Advies graag

17-06-2011 22:34 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Izabell, 4 minuten geleden

Hallo dames,

Graag een luisterend oor en advies.

Hier ben ik weer ruim een jaar later.

Mijn zwangerschap is voldragen een lief gezond baby'tje ligt te slapen in zijn ledikant.

Voor de buitenwereld een mooi gezin.

Mijn partner had tot voor kort een zelfst.onderneming. Hij rookte wiet/hasj voor ik zwanger raakte. Ik vroeg(of noem het voor een keuze staan) hem te stoppen met blowen.

Hij gaf aan dit te doen.

Noem mij naïef want, ik kom zo net onverwachts thuis en meneer rookt wiet (buitenshuis). Ik kan mijn ogen niet geloven.

Ik heb het hem zo vaak gevraagd. Hij loog glashard in mijn gezicht, telkens weer.

Komt bij: we hebben niet eens geld om wiet of hasj te kopen!

Zijn bedrijf is over de kop. Hij zit met ruim 40.000 euro in de schuldhulpsanering en we krijgen hulp van de voedselbank (sinds een aantal weken).

En hij koopt dus gewoon maar...

Ik ben zo teleurgesteld.

Wat moet ik?

Wat zijn mijn opties?
quote:Henkjan41 schreef op 17 juni 2011 @ 23:28:

Is cannabis nou 'zooi' of een medicijn?

Tja, zoals je hier al hebt kunnen lezen: de ene vindt het zooi (TO) de ander vindt het een medicijn.

TO, jij vind het zooi, misschien vindt jouw man het een medicijn dat jij hem verbiedt. Jij vindt dat hij moet stoppen met die zooi, hij vindt het wellicht een opluchting. Praat er met hem over. Lijkt me veel zinvoller, dan nadenken hoe je hier uit komt. Want dat kan alleen maar samen, niet alleen.
Als ik denk dat ik mijn kinderen zal moeten missen( omgangsregeling) als ik besluit alleen verder te gaan.

Zij zijn alles voor mij! Ik kan er niet aan denken echt niet..
Je kunt ook overdrijven. Af en toe een jointje roken, daar is niks mis mee. Het is ook gemeen van je om tegen hem te zeggen dat de kinderen vast niet aan hem worden toegewezen als hij blowt. Daar ben je al de mist in gegaan. Als je zo tegen blowen bent had je niks met hem moeten beginnen, je kunt iemand niet veranderen.

Wat fout van hem is, is dat hij er over liegt en dat jullie niet kunnen rondkomen en hij wel blowtjes koopt.

Oh en prima dat je nu gaat slapen, maar ipv in je eentje na te denken over hoe nu verder zul je dit toch met hem moeten bespreken. Praat met hem ipv het voor jezelf allemaal bedenken.
quote:Izabell schreef op 17 juni 2011 @ 23:31:

Ik heb er echt veel verdriet van!Dat geloof ik , hij is dus niet de man die jij wil dat hij is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
@Izabel,

Als jij besluit er een eind aan te maken zal niet alleen jij, maar ook hij de kinderen moeten missen. Echt, praat met hem.
quote:Izabell schreef op 17 juni 2011 @ 23:34:

Als ik denk dat ik mijn kinderen zal moeten missen( omgangsregeling) als ik besluit alleen verder te gaan.

Zij zijn alles voor mij! Ik kan er niet aan denken echt niet..Zoveel gescheiden mensen, er is nog niemand dood gegaan aan een paar dagen missen van de kinderen. Dat zijn nu niet dingen waar jij je besluit aan op moet hangen. Denk dan liever aan hen. Leven zij nu tussen ruzie makende ouders?
Het gaat niet over blowen alleen.

Het gaat over de spanning die schulden en armoede met zich mee brengen.
quote:Turkooiss schreef op 17 juni 2011 @ 23:38:

@Izabel,

Als jij besluit er een eind aan te maken zal niet alleen jij, maar ook hij de kinderen moeten missen. Echt, praat met hem.En wat dacht je van de kinderen?
@laela,

Het allerergst is het voor de kinderen natuurlijk!
Het ligt er denk ik aan HOEVEEL hij rookt.

Is het 1 of 2 jointjes op een dag of is het meer.

Rookt hij ook puur pijpjes of waterpijp?

Als het meer is, tsja dat kost nogal wat...

Hoe stoned is hij? ( denk aan je baby, veiligheid enzo..)
quote:Ik kan het hem gezien onze financiën eigenlijk niet toestaan.

"Toestaan"? Het is geen kind dat jij moet betuttelen! Ik vind dat jij raar praat over je man, alsof jij de baas in het gezin bent. Je kleineert hem. Ik zou dan ook aan mijn gewoonten vasthouden.

Of beter: ik zou weggaan.
Nadat je hem geconfronteerd hebt met het roken van wiet toen je vanavond onverwachts thuiskwam... ben je online gegaan om je onvrede te uiten.

Hem heb je nog niet weer gesproken?

Overigens schrijf je heel dapper dat je het beste voor hem wilt. Maar wie weet wat het beste voor hem is? Kan hij dat zelf ook zijn?
In je vorige topic bleef je voor jezelf ontkennen dat hij verslaafd is, dat hij het gewoon nodig heeft om elke dag een jointje te roken om te ontspannen. Maar goed, ik snap eerlijk gezegd niet waar het geld vandaan komt als jullie in de schuldsanering zitten. Je krijgt dan per week toch een x bedrag aan leefgeld?

En daar moet je dan alles van betalen. Had je dan niet door dat er geld 'verdween'?

Jullie staan op dit moment onder ontzettend veel stress vanwege de geldzorgen. Vorig jaar stond hij ook al op het punt op bij je weg te gaan. Wil je het nu weer op de spits drijven?

Jullie moet praten samen.... want jullie hebben samen wel 2 kinderen...
quote:Cassas schreef op 17 juni 2011 @ 22:49:

De één drinkt een biertje/wijntje de ander rookt afentoe een jointje.

Als hij niet veel rookt vallen de kosten ook best mee hoor.

Maar dit is hoe ik er over denk.

Als jij je er niet fijn bij voelt dan moet hij dit accepteren en al helemaal niet erover liegen.

Eens.

Over wiens geld hebben we het eigenlijk? Hebben jullie beide een baan? Of bekostigt hij zijn blowen van jouw geld? Of werken jullie beide 50/50?
quote:Izabell schreef op 17 juni 2011 @ 22:34:

Izabell, 4 minuten geleden

Hallo dames,

Graag een luisterend oor en advies.

Hier ben ik weer ruim een jaar later.

Mijn zwangerschap is voldragen een lief gezond baby'tje ligt te slapen in zijn ledikant.

gefeliciteerd, dat om te beginnen

Voor de buitenwereld een mooi gezin.

Mijn partner had tot voor kort een zelfst.onderneming. Hij rookte wiet/hasj voor ik zwanger raakte. Ik vroeg(of noem het voor een keuze staan) hem te stoppen met blowen.

Wil je uberhaupt met een partner samenleven die blowt?

Hij gaf aan dit te doen.

Noem mij naïef want, ik kom zo net onverwachts thuis en meneer rookt wiet (buitenshuis). Ik kan mijn ogen niet geloven.

Ik heb het hem zo vaak gevraagd. Hij loog glashard in mijn gezicht, telkens weer.

Hoe vaak wil je hem blijven geloven dan

Komt bij: we hebben niet eens geld om wiet of hasj te kopen!

Zijn bedrijf is over de kop. Hij zit met ruim 40.000 euro in de schuldhulpsanering en we krijgen hulp van de voedselbank (sinds een aantal weken).

Waarom ben jij medeverantwoordelijk voor zijn schulden?

En hij koopt dus gewoon maar... en jij laat dat toe, ondanks schuldsanering?

Ik ben zo teleurgesteld. Wat is jouw aandeel hierin?Wat moet ik?

Wat zijn mijn opties? nogmaals, hoe komt het dat jij het mede zover hebt laten komen?

Met het risico dat ik een waarschuwing krijg voor het quoten van topic, so be it dan maar. Zie vetgedrukte zinnen.

TO, wat wil je nog met hem? Hebben jullie een samenlevingscontract?

Wil je met hem verder, wetende dat hij wss toch niet gaat veranderen? Wetende dat hij toch wss wel blijft wiet roken.

Gun je jezelf én je kind niet beter dan dit?
quote:Izabell schreef op 17 juni 2011 @ 22:34:

Hij zit met ruim 40.000 euro in de schuldhulpsanering en we krijgen hulp van de voedselbank (sinds een aantal weken).

En hij koopt dus gewoon maar...

Ik ben zo teleurgesteld.

Wat moet ik?

Wat zijn mijn opties?

(kopie uit andere topic)

Zijn financiën zijn een puinhoop, dat is duidelijk.

Dus: jullie financiën scheiden en geschouden houden, je eigen boontjes doppen, en zorgen dat zijn sores niet de jouwe wordt. Als hij wiet wil kopen terwijl hij al in de schulden zit doet hij dat maar van z'n eigen geld, niet van jouw geld (en jij moet hem dan dus ook niet gaan onderhouden).
Nou ik vind dat er hier wel veel tolerantie bestaat voor het blowgedrag van TO's man. Het is hartstikke duur! Ik vermoed zo 5/7 euro per joint of dag. En als je in de schuldsanering zit en zelfs naar de voedselbank gaat, dan is dat een fortuin! Kun je een hele maaltijd van organiseren of een hele tas fruit van kopen op de markt.

Zijn bedrijf is over de kop gegaan. Lullig, op zn zachts uitgedrukt. Maar hij had als ondernemer dat risico en die verantwoordelijkheid. Ook is hij verantwoordelijk voor zijn gezin. Dan moet hij hierin niet egoïstisch zijn. Hoe moeilijk het ook is. Bovendien, 10 km hardlopen is ook een goed medicijn hoor. En gratis! Komen ook allemaal fijne stofjes van vrij in je hoofd. Blowen is ook gewoon een gewoonte/manier van dealen met stress. Je kunt je toevlucht nemen tot andere gewoonten als dat betekent dat je gezin zich dan wel naar behoren kan voeden en je vriendin niet ALLE eurocentjes tien keer hoeft om te draaien.

Wat ik me afvraag, TO, hoe komt hij eigenlijk aan het geld om wiet te kopen? Ontvangt hij het 'zakgeld' van jullie (hoe heet dat) contactpersoon van de schuldsanering? Hoe kom jij aan je geld om inkopen te doen? Van hem?
Gister wilde mijn partner niet praten.

Hij gaf aan: nu ben ik erbij! Je hebt me.

Als je m'n kinderen maar niet van mij afpakt.

Ik had vragen waarop hij zei met jou valt niet te praten.

Toen ben ik het forum op gegaan.

Hij komt aan het geld ik verdien. Pinpas of contanten gepakt. Dan heeft hij boodschappen gedaan en telt hij er de wiet/hasj bij op.

Hij heeft momenteel geen inkomsten.

Hij is op zoek.

Vannochtend wilde ik wederom weten waarom hij loog en waarom hij niet bij mij terrecht kan?

Hij wilt niet praten.

Ik moet voor mezelf kiezen ik verdien meer als dit. Al zal het verdomme een zware weg zijn!
Izabell, het is makkelijker als je even laat weten op welke van de 2 topics je doorgaat, want je schrijft nu op 2 topics over hetzelfde onderwerp.
Dit topic houd ik aan is dat ok?
quote:lila01 schreef op 18 juni 2011 @ 12:50:

Izabell, het is makkelijker als je even laat weten op welke van de 2 topics je doorgaat, want je schrijft nu op 2 topics over hetzelfde onderwerp.

Lila dat raadde ik haar ook al aan op het andere topic.

Ze heeft het inmiddels al begrepen.
quote:Bahco schreef op 18 juni 2011 @ 00:12:

[...]

"Toestaan"? Het is geen kind dat jij moet betuttelen! Ik vind dat jij raar praat over je man, alsof jij de baas in het gezin bent. Je kleineert hem. Ik zou dan ook aan mijn gewoonten vasthouden.

Of beter: ik zou weggaan.

Heeft TO dat recht niet? Ik denk van wel. Hij heeft toch zijn bedrijf om zeep geholpen? Hij heeft zijn verantwoordelijkheid naar het gezin niet genomen? Hij heeft gelogen? Wil nergens over praten, pakt geld voor wiet van TO, hij heeft geen inkomen. Dit terwijl ze daar fruit, chocopasta of luiers van kan kopen. Wanneer ze geld voor wiet een paar weken spaart kan ze wel met haar 4 jarige (baby krijgt het nog niet zo mee denk ik) naar de efteling of iets in de vakantie.

Dan hebben we het niet over betuttelen, nee dan heeft zij alle recht en reden om hem geld voor wiet NIET toe te staan.
To ik denk eerlijk gezegd dat je uiteindelijk beter af bent wanneer je alleen verder gaat. Het is net als bij drankverslaafden, altijd zoeken naar een reden om te drinken. Het is altijd de schuld van een ander, wanneer je ze confronteert.

Jouw vriend/man doet exact hetzelfde, weten dat ie fout zit en dan boos reageren, alsof het aan jou ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven