afspraak

03-02-2010 18:47 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer viert a.s. zaterdagavond/nacht zijn verjaardag. Vandaar dat ik een maand geleden aan mijn vriend heb gevraagd of ik die nacht dan bij hem kan logeren. Dat was geen probleem, super. Gisteravond krijgt mijn vriend een sms van zijn een van z'n beste vrienden: hey, kom je zaterdagavond een biertje drinken voor m'n verjaardag?

Nu weet hij dus niet wat hij moet doen. Ik zou in zijn geval een tussenweg zoeken; tot rond half 12 naar zijn vriend op verjaardag gaan en dan naar huis gaan om mijn vriend bij mij thuis te ontvangen. Ik zou het best wel bot vinden als hij nu zegt dat hij toch liever naar de verjaardag van z'n vriend gaat terwijl we dit al een maand hebben afgesproken.. Wat moet ik nu doen/zeggen tegen mijn vriend?
quote:Tipzy schreef op 03 februari 2010 @ 19:24:

Uhhhh ik begin er steeds minder van te begrijpen eigenlijk, ligt dat aan mij??

Ga je naar de verjaardag van je broer? Of is het de bedoeling dat jij er dan niet bij bent?

Als je wel bij de verjaardag van je broer bent dan lijkt het me ook wel "normaal" om daar gewoon samen met je vriend te zijn en daarna naar de verjaardag van beste vriend te gaan. Desnoods vraagt je vriend of jij mee mag naar de verjaardag van beste vriend.

En anders ehm... dan vraag je de sleutel.

Vaag..verhaalvaag? je leest gewoon niet goed. ik schreef dat ik het huis uit 'moet' zijn omdat m'n broer zijn verjaardag viert. en je hoeft niet eenzelfde antwoord te geven zoals alle anderen, reageer dan gewoon niet als je het teveel moeite vindt om te lezen
MM maar geeft jij dan eens antwoord op de vraag waarom je hem niet gewoon om zijn sleutel vraagt....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik geef mijn sleutel al na 1 week................

Maar ben dan wel erg naïef zo nu en dan haha
Ik zou samen met mijn vriend een borrel drinken in de kroeg en daarna gezellig naar zijn huis.

Tip: volgende keer even iets duidelijker zijn. Ik heb het een aantal keren over moeten lezen
Zo hallo zeg, kort lontje?

Ik val je niet aan hoor..djiezus.

Oh ben niet de enige die jou opening post op verschillende manieren opvatte. Doe effe normaal...

Als je het huis uit moet ga je toch gewoon mee naar de verjaardag van beste vriend. En anders ga je ergens aan de bar zitten wachten als je de sleutel niet mag. En anders blijf je lekker thuis, jammer voor je broer.
quote:Summerdance schreef op 03 februari 2010 @ 19:32:

MM maar geeft jij dan eens antwoord op de vraag waarom je hem niet gewoon om zijn sleutel vraagt....Mijn vriend woont nog bij zijn ouders. Ik ben persoonlijk nog niet in het stadium dat ik mezelf uitnodig bij hem thuis, of dat ik zijn huissleutel vraag
quote:MinnieMouse3 schreef op 03 februari 2010 @ 19:31:

[...]

vaag? je leest gewoon niet goed. ik schreef dat ik het huis uit 'moet' zijn omdat m'n broer zijn verjaardag viert. en je hoeft niet eenzelfde antwoord te geven zoals alle anderen, reageer dan gewoon niet als je het teveel moeite vindt om te lezenMM3, misschien is het handig als je dan even je openingspost aanpast. Je schrijft " Mijn broer viert a.s. zaterdagavond/nacht zijn verjaardag. Vandaar dat ik een maand geleden aan mijn vriend heb gevraagd of ik die nacht dan bij hem kan logeren." Wij weten niet dat je nog thuis woont en je broer ook en kunnen dus niet weten dat je bij je vriend wil logeren om uit huis te zijn. Ook schrijf je "Nu weet hij dus niet wat hij moet doen. Ik zou in zijn geval een tussenweg zoeken; tot rond half 12 naar zijn vriend op verjaardag gaan en dan naar huis gaan om mijn vriend bij mij thuis te ontvangen." Volgens mij bedoel je hier jezelf.
Inderdaad.

Dus wat ga je nu doen?
Als je vriend liever naar die verjaardag gaat dan dat hij met jou op de bank zit, omdat jij door je broer het huis uit gebonjourd wordt. Tja dan zou ik als ik jou was een vriendin vragen of die nog een bedje over heeft waar je crashen kan.

Wat zijn de afspraken die je met je broer gemaakt hebt over het feit dat je weg bent met zijn verjaardag? Als het niet lukt, dan lukt het toch niet? Dan blijf je toch lekker op je kamer, goed boek er bij, wijntje erbij wie doet je wat.........................

(ps: als mensen aangeven dat ze je post moeilijk te begrijpen vinden moet je niet te hoog van de toren blazen. Dat werkt mensen tegen je in het harnas.)
Ik begrijp er ook steeds minder van nu: je moet het huis uit, omdat je broer daar het feest geeft? Maar jullie gaan wel naar zijn verjaardag begrijp ik??

Dan gaat jouw (kersverse?) vriend om een uur of 11/ half 12 naar zijn goede vriend in het café en jij wilt nog even blijven bij je broer's feestje. Maar - pak 'm beet - om een uur of 12, half 1, 1 uur wil jij es gaan slapen en dat kan dan niet in je eigen huis. Dus wil je bij je vriend slapen, maar je hebt de sleutel (nog) niet??

Heb ik 'm zo??

Maar die verjaardag van die vriend wordt toch in een café gegeven, zei je? Nou, kan jij toch ook rond een uur of half 1 aansluiten? Dat vinden ze vast niet erg, hoor. Bovendien is een café een publieke gelegenheid en kan je daar ook je eigen drankje kopen. En daarna ga je gezellig met je vriend mee naar huis.
Only dead fish go with the flow
quote:MinnieMouse3 schreef op 03 februari 2010 @ 19:31:

[...]

vaag? je leest gewoon niet goed. ik schreef dat ik het huis uit 'moet' zijn omdat m'n broer zijn verjaardag viert. en je hoeft niet eenzelfde antwoord te geven zoals alle anderen, reageer dan gewoon niet als je het teveel moeite vindt om te lezen

Als jij nou wat duidelijker zou schrijven, zouden wij het beter lezen..

quote:Mijn broer viert a.s. zaterdagavond/nacht zijn verjaardag. Vandaar dat ik een maand geleden aan mijn vriend heb gevraagd of ik die nacht dan bij hem kan logeren. Dat was geen probleem, super.

Het zou zomaar kunnen dat jouw broer in de buurt van jouw vriend woont, en dat je daarom bij je vriend zou willen slapen.

quote:Nu weet hij dus niet wat hij moet doen. Ik zou in zijn geval een tussenweg zoeken; tot rond half 12 naar zijn vriend op verjaardag gaan en dan naar huis gaan om mijn vriend bij mij thuis te ontvangen.Dus jouw vriend is niet degene aan wie je hebt gevraagd om daar te mogen slapen? En jouw vriend is opeens bij jouw thuis?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Tipzy schreef op 03 februari 2010 @ 19:35:

Zo hallo zeg, kort lontje?

Ik val je niet aan hoor..djiezus.

Oh ben niet de enige die jou opening post op verschillende manieren opvatte. Doe effe normaal...

Als je het huis uit moet ga je toch gewoon mee naar de verjaardag van beste vriend. En anders ga je ergens aan de bar zitten wachten als je de sleutel niet mag. En anders blijf je lekker thuis, jammer voor je broer.

Ga gewoon samen naar beide verjaardagen, ik persoonlijk vind het raar als de broer en de beste vriend moeilijk gaan doen om jou/jullie aanwezigheid... pffffffff...

Dit vind ik behoorlijk aanvallend overkomen. Maar dat zal wel aan mij liggen. Ik heb liever een advies dan een "Ga gewoon.." of "Pffff..."

En het klopt dat een aantal andere personen mijn topic niet begrepen hebben
Ah volgens mij snap ik het eindelijk; vriend woont ook nog thuis. Je wilt jezelf niet bij verjaardag van de goede vriend van je vriend uitnodigen, ook niet bij zijn ouders en je wil ook niet thuis zijn voor feestje van je broer.

Oplossing: ga logeren bij een vriendin en ga een andere keer logeren bij vriend
quote:MinnieMouse3 schreef op 03 februari 2010 @ 19:42:

[...]

Ga gewoon samen naar beide verjaardagen, ik persoonlijk vind het raar als de broer en de beste vriend moeilijk gaan doen om jou/jullie aanwezigheid... pffffffff...

Geef je nou zelf antwoord op je eigen vraag?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ga gewoon.. zijn de eerste 2 woorden van het advies wat ik je geef. Is dus geen aanval

En als jij dat zo voelt dan kan ik daar niets aan doen.

En pffff is ook niet aanvallend hoor, dat is meer zoiets van waarom doen mensen soms toch zo moeilijk.

Wat ik nu dus ook denk....
' ik zou in zijn geval een tussenweg zoeken; tot rond half 12 naar zijn vriend op verjaardag gaan en dan naar huis gaan om mijn vriend bij mij thuis te ontvangen. '

Dit vind ik niet vaag hoor, ze beschrijft wat zij zou doen als het andersom zou zijn, en als zij het logeeradres zou zijn, zou ze toch ook haar vriend ontvangen?

Ik snap het eigenlijk wel: je had wat afgesproken, jullie wonen allebei thuis. Dan had je een leuke avond samen voor ogen dus. Kan me ook voorstellen dat je niet bij zijn ouders gaat zitten. Kun je niet bij een vriendin terecht? Ik zou mezelf ook niet uitnodigen bij de vriend zijn feestje. Persoonlijk zou ik, mocht partner je laten zitten, wel behoorlijk pissig zijn. Afspraak met jou is afspraak. Als hij dan naar de vriend wil, moet hij jou meevragen, niet laten zitten.
...
quote:MinnieMouse3 schreef op 03 februari 2010 @ 19:42:

[...]

Dit vind ik behoorlijk aanvallend overkomen. Maar dat zal wel aan mij liggen. Ik heb liever een advies dan een "Ga gewoon.." of "Pffff..."

En het klopt dat een aantal andere personen mijn topic niet begrepen hebben

Jij vraagt om advies, het advies van die persoon luid:

Ga gewoon...........

Had jij het liever aangekleed willen zien in

"als ik jou was, en hij was mijn vriend, en mijn broer had jarig geweest, en die had mij er niet bij willen hebben, en mijn vriend had ook nog een andere verjaardag gehad, en ik zou in een cafe willen afspreken dan zou ik als ik jou was gewoon gaan?"

Ik denk dat je als optie 2 jou manier van forummen is dat je hier fout zit.
1x is genoeg
quote:kusunum schreef op 03 februari 2010 @ 19:46:

[...]

Jij vraagt om advies, het advies van die persoon luid:

Ga gewoon...........

Had jij het liever aangekleed willen zien in

"als ik jou was, en hij was mijn vriend, en mijn broer had jarig geweest, en die had mij er niet bij willen hebben, en mijn vriend had ook nog een andere verjaardag gehad, en ik zou in een cafe willen afspreken dan zou ik als ik jou was gewoon gaan?"

Ik denk dat je als optie 2 jou manier van forummen is dat je hier fout zit.Vanwaar denk je dat? Dat is toch geheel persoonlijk, dat heeft toch niets met dit forum te maken? Ik zie zat reacties hiertussen staan die op een andere manier formuleren. Ligt dus aan de individu. Maar laat maar zitten, ik wil er verder geen punt van maken.
Ha ha ha! Ik zie nu ineens dat ik er vanuit ging dat zijn goede vriend een biertje wil drinken in een café voor zijn verjaardag.

Ik heb geloof ik vooral vrienden, die hun verjaardag 'vieren' in de kroeg!

Maar ik geloof dat het de bedoeling is dat jouw vriend is uitgenodigd bij zijn vriend's huis...?
quote:MinnieMouse3 schreef op 03 februari 2010 @ 19:48:

[...]

Vanwaar denk je dat?.

Ik draai al wat jaartjes mee hier, en ik kan je verzekeren dat er vaker direct en bondig gereageerd wordt dan dat er een heel epistel geweid wordt.

En nee dat is niet om je af te zeiken, de meeste bedoelen het echt wel goed hoor
Minniemouse, ik ben niet de enige die zo een advies formuleert op het forum en in dit topic. De eerste reactie die je kreeg op dit topic begint ook met "gewoon...."

Ik ben niet aanvallend, kwetsend, gemeen oid geweest.
quote:borderwalk schreef op 03 februari 2010 @ 19:43:

Ah volgens mij snap ik het eindelijk; vriend woont ook nog thuis. Je wilt jezelf niet bij verjaardag van de goede vriend van je vriend uitnodigen, ook niet bij zijn ouders en je wil ook niet thuis zijn voor feestje van je broer.

Oplossing: ga logeren bij een vriendin en ga een andere keer logeren bij vriend

Lijkt me in dit geval ook een hele goeie oplossing!

Of je spreekt af dat - als jullie allebei nog wakker zijn en naar huis willen (toevallig) - dat hij je sms't en dat jou op komt halen of je gaat naar zijn huis tegen die tijd. Maar ik zou het daar zelf ook niet op gokken....
Tikkie vroeg he, half 12? Als ik jouw vriend was zou ik daar absoluut niet mee akkoord gaan. En verwachten dat hij de hele avond thuis zit zodat jij bij hem kan pitten vind ik ook niet redelijk. Kun je niet gewoon ff een reservesleutel lenen? Dan kunnen jullie allebei naar huis wanneer jullie zelf willen.
quote:Tipzy schreef op 03 februari 2010 @ 19:54:

Minniemouse, ik ben niet de enige die zo een advies formuleert op het forum en in dit topic. De eerste reactie die je kreeg op dit topic begint ook met "gewoon...."

Ik ben niet aanvallend, kwetsend, gemeen oid geweest.Je hoeft je niet te verdedigen hoor, soms moet de ander gewoon echt leren ergens tegen te kunnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven