Advies raad nodig
maandag 18 november 2019 om 22:16
Raad /advies nodig.
Op verjaardagen van mijn familie wordt er heel veel gedronken en ook wel gegeten.
Nu vind ik drank geven prima maar niet als er te veel wordt gedronken en visite weggedragen moet worden
Nu ben ik jarig ik met de kerst en trakteer ik wel eens op amandelstaven en maak ik wel eens andere hapjes klaar dan andere familie leden.
Nu ben kreeg ik van mijn ene broer te horen dat mijn andere broer zich afvroeg waarom ik niet zelfde deed als de rest van de familie Want hij komt toch uit zelfde nest ?
En of ik daar daar met mijn komende verjaardag rekening mee wilde gaan houden?
Dat er wel gebak en meer hapjes moeten komen!
Moet ik dit accepteren van mijn ene broer?
Ieder geeft zijn verjaardag op eigen manier of denken jullie daar anders over ?
Op verjaardagen van mijn familie wordt er heel veel gedronken en ook wel gegeten.
Nu vind ik drank geven prima maar niet als er te veel wordt gedronken en visite weggedragen moet worden
Nu ben ik jarig ik met de kerst en trakteer ik wel eens op amandelstaven en maak ik wel eens andere hapjes klaar dan andere familie leden.
Nu ben kreeg ik van mijn ene broer te horen dat mijn andere broer zich afvroeg waarom ik niet zelfde deed als de rest van de familie Want hij komt toch uit zelfde nest ?
En of ik daar daar met mijn komende verjaardag rekening mee wilde gaan houden?
Dat er wel gebak en meer hapjes moeten komen!
Moet ik dit accepteren van mijn ene broer?
Ieder geeft zijn verjaardag op eigen manier of denken jullie daar anders over ?
dinsdag 19 november 2019 om 23:18
De volgende die een via-via boodschap overbrengt afkappen en zeggen: “Klachten van iemand die niet de cojones heeft om mij dat in mijn gezicht te zeggen neem ik niet in overweging”. Bij ondervraging over de gastenlijst of pogingen tot chantage met ‘dan kom ik niet’: ‘Waarvan akte’.Twijffelkont schreef: ↑19-11-2019 22:57Ze zijn welkom omdat ik ze neem zoals ze zijn . Maar dat ik via andere broer z.n bericht te horen krijg ...dat ene man het dus kennelijk niet belangrijk vind familie maar belangrijk dat familie goed te eten en te drinken heeft ..
En daarnaast het ook ook wel beetje uit verplichting dat ik ze uitnodig want als het aan mijn vrouw ligt dan kwam er liever geen verjaardag want de vrouwen praten bijna niet met hem , ja wel mijn zussen die zijn wel heel lieff.
Stel je zou in mijn schoenen staan...wat zou jij dan doen?
dinsdag 19 november 2019 om 23:23
Ik zou als ik jou was vertellen dat als er problemen zijn, je het graag direct van iemand hoort en dat het erg respectloos is om beklacht te doen over wat er te eten is op JOUW verjaardag. Dat doe je gewoon niet als je bent uitgenodigd en bij iemand thuis komt, klaar. Ook al serveer je alleen komkommer. Dan moeten zij hun verwachtingen maar bijstellen of zelf iets meenemen.
dinsdag 19 november 2019 om 23:27
Was op mij bedoelt omdat ik een vlaamse uitdrukking gebruikte in dit topic dat iemand niet begreep. Maar waarom schrijf jij twijfelkont met twee ffen?
dinsdag 19 november 2019 om 23:30
Dank je wel ! Helemaal mee eens !raindance schreef: ↑19-11-2019 23:23Ik zou als ik jou was vertellen dat als er problemen zijn, je het graag direct van iemand hoort en dat het erg respectloos is om beklacht te doen over wat er te eten is op JOUW verjaardag. Dat doe je gewoon niet als je bent uitgenodigd en bij iemand thuis komt, klaar. Ook al serveer je alleen komkommer. Dan moeten zij hun verwachtingen maar bijstellen of zelf iets meenemen.
En nogmaals ze krijgen echt wel borrelhapjes en lekkers bij de koffie/thee
Alleen doe ik het op mijn manier omdat ik ik ben en broers broers .
Na aperij is er in de wereld al genoeg en elkaar respecteren zou ook fijn zijn !
Dat doe ik wel nl bij de rest van de familie en hen en ook bij alle mensen om mij heen..
dinsdag 19 november 2019 om 23:39
Groot gelijk! Of veel gelijk, je begrijpt het wel denk ik. Voor iemand met geen familie klinkt dit een beetje pietlutterig (vlaams voor onzin). Wees blij met wat je hebt, je verjaart maar 1 keer per jaar..
dinsdag 19 november 2019 om 23:54
Ik snap dit echt niet, wat een gezeur over hapjes en drankjes, je komt toch voor de jarige en niet om jezelf vol te eten en te drinken? Nou pak ik wel groots uit op verjaardagen gewoon omdat ik dat leuk vind maar heb er nog nooit op gelet of ik ergens anders wel genoeg hapjes en te drinken kreeg , wat apart.iedereen doet het op zijn manier en dat heb je te respecteren.
Ik zou broer opbellen en vragen waarom hij zich hier zo druk over maakt.
Dit is hoe jij je verjaardag wilt vieren,daar hoeft je broer zich niet zo raar over uit te laten. En gewoon doorgaan hoe jij je verjaardag wilt vieren, ikzelf zou alleen gezellige mensen uitnodigen,ik zou dit gezeur niet nodig hebben.
Dit is hoe jij je verjaardag wilt vieren,daar hoeft je broer zich niet zo raar over uit te laten. En gewoon doorgaan hoe jij je verjaardag wilt vieren, ikzelf zou alleen gezellige mensen uitnodigen,ik zou dit gezeur niet nodig hebben.
woensdag 20 november 2019 om 18:41
Klopt helemaal alleen is mijn broer hard qua karakter en ik totaal niet.rosik schreef: ↑19-11-2019 23:54Ik snap dit echt niet, wat een gezeur over hapjes en drankjes, je komt toch voor de jarige en niet om jezelf vol te eten en te drinken? Nou pak ik wel groots uit op verjaardagen gewoon omdat ik dat leuk vind maar heb er nog nooit op gelet of ik ergens anders wel genoeg hapjes en te drinken kreeg , wat apart.iedereen doet het op zijn manier en dat heb je te respecteren.
Ik heb al te veel bedekt met de mantel der liefde... heb hekel aan ruzie En dan pas ik me maar weer aan..
Nu heb ik ze allemaal al uitgenodigd maar heb nu geen zin in de verjaardag.
Als ik eerlijk zeg wat er loos is heb ik alle andere lieve mensen ook mee getrokken in iets waar meneer zelf verzint onder het mom “namens de familie” nu de helft zal het niet uitmaken of er spijs of taart enz geserveerd word!
Dus praten met de bewuste broer maakt nog meer stuk in de familie ...
Wik en weeg nu ...mond dicht houden en verjaardag geven en dan met gebak en meer hapjes dan normaal
Of afzeggen...?
woensdag 20 november 2019 om 19:02
Waarom afzeggen. Nodig de mensen uit die jij er graag bij wilt hebben.
En tegen je broers zeg je; goh je bent welkom om mijn verjaardag, ik vier het zoals ik het graag wil vieren. Vind je het niets, dan blijf je gewoon thuis. Dat vind ik prima. Maar wanneer je komt, dan verwacht ik wel dat je je gedraagt en geen commentaar levert. Kun je dit niet. Dan blijf je thuis.
Of je zegt tegen je broer; ik heb geen zin in je negativiteit op mijn verjaardag, dus bij deze trek ik mijn uitnodiging in.
En tegen je broers zeg je; goh je bent welkom om mijn verjaardag, ik vier het zoals ik het graag wil vieren. Vind je het niets, dan blijf je gewoon thuis. Dat vind ik prima. Maar wanneer je komt, dan verwacht ik wel dat je je gedraagt en geen commentaar levert. Kun je dit niet. Dan blijf je thuis.
Of je zegt tegen je broer; ik heb geen zin in je negativiteit op mijn verjaardag, dus bij deze trek ik mijn uitnodiging in.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 20 november 2019 om 19:11
Soms heb je zelf niet in de gaten dat een woord of uitdrukking dialect is. Een vriend van me liet me 3 keer herhalen wat ik zei, en toen zei hij eindelijk dat hij me wel verstond maar niet begreep. En toen moest ik echt nadenken wat ik gezegd had, dacht dat het normaal Nederlands was.blijfgewoonbianca schreef: ↑19-11-2019 23:12Misschien net even handiger om op een overwegend Nederlands forum geen typisch Vlaamse uitdrukkingen te gebruiken.
Hij Rotterdams ik Brabants
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 20 november 2019 om 19:17
De eerste die klaagt, neem je zijn bordje af.Twijffelkont schreef: ↑20-11-2019 18:41Klopt helemaal alleen is mijn broer hard qua karakter en ik totaal niet.
Ik heb al te veel bedekt met de mantel der liefde... heb hekel aan ruzie En dan pas ik me maar weer aan..
Nu heb ik ze allemaal al uitgenodigd maar heb nu geen zin in de verjaardag.
Als ik eerlijk zeg wat er loos is heb ik alle andere lieve mensen ook mee getrokken in iets waar meneer zelf verzint onder het mom “namens de familie” nu de helft zal het niet uitmaken of er spijs of taart enz geserveerd word!
Dus praten met de bewuste broer maakt nog meer stuk in de familie ...
Wik en weeg nu ...mond dicht houden en verjaardag geven en dan met gebak en meer hapjes dan normaal
Of afzeggen...?
Graag of niet
woensdag 20 november 2019 om 21:56
Gewoon doen zoals jij het in gedachten had. Iedereen is al uitgenodigd dus laat ze gewoon komen. Wat ga je anders zeggen?? Voor of op de verjaardag geen stampij willen schoppen, als je broer wel wat erover kwijt wil dan aangeven dat het jouw feestje is wat jij inricht qua hapjes. Op zijn feestje pas jij je aan aan zijn hapjes. Klaar.
Misschien van lieverlee wat meer je eigen plan trekken zonder dat je de invloed van andere mensen zo laat heersen. Mogelijk heb je je altijd sociaal aangepast, tijd om dat minder te gaan doen.
Persoonlijk zou ik er om kunnen lachen , die stoere broer die het je niet direct face to face meldt is dus helemaal niet zo stoer.
Echt niet van wakker liggen dit....
Misschien van lieverlee wat meer je eigen plan trekken zonder dat je de invloed van andere mensen zo laat heersen. Mogelijk heb je je altijd sociaal aangepast, tijd om dat minder te gaan doen.
Persoonlijk zou ik er om kunnen lachen , die stoere broer die het je niet direct face to face meldt is dus helemaal niet zo stoer.
Echt niet van wakker liggen dit....
donderdag 21 november 2019 om 00:17
Weet je zolang jij alles doet om de lieve vrede te bewaren zal er nooit iets veranderen, je broer kan zijn zoals hij is omdat hij van niemand tegengas krijgt, het vervelende is dat tegengas geven bij jou veel emoties los maakt waardoor je het liever dan maar niet doet. Heel herkenbaar maar het lost niets op. Je moet een manier zoeken hoe jij opmerkingen van je broer naast je neer kan leggen,als zijn opmerkingen geen vat meer hebben op jou zul je merken dat jij je er niet meer druk om maakt, voor nu zou ik gewoon mijn verjaardag vieren zoals altijd en broer negeren.