!
Nu beïnvloeden jouw negatieve gevoelens, jouw gedachtes en jouw visie op jouw werkplek, terwijl er en nog moet beginnen en niemand nog echt hebt leren kennen.
Blijf rustig en stel je open voor jouw nieuwe collega’s en jouw nieuwe baan en neem de tijd om beide goed te leren kennen!
zondag 1 december 2019 om 23:07
@S-Groot: speciaal voor jou een test over autismespectrum gedaan. Ik scoor 20% van de 100%, dus weinig kenmerken. Ik herken me er ook totaal niet in, wel hier en daar. Maar grotendeels gewoon echt niet. Als het wel zo zou zijn, zou ik me erin kunnen berusten. Want dan weet ik tenminste wat ik heb. Heb wat anders, misschien een angststoornis oid. Ik heb wel wat, maar het is iig geen autisme.
zondag 1 december 2019 om 23:09
Zalmrooze schreef: ↑01-12-2019 23:07@S-Groot: speciaal voor jou een test over autismespectrum gedaan. Ik scoor 20% van de 100%, dus weinig kenmerken. Ik herken me er ook totaal niet in, wel hier en daar. Maar grotendeels gewoon echt niet. Als het wel zo zou zijn, zou ik me erin kunnen berusten. Want dan weet ik tenminste wat ik heb. Heb wat anders, misschien een angststoornis oid. Ik heb wel wat, maar het is iig geen autisme.
Nou dan ga je daarvoor in therapie. Uit je topics is in elk geval heel duidelijk dat je een hoop niet goed snapt en niet goed mee om weet te gaan en nu zit je ook nog met zelfmoordgedachten. Duidelijker kan het toch niet dat je professionele hulp moet zoeken?
zondag 1 december 2019 om 23:11
Wat voor hoop snap ik niet. Kan je wat concreter zijn?
En wat zou dat dan met autisme te maken hebben
zondag 1 december 2019 om 23:13
Ik denk dat je daarvoor beter af bent bij een therapeut want er zijn je een hoop concrete dingen aangedragen/besproken in je topics maar schijnbaar komt dat niet over. Misschien helpt het als je ze nog eens doorleest?
zondag 1 december 2019 om 23:13
Het gedrag van jouw (toekomstige) collega’s en vriend adequaat interpreteren en hier passend op reageren?
anoniem_376030 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 23:17
1.05% gewijzigd