Advies nodig

12-07-2018 20:40 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ontzettende leuke man leren kennen via een datingsapp. Hij woont een dorp verderop maar we hadden elkaar nog nooit gezien, en planden een date.

Gisteravond was het dan zo ver, we gingen afspreken. Hij had een fles wijn mee genomen en nog wat lekkers, ontzettend lief want ik ben dit niet gewend. Normaal gesproken val ik op foute mannen, zitten bijv aan de wiet, hebben geen vaste baan of erger nog schulden, een slecht verleden etc. Op zulke foute mannen kon ik ontzettend verliefd worden.. ZO FOUT! En ik begrijp niet wat ik er leuk aan kan vinden. Dat is dan puur de aantrekkingskracht, uiterlijk, de humor die ze hadden en gezelligheid. Al snel kwam ik erachter dat het fout liep met zulke mannen.

Maar deze man is anders... Heeft een eigen bedrijf, mooi koophuis, alles goed voor elkaar en is er klaar voor om een toekomst op te bouwen. Als ik met hem praat hebben we echt een klik, we kunnen uren bellen en in het echt praten we ook heel makkelijk en open met elkaar. Alleen voel ik de aantrekkingskracht niet, ik voel geen kriebels in mijn buik... Maar het is zo’n lieverd! Gisteren tijdens onze date vroeg hij of ik binnenkort mee uiteten wil, en natuurlijk wil ik dat! Vandaag heeft ie me al gebeld en hij doet echt moeite voor me, dit ben ik echt niet gewend!!!!

Maar ik mis het gevoel! En dan baal ik zo. Ik ben er klaar mee om steeds voor foute mannen te vallen en mijn moeder vind dat ik dit een kans moet geven. Ze zegt dat ik het misschien spannend vind en dat het nog kan komen. Ik voel het normaal gesproken meteen eigenlijk.

Ik wil zo graag verliefd zijn en voor deze man gaan, maar ik ben zo bang dat als ik hier voor ga dat ik later spijt krijg. Is verliefd zijn niet heel erg belangrijk? Op den duur gaat verliefdheid ook over op houden van denk ik dan. Ik weet echt niet wat ik moet doen.

Kans geven of niet? En heeft iemand hier ervaringen mee?
er is geen man overboord als je het even aankijkt, maar het is wel een beetje jammer om de vlinders helemaal niet te hebben... Ook al gaan die over.

Je kiest in het geval van een relatie voor een 'verstandsrelatie'.
Je probeert jezelf nu aan te praten dat je hem leuk gaat vinden, maar je weet wel beter. Dit is 'm dus overduidelijk niet voor je.
Fijn dat hij zijn zaakjes in orde heeft, maar dat moet niet uitmaken.
Je gaat weer voor de verkeerde, maar het geld lijkt naar je te lonken.
Als hij geen bedrijf en geen huis en geld had gehad, had je hem zo voorbij laten gaan. Nu twijfel je vanwege zijn geld.
Hup, afkappen die handel en verder daten met anderen.
Tja het hoeft niet per se deze man te zijn natuurlijk. Het is niet of een foute mooiboy of deze man.

en ga eens na waar om je op van die losers valt. Want hoe triest is zo'n vent die alleen maar aan de wiet zit en schulden maakt? En die worden ook ouder en dan is het alleen nog maar triester, zo'n vroeg oude kop en dan in de bijstand met schulden en wiet.
Waarom moet je per se op de eerste date vlinders voelen? Dat vind ik zo onrealistisch. Ga gewoon leuke dingen doen samen, en ga na of je het leuk vindt om hem te zien, of je naar de dates uitkijkt. Zo ja, vrolijk verdergaan en wie weet wat er ontstaat.
Om nou hierom al op de rem te gaan staan... dan wordt de kans op een leuke match wel erg klein.
Het duurde een half jaar voor ik een man uit mijn vriendenkring aankeek en opeens dacht; wat ben jij eigenlijk leuk! Dat was 9 jaar geleden en inmiddels getrouwd en vader van onze twee kinderen :)

Geef het even tijd.
Alle reacties Link kopieren
niveasoft schreef:
12-07-2018 20:49
Waarom moet je per se op de eerste date vlinders voelen? Dat vind ik zo onrealistisch. Ga gewoon leuke dingen doen samen, en ga na of je het leuk vindt om hem te zien, of je naar de dates uitkijkt. Zo ja, vrolijk verdergaan en wie weet wat er ontstaat.
Om nou hierom al op de rem te gaan staan... dan wordt de kans op een leuke match wel erg klein.
Klopt, vind het gewoon eng aangezien hij echt moeite doet. Voor volgende week heeftie al speciaal voor mij een dag vrij gemaakt zodat we elkaar kunnen zien. Zonet toen hij me belde stelde hij ook voor om me morgen nog even een uurtje te zien voor dat ie aan het werk gaat. Hij is zo verliefd, dat merk ik aan alles en dat vind ik wel eng. Voor het zelfde geldt denkt hij nu meteen al dat het serieus is, terwijl ik het nog even aan wil kijken.

Vind het ook gewoon heel erg jammer dat ik het niet meteen voel. Want ik kan me niet bedenken wat ik niet leuk aan hem vind.
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
12-07-2018 20:51
Het duurde een half jaar voor ik een man uit mijn vriendenkring aankeek en opeens dacht; wat ben jij eigenlijk leuk! Dat was 9 jaar geleden en inmiddels getrouwd en vader van onze twee kinderen :)

Geef het even tijd.
Wat leuk! Alles kan dus.
Alle reacties Link kopieren
Idd, het zou eerder vreemd zijn om bij een 1ste date al vlinders te voelen, het kan natuulijk wel maar dit is geen must.
Leer hem eerst beter kennen, je moet ook niet volgende week al een relatie beginnen. Geef jezelf de tijd om wel vlinders te voelen. Je hebt niks te verliezen door hem beter te leren kennen. Ofwel word het niks, ofwel een goede vriend, ofwel de dan van je dromen.
Zijn verwachtingen zijn van hem, daar ben jij niet verantwoordelijk voor. Als het je benauwt, zeg dat dan: 'Ik vind het heel leuk met je, maar ik heb echt even tijd nodig.' Als hij echt serieus met je is, dan geeft hij je de ruimte.

Hier duurde het ook een paar maanden voordat er echt een kriebel kwam. Nu heel gelukkig met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
En wat zegt het over TO dat ze steeds op sneue foute mannen viel of valt?

Een soort hulpverleners syndroom?
Een machtiger positie t.o.v. mannen die hun leven verkloten?
Een laag zelfbeeld?

Zo maar wat speculatie hoor
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
12-07-2018 20:56
En wat zegt het over TO dat ze steeds op sneue foute mannen viel of valt?

Een soort hulpverleners syndroom?
Een machtiger positie t.o.v. mannen die hun leven verkloten?
Een laag zelfbeeld?

Zo maar wat speculatie hoor
Iedereen altijd willen helpen... ik vond hun leuk als persoon en dacht dat ik ze wel zou kunnen helpen, in het begin zag ik de ernst van de situatie ook niet in. Later kwam ik er pas achter hoe fout deze mannen werkelijk waren. 1 jointje op een dag waren er ineens 4 bijv. En als ze werkloos waren zaten ze achter werk aan en waren er ook zo weer zat van als ze een baan vonden.
Alle reacties Link kopieren
Ga samen wat spannends doen op een volgende date!

Bijv op grote hoogte wat gaan drinken, skinny dippen, bungy jumpen etc etc
Mijn man en ik gingen al jaren vriendschappelijk met elkaar om. Na een paar jaar sloeg de vonk bij beide over en we zijn al bijna 20 jaar gelukkig samen. We kenden elkaar dus goed, wisten wat we aan elkaar hadden en het ging ons echt om het totaalplaatje. Na één date al verliefd dan val je puur op uiterlijk en aantrekking, niet op de persoon zelf, wie hij of zij echt is.
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
12-07-2018 21:05
Mijn man en ik gingen al jaren vriendschappelijk met elkaar om. Na een paar jaar sloeg de vonk bij beide over en we zijn al bijna 20 jaar gelukkig samen. We kenden elkaar dus goed, wisten wat we aan elkaar hadden en het ging ons echt om het totaalplaatje. Na één date al verliefd dan val je puur op uiterlijk en aantrekking, niet op de persoon zelf, wie hij of zij echt is.
Zo denk ik dus ook. Normaal viel ik dus ook ol uiterlijk, aantrekkingskracht en als het maar gezellig was. Ik voelde dan echt kriebels en dan wou ik er voor gaan.

Deze man is zo lief, en komt met allemaal leuke ideeën (ben ik niet gewend!). Ik weet zeker dat ik veel aan hem kan hebben als dit een relatie kan gaan worden. Ik moet het de tijd geven maar vraag me af of je echt dus verliefd moet zijn mocht het serieuzer worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond. Jin man ook al een tijd leuk en aardig voor ik hem opeens aankeek en dacht; jij bent t voor mij! Hij had dat gevoel al wat langer.
Alles kan dus nog!
Alle reacties Link kopieren
Goh, ik snap niet dat je niet ontzettend de pest hebt gekregen aan die foute mannen na je eerdere relaties. Misschien moet je nog meer foute relaties doorworstelen zodat je daar voorgoed geen trek meer in hebt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Redrose91 schreef:
12-07-2018 20:59
Iedereen altijd willen helpen... ik vond hun leuk als persoon en dacht dat ik ze wel zou kunnen helpen, in het begin zag ik de ernst van de situatie ook niet in. Later kwam ik er pas achter hoe fout deze mannen werkelijk waren. 1 jointje op een dag waren er ineens 4 bijv. En als ze werkloos waren zaten ze achter werk aan en waren er ook zo weer zat van als ze een baan vonden.
Is dat geen ernstige zelfoverschatting? En waarom wil je zoveel betekenis hebben voor die persoon? Wil je belangrijk zijn, onmisbaar zijn voor iemand?

Het is echt verschrikkelijk moeilijk om iemand te helpen, zelfs al begrijp je de psyche van die persoon. Jij begreep die mannen totaal niet, maar toch schatte je in dat je ze helpen kon?? Hoe? Door ze te vertellen hoe het moest?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Redrose91 schreef:
12-07-2018 20:59
Iedereen altijd willen helpen... ik vond hun leuk als persoon en dacht dat ik ze wel zou kunnen helpen, in het begin zag ik de ernst van de situatie ook niet in. Later kwam ik er pas achter hoe fout deze mannen werkelijk waren. 1 jointje op een dag waren er ineens 4 bijv. En als ze werkloos waren zaten ze achter werk aan en waren er ook zo weer zat van als ze een baan vonden.
Je zoekt dus geen gelijkwaardige relatie, maar jij zoekt een Project, iemand die je kunt fixen. Gedoemd te mislukken. 100%.

Deze man hoeft niet te worden gerepareerd, dus nu kan jij er niet 'verliefd' op worden, want er blijken geen problemen te zijn. Dit is het instapklare model, en jij weet je er geen raad mee.
Alle reacties Link kopieren
Redrose91 schreef:
12-07-2018 20:53
Wat leuk! Alles kan dus.
Alles kan. Mijn man en ik hebben lang 'aangerommeld' , wat je nu misschien daten zou noemen. Allebei niet echt direct behoefte aan een vaste relatie. We zouden wel zien hoe lang het leuk zou blijven.
Nu zijn we 18 jaar verder. Dat was niet meteen de insteek, maar je ziet het...vlinders hoeven er niet meteen te zijn. Ga lekker daten, elkaar leren kennen. Je hoeft niet nú te beslissen. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
12-07-2018 23:09
Je zoekt dus geen gelijkwaardige relatie, maar jij zoekt een Project, iemand die je kunt fixen. Gedoemd te mislukken. 100%.

Deze man hoeft niet te worden gerepareerd, dus nu kan jij er niet 'verliefd' op worden, want er blijken geen problemen te zijn. Dit is het instapklare model, en jij weet je er geen raad mee.
Ik heb geen idee hoe dit kan. Misschien omdat ik altijd in spanning heb geleefd juist weer spanning zoek, niet goed dus. Bij hem kan ik me veilig voelen, hij doet moeite voor mij en dit ben ik ook niet gewend. Ik vind hem zo lief dat hij me zonet nog weer belde tijdens zijn nachtdienst om mij welterusten te wensen en dat hij me morgen nog even kort een uurtje komt bezoeken.

Het lijkt wel of ik het niet kan accepteren dat iemand zoveel voor mij doet en ik word er heel erg afstandelijk door. Ik ga wel verder met hem daten, wie weet komt het nog. Hij verdiend dit meer dan mijn vorige scharrels waar ik me wel voor inzette. Het leek mijzelf verstandig om nu eens met een hele andere soort man te daten. Waar ik normaal op zou vallen dat komt zeker niet goed en veroorzaakt alleen maar ellende en wantrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Tsja eigenlijk mooi en leuk kan het zijn, maar ik vind het heel belangrijk meteen al een soort goed gevoel te hebben, bij mij groeit wel liefde maar er moet eerst gevoel al wel zijn.....Heb ik niks qua gevoel in het begin al is de man nog zo leuk en lief dan wordt het eigenlijk nooit wat. Is jammer ja en zeker als het een leuke man is maar dan wordt je toch niet gelukkig. Succes
voer eendjes geen oorlog!
TO, goed dat je nu in een andere vijver vist.

Je bent je bewust van je eigen gedrag, dat is een goed begin. Ik zou het ook met hem (op een luchtige manier) bespreken, dat je moet wennen, tijd nodig hebt, maar dat je hem wel leuk vindt. Dat je misschien afstandelijk bent, maar dat dat komt doordat je niet te snel wil gaan omdat het allemaal even in moet zinken.
Alle reacties Link kopieren
Daarnaast vind ik het ook nog eens ontzettend moeilijk om iemand te kwetsen die goed voor mij is. Ik weet hoe dat voelt... maar ik moet wel aan mezelf denken natuurlijk! Ik ga het wel een kans geven. :)
Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn verwachtingen. Als jij oprecht kunt zeggen dat dit niet gaat worden wat je wil van een relatie, dan is het jouw goed recht het af te kappen, ongeacht hoe hij erover denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven