Advies nodig...

14-03-2012 17:37 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Het is de eerste keer dat ik op een vrouwen forum ben. Ik zou graag een vrouwelijk kijk op mijn verhaal willen. Want ik ben het spoor bijster. Alvast bedankt voor jullie tijd en excuses voor het lange verhaal.

Begin februari heb ik via knuz een vrouw ontmoet. Na wat heen en weer gemail hebben we uiteindelijk na een week of 2 op een zaterdag afgesproken te gaan wandelen op het strand. Het was een erg geslaagde dag en de tijd vloog om. Na de date kreeg ik vrijwel direct een smsje van haar dat ze het erg leuk vond en dat ze me snel weer wou zien. De dinsdag erop ben ik een avondje bij haar geweest. Ik goed gemutst en met een bescheiden bosje bloemen naar haar toe gegaan. We hebben die avond lekker gekletst, tv gekeken, op de wii gespeeld en uiteindelijk gezoend en een beetje geknuffeld. Die avond hadden we ook afgesproken dat ik haar die vrijdag erop uiteten zou nemen.

Op een woensdag en donderdag merkte ik al dat er iets niet goed zat. Ze smste niet en was kortaf op msn. Begrijp me niet verkeerd we smste elkaar niet veel op een dag, alleen s'ochtends (heb je lekker geslapen) en s'avonds (hoewas je dag ? weltrusten) smsje. We hoeven ook niet elke dag te smsen maar het viel me toen gewoon op.

Ik gevraagd wat er aan de hand was, ze zei dat ze het druk had. Maar dat ze er naar uitkeek om me vrijdag weer te zien. Dus ik weer helemaal blij. Die vrijdag kreeg ik om 1700 uur een smsje dat ze het erg spannend vond en dat ze er geen goed gevoel bij had. En dat ze liever niet kwam. Ik haar gebeld maar ze nam haar telefoon niet op. Oke date gecanceld en s'avonds hebben we zitten bellen en msnen over waarom ze het toch niet zag zitten.

Het kwam erop neer dat ze het allemaal te snel vind gaan en dat ze even wat afstand nodig heeft om alles op een rijtje te zetten. Ze zei wel nadrukkelijk dat ze mij een super leuke jongen vind en dat ze contact wil houden. En inderdaad zoekt ze nog steeds contact met mij doormiddel van msn en sms.

Afgelopen 2 weken heb ik haar ruimte gegeven (minder contact gezocht) en heb ik gisteren nogmaals gevraagd om samen wat te gaan doen.

Als antwoord kreeg ik een heel verhaal over dat ze schrok van de bloemen die ik haar had gegeven en dat we uit eten zouden gaan. Ze vond het allemaal zo snel gaan. Haar exen hebben haar nooit mee uiteten genomen of ook maar 1x bloemen voor meegenomen. Ze wil niet te hard van stapel lopen want dat is in het verleden fout gegaan bij haar. Ze kon ook nog even geen datum geven waarop we konden afspreken want het was chaos bij haar.

Normaal zou ik dit zien als een afwijzing. Zo'n stille afwijzing waarop het contact langzaam verwaterd. Normaal zou ik niet moeilijk doen, mijn verlies pakken en weer verder gaan. Er zijn nog een paar miljoen andere leuke vrouwen op deze planeet. Maar toch heeft ze wel iets bij me losgemaakt en ik vind haar toch wel leuk. Ook vind ik het verwarrend dat ze nog steeds contact zoekt.

Dames, wat moet ik hier mee ? Moet ik haar nog wat tijd geven of is het game over ?

Ik wil jullie bedanken voor jullie tijd en eventuele goede raad.

Dankje !
Je kan het nog even afwachten. Het kan dat ze het inderdaad te snel vind gaan, of ze vind je gewoon niet leuk genoeg.

Ik zou het nog even aankijken, en haar vragen hoe zij het dan graag zou zien. En als ze het liever alleen (voorlopig) bij msn ect. houdt dat je dat graag eerlijk wilt weten.
Hm, klinkt niet heel positief.

Stond je die dinsdag spontaan voor de deur of hadden jullie afgesproken die dag? En was het knuffelen en zoenen iets dat 'natuurlijk' en van beide kanten kwam of had jij daar voornamelijk op aangestuurd?
Als je haar de moeite waard vindt: geef haar nog wat tijd.

Wat je je wel moet realiseren is dat je wel te maken hebt met iemand met beschadigingen op het relationele vlak. Pas op dat je niet in een toestand verzeild raakt waarbij zij jou in de positie van 'dader' blijft drukken.

Jij hebt niks misdaan.

Zij moet daar overheen komen.

Succes en sterkte
Ik zou er geen zin in hebben..
Bedankt voor jullie snelle reacties!

@Stromboli: Nee we hadden zondag afgesproken dat ik dinsdagavond bij haar zou komen wiien. En het knuffelen en zoenen kwam van beide kanten. Toen ik rond 0100 uur weg wilde gaan heeft ze me nog 30 sec vastgehouden bij de voordeur.
Goh. Ik vind bloemen meenemen en uit eten gaan gewoon leuk en charmant, en heel normaal tijdens het daten/ een beginnende relatie. Het klinkt inderdaad niet heel positief hoor. Je kunt het nog even aanzien; uiteindelijk kom je er natuurlijk wel achter op een goed moment. Maar ik zou de kansen niet te hoog inschatten.
Ik zou uit mezelf niets meer laten horen en kort terug reageren op wat zij stuurt.

En dan kijken wat er gebeurt.

Sommige vrouwen vinden mannen of aandacht welke ze "zomaar in de schoot geworpen" krijgen niet spannend.

En het verhaal dat haar exen haar nooit mee uit eten namen of bloemen meebrachten sterkt bij mij het idee dat dit een vrouw is die altijd veel meer moeite heeft moeten doen voor een man.

En dit wellicht ook ndig heeft.

(Of denkt nodig te hebben.)
Laat haar met rust. Het klinkt alsof ze niet helemaal ok is mbt relaties en dat zal ongetwijfeld door eerdere ervaringen komen maar wat heb jij daaraan? Als het na 2x al zoooooo moeilijk is!? Ik zou als ik jou was helemaal geen contact meer zoeken. Dat is vast niet leuk voor je, maar hoe meer contact je hebt, hoe moeilijker het wordt. Als zij contact zoekt, kun je altijd nog reageren over een tijdje.
Na zes dagen hebben jullie het al over "te snel gaan", "afstand nemen", "dingen op een rijtje zetten" en "ruimte geven"? Een beetje te moeilijkdoenerig, lijkt me.
Ga in therapie!
@Februari : Dat denk ik ook ja. Omdat ze over die exen begint. Ze is dus blijkbaar nooit een spontane man gewent die leuke dingen voor dr deed. Misschien heeft ze daardoor ook nu het idee dat het te snel serieus wordt, omdat ze gewoon ''slecht'' gewend is.
Als het na twee dates al zo verschrikkelijk moeizaam gaat, dan zou ik er echt mee stoppen.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Als iemand al schrikt van een bos bloemen en een etentje dan komt dat niet positief bij mij over.

Ze komt een beetje gecompliceerd over. De vraag is in hoeverre jij gaat zitten wachten totdat ze over de schrik heen is.

(als ze dat tenminste komt).
Ik heb niet alles gelezen maar als ik het goed begrijp is TO een man die een vrouw heeft ontmoet en na zo'n lang verhaal lijkt het mij dat óf hij heel gecompliceerd is óf zij.

Ik zou zeggen game over.
Hallo !

Zo ik ga even eten en ondertussen hebben veel mensen gereageerd !

Bedankt voor jullie adviezen. Ik denk dat het beste is om haar maar lekker te laten gaan. Want dit gezeur na 2 dates heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Jullie reacties hebben mijn gevoel in ieder geval bevestigd.

bedankt
Goed zo TO! Lekker laten gaan; zoals je zegt: vrouwen zat.

Succes met verder daten.
Als ik het het verhaal zo lees, denk ik niet perse dat ze niet 'wi'l. Mogelijk wil ze alleen de bevestiging dat jij er ook nog wel even voor haar bent. En dus dat jij niet over twee weken met een andere vrouw over het strand loopt, een bos bloemen meeneemt, en uit eten gaat.

Ik denk dat je gewoon kan geageren zoals je zelf graag wilt. Wat mij betreft zijn reeele opties:

-stop met deze vrouw

-zeg tegen haar dat zij maar met jou contact moet opnemen als ze er wel klaar voor is

-probeer haar te overtuigen van het feit dat jij het echt meent, en niet volgende week met iemand anders in de strandtent zit.
Nu ik toch op dit forum rond zweef kan ik net zo goed even interactief bezig zijn.

@nettel: Ik heb tegen haar gezegd aan de telefoon dat ik haar leuk vind en dat ik wel een tijd op haar wil wachten als zij tijd nodig heeft. Ik heb er wel bijgezegd dat het niet uitzichtloos moet worden. Ik heb gisteren ook gezegd dat ik wacht op initiatief van haar kant.
Het is een bos bloemen, geen wil-je-nu-mijn-kinderen-baren-verzoek.

Jammer, dat iets positiefs doen, verkeerd ingeschat wordt.
quote:hartkes schreef op 14 maart 2012 @ 19:33:

Nu ik toch op dit forum rond zweef kan ik net zo goed even interactief bezig zijn.

@nettel: Ik heb tegen haar gezegd aan de telefoon dat ik haar leuk vind en dat ik wel een tijd op haar wil wachten als zij tijd nodig heeft. Ik heb er wel bijgezegd dat het niet uitzichtloos moet worden. Ik heb gisteren ook gezegd dat ik wacht op initiatief van haar kant.Als ze tijd nodig heeft moet ze niet op een datingsite gaan staan, maar gewoon lekker zuur gaan zitten doen over slechte exen. Misschien had je gister ipv te zeggen dat je wacht op initiatief van haar kant, je wacht op haar handleiding
Wat zegt zij er op toen jij zei dat het niet uitzichtloos moet worden?

Ik ben van mening tijdens het daten niet te veel gedonder daar heb je tijd genoeg voor in een vaste relatie (Haha)
Het lijkt mij een gecompliceerde dame en ik zou daar geen zin in hebben. Als een relatie in het hele prille begin al zo verloopt voorspeld dat wat mij betreft niet veel goeds voor de toekomst.
@cm-89 Ze zei dat ze het begreep en dat ze mij sowieso liet weten of ze daadwerkelijk nog een keer met me wil afspreken of dat ze het toch niet ziet zitten. Ze wist alleen niet wanneer. Nou ja toen was ik er eigenlijk al een beetje klaar mee.
quote:hartkes schreef op 14 maart 2012 @ 19:33:

@nettel: Ik heb tegen haar gezegd aan de telefoon dat ik haar leuk vind en dat ik wel een tijd op haar wil wachten als zij tijd nodig heeft. Ik heb er wel bijgezegd dat het niet uitzichtloos moet worden. Ik heb gisteren ook gezegd dat ik wacht op initiatief van haar kant.

Tja, meer kan je inderdaad ook niet doen.. De opmerking "ik wil wel wachten maar niet heel lang" is voor vrouwen (sorry voor de generalisatie) ook weer ingewikkeld. Dus communiceer duidelijk, en wat jij (!) voelt.

En..... Als je wacht, wacht dan ook echt.. Stel voor jezelf een termijn... Vraag haar om over twee week even te bellen met goed nieuws (we gaan nog een keer uit) of slecht nieuws (we breken het nu af). Geen tussenweg!

Als je geen zin hebt im wachten, probeer daar dan niet in te blijven hangen
Klopt, ik zou er ook klaar mee zijn. Nogmaals begin moet lekker vrij en natuurlijk verlopen. Maak je niet druk problemen komen in de relatie vanzelf wel een keer ;) Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven