Afgewezen

08-09-2019 00:26 17 berichten
Ik ben door iemand afgewezen waar ik dacht een leuke klik mee te hebben, en waarvan ik ook dacht de signalen goed op te vangen. Uiteindelijk heeft hij me helaas toch, wel op vriendelijke manier, afgewezen. Het is iemand die ik nog wel op werk tegen kom, ik schaam me kapot. Hoe kom ik hier zo snel mogelijk overheen?
Alle reacties Link kopieren
Het is maar een afwijzing.
Het leven gaat door, dus ga zelf ook gewoon door en voordat je het weet ben je het vergeten.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Tijd heelt alle wonden. Een afwijzing is toch niet zo erg? Je mag het toch proberen? Gewoon doorgaan met je leven.
Wie niet waagt, wie niet wint. Afwijzing is nooit leuk, maar nu heb je duidelijkheid.

Waarom zou je je moeten schamen?
Tja, omdat ik me kwetsbaar opgesteld heb en iets anders in mijn hoofd had dan hij. Het is niet zo erg, maar op dit moment voelt het even wel heel vervelend.
Pff, mensen doen alsof een afwijzing zo beschamend is. Dat is het niet, een afwijzing zegt niet per sé iets over jou, eerder over dat er gewoon geen wederzijds gevoel is. Als jullie een leuke klik hadden, betekent het dus wel dat hij je mocht. Enkel zag hij niet meer dan een collegiale of vriendschappelijke band tussen jullie, wat helemaal oké is.

Als ik het zou meemaken dat een collega met wie ik een goede klik heb me zou zeggen dat ie wel meer ziet zitten maar van mijn kant niet wederzijds is, zou ik me wel gevleid voelen, maar zeker niet schamen. Dat hoeft die persoon dan ook echt niet, want ik vind het wel moedig dat hij het me bekend maakt.

Zie het als dat je door het opbiechten nu gewoon normaal verder kan als collega’s en je je gewoon terug kan richten op je werk. Er is geen kans op ingewikkelde of moeilijke situaties daardoor. Maw zie het positieve met dat je zijn antwoord nu weet.
cherry_89 schreef:
08-09-2019 00:53
Tja, omdat ik me kwetsbaar opgesteld heb en iets anders in mijn hoofd had dan hij. Het is niet zo erg, maar op dit moment voelt het even wel heel vervelend.
Dat snap ik.
Maar dat gaat over hoor. Komt goed.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Omnivore schreef:
08-09-2019 00:58
Pff, mensen doen alsof een afwijzing zo beschamend is. Dat is het niet, een afwijzing zegt niet per sé iets over jou, eerder over dat er gewoon geen wederzijds gevoel is. Als jullie een leuke klik hadden, betekent het dus wel dat hij je mocht. Enkel zag hij niet meer dan een collegiale of vriendschappelijke band tussen jullie, wat helemaal oké is.

Als ik het zou meemaken dat een collega met wie ik een goede klik heb me zou zeggen dat ie wel meer ziet zitten maar van mijn kant niet wederzijds is, zou ik me wel gevleid voelen, maar zeker niet schamen. Dat hoeft die persoon dan ook echt niet, want ik vind het wel moedig dat hij het me bekend maakt.

Zie het als dat je door het opbiechten nu gewoon normaal verder kan als collega’s en je je gewoon terug kan richten op je werk. Er is geen kans op ingewikkelde of moeilijke situaties daardoor. Maw zie het positieve met dat je zijn antwoord nu weet.
Dankjewel. Het is inderdaad wel even goed om me het andersom in te beelden, dan zou ik het ook niet vervelend vinden dat diegene het heeft opgebiecht en er geen punt van maken. Helaas merk ik wel dat sinds de afwijzing het contact wat minder is en er een soort afstand is ontstaan. Dat vind ik dan toch wel jammer.
Nu is het even vervelend. Maar je hebt de ballen gehad om er werk van te maken. Hij vond je leuk genoeg om zijn boodschap netjes en vriendelijk te verpakken. Nu is het even k-u-t maar je zal je herpakken en doorgaan. Er is niets waarvoor jij je hoeft te schamen (Ik ga er maar even vanuit dat je niet huilend aan zijn voeten op de grond hebt gelegen :)).

Je hebt geschoten en deze was mis. De volgende keer raak.
Thanks!
cherry_89 schreef:
08-09-2019 01:05
Dankjewel. Het is inderdaad wel even goed om me het andersom in te beelden, dan zou ik het ook niet vervelend vinden dat diegene het heeft opgebiecht en er geen punt van maken. Helaas merk ik wel dat sinds de afwijzing het contact wat minder is en er een soort afstand is ontstaan. Dat vind ik dan toch wel jammer.
Ja, maar hij heeft misschien wat afstand genomen om jou niet in verwarring te brengen. Het is wel logisch dat hij nu even wat minder intensief met je optrekt, vooral omdat jij dacht signalen van hem op te vangen.

Op den duur wordt alles echt wel weer normaal, zoals voorheen.
Fijn dat je nu meteen zekerheid hebt; dan kan je er snel overheen zijn. Ik denk dat je er niet naar moet streven vrienden te worden maar beter wat afstand kan houden, totdat je geen klokjes meer hoort klingelen en nachtegalen hoort zingen als je hem ziet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Die afstand nu is logisch. Het is niet zo verstandig om intensief met elkaar om te gaan als de ene persoon de andere meer dan leuk vindt en dit andersom niet geldt.
Een vriendschap lijkt mij niet mogelijk zolang jij gevoelens hebt.
Jij hebt er meer van gemaakt dan het is. Deze man wil denk ik nu even voorzichtig zijn, want hij wil niet dat je hoop blijft houden.
Richt je voorlopig niet op deze man. Een tijdje minder of geen contact is helemaal niet erg. Het leven gaat gewoon door. Zelfs als dit contact nooit meer goedkomt.
Nitflex schreef:
08-09-2019 07:14
Ja, maar hij heeft misschien wat afstand genomen om jou niet in verwarring te brengen. Het is wel logisch dat hij nu even wat minder intensief met je optrekt, vooral omdat jij dacht signalen van hem op te vangen.

Op den duur wordt alles echt wel weer normaal, zoals voorheen.

Eens. Het is wel verstandig van hem om nu even wat meer afstand te houden. Niet omdat hij jou persoonlijk niet mag, maar juist om verwarring bij jou te voorkomen en je de kans te geven om los te komen van je verliefde gevoelens. Als je steeds contact houdt is dat veel lastiger.

Over een tijdje wordt het wel wel normaler.

:hug:
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Niets om je voor te schamen hoor. Stoer juist dat je gewoon actie durft te ondernemen als je iemand leuk vindt! Dit keer helaas niet wederzijds, maar een volgende keer heb je wellicht meer geluk.
Dat ongemakkelijke gevoel slijt snel genoeg denk ik. Als hij merkt dat jij nog steeds normaal met hem om kunt gaan, zal hij ook wel weer wat relaxter worden.
Niet schamen! Onwijs stoer dat je er werk van hebt gemaakt. Het hoeft ook helemaal niet aan jou te liggen he. Misschien heeft hij te veel aan zijn hoofd, vind hij dat je geen relatie op het werk mag beginnen, ligt zijn moeder op sterven of vind hij al iemand anders leuk. Niet aan jezelf gaan twijfelen!! Afwijzing is nooit leuk, maar je gaat er verder niet dood aan he! Kop op! Wees trots. Zoveel mensen durven niet wat jij deed!!
Bedenk maar zo: je kunt iemand nog zo aardig vinden, lichamelijke aantrekkingskracht kun je niet afdwingen. Hij zal misschien gedacht hebben: jammer, maar ik voel nu eenmaal niet meer dan vriendschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven