Advies gevraagd

24-06-2009 08:37 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt. Het probleem is opgelost. Ik heb actie ondernomen.

Bespaar jezelf de moeite om te reageren. Ik zal hier niet meer komen.
Geen mening over je situatie. Vraag me alleen af, zijn dit allemaal echte namen? Zo ja, Weet je zeker dat je jezelf en iedereen met naam en toenaam op het net wil slingeren? Als je vrouw lid is van een online community, wie zegt dan dat ze nooit op het viva forum komt...
quote:Frederik schreef op 24 juni 2009 @ 08:37:

Hallo,

mijn naam is Frederik, ben 38 jaar, 11 jaar getrouwd met Joyce en we hebben een dochtertje van 6 en we zijn erg gelukkig met z'n drietjes.Vind je privacy belangrijk? Dan is het handig als deze gegevens niet kloppen.quote:Ik moet ook zeggen dat ik geen enkele reden heb om haar niet te vertrouwen. Maar, denk ik dan, je weet het maar nooit natuurlijk.Dat lijkt me nogal onzin. Ofwel je hebt geen enkele reden om haar niet te vertrouwen en dan weet je het maar wel. Ofwel je weet het maar nooit, en dan heb je dus reden om haar niet te vertrouwen.quote:ik weet niet goed wat te doen en hoop op advies. Misschien zelfs van mensen die in dezelfde situatie zitten en of hebben gezeten.

Ik zit op één punt in dezelfde situatie: ik heb geen reden om mijn vrouw niet te vertrouwen.

Ik lees dus niet stiekem haar berichten. Ik heb dus geen wantrouwen als ze afspraken maakt met wie dan ook.

de vraag lijkt me dus: vertrouw je haar nu wel of niet?
De namen zijn fictief. En mocht mijn vrouw het lezen dan is dat maar zo.
Ik vertrouw haar. Maar ik vind de situatie vervelend. Het zit me dwars.
In dat geval, bespreek het dan meteen met haar, ipv op een forum.
Ze kan het niet meer openlijk doen, want jij hebt het haar verboden. Niet gek dus dat als ze iemand van vroeger graag wil spreken ze dat maar buiten jou om doet, want bespreekbaar is het niet meer.

Hoe weinig vertrouwen in je vrouw heb je als ze niet met een scharrel uit haar puberteit mag afspreken? Denk je echt dat ze er meteen op zou springen of verliefd zou worden? En denk je dat als dat zo is dat jouw verbod om af te spreken haar daarvan zou weerhouden? Dan zal ze vanzelf een keer vreemdgaan of verliefd worden, want daar heb jij geen controle over, ook niet als je haar verbied om af te spreken.

Hoe kinderachtig en onvolwassen.
?????
Geen bijzonderheden
Het klinkt alsof de discussie een ruzie is geweest. Ik snap niet waarom je het niet leuk (niet goed) vond dat ze ging. Het lijkt erop dat je haar niet voldoende vetrouwt en dat zegt iets over jou. Je kijkt niet voor niets in haar digitale verkeer. Intussen is er kennelijk bij haar iets blijven kriebelen en heeft ze gedacht, dan laat ik Frederik er buiten.

Ik heb zelf twee jaar geleden een gelijksoortige reunie gehad met 3 mannen, waarvan ik er op één ooit verliefd ben geweest. Gewoon leuk om elkaar weer te zien, meer niet. We zien elkaar nog elk jaar.

Mijn advies: vertel het haar wat je gedaan hebt en ook waarom en geef haar de ruimte om met haar klasgenoten van vroeger af te spreken.
En hoe triest ben je als je je vrouw gaat controleren op internet?

Je hebt óf een verkeerde vrouw getrouwd die niet te vertrouwen is, en dan maakt jouw controle geen ruk verschil.

óf je bent een jaloers type en gedraagt je als een kleuter.
quote:Thyra schreef op 24 juni 2009 @ 08:53:

En hoe triest ben je als je je vrouw gaat controleren op internet?

Je hebt óf een verkeerde vrouw getrouwd die niet te vertrouwen is, en dan maakt jouw controle geen ruk verschil.

óf je bent een jaloers type en gedraagt je als een kleuter.
Geen bijzonderheden
Allereerst vind ik het zowiezo niet kunnen in een relatie of huwelijk dat je elkaar bespioneert (accounts inkijken, telefoons inkijken enz. enz.) Een huwelijk moet gebaseerd zijn op vertrouwen.

Je moet haar vertrouwen en erop vertrouwen dat ze niks zal doen om jullie huwelijk in gevaar zou brengen.

Door haar te gaan bespioneren leg je alleen maar druk op je huwelijk.
Wel heel bijzonder en vleiend voor de VIVA-community dat je als man hiervoor in één streep ons weet te vinden, terwijl 'zo'n online-community' zoals jij het omschrijft je waarschijnlijk niet dagelijks zal frequenteren.

Verder kan ik me alleen maar afvragen waarom je inderdaad je helemaal naar een jou onbekend forum begeeft, in plaats van naar je vrouw.
Ik begrijp niet dat je haar berichten leest in die community, als je zegt dat je haar vertrouwt. Misschien vertrouw je haar toch minder dan je zelf denkt.

Zelf zou ik trouwens ook niet blij zijn als mijn vriend met een ex zou afspreken zonder mijn medeweten. Voelt gewoon niet goed, ook al lijkt het allemaal zeer onschuldig.

Gewoon bespreekbaar maken bij je vriendin en tja, dat betekent dus ook opbiechten dat je hebt zitten rondneuzen op haar community. Ik zou het zeker niet op z'n beloop laten.
Ik zou niks doen en vooral niet meer in haar spullen snuffelen als je denkt dat je haar zo vertrouwt.

Wil je open kaart spelen dan moet je idd alles op tafel leggen.

Voordat er concrete plannen werden gemaakt heb ik aangegeven dat ik het niet leuk vond dat ze met twee mannen zou afspreken. Ze begreep dit na enige duscussie wel. De reunie is uiteindelijk niet doorgegaan. Waarom precies is me ontschoten.

Waarom? Daarvoor zei je dat je het niet leuk vond dat ze zou afspreken...

Ik vind het eigenlijk jammer voor haar dat je haar verbiedt naar een reünie te gaan. Ze zou ongetwijfeld nieuwsgierig zijn geweest hoe het is gegaan met haar ex-klasgenoten.
World of Warcraft: Legion
quote:Frederik schreef op 24 juni 2009 @ 08:47:

Ik vertrouw haar. Maar ik vind de situatie vervelend. Het zit me dwars.Als je haar vertrouwd, wat vind je er dan vervelend aan?
Nou, verboden heb je het haar toch niet?

Je hebt alleen gezegt dat je het niet leuk vind en ik vind dat je het recht heb om dat te mogen vinden. (ik zou er ook zo over denken..)

Ongeacht of daar een echte reden voor is of niet.

Ze moet dat respecteren en niet achter je rug om alsnog met ze afspreken.

Dat je haar controleert is niet netjes en wellicht heb je toch minder vetrouwen dan dan je zelf denkt maar ik zou haar er wel mee confronteren. ZIj heeft meer uit te leggen dan jij.
Lekker gaan laten. Als ze ergens nieuwsgierig naar is doet ze het toch wel.
quote:balalaika schreef op 24 juni 2009 @ 09:38:

Nou, verboden heb je het haar toch niet?

Je hebt alleen gezegt dat je het niet leuk vind en ik vind dat je het recht heb om dat te mogen vinden. (ik zou er ook zo over denken..)

Ongeacht of daar een echte reden voor is of niet.

Ze moet dat respecteren en niet achter je rug om alsnog met ze afspreken.

Natuurlijk heb je het recht om iets niet leuk te vinden. Maar waarom vind je het niet leuk als er met een oud klasgenootje wordt afgesproken? Is dat niet puur je eigen angst? En is het wel eerlijk om de ander dus dingen te ontzeggen zodat jij je angsten onder controle hebt?

Want ja, zeggen dat je iets niet leuk vindt (en vaak een soort van gemok en emotioneel gedoe erbij) vind ik emotionele chantage, dus gewoon een vorm van verbieden.
Ik vind dat je zwaar overdrijft. Laat je vrouw toch lekker afspreken met haar oud-klasgenoot. Hoe groot is de kans dat ze hem na al die jaren nog steeds zo leuk vindt dat ze verliefd op hem wordt, haar gezin in de steek zal laten en de rest van haar leven samen met hem door wil brengen???

De kans bestaat altijd dat ze iemand tegenkomt die ze leuk vind. In de vriendenkring, op het schoolplein, tijdens de zwemles, op het werk etc. etc.

Je kunt haar toch niet de hele dag binnenhouden?
Nou, dat doe je snel, zo'n probleem oplossen. Waar het vivaforum al niet goed voor is.
quote:IvyRosa schreef op 24 juni 2009 @ 09:42:

Natuurlijk heb je het recht om iets niet leuk te vinden. Maar waarom vind je het niet leuk als er met een oud klasgenootje wordt afgesproken? Is dat niet puur je eigen angst? En is het wel eerlijk om de ander dus dingen te ontzeggen zodat jij je angsten onder controle hebt?

Want ja, zeggen dat je iets niet leuk vindt (en vaak een soort van gemok en emotioneel gedoe erbij) vind ik emotionele chantage, dus gewoon een vorm van verbieden.Zo zie ik het ook. Het zegt meer over Frederik dan over Joyce. Het lijkt me leuk om oudklasgenootjes terug te zien. Het valt m.i. ook gedeeltelijk onder de noemer: vrouw met beste vriend (geen relatie) of man met beste vriendin (ook geen relatie). Sommige mannen en vrouwen (resp.) hebben daar moeite mee.

Iedereen bedankt. Het probleem is opgelost. Ik heb actie ondernomen.

Bespaar jezelf de moeite om te reageren. Ik zal hier niet meer komen.O... ik zie dat je het modeverschijnsel van post editen bij wat kritische reacties, hebt overgenomen...
quote:Thyra schreef op 24 juni 2009 @ 10:05:

Nou, dat doe je snel, zo'n probleem oplossen. Waar het vivaforum al niet goed voor is.Het forum heeft magische krachten naast de bitjes en de byte-jes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven