Afknappers
maandag 2 maart 2020 om 18:07
Ik ben nu al enige tijd alleen, lees als in single....en eigelijk ook best happy single. Ben nog lang niet toe aan relatie maar vind het wel leuk om nieuwe mensen te leren kennen om af en toe wat gezelligs te gaan doen. Nu kwam ik via fb op een site voor gescheiden ouders met kinderen. Ik had zoiets van “ leuk!”. Ik dacht dus serieus dat we konden praten over de dingen waar je tegen aanloopt tijdens en na de scheiding, of hoe je dingen aanpakt met kinderen etc. Waarschijnlijk te naïef gedacht
Ik stelde mij nl voor en kreeg gelijk al via messenger berichten van vage mannen. Daar zit ik dus echt niet op te wachten! Accepteer de verzoeken dan ook niet.
Ik ben van mening dat als je echt iemand wil leren kennen dat je dan af en toe (openbaar) reageert op fb en dan zo verder. Maar nee gelijk opdringerig worden. Ik merk dat ik dan gelijk begin te steigeren. Ik heb daar zo,n hekel aan.
Jullie ook wel zulke afknappers gehad? Ik heb dit onder “relaties” gezet, wist niet pcies onder welke pijler.
Ik ben van mening dat als je echt iemand wil leren kennen dat je dan af en toe (openbaar) reageert op fb en dan zo verder. Maar nee gelijk opdringerig worden. Ik merk dat ik dan gelijk begin te steigeren. Ik heb daar zo,n hekel aan.
Jullie ook wel zulke afknappers gehad? Ik heb dit onder “relaties” gezet, wist niet pcies onder welke pijler.
woensdag 4 maart 2020 om 12:08
Ik ben altijd de eerste om man/vrouwvriendschappen te verdedigen en heb altijd mannelijke vrienden gehad. Dat kan prima, maar sinds ik single ben vind ik het ook wel irritant dat het in contact met mannen (nieuwe of die zich dan ineens melden van lang geleden) nooit bij een leuk vriendschappelijk praatje of appcontact kan blijven, ze gaan uiteindelijk toch lopen hengelen en jengelen om aandacht en afspreken. Met ook een flinke plaat voor hun kop zodat je ze lastig kan afpoeieren met gewoon op alles zeggen geen tijd.
woensdag 4 maart 2020 om 12:19
Zij en ik zijn zwaar van de anti-Disney brigade....MarvelousMrsMaisel schreef: ↑04-03-2020 12:03Tja. Afknapper op jouw vriendin hoor. Frozen (1 en 2!) is geweldig.
De films zijn een kwestie van smaak maar ik blijf erbij dat ik ook spontaan zou opdrogen en afknappen als een stoere volwassen mij dit kunstje zou flikken hoor...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
woensdag 4 maart 2020 om 12:32
"Let it go, let it goooo..."sprokkelientje schreef: ↑04-03-2020 11:39Vriendin van mij heeft een tijdje een FWB gehad, goddelijke man waarin en op alles klopte zeg maar.
Echter.....
Zij is alsnog afgeknapt op het feit dat toen het een tijdje heel slecht met haar ging, hij haar goedbedoelde filmpjes, quotes en zinnetjes uit Disney-Frozen ging appen om haar op te beuren......
Gaat hier om een man van rond de 50
Ok, doei!
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
woensdag 4 maart 2020 om 12:41
Dus je bent niet vrijgezel? DAt vind ik knap...Vriendgedumpt schreef: ↑03-03-2020 10:24Melktandjes hebben
Hamertenen, sowieso te lange tenen
Dubbele standaard: Als hij zich niet gedraagt naar de normen en waarden die hij aan de vrouw stelt.
Ontevreden, ondankbaar en negatief wereldbeeld
Als hij veel bevestiging nodig heeft (en dat bij anderen zoekt zogauw je een fittie hebt).
Zielig doen, als alles altijd aan een ander ligt.
Lichtgeraakt,lange tenen
Controlerend en bezitterig gedrag
Overanalyseren
Overdreven dramatisch reageren
Moodswings en woede aanvallen
Verbaal of fysieke aggressie
Geen grenzen respecteren en geen rekening houden met de gevoelens van anderen
Niet van dieren houden/dieren pijn doen
Niet of slecht voor zijn kinderen zorgen
Hypochonder, bij elke snottebel zielig doen alsof zijn laatste minuut geslagen heeft.
Onvolwassen reageren, passief aggressief gedrag, wraakzuchtig zijn.
Geen empathie
Geen zelfreflectie
Gemene grappen maken of uithalen
Crimineel gedrag/frauduleus gedrag
Klagen
Hypocriet
Arrogant
Meten met 2 maten
Veroordelend
Zwart wit
Rigide
Kinderachtig kietelen
Als hij alleen maar droge meuk eet, droge rijst, droge pasta, een zak rucola
En dat doet omdat hij niet kan koken
Vernederende opmerkingen nodig hebben om zich beter te voelen
Onzeker
Zwak voor verleiding
Foute vrienden hebben
Zich makkelijk laten beinvloeden
Dominantie
Niet open over familie, vrienden
Reageert als een klein kind
Wraakzuchtig
Passief aggressief gebruik van social media, om een boodschap over te brengen
Slachtofferrol en veel zelfmedelijden
Respect eisen maar het zelf niet geven
Oef wat een lijst... en dit alles loopt verenigd in 1 persoon rond ergens in Z
Ik vind het bijzonder dat sommige mensen echt hele lijsten kunnen aanvoeren over wat je niet leuk vind aan een man/vrouw. Ik vraag me af he, zijn jullie ook van die actieve daters?
Ik vind idd all-inclusive vakanties echt stom. Dat vind ik bij vrienden al stom.
Of liefhebbers van pauperkroegen.
Veel alcohol drinken (heb mijn man al aardig afgeleerd
'Happiness is only real when shared'.
woensdag 4 maart 2020 om 13:06
Ik ben zeker wel vrijgezel nadat ik dit pareltje op de trein naar nowhere heb gezet. Zie nickname. En voorlopig komt er geen man meer in ook. Misschien ben ik tijdelijk overdreven kritisch maar dat is dan maar zo.
woensdag 4 maart 2020 om 23:01
donderdag 5 maart 2020 om 14:18
Ook een aantal keer meegemaakt.Murrmurr schreef: ↑04-03-2020 12:08Ik ben altijd de eerste om man/vrouwvriendschappen te verdedigen en heb altijd mannelijke vrienden gehad. Dat kan prima, maar sinds ik single ben vind ik het ook wel irritant dat het in contact met mannen (nieuwe of die zich dan ineens melden van lang geleden) nooit bij een leuk vriendschappelijk praatje of appcontact kan blijven, ze gaan uiteindelijk toch lopen hengelen en jengelen om aandacht en afspreken. Met ook een flinke plaat voor hun kop zodat je ze lastig kan afpoeieren met gewoon op alles zeggen geen tijd.
Had een goede vriendschap met sommige mannen maar na een tijdje kwam toch het gejengel. Zo jammer.
donderdag 5 maart 2020 om 14:46
Murrmurr schreef: ↑04-03-2020 12:08Ik ben altijd de eerste om man/vrouwvriendschappen te verdedigen en heb altijd mannelijke vrienden gehad. Dat kan prima, maar sinds ik single ben vind ik het ook wel irritant dat het in contact met mannen (nieuwe of die zich dan ineens melden van lang geleden) nooit bij een leuk vriendschappelijk praatje of appcontact kan blijven, ze gaan uiteindelijk toch lopen hengelen en jengelen om aandacht en afspreken. Met ook een flinke plaat voor hun kop zodat je ze lastig kan afpoeieren met gewoon op alles zeggen geen tijd.
Zo heel prima kan het dus niet, als jij er op deze manier last van hebt en ze zich op je storten als je even vrijgezel bent. Ik heb daar geen last van, gelukkig (...? Ik zal wel dik en lelijk zijn of zo). Maar ik merk juist dat als mannen een vriendin krijgen, ze de vriendschap met mij laten versloffen en verwateren. Meeste mannen doen gewoon niet graag moeite voor een vrouw waar ze verder toch niets mee willen.
donderdag 5 maart 2020 om 15:01
Vriendgedumpt schreef: ↑03-03-2020 10:24Melktandjes hebben
Hamertenen, sowieso te lange tenen
Dubbele standaard: Als hij zich niet gedraagt naar de normen en waarden die hij aan de vrouw stelt.
Ontevreden, ondankbaar en negatief wereldbeeld
Als hij veel bevestiging nodig heeft (en dat bij anderen zoekt zogauw je een fittie hebt).
Zielig doen, als alles altijd aan een ander ligt.
Lichtgeraakt,lange tenen
Controlerend en bezitterig gedrag
Overanalyseren
Overdreven dramatisch reageren
Moodswings en woede aanvallen
Verbaal of fysieke aggressie
Geen grenzen respecteren en geen rekening houden met de gevoelens van anderen
Niet van dieren houden/dieren pijn doen
Niet of slecht voor zijn kinderen zorgen
Hypochonder, bij elke snottebel zielig doen alsof zijn laatste minuut geslagen heeft.
Onvolwassen reageren, passief aggressief gedrag, wraakzuchtig zijn.
Geen empathie
Geen zelfreflectie
Gemene grappen maken of uithalen
Crimineel gedrag/frauduleus gedrag
Klagen
Hypocriet
Arrogant
Meten met 2 maten
Veroordelend
Zwart wit
Rigide
Kinderachtig kietelen
Als hij alleen maar droge meuk eet, droge rijst, droge pasta, een zak rucola
En dat doet omdat hij niet kan koken
Vernederende opmerkingen nodig hebben om zich beter te voelen
Onzeker
Zwak voor verleiding
Foute vrienden hebben
Zich makkelijk laten beinvloeden
Dominantie
Niet open over familie, vrienden
Reageert als een klein kind
Wraakzuchtig
Passief aggressief gebruik van social media, om een boodschap over te brengen
Slachtofferrol en veel zelfmedelijden
Respect eisen maar het zelf niet geven
Oef wat een lijst... en dit alles loopt verenigd in 1 persoon rond ergens in Z
donderdag 5 maart 2020 om 15:56
Ik knap ontzettend af op:
-Arrogant kutgedrag, en dat merk je vaak wel als je bijv. Uit eten gaat, of gaat stappen, en hij reageert zich af op het bedienend personeel, of op straat verkopers, etc.
Doe gewoon normaal en wees vriendelijk, ook al moet je niks van ze hebben, zulk gedrag zegt wat mij betreft vaak heel veel, en daar heb ik geen zin in.
-eisen stellen/zeuren bij seks.
Het is wat mij betreft, een leuke activiteit die je samen doet.
Het is geen ruilhandel, gunst, of dienst die ik verleen, en geen recht, of sollicitatie gesprek.
-Vieze gore, te lange (teen) nagels, daar kan ik echt niet tegen.
- David ogilvie of char uithangen,
Zodra het zinnetje "je hebt een oude ziel" tevoorschijn komt, of ik ben een gevoelsmens, of ik zie je aura, en je overleden moeder beschermt je.. etc.
Taai ik af.
- Dingen voor mij invullen, en willen beslissen, want je kent mij zo goed na 5 minuten.
-Arrogant kutgedrag, en dat merk je vaak wel als je bijv. Uit eten gaat, of gaat stappen, en hij reageert zich af op het bedienend personeel, of op straat verkopers, etc.
Doe gewoon normaal en wees vriendelijk, ook al moet je niks van ze hebben, zulk gedrag zegt wat mij betreft vaak heel veel, en daar heb ik geen zin in.
Het is geen ruilhandel, gunst, of dienst die ik verleen, en geen recht, of sollicitatie gesprek.
Zodra het zinnetje "je hebt een oude ziel" tevoorschijn komt, of ik ben een gevoelsmens, of ik zie je aura, en je overleden moeder beschermt je.. etc.
Taai ik af.
- Dingen voor mij invullen, en willen beslissen, want je kent mij zo goed na 5 minuten.
donderdag 5 maart 2020 om 17:05
Ik knap af op iemand die:
- Geen interesse toont in andere mensen.
- Onaardig doet tegen andere zoals bijv personeel in een restaurant.
- Erg op zijn geld zit/gierig gedrag.
- Narcistische trekjes/of narcisme in het geheel.
- Een gesprek niet gaande kan houden/ niet sociaal is.
- Onhygiënisch is.
- Geen initiatief neemt of de woorden 'wat jij wilt' gebruikt.
- Geen interesse toont in andere mensen.
- Onaardig doet tegen andere zoals bijv personeel in een restaurant.
- Erg op zijn geld zit/gierig gedrag.
- Narcistische trekjes/of narcisme in het geheel.
- Een gesprek niet gaande kan houden/ niet sociaal is.
- Onhygiënisch is.
- Geen initiatief neemt of de woorden 'wat jij wilt' gebruikt.
donderdag 5 maart 2020 om 17:13
*ik* schreef: ↑05-03-2020 15:56Ik knap ontzettend af op:
Taai ik af.
hahahahaha....die oude ziel ja.....ik hoor hem ook nog weleens, meestal in combinatie met mijn afknapper: de braverik die ontremd na te veel gezuip, meestal is zo'n zin dan het startsein voor het verder seksueel ontremmen.
Nou kan ik lekker een eind weg lullen over van alles en nog wat maar om dat nu meteen te verwarren met een oude ziel.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
donderdag 5 maart 2020 om 20:41
Mannen die te enthousiast zijn in de beginfase. Gelijk na de eerste ontmoeting van de dating site af, praten over leuke dingen die ‘we gaan doen’ in de toekomst, beweren dat hij aan niets anders meer kan denken dan aan jou.
Je denkt: het kan waar zijn. In Hollywood films gebeurt dit voortdurend. En iedereen kent wel een kennis van een kennis waarbij de liefde pats boem raak was. Waarom kan het mij niet gebeuren?
Nee nee nee nee
Dat enthousiasme doet hij bij iedere nieuwe vrouw, die leuke uitstapjes gaan nooit plaatsvinden en die verliefdheid is in één klap weg wanneer hem iets niet bevalt.
Je denkt: het kan waar zijn. In Hollywood films gebeurt dit voortdurend. En iedereen kent wel een kennis van een kennis waarbij de liefde pats boem raak was. Waarom kan het mij niet gebeuren?
Nee nee nee nee
Dat enthousiasme doet hij bij iedere nieuwe vrouw, die leuke uitstapjes gaan nooit plaatsvinden en die verliefdheid is in één klap weg wanneer hem iets niet bevalt.
donderdag 5 maart 2020 om 22:48
lolWaterman26 schreef: ↑05-03-2020 20:41Mannen die te enthousiast zijn in de beginfase. Gelijk na de eerste ontmoeting van de dating site af, praten over leuke dingen die ‘we gaan doen’ in de toekomst, beweren dat hij aan niets anders meer kan denken dan aan jou.
Nee nee nee nee
vrijdag 6 maart 2020 om 00:06
Ik heb wat dingen dubbel in mijn lijstje, maar deze ontbrak nog. Heel irritant als iemand voor jou en alle anderen invult wat je zult bedoelen, snel conclusies trekt op basis van zijn eigen zieke denkwereld, en denkt te kunnen bepalen wat ik voel en waar ik behoefte aan heb. Grote allergie voor ontwikkelt voor dit soort gedrag en uitspraken. Maar ik heb momenteel sowieso een grote allergie voor mannen
vrijdag 6 maart 2020 om 13:55
Oh ja, ik weet mijn grootste afknapper, iemand die geen hobby's of passies heeft. Verschrikkelijk vind ik dat, dan sta je nergens voor vind ik. Laatst op school moesten we een korte presentatie geven over iets wat onze passie of hobby is, en van de 6 studenten was ik de enige die een passie had!! Hoe dan?
Nja dat dus
Nja dat dus
'Happiness is only real when shared'.
vrijdag 6 maart 2020 om 17:13
Goh het is net of je mijn ex man beschrijftVriendgedumpt schreef: ↑06-03-2020 00:06Ik heb wat dingen dubbel in mijn lijstje, maar deze ontbrak nog. Heel irritant als iemand voor jou en alle anderen invult wat je zult bedoelen, snel conclusies trekt op basis van zijn eigen zieke denkwereld, en denkt te kunnen bepalen wat ik voel en waar ik behoefte aan heb. Grote allergie voor ontwikkelt voor dit soort gedrag en uitspraken. Maar ik heb momenteel sowieso een grote allergie voor mannen![]()