Advies raad nodig

18-11-2019 22:16 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Raad /advies nodig.

Op verjaardagen van mijn familie wordt er heel veel gedronken en ook wel gegeten.
Nu vind ik drank geven prima maar niet als er te veel wordt gedronken en visite weggedragen moet worden
Nu ben ik jarig ik met de kerst en trakteer ik wel eens op amandelstaven en maak ik wel eens andere hapjes klaar dan andere familie leden.
Nu ben kreeg ik van mijn ene broer te horen dat mijn andere broer zich afvroeg waarom ik niet zelfde deed als de rest van de familie Want hij komt toch uit zelfde nest ?

En of ik daar daar met mijn komende verjaardag rekening mee wilde gaan houden?
Dat er wel gebak en meer hapjes moeten komen!

Moet ik dit accepteren van mijn ene broer?
Ieder geeft zijn verjaardag op eigen manier of denken jullie daar anders over ?
Alle reacties Link kopieren
Ja, gooi het op die bewuste verjaardag in de groep. Lekkere .... hè? Zelfgemaakt!
Of weet ik veel, maar het klinkt niet alsof je super zuinig en saai bent qua hapjes.
Taart is meestal meer gangbaar op verjaardagen, maar hey, het is jouw feestje, ik vind het wel wat mierenneukerij als ik eerlijk ben.
Alle reacties Link kopieren
Twijffelkont schreef:
19-11-2019 18:27
Ik bied gewoon ieder jaar wat anders aan voor bij de koffie en ook voor bij de borrel.
Ik ken de familie en bij sommige is het heel veel hapjes en bij mij is het gewoon genoeg drank bier en wijn
En chips nootjes en ander diverse knabbel snacks op tafel.
En dan tussendoor de diverse hapjes maar inderdaad niet het standaard
Dat vinden mijn zwagers niets en dat ik trakteer maar x geen gebak omdat we dit hele jaar al krijgen en gewoon een net stuk bij de koffie/ thee lijkt me al met alles zo prima toch?

Bij mijn broer is de koffie nog net door de keel of er komen al hapjes , dat vinden de de rest van de familie ook weer te snel en te gehaast...en hompen gebak maar daar zeggen we toch ook niets van?
Tuurlijk vind ik zelf ook lekker drinken en eten op mijn eigen verjaardag en dat gebeurt ook echt wel!
Waar ik me het meest aan stoor is dat hij even via via gaat zeggen “ namens de familie “ nu ik weet zeker dat het van zijn vrouw afkomt ...dat ik meer en gebak moet doen...dat ge bemoei ...dat zou ik me niet in mijn hoofd durven halen zeg ! Het gaat toch in eerste instantie om samenzijn...of vinden jullie net zoals hen dat de verjaardag wordt afgemeten door hoeveelheid drank en eten...in mijn ogen heb je toch ook een beetje respect naar elkaar toe...sommige dingen mag je denk en maar niet altijd uitspeken toch?

Het is de zelfde broer die in het verleden mij ook al eens gezegd heeft dat als ik een bepaalde man uit zou nodigen jij niet kwam...dit al bij voorbaat he..was helemaal niet de bedoeling dat die man die avond zou komen
Dus nu weer deze in mijn ogen ongepaste opmerking.

Ben wel blij reactie gevers ...lees dat de meningen erg verdeeld zijn veel eens met mijn broer en veel eens met mij

Neem alles ter overweging
Als dit echt precies de situatie is, zou ik absoluut niets aanpassen. Zijn ze niet tevreden, dan komen ze toch lekker niet? Wat een zure zeurpieten zeg!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-11-2019 18:53
Als 'de rest van de familie' de gang van zaken bij je broers feestjes ook niet oké vindt.
Zijn jullie een familie van oordeelvellers, iedereen. Niet alleen je broer

Heb het er eens over, dat klaart de lucht
Dat kan niet want dan is de kamer te klein ...er zijn aanhang familieleden die al het er op aan komt de mond dichthouden en achteraf pas zeiken ...helaas
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
19-11-2019 18:59
Ja, gooi het op die bewuste verjaardag in de groep. Lekkere .... hè? Zelfgemaakt!
Of weet ik veel, maar het klinkt niet alsof je super zuinig en saai bent qua hapjes.
Taart is meestal meer gangbaar op verjaardagen, maar hey, het is jouw feestje, ik vind het wel wat mierenneukerij als ik eerlijk ben.
Ik vind het eigenlijk ook ...its my party en ik bepaal wie wat hoeveel ... maar ik ben van alle broers het zachtste broertje en daar maken ze misbruik van ...🙁
Alle reacties Link kopieren
Twijffelkont schreef:
19-11-2019 19:13
Ik vind het eigenlijk ook ...its my party en ik bepaal wie wat hoeveel ... maar ik ben van alle broers het zachtste broertje en daar maken ze misbruik van ...🙁
Toe ik de boodschap ook hoorde dat ik het jaar geleden .... dat er nog mensen zijn die de weten welk hapjes ik geserveerd heb... er werd specifiek een klein hapje genoemd qua grote .... maar wel lekker...in mijn ogen mieren neukerij maar ja wie ben ik ...denk allern gastheer want de rest van het jaar komen ze nooit spontaan aan...terwijl ik altijd wel hum kant op ga en aan hen denk hele jaar door ...
Alle reacties Link kopieren
Probeer het je wat minder aan te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Twijffelkont schreef:
19-11-2019 19:20
Toe ik de boodschap ook hoorde dat ik het jaar geleden .... dat er nog mensen zijn die de weten welk hapjes ik geserveerd heb... er werd specifiek een klein hapje genoemd qua grote .... maar wel lekker...in mijn ogen mieren neukerij maar ja wie ben ik ...denk allern gastheer want de rest van het jaar komen ze nooit spontaan aan...terwijl ik altijd wel hum kant op ga en aan hen denk hele jaar door ...
als ik even wat verjaardagen voor de geest haal, weet ik echt nog wel, welke hapjes er langs kwamen


Maar er speelt bij jou meer, het gaat niet om de hapjes. Je hebt gewoon geen zin meer in je familie
Wat ga je nu doen?
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
19-11-2019 19:27
Probeer het je wat minder aan te trekken.
Makkelijk gezegd dan gedaan...de dag dat ze op de stoep staan moet nog komen nl en dan?
Net doen alsof er niets aan de hand is...dus (weer) voor de goede vrede?
Alle reacties Link kopieren
Twijffelkont schreef:
19-11-2019 22:40
Makkelijk gezegd dan gedaan...de dag dat ze op de stoep staan moet nog komen nl en dan?
Net doen alsof er niets aan de hand is...dus (weer) voor de goede vrede?
Niet meer uitnodigen
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-11-2019 19:39
als ik even wat verjaardagen voor de geest haal, weet ik echt nog wel, welke hapjes er langs kwamen
Goed geheugen dan zeg . Wouw!


Maar er speelt bij jou meer, het gaat niet om de hapjes. Je hebt gewoon geen zin meer in je familie
Wat ga je nu doen?
Familie is leuk als ze me niet steeds opleggen hoe ik het moet doen... zeg bij hen ook niet wat er op tafel moet komen en wie ze wanneer moeten uitnodigingen
Zou jij dat wel accepteren?
Alle reacties Link kopieren
Twijffelkont schreef:
19-11-2019 22:45
Familie is leuk als ze me niet steeds opleggen hoe ik het moet doen... zeg bij hen ook niet wat er op tafel moet komen en wie ze wanneer moeten uitnodigingen
Zou jij dat wel accepteren?
Nee, maar ik krijg ze niet over de vloer
Jij kiest ervoor ze uit te nodigen
Alle reacties Link kopieren
raindance schreef:
19-11-2019 15:52
Wij hebben een vrij grote familie. Wordt een dure gelegenheid als je veel eten maakt en drank etc.
Daarom doen wij altijd dat iedereen iets meeneemt:
De 1 maakt een taart, want die vindt dat heerlijk om te bakken.
De ander maakt salades.
De ander neemt fris mee en wat snacks.
De ander neemt bier of wijn mee etc. De jarige zorgt voor nog een taart, plastic bordjes, bekers, alle extra's en maakt het hoofdgerecht.

Maar als iemand het allemaal in z'n eentje moet fixen en er komen veel mensen, dan zou ik ook even opletten qua kosten. Kan enorm duur worden. Ik zou sowieso dan taart halen en mensen na het avondeten uitnodigen. Wat nootjes en chips op tafel na de taart. Afhankelijk van hoeveel mensen er komen: 1 kratje bier en 2 flessen wijn bijv. Op is op.
2 flessen wijn ? Nou, nou...gekkenhuis, zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als dit soort problemen jou parten speelt,, buiten het weggedragen worden dan, zou ik mijn twee handen kussen hoor....
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
19-11-2019 22:52
2 flessen wijn ? Nou, nou...gekkenhuis, zeg.
Ik heb niet veel alcoholdrinkers in de familie. Daarom zeg ik ook: afhankelijk van hoeveel mensen er komen ;)
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
19-11-2019 22:54
Als dit soort problemen jou parten speelt,, buiten het weggedragen worden dan, zou ik mijn twee handen kussen hoor....
.... praat Nederlands met me....
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-11-2019 22:47
Nee, maar ik krijg ze niet over de vloer
Jij kiest ervoor ze uit te nodigen
Ze zijn welkom omdat ik ze neem zoals ze zijn . Maar dat ik via andere broer z.n bericht te horen krijg ...dat ene man het dus kennelijk niet belangrijk vind familie maar belangrijk dat familie goed te eten en te drinken heeft ..
En daarnaast het ook ook wel beetje uit verplichting dat ik ze uitnodig want als het aan mijn vrouw ligt dan kwam er liever geen verjaardag want de vrouwen praten bijna niet met hem , ja wel mijn zussen die zijn wel heel lieff.

Stel je zou in mijn schoenen staan...wat zou jij dan doen?
Alle reacties Link kopieren
Maar, wat geef jij dan als reactie daarop TO? Zeg je dan niet ook gewoon wat je hier zegt? En als je ze de rest van het jaar niet ziet, omdat ze nooit bij jou komen verder, wat heeft het dan voor zin om je verjaardag door te brengen met hen? En dan gaan ze nog zeiken ook.
Parten spelen = in moeilijkheden brengen
Alle reacties Link kopieren
Twijffelkont schreef:
19-11-2019 22:57
Ze zijn welkom omdat ik ze neem zoals ze zijn . Maar dat ik via andere broer z.n bericht te horen krijg ...dat ene man het dus kennelijk niet belangrijk vind familie maar belangrijk dat familie goed te eten en te drinken heeft ..
En daarnaast het ook ook wel beetje uit verplichting dat ik ze uitnodig want als het aan mijn vrouw ligt dan kwam er liever geen verjaardag want de vrouwen praten bijna niet met hem , ja wel mijn zussen die zijn wel heel lieff.

Stel je zou in mijn schoenen staan...wat zou jij dan doen?
Ik zou
Of koken wat ze graag lusten en hun drank in huis halen
Of hen aanspreken
Of ze niet uitnodigen
Of me niet ergeren

Jij wil zelf niks veranderen. Als je doet, wat je deed. Krijg je wat je kreeg

Je houdt het nu zelf in stand
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-11-2019 22:56
.... praat Nederlands met me....
:rofl:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
19-11-2019 22:58
Parten spelen = in moeilijkheden brengen
Dat waren de enige te snappen woorden
Alle reacties Link kopieren
Als mijn familie van de “ hollandse hap “ zou zijn, zou ik zorgen dat ik niet alleen liflafjes zou serveren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
lilalinda schreef:
19-11-2019 23:03
Dat waren de enige te snappen woorden
Twee handen kussen = dankbaar zijn. Ik ben vlaams , dat is een uitdrukking hier.
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
19-11-2019 23:08
Twee handen kussen = dankbaar zijn. Ik ben vlaams , dat is een uitdrukking hier.
Misschien net even handiger om op een overwegend Nederlands forum geen typisch Vlaamse uitdrukkingen te gebruiken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-11-2019 23:01
Ik zou
Of koken wat ze graag lusten en hun drank in huis halen
Of hen aanspreken
Of ze niet uitnodigen
Of me niet ergeren

Jij wil zelf niks veranderen. Als je doet, wat je deed. Krijg je wat je kreeg

Je houdt het nu zelf in stand
Nee ik hou het niet in stand ,want deze dit is me pas verteld
Ik overweeg wat ik ga hiermee gaan doen?

Omdat ik A het bericht zo bam in my face via via te horen krijg
En B ze deels heb uitgenodigd omdat het zo hoort...voor je familie geef je een verjaardag soort verplichting maar de rest van het jaar komen ze als we jet vragen nooit spontaan aan voor bakkie /borrel

Waarom ik dan nu wel hun aan hun ( zie het als opgelegd ) verzoek zal voldoen?
Die twijffel is er ....
Vandaar de hele eerste vraag aan forum ..raad advies nodig
Ben er niet uit nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven