advies nodig
dinsdag 1 mei 2012 om 18:19
ik heb een probleem, mijn vriend is een binnenvetter, en kan niet goed met emoties omgaan of er over praten, en na een ruzie of woordenwisseling blijft hij heel lang in het boos zijn niet willen praten hangen. ik kan dan wel tienduizend keer sorry zeggen op dat moment is het niet goed. dan zit het bij hem tussen ons niet goed zeg maar. ik kan daar niet mee omgaan. ik vermoed dat dit (afstand nemen en het analyseren) zijn manier is om er mee om te gaan, maar ik wordt verdrietiger en bozer door die afstand, zeker als het om kleine dingen betreft. ik weet het nu ff niet meer. iemand tips?
dinsdag 1 mei 2012 om 18:21
Ja dat is best een bekend probleem binnen relaties: de manier waarop een ruzie opgelost wordt. Misschien dat je een compromis kan sluiten met je vriend. Dat je hem bijvoorbeeld even de tijd geeft, even 'uit' de discussie stappen. Maar dat hij je bijvoorbeeld wel laat weten 'komt wel goed, ik moet even afkoelen'. Dan hoeft hij op dat moment niet zijn hele hebben en houden op tafel te gooien, maar weet je beide waar je aan toe bent. Tijdens een verhitte discussie of ruzie ook nog gaan lopen bekvechten over elkaar wel of niet met rust laten doet de zaak in ieder geval geen goed. Je kunt beter in een neutrale situatie spreken over hoe je het in het vervolg aan gaat pakken, zodat jullie je er beiden okee bij voelen.
dinsdag 1 mei 2012 om 19:08
Hm... je zegt duizend keer sorry (ook als het om kleine dingetjes gaat kennelijk.....hij heeft dus ook nogal lange tenen?) en geeft hem nu dus maar ruimte omdat sorry niet helpt, maar het kost je enorm veel moeite (en hem kennelijk niet) en je wordt verdrietiger én bozer.
De verhoudingen lijken me nogal ongelijkwaardig en je kan je afvragen of je op die manier ("doodgezwegen" worden en wachten) oud(-er) wilt worden? Want als je wilt wachten (en wachten... en wachten... bij elk klein dingetje keer weer), kan je misschien beter naar het stuk "Waiting for Godot" gaan, heb je in elk geval nog een stukje cultuur meegenomen en een leuke avond gehad ).
De verhoudingen lijken me nogal ongelijkwaardig en je kan je afvragen of je op die manier ("doodgezwegen" worden en wachten) oud(-er) wilt worden? Want als je wilt wachten (en wachten... en wachten... bij elk klein dingetje keer weer), kan je misschien beter naar het stuk "Waiting for Godot" gaan, heb je in elk geval nog een stukje cultuur meegenomen en een leuke avond gehad ).
dinsdag 1 mei 2012 om 19:48
quote:mirjam2510 schreef op 01 mei 2012 @ 19:08:
Hm... je zegt duizend keer sorry (ook als het om kleine dingetjes gaat kennelijk.....hij heeft dus ook nogal lange tenen?) en geeft hem nu dus maar ruimte omdat sorry niet helpt, maar het kost je enorm veel moeite (en hem kennelijk niet) en je wordt verdrietiger én bozer.
De verhoudingen lijken me nogal ongelijkwaardig en je kan je afvragen of je op die manier ("doodgezwegen" worden en wachten) oud(-er) wilt worden? Want als je wilt wachten (en wachten... en wachten... bij elk klein dingetje keer weer), kan je misschien beter naar het stuk "Waiting for Godot" gaan, heb je in elk geval nog een stukje cultuur meegenomen en een leuke avond gehad ).Heb je wel een punt, ik wil hem best die ruimte geben,maar hoeft geen dagen te duren.ga dus wel zeker aangeven dat we daar een compromis in moeten vinden..thnx voor je reactie
De verhoudingen lijken me nogal ongelijkwaardig en je kan je afvragen of je op die manier ("doodgezwegen" worden en wachten) oud(-er) wilt worden? Want als je wilt wachten (en wachten... en wachten... bij elk klein dingetje keer weer), kan je misschien beter naar het stuk "Waiting for Godot" gaan, heb je in elk geval nog een stukje cultuur meegenomen en een leuke avond gehad ).Heb je wel een punt, ik wil hem best die ruimte geben,maar hoeft geen dagen te duren.ga dus wel zeker aangeven dat we daar een compromis in moeten vinden..thnx voor je reactie