Afkappen of doorgaan?
zaterdag 9 augustus 2025 om 11:13
Hoi allemaal,
Ik ben na een, bewuste, lange date stop weer gaan daten. Iemand die onverwachts op mijn pad kwam. We ontmoeten elkaar eerst op een meer zakelijk event, wisselden socials uit en daarna niets meer gehoord. Paar weken erna weer elkaar gezien op een feestje, toen nummers uitgewisseld.
De dag erna zijn we in de avond al gaan wandelen. Hele leuke gesprekken en sowieso iemand die bij mij past qua achtergrond, baan etc. Ik merkte vanuit hem wel al dat hij sneller de fysieke kant op ging en ik moest op de rem trappen. Ik heb hem een paar keer erna ook weer spontaan gezien, en steeds zat dat fysieke in de weg want hij ging sneller. Maar tegelijkertijd hadden we leuke gesprekken, hield hij dagelijks contact. Alles wat ik heel fijn vind, het was niet iemand die verdween maar consistent bleef. Maar ik miste het daten, zijn leven is erg druk dus hij deed moeite op zijn manier om mij te zien, maar het was vaak spontaan, als in op de dag zelf/paar uur vantevoren. Ik gaf aan dat dat niet mijn manier is van daten en ik het anders wil. Daardoor kan ik me fysiek ook wat meer openstellen.
Fast forward 1,5 maand later. Fysiek gaat het beter vanuit mijn kant, maar toch niet helemaal lekker, ik weet niet waarom. Want als we samen zijn draait het fysiek ook om mij. Het daten zoals ik wil lukt nog steeds niet, ik geef duidelijk aan wat ik belangrijk vind, maar het lukt hem gewoon niet, of hij wil niet, geen idee. Ik hoor steeds veel woorden van hem, maar zie niet de actie. Althans, niet op de manier die ik fijn zou vinden.
Ik zie dat hij serieus is en mij leuk vindt, maar ik voel me toch niet gezien. Ik voel het hierdoor gewoon niet meer merk ik.
Maar ik durf het niet af te kappen omdat ik 'eindelijk' iemand heb die op papier gewoon klopt, alles in orde heeft, consistent is, goed kan communiceren, dingen die ik ook belangrijk vind. Maar ik vind het zo stom dat ik toch waarde hecht aan de andere dingen die ik niet krijg. Ik vraag me steeds af of ik teveel vraag. Misschien zit ik mezelf in de weg, geen idee, maar ik merk ook dat ik het minder leuk heb met hem qua gesprekken. Het is niet echt luchtig of grappig, ik mis iemand waarmee ik kan lachen.
Ik denk dat het ook meespeelt dat aan het begin fysiek alles te snel voor mij ging en ik steeds keer op keer grenzen aan moest geven, dat was best vermoeiend en haalde het leuke er voor mij vanaf. Ik snap dat daten tijd kost, maar ik voel het gewoon niet meer.
Wat zouden jullie doen? Ik ben bang dat ik iets ''weggooi'' wat goed voor mij is. Ik heb al zoveel gesprekken gehad voor mijn gevoel dat ik niet denk dat een gesprek hier nog een keer over handig is.
Ik ben na een, bewuste, lange date stop weer gaan daten. Iemand die onverwachts op mijn pad kwam. We ontmoeten elkaar eerst op een meer zakelijk event, wisselden socials uit en daarna niets meer gehoord. Paar weken erna weer elkaar gezien op een feestje, toen nummers uitgewisseld.
De dag erna zijn we in de avond al gaan wandelen. Hele leuke gesprekken en sowieso iemand die bij mij past qua achtergrond, baan etc. Ik merkte vanuit hem wel al dat hij sneller de fysieke kant op ging en ik moest op de rem trappen. Ik heb hem een paar keer erna ook weer spontaan gezien, en steeds zat dat fysieke in de weg want hij ging sneller. Maar tegelijkertijd hadden we leuke gesprekken, hield hij dagelijks contact. Alles wat ik heel fijn vind, het was niet iemand die verdween maar consistent bleef. Maar ik miste het daten, zijn leven is erg druk dus hij deed moeite op zijn manier om mij te zien, maar het was vaak spontaan, als in op de dag zelf/paar uur vantevoren. Ik gaf aan dat dat niet mijn manier is van daten en ik het anders wil. Daardoor kan ik me fysiek ook wat meer openstellen.
Fast forward 1,5 maand later. Fysiek gaat het beter vanuit mijn kant, maar toch niet helemaal lekker, ik weet niet waarom. Want als we samen zijn draait het fysiek ook om mij. Het daten zoals ik wil lukt nog steeds niet, ik geef duidelijk aan wat ik belangrijk vind, maar het lukt hem gewoon niet, of hij wil niet, geen idee. Ik hoor steeds veel woorden van hem, maar zie niet de actie. Althans, niet op de manier die ik fijn zou vinden.
Ik zie dat hij serieus is en mij leuk vindt, maar ik voel me toch niet gezien. Ik voel het hierdoor gewoon niet meer merk ik.
Maar ik durf het niet af te kappen omdat ik 'eindelijk' iemand heb die op papier gewoon klopt, alles in orde heeft, consistent is, goed kan communiceren, dingen die ik ook belangrijk vind. Maar ik vind het zo stom dat ik toch waarde hecht aan de andere dingen die ik niet krijg. Ik vraag me steeds af of ik teveel vraag. Misschien zit ik mezelf in de weg, geen idee, maar ik merk ook dat ik het minder leuk heb met hem qua gesprekken. Het is niet echt luchtig of grappig, ik mis iemand waarmee ik kan lachen.
Ik denk dat het ook meespeelt dat aan het begin fysiek alles te snel voor mij ging en ik steeds keer op keer grenzen aan moest geven, dat was best vermoeiend en haalde het leuke er voor mij vanaf. Ik snap dat daten tijd kost, maar ik voel het gewoon niet meer.
Wat zouden jullie doen? Ik ben bang dat ik iets ''weggooi'' wat goed voor mij is. Ik heb al zoveel gesprekken gehad voor mijn gevoel dat ik niet denk dat een gesprek hier nog een keer over handig is.
zondag 10 augustus 2025 om 01:09
Maar wat jullie belangrijk vinden in het leven is zo uniek dat je het je het verder niet tegenkomt?Muis12345 schreef: ↑10-08-2025 00:36
Qua normen en waarden, we vinden hetzelfde belangrijk in het leven, ook qua partner en toekomst. Dus op papier zou dat passen. Ik heb het best lang een kans gegeven omdat ik dus dacht dat het nog wel zou kunnen komen, achteraf had ik veel beter en eerder grenzen aan moeten geven. Maar ik zat in een dilemma en had goede hoop. Nu weet ik dat mijn lichaam zich eigenlijk letterlijk afweerde. En nog steeds doet.
Ik vind het zo bijzonder dat het voor jou alles goed praat.
zondag 10 augustus 2025 om 02:26
Zou vast kunnen. Maar het hield me wel een paar weken nog bij hem omdat ik het tot nu toe niet zoveel op papier heb kunnen vinden wat klopt in mijn 4 jaar single zijn. Maar goed, dit was voor mij wel een waardevolle les dat op papier toch niet zoveel zegt. En het is nu nog ‘maar’ 1,5 maand dus wil het ook niet onnodig langer laten duren als het niet klopt. En de twijfels die ik had zijn weggenomen inmiddels.
En cultuur speelt een ding dat hij ook iemand is die veel van mij accepteert zoals ik ben terwijl dat (helaas) echt niet vanzelfsprekend is. Maar goed, zal vast hopelijk nog meer rondlopen die dat doen.
zondag 10 augustus 2025 om 07:05
Zeker, en je verdient een man die echt bij je past!
Ik weet niet wat je bedoelt met dat het op 'papier' klopt, maar de belangrijkste eisen zijn dan wat mij betreft dat iemands gedrag volwassen genoeg is, o.a. in acceptatie, respect voor grenzen, investeren in zowel je eigen geluk als oog hebben voor een ander, etc.
Ik weet niet wat je bedoelt met dat het op 'papier' klopt, maar de belangrijkste eisen zijn dan wat mij betreft dat iemands gedrag volwassen genoeg is, o.a. in acceptatie, respect voor grenzen, investeren in zowel je eigen geluk als oog hebben voor een ander, etc.
zondag 10 augustus 2025 om 08:35
Het klinkt allemaal nogal vaag (vanuit jouw kant) en alsof je er ook veel over nadenkt en van alles vindt over hoe het moet zijn. Je hebt het over jouw manier van daten, normen en waarden, cultuur en hoe het op papier zit, maar laat dat allemaal eens los en kijk gewoon wat je voelt bij/voor iemand.
meisje85 wijzigde dit bericht op 10-08-2025 09:45
0.83% gewijzigd
zondag 10 augustus 2025 om 08:59
Precies wat meisje85 zegt! Je komt krampachtig over, alsof je het zo graag wilt, maar je lijf schreeuwt NEE. Leer daarnaar te luisteren.
Ik vraag me af of je al bij hem thuis bent geweest? Heeft hij er niet een andere dame naast omdat hij niet kan plannen met jou? Dat jij de gaatjesopvuller en voor de snelle seks bent? Zo lees ik je verhalen over hem. En dan weet je sowieso het antwoord al.
Ik vraag me af of je al bij hem thuis bent geweest? Heeft hij er niet een andere dame naast omdat hij niet kan plannen met jou? Dat jij de gaatjesopvuller en voor de snelle seks bent? Zo lees ik je verhalen over hem. En dan weet je sowieso het antwoord al.
zondag 10 augustus 2025 om 09:06
Dit is een hele goeie ! TO bekijkt het veel te "zakelijk", op papier klopt het, maar toch klopt er iets niet vindt zij. Volg je hart !meisje85 schreef: ↑10-08-2025 08:35Het klinkt allemaal nogal vaag (vanuit jouw kant) en alsof je er ook veel over nadenkt en van alles vindt over hoe het moet zijn. Je hebt het over jouw manier van daten, normen en waarden en cultuu en hoe het op papier zit, maar laat dat allemaal eens los en kijk gewoon wat je voelt bij/voor iemand.
zondag 10 augustus 2025 om 09:42
Los van het feit dat ik het eens ben dat dit niet lekker loopt, denk ik wel dat het goed voor jezelf is om consequent te blijven in je gedrag. Als je zegt dat je wil plannen en vervolgens meegaat in het spontane en als je zegt dat het fysieke te snel gaat en je vervolgens meegaat in het fysieke, dan geef je tegenstrijdige signalen en zal hij bevestiging zien dat wat hij doet goed is. En waarom zou hij veranderen als je a zegt en B doet?
Verwacht je dat hij de dates gaat plannen, als je aangeeft dat je geplande dates wil of pak je zelf ook door, trek je zelf de agenda of kijk je naar een concert over een x aantal weken waar je met hem naar toe kan?
Ik praat hiermee zijn gedrag niet goed en ik vind er wat van, ik gun je ook dat je iets assertiever kan zijn. Uiteindelijk hang je zelf je eigen slingers op, een vent hoeft dat niet voor je te doen (maar een beetje hulp is natuurlijk fijn).
Verwacht je dat hij de dates gaat plannen, als je aangeeft dat je geplande dates wil of pak je zelf ook door, trek je zelf de agenda of kijk je naar een concert over een x aantal weken waar je met hem naar toe kan?
Ik praat hiermee zijn gedrag niet goed en ik vind er wat van, ik gun je ook dat je iets assertiever kan zijn. Uiteindelijk hang je zelf je eigen slingers op, een vent hoeft dat niet voor je te doen (maar een beetje hulp is natuurlijk fijn).
zondag 10 augustus 2025 om 10:03
Ik vond het bij een eerste date altijd belangrijk of ik op mn gemak was bij iemand. Of we lol konden hebben en of ik me fysiek aangetrokken voelde.
Pas op een tweede date ging ik wat meer de diepte in of het ook een match was op ‘papier’. En nooit voor de derde date sex. Maar meestal kwamen we niet verder dan date 1 of 2.
De man die wel tot date 3 kwam is nog steeds mijn partner.
Als je begint met dat iemand op papier alle boxjes afvinkt en niet kijkt naar de vinkjes voel ik me aangetrokken en voel ik me op mn gemak, dan sla je denk ik een stap over.
Ik kan me namelijk niet voorstellen als je elkaar super leuk vindt en elkaar pas 7 keer hebt gezien dat je dan van elkaar af kan blijven. En elke keer eindigt een avondje uit toch thuis in bed, zou voor mij persoonlijk dan totaal geen probleem zijn. Was dat het wel, is dat een heel duidelijk teken aan de wand, dat dit hem gewoon echt niet is.
Wat is er overigens in het verleden gebeurd dat je al zo lang singel bent? Want je omschrijft het als een zeer bewuste keuze.
Pas op een tweede date ging ik wat meer de diepte in of het ook een match was op ‘papier’. En nooit voor de derde date sex. Maar meestal kwamen we niet verder dan date 1 of 2.
De man die wel tot date 3 kwam is nog steeds mijn partner.
Als je begint met dat iemand op papier alle boxjes afvinkt en niet kijkt naar de vinkjes voel ik me aangetrokken en voel ik me op mn gemak, dan sla je denk ik een stap over.
Ik kan me namelijk niet voorstellen als je elkaar super leuk vindt en elkaar pas 7 keer hebt gezien dat je dan van elkaar af kan blijven. En elke keer eindigt een avondje uit toch thuis in bed, zou voor mij persoonlijk dan totaal geen probleem zijn. Was dat het wel, is dat een heel duidelijk teken aan de wand, dat dit hem gewoon echt niet is.
Wat is er overigens in het verleden gebeurd dat je al zo lang singel bent? Want je omschrijft het als een zeer bewuste keuze.
zondag 10 augustus 2025 om 10:18
Ja, ik ben daar best goed in om alles te overthinken in plaats van gewoon te voelen en lol te hebben (wat we echt wel ook hebben (gehad)). Maar denk dat dat in dit geval komt door hoe het de eerste paar keer is gegaan. Wij hebben de 4e keer seks gehad volgens mij. Daarvoor wel thuis bij hem geweest, en nee echt geen andere vrouw.
En eens met wat gezegd werd dat ik gemixte signalen af kan geven, dat is waarschijnlijk ook omdat het in m’n hoofd allemaal verwarrend is.
Daar baal ik dus wel van dat ik soms niet gewoon kan voelen. Maar in dit geval zegt mijn intuïtie gewoon nee, maar ben ik inderdaad rationeel nog bezig met het klopt allemaal op papier en hij doet moeite op zijn manier (zoekt me in ieder geval op als hij wel tijd heeft) en meer dan ik normaal gewend ben. Dus je moet het nog aankijken. Daarom durf ik de knoop niet door te hakken.
Te lang verhaal om het verleden erbij te halen, maar niet altijd netjes behandeld en daarna trok ik altijd mannen aan die niet eerlijk waren, niets serieus wilden etc. En ook dat als ik te snel fysiek ging ik niet serieus genomen werd. Daarom was ik hier ook voorzichtig en is het nog steeds een ding bij mij.
Maar goeie inderdaad dat als je elkaar leuk vindt het geen probleem zou moeten zijn als je bij elkaar thuis eindigt. Maar denk omdat de rest voor mij niet klopt dat lastig is voor mij.
En eens met wat gezegd werd dat ik gemixte signalen af kan geven, dat is waarschijnlijk ook omdat het in m’n hoofd allemaal verwarrend is.
Daar baal ik dus wel van dat ik soms niet gewoon kan voelen. Maar in dit geval zegt mijn intuïtie gewoon nee, maar ben ik inderdaad rationeel nog bezig met het klopt allemaal op papier en hij doet moeite op zijn manier (zoekt me in ieder geval op als hij wel tijd heeft) en meer dan ik normaal gewend ben. Dus je moet het nog aankijken. Daarom durf ik de knoop niet door te hakken.
Te lang verhaal om het verleden erbij te halen, maar niet altijd netjes behandeld en daarna trok ik altijd mannen aan die niet eerlijk waren, niets serieus wilden etc. En ook dat als ik te snel fysiek ging ik niet serieus genomen werd. Daarom was ik hier ook voorzichtig en is het nog steeds een ding bij mij.
Maar goeie inderdaad dat als je elkaar leuk vindt het geen probleem zou moeten zijn als je bij elkaar thuis eindigt. Maar denk omdat de rest voor mij niet klopt dat lastig is voor mij.
zondag 10 augustus 2025 om 12:22
Ik herken dat laatste deel van je verhaal wel een beetje. Ik trok ook een tijd van die onbetrouwbare mannen aan die nooit iets serieus wilde. En toen kwam daarna opeens “Henk”. En die was op papier alles wat ik wilde. Lief, betrouwbaar, goede prater etc. Dus ik ging daar een tijd in mee. Maar ik voelde er dus weinig bij. En sja, dat werkt dus ook niet. Je hoeft niet hopeloos verliefd te zijn maar je moet wel warme gevoelens hebben voor iemand. En dat kan groeien. Maar slechts iemand die op papier klopt, daar kan je geen gevoel bij toveren.Muis12345 schreef: ↑10-08-2025 10:18Ja, ik ben daar best goed in om alles te overthinken in plaats van gewoon te voelen en lol te hebben (wat we echt wel ook hebben (gehad)). Maar denk dat dat in dit geval komt door hoe het de eerste paar keer is gegaan. Wij hebben de 4e keer seks gehad volgens mij. Daarvoor wel thuis bij hem geweest, en nee echt geen andere vrouw.
zondag 10 augustus 2025 om 12:37
Leer inderdaad eens te luisteren naar jezelf, jij weet echt allang dat dit niet de persoon is voor jou. Zelfs als er niet iemand anders is, je bent een tijd-opvulling als hij alleen last minute wil afspreken. Hij heeft mooie woorden maar ook mbt fysieke wat hij lijkt te pushen (haal ik uit jouw woorden) is gewoon niet echt gedrag van een fijne lieve man, die jouw wensen hoort en respecteert.
En ja die zijn er, niet veel misschien maar ze zijn er wel.
zondag 10 augustus 2025 om 12:43
Ja precies dit inderdaad. En soms is er echt wel een kriebel (geweest) dat weer hoop gaf, maar moet zoals hierboven gezegd wordt meer naar mijn gevoel luisteren.Bbubbels schreef: ↑10-08-2025 12:22Ik herken dat laatste deel van je verhaal wel een beetje. Ik trok ook een tijd van die onbetrouwbare mannen aan die nooit iets serieus wilde. En toen kwam daarna opeens “Henk”. En die was op papier alles wat ik wilde. Lief, betrouwbaar, goede prater etc. Dus ik ging daar een tijd in mee. Maar ik voelde er dus weinig bij. En sja, dat werkt dus ook niet. Je hoeft niet hopeloos verliefd te zijn maar je moet wel warme gevoelens hebben voor iemand. En dat kan groeien. Maar slechts iemand die op papier klopt, daar kan je geen gevoel bij toveren.
Hij is nu een paar dagen weg en stuurt updates, wat ik normaal zo fijn had gevonden, en nu denk ik leuk, maar verder voel ik er niet zoveel bij. Wat ik wel echt jammer vind, want zou fijn zijn als ik ‘hem’ gevonden had.
zondag 10 augustus 2025 om 12:46
Vanwege ons toch vele contact wil ik het wel in het echt stoppen en niet via een appje, dus ik moet nog wel een week oid wachten tot ik het kan zeggen (dan terug).
Dus mochten er tot die tijd weer twijfels opkomen lezen jullie mij hier weer terug. Maar fijn om bevestiging te lezen dat ik het nog meer tijd zou kunnen geven omdat er op papier dingen kloppen.
Dus mochten er tot die tijd weer twijfels opkomen lezen jullie mij hier weer terug. Maar fijn om bevestiging te lezen dat ik het nog meer tijd zou kunnen geven omdat er op papier dingen kloppen.
zondag 10 augustus 2025 om 13:53
Maar dat zegt toch eigenlijk juist niemand?
Ben je niet te naarstig op zoek? Omdat je het ook hebt over dat je hoopte 'hem' nu gevonden te hebben. Ik denk dat het je er best wat aan zou kunnen hebben als je iets meer bij jezelf nagaat wat er met jou gebeurt, wat jouw eigen patronen zijn, in plaats van je te focussen op wat hij doet en aan welke voorwaarden hij wel/niet voldoet.
zondag 10 augustus 2025 om 13:54
Muis12345 schreef: ↑10-08-2025 12:46Vanwege ons toch vele contact wil ik het wel in het echt stoppen en niet via een appje, dus ik moet nog wel een week oid wachten tot ik het kan zeggen (dan terug).
Wie zeggen dat allemaal dan hier?
zondag 10 augustus 2025 om 13:54
Idd.meisje85 schreef: ↑10-08-2025 13:53Maar dat zegt toch eigenlijk juist niemand?
Ben je niet te naarstig op zoek? Omdat je het ook hebt over dat je hoopte 'hem' nu gevonden te hebben. Ik denk dat het je er best wat aan zou kunnen hebben als je iets meer bij jezelf nagaat wat er met jou gebeurt, wat jouw eigen patronen zijn, in plaats van je te focussen op wat hij doet en aan welke voorwaarden hij wel/niet voldoet.
zondag 10 augustus 2025 om 14:00
Als TO op mijn post doelt dan heeft ze het verkeerd begrepen. Ik geloof niet dat diepe verliefdheid altijd de basis is voor een goede relatie. Dus in dat opzicht denk ik best dat gevoel kan groeien. Maar dan moet er wel een stevige basis zijn van plezier, genegenheid en wederzijds respect. En dat mis ik eigenlijk in alle posts.
zondag 10 augustus 2025 om 14:15
Muis12345 schreef: ↑10-08-2025 00:36Ik heb het best lang een kans gegeven omdat ik dus dacht dat het nog wel zou kunnen komen, achteraf had ik veel beter en eerder grenzen aan moeten geven. Maar ik zat in een dilemma en had goede hoop. Nu weet ik dat mijn lichaam zich eigenlijk letterlijk afweerde. En nog steeds doet.
Waarom negeer jij je eigen antwoord?! Bedoel, al jouw gepraat over kloppen op papier, je haalt geen boek in huis hè, je hebt het over een man voor wie jouw lijf zichzelf afweert.
zondag 10 augustus 2025 om 14:26
Dit leest voor mij alsof jij eigenlijk weinig voelt voor deze specifieke man, meer bang bent de boot te missen.
Krampachtig.
Wellicht is het voor jou handig om eerst eens te kijken of je jezelf op je gemak voelt bij je volgende date voordat je diegene überhaupt gaat beschouwen als jouw mogelijke partner.
zondag 10 augustus 2025 om 14:46
Was dus typfoutje het eerste.meisje85 schreef: ↑10-08-2025 13:53Maar dat zegt toch eigenlijk juist niemand?
Ik zit al in therapie. Maar ik date weer na heel lang weer, dus is voor mij ook weer wennen. En nee ben niet naarstig op zoek, daarom was ik juist niet aan het daten. Dit kwam toevallig op mijn pad. Maar wel voor het eerst dat ik echt met serieuze intenties aan het daten ben, was/is voor mij wennen ook met mijn eigen patronen. Dus ben er zeker weer naar aan het kijken in therapie. Ik was/ben misschien wel te veel aan het focussen of iemand ècht serieus is ipv te zien wat ik er nu van vind. En dat ben ik steeds meer gaan doen, vandaar dit topic en alle twijfels omdat ik ratio vs gevoel lastig vind.
De rest heb ik denk ik al gezegd in dit topic.
zondag 10 augustus 2025 om 14:47
Op welke manier bedoel je dat ik naar hem vaag communiceer?
zondag 10 augustus 2025 om 14:53
Maakt het nog wat uit? Je gaat kappen met hem toch?
En anders loep jezelf even (vergrootglas rechtsboven in iedere post) je komt niet echt duidelijk en helder over met al je wensen en toch maar weer meegaan met hij wil. Dat geeft nogal mixed signals.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in